Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1895 838212
Sitat av Epicuser Vis innlegg
Er det noen måte å ta sporene fra soppen man plukker å "plante" de hjemme i grow kit, isopor e.l.?
Vis hele sitatet...
Nei, men noen i Sverige vet jeg har hatt suksess med å løse opp sporer i vann, og gå rundt med en spruteflaske i gode habitater.
Har dog ikke gitt mer enn typ 5-10 sopp på et sted sist jeg leste i den tråden men det går da an
Å dyrke flein inne har noen på shroomery forsøkt seg på, kun en person som har fått frem 1 sopp
Så nei.. ikke verdt bryet gitt. Dyrk heller Cubensis om det er den veien du vil gå
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Epicuser Vis innlegg
Er det noen måte å ta sporene fra soppen man plukker å "plante" de hjemme i grow kit, isopor e.l.?
Vis hele sitatet...
Er bare et par laboratorium som har klart å dyrke spiss fleinsopp.

For å dyrke sopp må du gå for de enklere artene som psilocybe cubensis.
PF tek er noe du burde undersøke. Det er både dokumenter og videoer som grer ut om teknikken.
hva med å laste ned Magic_Nordic_Liberty_Cap_Photographer's_field_guide.pdf tror eg fant den på bluelight ny versjon
Sitat av salvia explorer Vis innlegg
hva med å laste ned Magic_Nordic_Liberty_Cap_Photographer's_field_guide.pdf tror eg fant den på bluelight ny versjon
Vis hele sitatet...
http://cl.ly/0E1a1W401v2o/download/M...ield_guide.pdf

Sharing is caring.
Hva med å gjødsle gressplenen utenfor? Får ta det opp på borettslagsmøtet.
Sitat av Epicuser Vis innlegg
Hva med å gjødsle gressplenen utenfor? Får ta det opp på borettslagsmøtet.
Vis hele sitatet...

Ikke kalk den I Alle fall! Det skal være surt og næringsrikt
Hei og hopp felles medmennesker!

Jeg er i plaleggingsfasen av min første opplevelse med vår gode venn psilocybe semilanceata. For meg medføerer dette en del spørsmål.

I hovedsak setter jeg spørsmål ved nivået kontroll man har på en level 3-4 trip.
Dette varierer vel i stor grad ut ifra hvilken type person man er, og det blir vanskelig å fastsette hvordan et tilfeldig individ som meg vil reagere på dette. Videre er det vansklig å beskrive meg selv og min psyke, både fordi jeg antar at man ofte ikke kan se "hele bildet" innenifra, samtidig som at det ikke lett å sette ord på denne type sak.

Derfor hadde jeg satt pris på om jeg kunne fått noe input på følgende:
- Egne erfaringer på level 3-4
- Hvor vanskelig er det å forholde seg til en level 3-4 trip?
- Hvor mentalt klar/stabil burde man være?
- Kan måten man ellers kontrolerer følelser (ikke handler etter følelser men logikk) være en viktig faktor å dømme etter?

Vet også at en trip varer i 6-8 timer. Man "peaker" 1-2 timer etter inntak. Deretter minker effekten drastisk mellom 3-6 timer etter inntak.
- Hvor godt stemmer dette?

Si at man doserer for en level 3-4 trip:
- Når man dette i de timene man peaker?
- Går man deretter ned i level 1-2 etter de første 3/4/5 timene?

Videre vil jeg tilføye at jeg har lest en del på diverse "trip reports" og effekter av både DMT og psilocybin det siste året. Kjenner konseptet av opplevelsen, men ikke selve følelsen og vil garantert bli overrasket over hvordan det er å trippe selv.

Håper jeg har gjort meg selv tydelig nok, og at hva jeg spør om kommer godt frem. Har gledet meg til dette lenge, og føler at tiden snart er inne.

- Medmenneske
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Har du noe som helst erfaring med psykedelika fra før Medmenneske?

