Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 9164
Så folkens! (alle). Jobb hvis du kan, og hvis at du har en god moral og oppførsel!!!
Vis hele sitatet...
Si meg, har du sett på arbeidsledighetstallene i det siste? Tror ikke det største problemet vi har er at folk (som kan) ikke jobber. Problemet er vel heller de som står utenfor og ikke er arbeidsfør.

Men akkurat hvor somalierne passer inn her er jeg litt usikker på...
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er en trend ute å går som gjør det helt ok å kalle noen for rasist om de er skeptiske til andre kulturer og religioner (ergo rase har ikke noe med saken å gjøre), mens folk som er i mot innvandring blir latterliggjort, kalt rasister og sett på som umoralske idioter.
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det som irriterer meg grenseløst. Jeg merker det at på vgs blir man ofte ertet for å være høyrevridd, da spesielt FrP. Jeg går media og hadde ikke turt å sagt jeg var FrPer, da jeg ville fått stempel som rasist som hadde stått der en good stund. Men FrPere er faktisk kanskje noen av de som er minst rasistiske, de blir bare misforstått. FrPere er for god integrering. Et punkt SV og AP ser ut til å ha rullet litt for mye Blanco-rulleteip på. Det er faktisk en grunn til at de fleste barneinnvandrerfamilier (les: ikke 'mannepar' som Tshawe og Mariam) stemmer nettopp FrP.

Så klart, FrP er ikke særlig miljøvennlige, de kommer til å vente med det til prisene går ned og det lønner seg.

De vil senke skattenivået, bruke mange oljepenger. Her er det mange som kritiserer FrP for å være korttenkte. "Hva skal vi gjøre når vi har nådd peak oil?" spør dem som de sosialistene de er og det de har hørt venninnen sa. Frp har nemlig sett lenger enn til sin egen nesetipp, nemlig Sverige.

De gjør det stort innen næringsvirksomheter og skattelegger ikke nye firmaer i hjel. Uten olje går Norge langt tilbake, og da er det best vi er klare med noe nytt.

Så har vi kraft... Noe av det mest idiotiske må være at vi eksporterer kraft til andre land, og kjøper 'renere' kraft til enda dyrere pris?! Hvor skittent kan egentlig vannkraft være?

Men neida. FrP er i vgs (media, hvert fall) et skittent, gammeldags parti som hyller fyll og faenskap og som er for hillbillys som vil råne i stykker E18 uten sikkerhetsbelter.

Nå har jeg desverre ingen håndfaste kilder på dette, men en del "har jeg lest på Freak", noe er fra FrPs partiprogram (men jeg har selvfølgelig gjort kryssjekking den gangen), og litt fra pappa. Han er dog 1-2 hakk mot venstre fra FrP. Og selvfølgelig en del fra min et år yngre bestevenn som er tilbudt lærlingeplass etter 6-8 mnd på vg1 elektro (!). Han er FrPer.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Dette er noe av det som irriterer meg grenseløst. Jeg merker det at på vgs blir man ofte ertet for å være høyrevridd, da spesielt FrP. Jeg går media og hadde ikke turt å sagt jeg var FrPer, da jeg ville fått stempel som rasist som hadde stått der en good stund.
Vis hele sitatet...
Gratulerer, jeg gikk på en vgs hvor man kunne bli ertet for å si at man var venstrevridd, spesielt SV.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Widow Vis innlegg
Gratulerer, jeg gikk på en vgs hvor man kunne bli ertet for å si at man var venstrevridd, spesielt SV.
Vis hele sitatet...
Jøss! Gikk du i Telemark?
http://twitter.com/#!/search?q=http%...t-6834507.html
Fra de første 20 tweetene til Tybring-Gjeddes kronikk i Aftenposten:

Irina Tjelle ‏@irinatjelle
Hvorfor er Tybring-Gjedde så pessimistisk og HVA har skjedd med håret hans? bit.ly/Jcml2y
Vis hele sitatet...
astronewth ‏@astronewth

Toppolitiker i mulig regjeringsparti bruker ledermangel i skolekorps som hovedargument mot innvandring. Kjekt å vite: goo.gl/xdw4o
Vis hele sitatet...
E.H. «Eleven» Rusdal ‏@iameleven

Hvorfor er T-Gjedde så redd for andre folk mon tro? Er han forelsket i offerrollen? aftenposten.no/meninger/debat… #Rasist
Vis hele sitatet...
Magnus Forsberg ‏@forsberg

Stakkars Christian Tybring-Gjedde. Nå har han hatt anfall av innvandrertourettesen sin igjen. aftenposten.no/meninger/debat…
Vis hele sitatet...
Oda ‏@ostepop

