Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7051
Har noen peiling på hvordan Zeitlos sine klokker kan gå for mange mange mange tusen kroner? Jeg klarer ikke finne noe info om de på internett en gang? Men finner masse klokker på finn som koster mye f.eks denne:

HTML-kode

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26333656
Nå var den veldig billig da Men sett masse rundt på internett på auksjoner osv. og de ligger på latterlige summer, men noen av de som den der går jo tydeligvis billig.

Det jeg lurer på er jo om dette er en scam?(Alt er jo på måte en scam egentig ) Men er dette faktisk et kjent merke? Isåfall hvorfor er dette websiden jeg inner på de?

HTML-kode

http://www.zeitloswatch.com/
Er det noen som kan noe om klokker her setter jeg pris på noe råd.. Hva er disse klokkene verdt? f.eks en "Zeitlos Flyback Steel Black Spring Weekend"
Zeitlos er et sveitsisk merke, og hjemmesiden deres er http://www.zeitlos-uhren.ch. Den klokka du linker til, koster rundt 12000 ny.
Hvis du synes de er dyre, sjekk ut U-BOAT. Fant noen slike til rett under 100k.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hvis du synes de er dyre, sjekk ut U-BOAT. Fant noen slike til rett under 100k.
Vis hele sitatet...

Da har du ikke hørt om patek philippe.
Hvorfor kan en merke dongeri koste 3K kr, når du finner ca samma (ofte bedre) kvalitet på Jack& Jones til 500?

Fordi du betaler 2,5K ekstra for å fortelle deg rundt deg at du har 2,5K ekstra kroner å kaste bort helt uten videre, og følgelig er vellykket så det holder. Samma med klokker. (og biler, hus, ferieturer, barnevogner, møbler, hagegriller, sykler, ski, klokker osv osv)

Go figure
Her er noen andre klokkemerker som strekker seg opp mot en litt annen prisklasse.

Jaeger Lecoultre

Ulysse Nardin

Audemars Piguet

Vacheron Constantin

Patek Philippe

Rolex

Klokker får man i alle prisklasser.

Name:  patek_philippe.jpg
Views: 1247
Size:  83,5 KB
Merke du linker til er et såkalt "mushroom-brand", altså, merkene dukker opp og forsvinner like fort som sopp. De gir uttrykk for å være et sveitsisk manufaktur med mye historie og lange tradisjoner mens det egentlig er søppel som er hivd sammen i Kina.

De oppgitte prisene på 10k er kun oppgitt slik at 2k virker billig. Selgeren på finn.no gjør som flere andre og kjøper disse klokkene i stor skala og selger de vidre. Gjør et søk på "Kjartan Tranøy" på finn.no så finner du en annen type som også selger mye søppel-klokker.

@trådstarter: om du vil vite mere om klokker står du fritt til å sjekke ut tidssonen.no

@henrik: lekker Patek du linker til, blir ikke så mye bedre enn en Patek med minute repeater.
Sist endret av telebohrian82; 5. februar 2012 kl. 13:08.
Har selv 4 klokker high-end til 150k, hehe..

Her er en litt dyrere, bare 6,5 millioner dollar:
http://www.chrono24.com/en/audemarsp...-id1927015.htm

Har btw aldri hørt om Zeitlos, men mushroom brand (ikke high end, fra ca 10k til 25k) er det tusenvis av, som oftest mange jewels og "dårlig"/ikke anerkjent urverk.

Ser du på Audemars Piguet, Cartier, Panerai, Patek Philippe har de syke automatiske urverk og seriøst med kvalitet. Selv har jeg valgt de billigste high-end klokkene.

Sitat av telebohrian82 Vis innlegg
Merke du linker til er et såkalt "mushroom-brand", altså, merkene dukker opp og forsvinner like fort som sopp. De gir uttrykk for å være et sveitsisk manufaktur med mye historie og lange tradisjoner mens det egentlig er søppel som er hivd sammen i Kina.

De oppgitte prisene på 10k er kun oppgitt slik at 2k virker billig. Selgeren på finn.no gjør som flere andre og kjøper disse klokkene i stor skala og selger de vidre. Gjør et søk på "Kjartan Tranøy" på finn.no så finner du en annen type som også selger mye søppel-klokker.

@trådstarter: om du vil vite mere om klokker står du fritt til å sjekke ut tidssonen.no

@henrik: lekker Patek du linker til, blir ikke så mye bedre enn en Patek med minute repeater.
Vis hele sitatet...
ninja, bedre formulert
Sist endret av Spirituell; 5. februar 2012 kl. 13:28.
Sitat av Spirituell Vis innlegg

Her er en litt dyrere, bare 6,5 millioner dollar:
http://www.chrono24.com/en/audemarsp...-id1927015.htm
Vis hele sitatet...
Her er en 201 carat chopard til skarve 25 millioner dollar.

Name:  04watch1.jpg
Views: 1153
Size:  23,8 KB
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Her er en 201 carat chopard til skarve 25 millioner dollar.