Det hele avhenger av hvordan trippen utarter seg, på store doser sopp endte jeg opp i en mer indre verden der jeg lå i fosterstilling en brukbar stund. Dette er en tilstand der alt begynner å smelte sammen, disse konseptene du spør om begynner å miste mening.
"Hvor vanskelig er det å forholde seg til en level 3-4 trip?" - Jeg kan ærlig talt ikke gi noe innsikt, jeg bare var der, på en rar måte følte jeg at jeg var på kanten av noe, eller mellom dimensjoner. Alt er bare så absurd merkelig og alle følelsene går igjennom deg som en kraftig strøm, i øyeblikk er man både redd og latterfull. Dette til forskjell på mindre doser sopp der hele opplevelsen kommer i bølger og gir deg små pusterom i mellom.
Jeg følte meg temmelig sliten mot slutten når ting begynte å roe seg, men å kalle det å gli ned fra et nivå til et annet er ikke måten jeg vil beskrive det, man kommer tilbake til "baseline" gradvis og i mitt tilfelle var det en god følelse å returnere.

Dette med peak og hvilken level av har du ikke sjans å forholde deg til når ting virkelig begynner å skje, selv med en klokke for hånden kommer konseptet om tid til å gli som sand mellom fingrene dine og du sitter der å stirrer på den uten å skjønne hvorfor eller hva du skulle med denne rare dingsen.

Sett fra utsiden, ja litt avhengig av mageinnholdet ditt (man bør helst faste litt, ikke spis tunge ting som kjøtt etc. Frukt og grønt er fine saker) så ville man ha nådd maks effekt etter et par timer.

Jeg vil ikke anbefale å ta en stor dose sopp som førstegangsbruker, dypp tærne litt nedi først før du stuper, jeg har opplevd folk frike totalt ut og være voldelig når soppen begynner å ta godt tak.
Folk beskriver det som å miste seg selv, rusen blir så annerledes og får folk til å bli intimt kjent med følelser de kanskje ikke var klare for å håndtere, på en måte kan man vel si at sopp gir deg evnen til å virkelig kjenne på degselv.
Andre beskrivelser går på at man får følelsen av at dette ikke er rett/virkelig, en angstfølelse som bygger på seg og så går man i en spiral nedover.
I slike tilfeller vil en trippsitter være godt å ha, en god venn som et anker, bare å prate kan være guiden man trenger for å få tankene på bedre baner.
Takk for innspillene Dodecha. Alltid flott å høre fra noen med erfaring innen dette innviklede temaet.

Jeg har ingen tidligere erfaringer med psykedelika, med mindre man regner med MDMA og/eller marujana. Jeg har forsåvidt vært borte i disse et år tilbake, men de var ikke spennende/interessante nok. Det er litt derfor jeg tenker at psylocibin/DMT kan tilfredsstille eventyrlysten min.

Fint hvordan du forklarte det med peak og forskjellige nivåer. Har sett grafer o.l. på dette som sannsynlig ikke var basert på nivåer.

Jeg har et par baller i luften akkurat nå, så utifra det du sier så tenker jeg å holde meg på nivå 2.

På den andre siden, så syntest jeg det høres veldig spennende ut å gjøre det på Terence Mckenna sitt vis. Bare slippe helt fri og smelte.

(Btw: noen som har prøvd dette? Massiv dose, alene, mørkt/stille rom...)

Men, det må uansett bli ved en senere anledning.