Gjedda strikes again: aftenposten.no/meninger/debat…
Vis hele sitatet...
Akademikerne tar i bruk hersketeknikker som hadde passet glatt inn i en hvilken som helst skolegård. Noen som fortsatt mener at FRPere ikke blir mobbet?
Sist endret av Stratops; 23. mai 2012 kl. 11:25.
True phreak.
Det er vel ingen tvil om at FRP blir mobbet. Jeg er langt fra noen FRP'er selv: Jeg mener at politikken de ønsker å føre vil være svært destruktiv for vårt levesett. Det de fortjener kritikk for er at de fører en økonomisk politikk som bryter veldig med det vi har hatt i Norge så langt, og de er svært populistiske, noe som antakeligvis (la oss kalle dette ren spekulasjon fra min side, men det er basert på mange personlige observasjoner) fører til at partiet har litt høyere tiltrekningskraft på den mindre opplyste delen av befolkningen (jeg mener å ha lest en undersøkelse som viste at FRP hadde prosentvis langt høyere oppslutning blant innbyggere uten høyere utdanning enn med, men jeg klarer ikke finne den for øyeblikket, så la oss kalle det også en ubegrunnet påstand inntil videre).

Men den hetsen FRP utsettes for bør folk flest holde seg for gode for. Det minner litt om amerikanske tilstander, og hvis det er noe jeg setter pris på med den norske politikken er det nettopp den høflige, alminnelige tonen politikere har mellom hverandre i media. Personangrep og usakligheter hører ikke hjemme i det politiske mediebildet i mine øyne, og det er noe av grunnen til at jeg er sjeleglad for at politiske reklamer er bannlyst fra bybildet og TV-kanalene som faktisk har seere.
Sist endret av Orph; 23. mai 2012 kl. 11:41.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Stratops;2582011


[U
Akademikerne tar i bruk hersketeknikker som hadde passet glatt inn i en hvilken som helst skolegård. Noen som fortsatt mener at FRPere ikke blir mobbet?[/u]
Vis hele sitatet...
FrP-politikere og FrP-tilhengere(ikke minst!) tar også i utstrakt grad bruk fæle hersketeknikker som hadde glatt passet i en hvilken som helst skolegård. Noen som mener at det ikke er blitt nærmest et skjellsord i dagens Norge å bli kalt sosialist?
[CENTER].......[/CENTER]

Litt offtopic; spesielt gjelder dette også 'kritikken' og 'kritikerne' av muslimer. Angriperne av islam(kremt! unnskyld, kritikerne mente jeg selvsagt) whiner nå om at å bli kalt islamkritiker er samme som rasist.. Da dette fordømte islam-temaet er forlengst ferdig utdiskutert i norsk politikk, foregår det ennå fremdeles en kamp om at det skal være lov å legge all verdens skyld på muslimene, uansett hva faen som har skjedd, enten det er jordskjelv i Saudi Arabia, bombet moske, familievold i muslimske hjem what ever
For noen må vi jo ha å "kritisere", eller hur?
Sist endret av aeon_illuminate; 23. mai 2012 kl. 12:24.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
FrP-politikere og FrP-tilhengere(ikke minst!) tar også i utstrakt grad bruk fæle hersketeknikker som hadde glatt passet i en hvilken som helst skolegård. Noen som mener at det ikke er blitt nærmest et skjellsord i dagens Norge å bli kalt sosialist?
[CENTER].......[/CENTER]

Litt offtopic; spesielt gjelder dette også 'kritikken' og 'kritikerne' av muslimer. Angriperne av islam(kremt! unnskyld, kritikerne mente jeg selvsagt) whiner nå om at å bli kalt islamkritiker er samme som rasist.. Da dette fordømte islam-temaet er forlengst ferdig utdiskutert i norsk politikk, foregår det ennå fremdeles en kamp om at det skal være lov å legge all verdens skyld på muslimene, uansett hva faen som har skjedd, enten det er jordskjelv i Saudi Arabia, bombet moske, familievold i muslimske hjem what ever
For noen må vi jo ha å "kritisere", eller hur?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke særlig utstrakt bruk av hersketeknikker fra FRPernes side. Offerrollen er ofte brukt, men med tanke på at Tybring-Gjedde nå må leve under politibeskyttelse på grunn av sine ytringer tror jeg ikke man kan si at den rollen er påtatt uten grunn. Sosialist har forøvrig vært et skjellsord helt siden ideologien gjorde sitt inntog med kamprop om å fjerne de onde kapitalistene.