Vedlegg 9547
Vis hele sitatet...
Kjedelig å kjøpe klokke til over 100 mill, og enda ikke kunne se hva klokka er.
*insert tittel her*
Ingen har nevnt Breitling?
Her er noen dyre Breitlinger.
http://www.mademan.com/mm/5-most-exp...g-watches.html
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Ingen har nevnt Breitling?
Her er noen dyre Breitlinger.
http://www.mademan.com/mm/5-most-exp...g-watches.html
Vis hele sitatet...

Breivik solgte en sånn.
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7982083
Hvorfor folk skal kjøpe så jævla dyre klokker forstår jeg ikke helt.
http://www.youtube.com/watch?v=Ti6vTmtaaC4
Den skal jeg ha, koster vel rundt tusen kroner på ebay
Jeg for eksempel kunne tenkt meg en fin klokke, men kan ikke kjøpe en som er for dyr da de blir ødelagte. Slenger borti osv.
dyre klokker er herlig! kjempe kvalitet, og varer til du dør. og hvis man er snekker or what not, så bruker man den ikke på jobb. er et smykke som man bruker i fine anledninger. selv har jeg G-shock som aldri blir herpa^^
så g shock som går på batteri er en dyr klokke som varer til du dør? tror ikke det du... les litt om automatiske urverk
Jeg er storfornøyd med denne gromkaren her, kommer neppe til å skifte med det første

Klokker til flere mill kan vel sammenliknes med steindyre toseters sportsbiler, dem er like upraktiske begge to.
Trådstarter
44 1
Jo altså jeg vet hvorfor klokkene blir værende så mye, men skjønner ikke hvorfor dette merket er så dyrt.For isåfall har jeg meg en kl for 400 som egentlig er verdt 10000,- men så andre personer kjøpte samme for flere tusen.. Så hvordan vet du telebohrian82 at disse klokkene er slike? Er dette noe du tenker deg eller det noe du vet pga fakta? Og isåfall hva vil klokka være verdt da, med ekte rubin osv. ? sånn ca? trenger litt raskt svar
tror ikke klokka mi er dyr... har heller ikke sagt den er dyr...les det jeg skrev en gang til=)
Forfengelig dere er da.

Et lite tips: det finnes klokke på de fleste mobiltelefoner.
pesent til tider, og se på mobilen. enda pesnere hvis du ikke har på deg mobil artig og være litt forfenglig til tider også. sleppe å se ut som et kukktryne som meg.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
pesent til tider, og se på mobilen. enda pesnere hvis du ikke har på deg mobil artig og være litt forfenglig til tider også. sleppe å se ut som et kukktryne som meg.
Vis hele sitatet...
Må provosere litt.

Joda, skjønner at enkelte vil gå med klokke. Er man vant med det så er det vanskelig å legge det av seg. Brukte selv klokke tidligere, men mistet den. Etter en periode uten klokke på armen så ble det ubehagelig da jeg kjøpte en ny en. Så den ble gitt bort i gave.

Snill Streken.

(Tviler på at du ser ut som en kuk i trynet, maks uflaks?)
Sitat av stagg Vis innlegg
Forfengelig dere er da.

Et lite tips: det finnes klokke på de fleste mobiltelefoner.
Vis hele sitatet...
Beste klokka noensinne!
Sitat av stagg Vis innlegg
Må provosere litt.

Joda, skjønner at enkelte vil gå med klokke. Er man vant med det så er det vanskelig å legge det av seg. Brukte selv klokke tidligere, men mistet den. Etter en periode uten klokke på armen så ble det ubehagelig da jeg kjøpte en ny en. Så den ble gitt bort i gave.

Snill Streken.

(Tviler på at du ser ut som en kuk i trynet, maks uflaks?)
Vis hele sitatet...
så for meg at jeg faktiskt hadde formen som en kukk^^ neida, jeg er litt enig med deg med klokke. kan være irr å gå med til tider. hvertfall hvis den er "høy" med tanke på skjorte osv. har bare eid/eier en klokke og det er som sagt G-shock. gode klokker til rimlig pris. har du hatt en fin helg stagg?
Altså, high-end klokker kjøper man ikke for å vite tiden fra tid til annen. Det er et smykke man bruker til spesielle anledninger og som passer til forskjellig stil.
Sitat av stagg Vis innlegg
Forfengelig dere er da.

Et lite tips: det finnes klokke på de fleste mobiltelefoner.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri brukt klokke pga telefonen. Men nå når jeg har begynnt å jobbe som Pedagogiskleder er jeg nødt til å ha klokke på armen. Har ikke lov av arbeidsplassen å gå rundt med mobiltelefon i lumma. Så ja det fins praktiske grunner til at folk bruker klokker.
Kjenner en som kjenner en. osv.. som kjøpte en skreddersydd klokke. Klokka skulle gå like fort i alle vinkler. Selvom vi snakker nanosekunder forsjell, var det hovedgrunnen. Det gjelder jo selvfølgelig bare mekaniske ur.