-Medmenneske
Kloke ord av dodecha over her
Har selv opplevd omkring level 3 (noe man i etterkant kan resonnere seg frem til). 2 gram svært tørr og rimelig potent fleinpulver, blandet ut i te. Blir mer intenst og kortere varighet på den måten.
Anbefaler virkelig en edru tripsitter, som vet hva dette går i. De bør fikse alt det praktiske underveis, og bare være der for deg, men ikke oppå deg heller. En trygghet og et anker i virkeligheten hvis du skulle trenge det.
Støtter også anbefalingen om å jobbe seg litt opp mot det. Det har fungert godt for meg og flere bekjente, og gitt et godt og trygt forhold til soppen.
Spis et halvt gram, se hvordan det oppleves. Så prøver du ett gram neste måned. Tripsitter er smart å ha på alt over 0,7gram etter min mening. Etterhvert som du bygger erfaring og vet din egen reaksjon på soppen, så er ikke tripsitter så viktig lengre på moderate doser, det er jo begrenset hva folk gidder å gjøre for deg også hehe..
Tanken om at du skal prøve sopp EN gang, og virkelig gi gass den første gangen er ikke jeg fan av. Har møtt folk som er uenige, og kanskje det går veldig fint i en optimal setting med en dyktig tripsitter. Men slike scenarioer er sjeldne for den jevne hobby-psykonaut her i Norge tror jeg..
God tur!
Sitat av Medmenneske Vis innlegg
(Btw: noen som har prøvd dette? Massiv dose, alene, mørkt/stille rom..)
Vis hele sitatet...
Når jeg føler meg veldig eventyrlysten er dette måten jeg liker å gjøre det på. Jeg foretrekker senga i komplett mørke på sånne doser fordi soppen sin bodyload treffer som et lyntog, og da synes jeg personlig det er best å bare ligge komfortabelt og la soppen ta meg dit den vil. Det kan være greit med beroligende musikk i bakgrunnen, men jeg foretrekker å ha det helt stille i begynnelsen, jeg vet ikke om det er tinitusen som fucker med meg men jeg hører veldig mye spennende på høye doser.

Dette er selvfølgelig ikke anbefalt med mindre du opparbeider deg en del erfaring og vet hvordan du oppfører deg på sopp.
Det virker som det er lite regn der jeg bor - noe som er negativt for flein. Er det best å plukke der hvor kuene pisser sånn at det blir fuktighet til myceliumet? Det har regna en natt for 3 dager siden men er dette for lite til å finne noe nå? temperaturen er kald
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av PsyMøtet Vis innlegg
Det virker som det er lite regn der jeg bor - noe som er negativt for flein. Er det best å plukke der hvor kuene pisser sånn at det blir fuktighet til myceliumet? Det har regna en natt for 3 dager siden men er dette for lite til å finne noe nå? temperaturen er kald
Vis hele sitatet...
Husk det er fuktig nok nå om dagene når høsten nærmer seg, fuktigheten i lufta blir dugg når temperaturene endrer seg på nattetid.

Helt ærlig har jeg aldri brydd meg om regn/ikke regn, jeg går ut å leter og vil nesten alltids finne noe.
Takk for hjelpa Dodecha!

Bare lurer hvor mye sopp er man finner hvis man leiter på de beste stedene så oftes som mulig? Har folk funnet kilo etter man har tørka soppen?
Sitat av PsyMøtet Vis innlegg
Bare lurer hvor mye sopp er man finner hvis man leiter på de beste stedene så oftes som mulig?
Vis hele sitatet...
Fins dessverre ingen fasitsvar på dette. Det er flere variabler
som spiller inn på hvor mye og ofte det vil vokse sopp på et
bestemt sted, mest avgjørende synes å være kombinasjonen
av at soppen har rikelig med næring i jordsmonnet, og at
mikroklimaet er ideelt.

Slik det har vært i år, med mye varme og tørt sommervær, ser
jeg at fleinsoppen først og fremst har vært å finne på steder som
har vært utsatt for lite direkte sollys.

Mange av de mer åpne og solrike stedene jeg har pleid å finne
mye flein, har det ennå ikke begynt å vokse noe særlig med sopp.