Islam og dens stilling i det norske samfunnet er ikke utdiskutert. Emner som er i folkets interesse er ikke utdiskutert. Ser du ikke at å kalle et emne utdiskutert er en måte å kneble debatten på?
Sist endret av Stratops; 23. mai 2012 kl. 13:07.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Hvordan er Eskil Pedersen kvalifisert til å vite sånne ting? Har han millitær utdannelse eller er rambo? Hva forventer du at EP skulle ha gjort?
Vis hele sitatet...
Jeg er verken soldat eller rambo, og jeg forventer at alle skal forstå at det er enklere å bli skutt og drept i en liten motorbåt enn MS Thorbjørn.
Dette er et veldig interresant tema og det hadde vært flott om folk kunne holdt seg på aLmAnZo saklighetsnivå og tatt andre diskusjoner andre plasser.

Selv er jeg tidligere aktiv FpUer, men det var mange år siden og nå holder jeg meg godt på venstresiden uten noen spesiell partitilhørighet.

Jeg kjenner fortsatt mange FRPere og diskuterer ofte med de, en generell betraktning når det gjelder disse diskusjonene er at det ofte blir dratt fram veldig mange enkle løsninger på problemer fra deres side. Når jeg påpeker svakheten ved disse løsningene tar de ofte fram en adapterende argumentasjon og argumenterer ofte med "fakta" som ikke har hold i virkeligheten.

Det er jo rent menneskelig å ville forsvare sine påstander, og hvis da folk klarer å bryte ned argumentene(gjerne veldig lidenskapelig) så føles ikke det godt og kan kanskje føles som en form for trakasering.

Når det gjelder politikere i offentligheten så synes jeg påstanden om at høyre politikerne blir forfulgt og mobbet er håpløs. Er det ingen som har fått med seg mediekjøret rundt Lysbakken og Støre? Korrupsjonsanklagene mot AP(gavene)? (Det velfortjente) Kjøret mot Tjen folket?

Finner media en skandale så kjører de den for fullt uavhengig av partitilhørigheten til den personen. Men jeg tror nok at FrP litt oftere kommer fram fordi de har en større andel karismatiske personer som en truendes til å leve litt mer på kanten.
Den oppgaven beskriver pressedekning av klimadebatten mellom oktober 2007 og april 2008 og konkluderer med at Klimaskeptikere(FrP kan falle innenfor denne kategorien) får uproposjonalt MYE dekning i media, og forøvrig, kvinner er svært usentrale i debatten.

Så hvordan den er relevant for denne diskusjonen ser jeg ikke helt.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Vis hele sitatet...
For det første er det overraskende få skeptikere som er synlige i klimadekningen. I denne undersøkelsen gir 73% av artiklene støtte til FNs klimapanel og dets konklusjoner, mens 20% er nøytrale og åtte prosent er skeptiske. Dette samsvarer ikke med resultatene fra amerikansk presse i Boycoff og Boycoff (2004). Der gir litt over halvparten av artiklene (52%), plass til balansert dekning, det vil si at det gis omtrent lik plass til de som støtter teorien om menneskeskapte klimaendringer og de som mener at klimaendringene skyldes naturlige variasjoner. Bare 35% av artiklene i den amerikanske pressen mener at klimaendringene i all hovedsak er menneskeskapte. I den norske pressedekning kan vi altså ikke se en slik balanse som Boycoff og Boycoff (2004) avdekker
Vis hele sitatet...
Studenten har både stavet Boykoff feil og fullstendig misrepresentert Boykoff og Boykoffs studie om amerikanske mediers dekning av klimadebatten, og snudd deres konklusjon, om att den amerikanske debatten har hatt et uproporsjonerlig stort innslag av klimaskeptikere i forhold til vitenskapelig konsensus, på hodet. Årsaken som nevnes i studien er medias ønske om å fremstå nøytrale ved å presentere begge sider av debatten, selv om den ene siden er forsvinnede liten og mangler vitenskapelige bevis for sine påstander. (Les mer på wikipedia)

Dette bruker studenten for å hevde att norske medier er for lite balanserte, fordi de i større grad baserer seg på sunn vitenskap istedenfor å inta en kunstig nøytral posisjon.

Antar att hun kommer til å skrive balanserte artikler om hvorvidt jorda er flat eller rund...

Sitat av TDSzevz
Den oppgaven beskriver pressedekning av klimadebatten mellom oktober 2007 og april 2008 og konkluderer med at Klimaskeptikere(FrP kan falle innenfor denne kategorien) får uproposjonalt MYE dekning i media
Vis hele sitatet...
Nope, den hevder det motsatte:
Dette er muligens en overraskende sannhet for forskere som hevder at klimaskeptikere får stor plass i den norske pressen. Det er større fokus på konsensus i den norske klimadekningen, slik som i den svenske pressen (Olausson 2009).
Vis hele sitatet...
Sist endret av SilverKhan; 24. mai 2012 kl. 19:18.
Ah, my bad, leste nok igjennom sammendraget litt vel raskt. Det var noen andre forskere som hun bruker som kilder som påstår det.

