Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1419
Hei jeg sklei ut av veien imens jeg var full og på kokain, skal snart i avhør.

Lurer på litt om hva folk tenker på hva straffen blir og hva burde jeg si i avhøret.

For nogen dager siden var jeg ute på byen og hadde pils og sprit, og fra kl 11 så begynner hukomelsen å gli ut,(kan tenke promillen var på 2 og oppover)

husker jeg kommer hjem i ca 12 tiden og bestemmer meg for å kjøre for å kjøpe cola, får kjøpt og skal hjem igjen kjører i 130-160 og sklir ut av veien på landevei er i grøfta og kan ikke komme meg opp, huske ikke om jeg sniffet colan etter jeg krasjet eller før.
Jeg går ut av bilen og hører noen spør meg om det går bra jeg sier ja så bestemmer jeg meg for å rømme men han tar meg fort igjen og ringer amulanse og jeg sier meg enig til å bli med i ambulansen, ambulansen og politiet kommer på samme tid men politiet har ikke sett at jeg har kjørt bilen (hvis det har noe å si) de snakker heller ikke med meg på plassen.

Blir tat inn til sykehus for skjekk og blodprøver der de vil finne alkohol og kokain, kanskje cannabis men tviler.
politie låser meg fast i sengen (for jeg ikke skal rømme) helt til kl 9, jeg sier aldri at jeg har kjørt bilen men de spør om hva som har skjedd men jeg sier jeg ikke vil snakke. De tar ikke noe avhør på sykehuset.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Du har jo levert en detaljert tilståelse her, så kanskje du ikke trenger å si noe som helst i avhøret. Det må jo være enkelt for de rette folka å knytte deg til hendelsen pga alle detaljene du kommer med her.

Ellers synes jeg at en som kjører i 130-160 på landeveien i kombinert alkohol- og kokainrus ikke fortjener å være ute i samfunnet. Får håpe du får noen år, og at du aldri får kjøreretten tilbake.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jeg trodde det var en ny rap låt ass.
Ruskjøring - På Alkohol Kokain (Skal Snart i Avhør Mix) feat. Lille Fete Petter og Hans Pepper
Med Denne Stilen - Ligner Alt På Musikk.mp3
Sist endret av Bothrops; 31. juli 2023 kl. 11:54.
Straffen blir nok 21-24 dager på leirskolen, og 1,5 månedslønn i bot. Det er standard praksis for kjøring med over 1,2 i promille.

For min del ble det 21 dager istedet for 24 da jeg tok tilståelsesdom.
Hadde rygget i en politibil. Ikke så lett å vri seg unna den.
Sist endret av SkammeligNykter; 31. juli 2023 kl. 13:05.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Straffen blir nok 21-24 dager på leirskolen, og 1,5 månedslønn i bot. Det er standard praksis for kjøring med over 1,2 i promille.

For min del ble det 21 dager istedet for 24 da jeg tok tilståelsesdom.
Hadde rygget i en politibil. Ikke så lett å vri seg unna den.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes veldig mildt ut men så er det mye som er uklart.
Her er det også snakk om kokain og promillen vites ikke.
Og det spørs om de gjør en undersøkelse og straff av høy fart. De kan finne ut av mye med undersøkelser på stedet med å måle bremsespor og denslags hvis det ble gjort her.
Det er promillekjøring som endte i eneulykke.
Ikke verre enn det.
Han sier selv promillen var høy. Jeg hadde inntatt noen hundre mg alprazolam en en del speed.
Sovnet under tester hos lege. I tillegg var dette i en by, og skadepotensiale mitt var nok langt høyere enn hans.

21-24 dager og 1,5 månedslønn. Blir overrasket om utfallet blir noe annet.

Edit; glemte selvfølgelig å nevne tap av førerkort i to år, men regnet med det var åpenlyst.
Sist endret av SkammeligNykter; 31. juli 2023 kl. 13:28.
Fikk 24 dager fengsel og 1,5 månedslønn for kjøring i beruset tilstand. Det var på Xanax og ikke alkohol. Promillen var maks av hva de kan måle, hadde fått i meg rundt 50stk 2mg piller. Jeg var også involvert i en ulykke med en annen bil, men var bare materielle skader.
Fikk sone med fotlenke så straffen var grei, men bota svei litt.

At du ikke har snakket med politiet eller innrømmet noe har ikke noe å si. Du ble sett på stedet med en bil som mest sannsynlig er registrert på deg. Å tro at du skal komme deg unna med det her er som å tro på julenissen.
Gå for tilståelsesdom og legg deg flat. Du ble ferska med buksene nede, ta straffen og vær glad for at du kom ut av det i levende behold. Bot, tap av førerrett og inntil 60 dagers fengsel men sannsynligvis betinget og ikke ubetinget. Den milde straffen skal ikke signalisere at det er greit å kjøre bil beruset. Det var ren flaks at det ikke var andre på veien du kunne vært en fare for.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Gå for tilståelsesdom og legg deg flat. Du ble ferska med buksene nede, ta straffen og vær glad for at du kom ut av det i levende behold. Bot, tap av førerrett og inntil 60 dagers fengsel men sannsynligvis betinget og ikke ubetinget. Den milde straffen skal ikke signalisere at det er greit å kjøre bil beruset. Det var ren flaks at det ikke var andre på veien du kunne vært en fare for.
Vis hele sitatet...
Får ikke betinget for dette.
Det er faste satser på promillekjøring.
Aldri sett/hørt om annet enn det jeg har nevnt tidligere.
Vært mange tråder det siste året ang ruskjøring, tap av førerkort grunnet ruskjøring osv.

Kanskje det er på tide at kreative kjøpmenn starter med "knark-taxi"? Vanlig pris for varene pluss et par hundre for kjøring? Øker i tråd med avstand. Så kan de som ønsker å fortsette festen gjøre det uten at de setter seg i bilen og skaper livsfarlige situasjoner for seg selv og ikke minst uskyldige i trafikken.

Selgerne trenger jo ikke selv farte rundt med små poser, men helt sikkert lokale folk som er glad i bilkjøring som gladelig tar oppdraget?
Sist endret av _abc_; 31. juli 2023 kl. 19:32.