Eksempelvis var jeg ute forleden dag på et sauebeite som pleier
å bugne av flein på denne tiden, der var det kun noen spredte
småtasser som gjemte seg her og der. Etterhvert gikk jeg inn
på en overgrodd traktorvei som går fra beitet og gjennom en
skog, der vokste det tett i tett med flein, såpass mye at jeg
måtte gå på tå for å ikke tråkke dem i stykker. Min teori er
altså at trærne rundt i stor grad har skjermet for sollyset, noe
som har gjort at det har vært høyere luftfuktighet på bakkenivå.
Det er veldig interessant! Skal ut på tur nå, skal se der det er mye skygge, jeg føler at det er for varmt til å plukke men det var fuktig i gresset i dag tidlig og 11 grader i natt. Jeg har ikke funnet noe enda har noen no tips angående den tørka som har vært? Kommer sesongen seinere? Er det best i oktober pga tørka?
Sitat av PsyMøtet Vis innlegg
jeg føler at det er for varmt til å plukke men det var fuktig i gresset i dag tidlig og 11 grader i natt. Jeg har ikke funnet noe enda har noen no tips angående den tørka som har vært? Kommer sesongen seinere? Er det best i oktober pga tørka?
Vis hele sitatet...
Det kommer nok litt an på hvor i landet du bor, og hvordan
været har vært de siste 2-3 ukene. Typisk for flein er at den
begynner å vise seg når nattetemperaturen faller til under 10
grader, samtidig som luftfuktigheten er høy (over 80%).
Kan bekrefte det PVestlandia nevner her, har selv funnet en del på akkurat samme stedene som han beskriver. Har høstet inn rundt 40 stk igår og idag på snaut over 900moh. Ute på beitene var det lite til ingenting men i traktorspora oppover å inne i åpne skogfelt med gresstuer.
Har leita nå i et par timer på både beite og to gressletter. Fant bare ca 7 kjeglesopp men ikke noe flein. Er litt noob men der jeg bor i sør er det veldig varmt på dagen 19-20 grader.
Hei alle sammen!

Nå som vi har trådd inn i september så har jeg bestemt meg for å begynne og finne flein det året her.
Har lest en del om steder og at det er bra med rikelig jord og gress. Men, hvor mye gress er for mye?
Var og leita tidligere idag og fant et par forvekslingsarter, men jeg lurer på om det er for mye gress i området (må grafse en del for å kunne finne noe).
https://imma.gr/73719xc4f4d
https://imma.gr/73720x297f7
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sopphuet: Nei, det er ikke noe som heter for mye gress for soppen.
Dog er de selvfølgelig vanskeligere å finne i høyt gress som du erfarer.
Hvis temperaturen er som nå 11-13 grader på natta et par timer. Det er 18-20 grader på dagen. Er det gode forhold? Burde jeg vente litt til temperaturen er under 10 på natta?

Hvis temperaturen er som nå 11-13 grader på natta et par timer. Det er 18-20 grader på dagen. Er det gode forhold? Burde jeg vente litt til temperaturen er under 10 på natta?

Hvis temperaturen er som nå 11-13 grader på natta et par timer. Det er 18-20 grader på dagen. Er det gode forhold? Burde jeg vente litt til temperaturen er under 10 på natta?
Sist endret av PsyMøtet; 3. september 2018 kl. 11:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er nå det er sesong. Det er ikke noe å vente på, eller sitte på forum å gruble på. Den eneste måten man finner sopp på er å komme seg ut. =)
Har vert ute med noen kompiser å plukket 20-30gram tørket sopp på ei uke. Har vært noe regn, bygevær på starten av uka, regn hele dagen på onsdag og klarvær om natten (Nesten alle nettene har det vært klarvær med temp på 8-10 grader .) Fangsten dobla seg etter onsdag, da vi begynte å finne helt sinnsykt store familier med flein ( Mellom 5-20 stk, sjelden under 10) og veldig stor og fin sopp. Med andre ord, veldig god start på sesongen.

