Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1142
Hvor lang tid tar det fra du overfører penger til de kommer på tkortet?
Finner det ingen plass, og skal på skolen om ca 2 timer, så håper på kjapt svar
brukertittel
Widow's Avatar
En dag, var i hvert fall sånn i fjor.
Etter klokka 00:00, så hvis du fyller på kortet klokka 15:00 torsdag kan du bruke det etter midnatt fredag.
Sist endret av mrs.hudson; 22. oktober 2013 kl. 09:26.
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Etter klokka 00:00, så hvis du fyller på kortet klokka 15:00 torsdag kan du bruke det etter midnatt fredag.
Vis hele sitatet...
Mulig dette er informasjonen som er gitt fra ATB, med det har jeg opplevd ikke stemmer...
Hvis du går på AtB-kontoret og betaler så er det øyeblikkelig overføring. Betaler du med VISA på nett vil transaksjonene gå natt til dagen etter klokka 04.30 (kilde)

Back in the days da t:kort ble introdusert så tok det opp i mot 14 dager å overføre via nettbank til kortet, så det har tross alt blitt bedre.
Hvorfor ikke bruke smarttelefonen som billett? Ikke er det nevneverdig dyrere enn vanlig t-kort - 25.50 pr. tur.

Jeg har alltid brukt det. Overføring skjer på sekundet de gangene jeg har overfør penger fra Visa - Moblikonto ATB. Slipper man flere kort og rot i lommene. Mobil har med seg overalt.
Sist endret av shittrønder; 22. oktober 2013 kl. 12:33.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Hvorfor ikke bruke smarttelefonen som billett? Ikke er det nevneverdig dyrere enn vanlig t-kort - 25.50 pr. tur.
Vis hele sitatet...
Kommer veldig an på hvor ofte du reiser og om du er student. Til og fra skole/jobb 20 dager i måneden blir 1020kr med mobilett. For en student koster 30 dager fri bruk 370kr, og det blir billigere jo lengre periode du kjøper. For et helt semester (6mnd) betaler du 1825kr, noe som blir litt under 8kr per tur (2 turer per dag, alle hverdager).

For voksne er det noe dyrere, men fortsatt mye billigere en å bruke mobilen. Lommebok/kortholder har jeg uansett alltid med meg, og de kan ikke lade ut
Sist endret av Dyret; 23. oktober 2013 kl. 12:47.