Men oppgaven er like fullt godt på siden av den opprinnelige påstanden i denne diskusjonen.
Sosietær maniker
«76% av stemmene er enige i FNs klima-panelets konklusjoner om at klimaendringene i all hovedsak er menneskeskapte.» - Innvandreren Katherine Berrios Duarte

"I've just completed Mike's Nature [the science journal] trick of adding in the real temps to each series for the last 20 years (ie, from 1981 onwards) and from 1961 for Keith's to hide the decline." - Climategate (1999)

"The other paper by MM is just garbage. [...] I can't see either of these papers being in the next IPCC report. Kevin and I will keep them out somehow — even if we have to redefine what the peer-review literature is!" - Climategate (2004)

Begge e-postene kom fram i 2009, men det fritar ingen aviser for idioti.

"Based on the analysis of entrapped air from ice cores extracted from permanent glaciers from various regions around the globe, it has been demonstrated that global warming began 18,000 years ago, accompanied by a steady rise in atmospheric carbon dioxide. Humans are quite likely the cause of a large portion of the 80 ppm rise in CO2 since the dawn of the Industrial Revolution, and from a distance, it looks possible that increasing CO2 may cause atmospheric temperatures rise. However, on closer examination it is seen that CO2 lags an average of about 800 years behind the temperature changes - confirming that CO2 is not the primary driver of the temperature changes." - Geocraft

"97% of climate experts agree humans are causing global warming." - Skeptical Science

«Her får du vitenskapelig begrunnede svar på noen av de mest sentrale mytene rundt klima og global oppvarming via — skepticalscience» - Ditt 2062

«Konkurransen Ditt 2062 har Norsk klimanettverk, Klimaløftet og Sparebankstiftelsen DnB Nor i ryggen.» - Aftenposten

Boykoff og skrivefeil er jeg lite interessert i.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hva syns du at Eskil Pedersen skulle gjort? Han var ubevæpnet og uten militærtrening så han kunne ikke fått til så jævla mye for å stoppe Breivik. Skulle han bare gått å tatt en kule i pannen? Er det noen statsledere i verden som ikke hadde gjort akkurat det samme i den situasjonen? fjols
Vis hele sitatet...
De hadde en militær båt, de kunne ha prøvd å hente flere som kapteinen ville. Når 14 åringer får lov til å være med på dette av foreldre, tror jeg foreldrene må fått beskjed om at noen passet på de under oppholdet.
Menneskeheten er hjernevasket.
Utrolig hvor mange har latt seg lure av kampanjer finansiert av Big Oil, Big Coal og øvrige avdelinger av Big Business til å tro at fagfolkene og vitenskapen innen et fagfelt tar fullstendig feil og er helt ute på jordet.

Derfor stoler de mer på løse, udokumenterte kampanje-påstander enn på vitenskapelige resultater publisert i anerkjente vitenskapelige tidskrifter med de strenge objektive kravene disse setter. Det er tydelig alt som heter vitenskap og fagkunnskap preller av som vann på gåsa.

I likhet med religiøse fanatikere som hevder livet på jorden ble skapt for noen få tusen år siden i en 6-dagers gudejobb, holder klimabenekterne kartet sitt hellig og dømmer terrenget nord og ned når det er så frekt at det ikke stemmer med kartet!.
For å være rettferdig gjør CO2-forkjemperne det samme (Climategate).

Selv om klimaendringene er menneskeskapte er det grunn til å sette spørsmålstegn ved til hvor stor grad det er det og hvor kritisk det faktisk er. Veldig mange tjener store penger på å skremme folk til å tro at klimaendringene betyr dommedag i nær fremtid (Al Gore), og deler av klimabevegelsen likner mer på religiøse bevegelser enn noe annet.
Sist endret av Stratops; 28. mai 2012 kl. 11:44.
Det er de høyrevridde som kommer med stadige utspill om utlendinger, og da er det de som må bygge opp om disse påstandene. Om Frp-politikerne faktisk brukte kunnskap og statistikk fra SSB, så hadde de blitt tatt seriøst. Men når de bare kommer med et utspill uten å begrunne det, ja da blir det latterlig.

Forøvrig mener jeg også at venstrevridde må begrunne påstander som de slenger ut med fakta, statistikk og kanskje litt vitenskap.