KOM dere ut!
Sitat av Zeptux Vis innlegg
Har vert ute med noen kompiser å plukket 20-30gram tørket sopp på ei uke. Har vært noe regn, bygevær på starten av uka, regn hele dagen på onsdag og klarvær om natten (Nesten alle nettene har det vært klarvær med temp på 8-10 grader .) Fangsten dobla seg etter onsdag, da vi begynte å finne helt sinnsykt store familier med flein ( Mellom 5-20 stk, sjelden under 10) og veldig stor og fin sopp. Med andre ord, veldig god start på sesongen.

KOM dere ut!
Vis hele sitatet...
Hvor raskt vokser flein fra ingenting til plukkbar størrelse?
Vokser den kjemperaskt etter en dag med regnvær og klarvær påfølgende natt hvis temperaturen er god?

Bør jeg sjekke samme sted på nytt dagen etter regnvær, selv om jeg ikke fant noe dagen før?
Ja, du kan sjekke dagen etterpå. Sopp vokser fort, men du må regne med et par dager for at de skal få litt størrelse på seg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ja, du kan sjekke dagen etterpå. Sopp vokser fort, men du må regne med et par dager for at de skal få litt størrelse på seg.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Mentalmelt.

Et lite tilleggsspørsmål:
Er konsentrasjonen av psilocybin ca. det samme pr. vekt uansett størrelse, eller er større flein mindre potent pr. vekt?
Noen som har funnet noen på sørlandet enda? Har ikke sett noe på mine faste steder, antar det har en sammenheng med den ekstremt varme sommeren vi akkurat hadde.
Sitat av Carbo Vis innlegg
Takk for svar Mentalmelt.

Et lite tilleggsspørsmål:
Er konsentrasjonen av psilocybin ca. det samme pr. vekt uansett størrelse, eller er større flein mindre potent pr. vekt?
Vis hele sitatet...
Siterer fra post 1 i tråden her:

Sitat av Dodecha
Små sopper har høyere prosentandel virkestoff men store sopper har mest mengde virkestoff.
Vis hele sitatet...
Sist endret av mentalmelt; 3. september 2018 kl. 20:37.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Noen som har funnet noen på sørlandet enda? Har ikke sett noe på mine faste steder, antar det har en sammenheng med den ekstremt varme sommeren vi akkurat hadde.
Vis hele sitatet...
Har begynt å lete for første gang denne uka. To runder i grensetraktene mellom Aust-Agder og Vest-Agder nær kysten. Funnet 11 stk.

Ut på tur, aldri sur.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Noen som har funnet noen på sørlandet enda? Har ikke sett noe på mine faste steder, antar det har en sammenheng med den ekstremt varme sommeren vi akkurat hadde.
Vis hele sitatet...
Har lett fra og med 28. august i Sør-øst Norge. Vil si at det er fortsatt ganske vanskelig å finne. Har vært på 4-5 ulike steder. Tørka og varmen er problemet. Tror ikke det er lenge igjen til temperaturen laver litt nå og det kommer litt mer regn/fuktighet.

Har funnet en del hvite kjeglesopper og andre forvekslingsarter, så det er jo tegn på at det er "noe liv".
Sist endret av Sopphuet; 3. september 2018 kl. 23:52.
Spiser sauer fleinsopp? Hørt det vokser der.

Vet noen om sauer spiser opp fleinsoppen på beitet?
Sist endret av Meugeir; 4. september 2018 kl. 17:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Meugeir Vis innlegg
Spiser sauer fleinsopp? Hørt det vokser der.

Vet noen om sauer spiser opp fleinsoppen på beitet?
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke den gjør det bevisst, men kan nok hende men tviler sterkt på det
Leter som regel på sauebeiter selv og har aldri finni no halvspist sopp (kan jo hende de graver opp hele shiten og spiser men) så tror det er ytterst sjeldent i så fall
Er det noen som har noe informasjon om livsløpet til fleinsoppen, når myceliumet begynner å gro ifra sporene. Har hørt noen si myceliumet lever under bakken hele året men har vanskeligheter med å tro dette. Har hatt en bra start på sesongen med ~25g tørket men er interessert i å vite litt mer om det jeg jakter på.
Beste måten å tørke dem på? Inni håndkle eller bare la dem ligge oppå i en boks ellerno
Inni et håndkle? Et håndkle er til å tørke overflater med, ikke gjennomvåte materialer. Hvordan ville du tørket et vått håndkle? Ikke pakket inn i et tørt håndkle ihvertfall. Materialer med mye vann i seg tørker best når det henger eller ligger fritt i tørr luft. man kan bruke varme, men romtemp er bra nok for å tørke sopp. Du speeder opp prosessen betydelig med en vifte. Et brett og en bordvifte gjør susen.

Sitat av pyropon Vis innlegg
Er det noen som har noe informasjon om livsløpet til fleinsoppen, når myceliumet begynner å gro ifra sporene. Har hørt noen si myceliumet lever under bakken hele året men har vanskeligheter med å tro dette. Har hatt en bra start på sesongen med ~25g tørket men er interessert i å vite litt mer om det jeg jakter på.
Vis hele sitatet...
Sporer aktiveres når de har fuktighet, en viss grad av varme og en kjemisk trigger. Triggeren kan være en rekke forskjellige stoffer.

Spiss fleinsopp produserer sklerotier, så den burde være fint i stand til å overvintre uten å gjennomgå reproduksjon.
Sist endret av mentalmelt; 4. september 2018 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
takk for svar, har det noe å si om soppen er mørk eller lys? har lagt de oppå papir i en boks så det ikke er for mye lys på de er det ok måte?
Oppi en boks er ikke optimalt. Husk, vannet skal dampe ut av soppen, og jo tørrere luften er rundt, desto raskere damper det ut. I en boks holder du mer på den fuktige luften, og da tørker det saktere. Men så lenge boksen er åpen og soppen ikke ligger i lag oppå hverandre, så går det nok greit.

Om den er mørk eller lys spiller ingen rolle, men hvis den er helt svart og veldig slimete, så holder den på å bli dårlig. Da kan man få vondt i magen å av spise den.
Hei! Dette er min første gang jeg er ute å prøver å finne flein - så jeg er ganske soppnoob.

Er dere ofte og går flere timer på samme gresslette? eller drar dere på 2 eller flere gressletter per tur?
Dro på 3 forskjellige gressletter; et beite, gresslette, golfbane etc. fant ingen ting i gresstuster. Gjør som Mentalmelt sa og drite i om jeg ikke finner noe men komme meg ut. Så jeg lurer på hvor lenge man drar og hvor mye man kan minimum forvendte nå som det er sopptember.
Har lest "Nordic Liberty Cap Photographer's Field Guide" som ble linket her på forumet for et par dager siden.

Det står at fleinsoppen ikke gror på "agricultural fields currently in use".
Har lest andre steder at fleinsoppen gror bra på sauebeiter og kubeiter.
Var på et kubeite som var i bruk for et par dager sia og jeg fant ingenting av forvekslingsarter eller flein. Men dette kan muliggens være pga. tørke/overspist beite.

Er det noen som vet om beiter i bruk er mest optimalt eller forlatte beiter?
Sist endret av Sopphuet; 5. september 2018 kl. 16:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tolerant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her jeg bor finner jeg mest rundt på gamle setere (høyfjellsterreng). Det hender det går kuer der fortsatt, men ikke hvert år.
Det gror sopp i hopetall!
Er overbevisst på at dette ikke er flein, har funnet over 20+ av de. Vet ikke hva slags type det er. Er det et godt tegn for å finne flein eller burde jeg bytte sted?

imma.gr/73941xf3303
imma.gr/73942x57a3a
imma.gr/73943x1aeb5
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Er overbevisst på at dette ikke er flein, har funnet over 20+ av de. Vet ikke hva slags type det er. Er det et godt tegn for å finne flein eller burde jeg bytte sted?

imma.gr/73941xf3303
imma.gr/73942x57a3a
imma.gr/73943x1aeb5
Vis hele sitatet...
Det er et godt tegn at det finnes sopp der. Utover dette betyr funnet ditt lite. Forvekslingsaeter vokser på plasser det finnes flein men også plasser det ikke finnes flein.
Sist endret av Bearass; 5. september 2018 kl. 19:08.
Har ikke trippet før.
Ingen erfaring med andre stoffer heller.

Jeg har planlagt fleintripp i lengre tid nå. Tenkt over det i cirka 3 år.
Har lest om tripper, andres erfaringer, og vært på turer og plukket slik at jeg nå har nok til noen startdoser.

Føler meg godt forberedt.

Imidlertid er det en ting som bekymrer meg litt. Jeg har ingen trippsitter!
Ingen av de jeg kjenner godt, vil være gode emner til å spørre om det.
Tror de alle er rammet av "paranoia" som ofte rammer de som ikke har forsøkt flein.
Har derfor ikke lyst til å spørre noen av dem.

Jeg er stabil og sterk psykisk. Vet at jeg er en person som ikke så lett får panikk. Det har jeg også blitt fortalt av andre.

Jeg er ca.80kg og tenker å ta ca. 1.5g - noe jeg tror vil føre meg til et sted mellom nivå 2 og 3.

Ja, jeg vet at det er anbefalt å gjøre det sammen med en trygg person, men tror dere jeg kan jeg føle meg rimelig trygg på å trippe alene første gang?

Andre som har erfaring med å førstegangstrippe på egen hånd?

Finnes det andre alternativer - utenom å la være da?
Har hørt at det tidligere har vært gjennomført sopptember treff...er dette noe som praktiseres?





PS! Postet denne først i tråden "Tripping - Råd og veiledning", men ser ut til at den tråden er svært lite aktiv....derav flyttet jeg innlegget hit.
Hei Carbo, høres ut som at du har gitt dette oppmerksomheten og planleggingen det fortjener, bra jobba
Det er dumt at det ikke finnes terapeuter etc man kan gå til lovlig i Norge for dette. Kan relatere til tankene rundt dette med å ha utenforstående kompiser som tripsittere. Forstår de ikke greia er det bedre uten dem.
Sender deg en PM utover dagen, mulig vi kan få til noe
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Bare sånn for ordens skyld: Når noen poster ett nytt innlegg i en gammel tråd så vil den tråden vises på forsiden. Alle vil bli gjort oppmerksom på ny aktivitet på forumet, det er det forsiden gjør: Sorterer alle nye innlegg i trådene på forumet slik andre kan delta der det er aktivitet.

Vi kan desverre ikke tillate kontaktannonser av den sorten der det er innlysende at man skal bedrive ulovlige aktiviteter, vi har aldri hatt noe "sopptember" møte blant medlemmer her (som jeg er klar over, hva brukere avtaler i hemmelighet har jeg ingen oversikt over).

Jeg vet om flere tilfeller av folk som har trippet alene, selv har jeg kanskje trippet på LSD en gang alene og det var en særdeles introspektiv reise. Sopp føler jeg er hakket mer emosjonellt så å dele det med venner er en vakker ting.
Men med det sagt er det ikke noe katastrofalt med å trippe alene, noen vil kanskje påstå at det er den beste måten å trippe på.

Om du skal være ute eller inne må være opp til deg, jeg har hørt om de som spiste sopp, la seg i sofaen og satte på pink floyd og hadde en veldig fin kveld, men det er også de som sverger til å være utendørs i naturen når de tripper. Personlig har jeg delte meninger, begge har sine fordeler og ulemper.
Sist endret av mentalmelt; 6. september 2018 kl. 12:34. Grunn: fjernet dobbelpost
Anonym bruker
"Lett Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mycelium Vis innlegg
Hei, jeg har mye erfaring med mikrodosering av flein.
Les hva jeg skrev lenger opp her ang tørking og lagring. Dosene jeg anbefaler er satt etter at soppen er 100% tørr.
Jeg har erfart at optimale dose ligger mellom 40 og 80mg, eller altså 0,04-0,08g.
Da snakker vi at effekten er svært subtil, nærmest ikke merkbar ved 40mg hvertfall. Skal sier at den ladningen jeg bruker nå er veldig sterk, så det kan hende du må opp i 100mg.
Tørk og kvern soppen, og bruk en skikkelig god vekt

Dose avhenger litt av målet ditt og. For trening, eller situasjoner der du ikke trenger å gjøre så mye komplisert logikk eller være veldig sosial, så kan den høyere enden av mikrodosespekteret være fint. Det samme gjelder for å booste seg ut av feks en depressiv periode ol. 80-120mg og en tur i skogen kan være veldig nyttig sånn sett.

Stressende dag med mye å forholde seg til, og et krav om å prestere mentalt= lavere dose.

Jeg lager kapsler, med 40mg i hver. Så tar jeg bare 1 eller 2, avhengig av hva jeg skal den dagen.

Lykke til, og husk at jeg bare deler egne erfaringer, og at du er ansvarlig for hva du selv velger å gjøre/ikke gjøre.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Bare sånn for ordens skyld: Når noen poster ett nytt innlegg i en gammel tråd så vil den tråden vises på forsiden. Alle vil bli gjort oppmerksom på ny aktivitet på forumet, det er det forsiden gjør: Sorterer alle nye innlegg i trådene på forumet slik andre kan delta der det er aktivitet.

Vi kan desverre ikke tillate kontaktannonser av den sorten der det er innlysende at man skal bedrive ulovlige aktiviteter, vi har aldri hatt noe "sopptember" møte blant medlemmer her (som jeg er klar over, hva brukere avtaler i hemmelighet har jeg ingen oversikt over).

Jeg vet om flere tilfeller av folk som har trippet alene, selv har jeg kanskje trippet på LSD en gang alene og det var en særdeles introspektiv reise. Sopp føler jeg er hakket mer emosjonellt så å dele det med venner er en vakker ting.
Men med det sagt er det ikke noe katastrofalt med å trippe alene, noen vil kanskje påstå at det er den beste måten å trippe på.

Om du skal være ute eller inne må være opp til deg, jeg har hørt om de som spiste sopp, la seg i sofaen og satte på pink floyd og hadde en veldig fin kveld, men det er også de som sverger til å være utendørs i naturen når de tripper. Personlig har jeg delte meninger, begge har sine fordeler og ulemper.
Vis hele sitatet...
Har for det meste trippet inne selv. Enig i at begge har sine fordeler og ulemper, men føler angsten som kommer med utetripping for at politiet skal komme å knuse trynet ditt er litt for stor til at det er verdt det.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vi kan desverre ikke tillate kontaktannonser av den sorten der det er innlysende at man skal bedrive ulovlige aktiviteter.......
Vis hele sitatet...
Beklager hvis innlegget ble oppfattet som en ren kontaktannonse. Det var faktisk ikke intensjonen min.

Jeg er primært ute etter informasjon fra erfarne trippere som kanskje vet litt om insidensen på bad-trips og som har egne erfaringer og kanskje anbefalinger om det å trippe alene. Fint å høre fra deg at "det ikke er noe katastrofalt med å trippe alene, noen vil kanskje påstå at det er den beste måten å trippe på". Kanskje er det andre med erfaringer fra også å førstegangstrippe alene?

Til slutt i innlegget spurte jeg om sopptember fordi jeg tidligere har hørt om treff...uten at jeg på noen måte vet om det er tilfelle. Det var ikke ment som en oppfordring fra min side.

Skal forsøke å formulere meg litt klarere når jeg poster innlegg fremover.

Heisann!
Noen som har erfaring med å spre sporer selv? Jeg har en perfekt beitemark med kuer som står for gjødsling og næring til soppen. Har ikke sjekket om det er sopp der, men hvis det ikke er tror jeg det vil funke å spre sporer der.