Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1343
Litt out of the blue "spørsmål" men har alltid lurt på hvordan det funker i rusmiljøet når det kommer til dealere og kundene sine, jeg vet av et lite miljø hvor yngre ungdommer alt fra 16-22 år som får kjøpt apotek-xanax som dem ruser seg på sammens med alkohol og vi alle kan vell si åss enige at ekstrem bruk av denne comboen kan føre til iværstefall død og dealern vet at kundene kjøper xanax for og ruse seg på denne måten. Er det uansvarlig av langeren og selge xanax til kundene på denne måten når h*n vet hva det blir brukt til? Er det egentlig langerens ansvar når det kommer til dette? Og hvis det skulle gå galt? La åss si hvis en 16 år gammel jente overdoser på xanax+alkohol combo kan ikke det gå hardt utåver dealern?
Såklart har langeren et moralsk ansvar hvis en 16 åring kommer for å kjøpe tabletter til uvettig bruk og langer vet om dette. Hvordan langernes moralske kompass er innstilt kommer naturligvis helt an på personen og miljøet. De juridiske spørsmålene kan jeg ikke si noe om.
Sist endret av Relevant; 29. august 2018 kl. 22:33.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har faktisk engang opplevd å vise legg til en random dealer på brugata haha. Men ja, de fleste dealere gir vell totalt faen så lenga de får penga sine. Sikkert litt verre for de som har 16 åringer som faste xan kunder enn de som står helt random på gata å selger til hvem som helst.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Såklart har langeren et moralsk ansvar hvis en 16 åring kommer for å kjøpe tabletter til uvettig bruk og langer vet om dette. Hvordan langernes moralske kompass er innstilt kommer naturligvis helt an på personen og miljøet. De juridiske spørsmålene kan jeg ikke si noe om.
Vis hele sitatet...
Selv synes jeg det virker litt uansvarlig men så har jeg null peiling på hvordan langerlivet er og hvordan det fungerer men langeren vet jeg ihværtfall er en veldig hyggelig og oppegående person og de fleste kundene er harde pilleknarkere, selv bruker jeg xanax men er ansvarlig og lett bruk som feks bruk til dårlig søvn
Sist endret av Mysterio16; 29. august 2018 kl. 22:52.
Kommer helt ann på samvittigheten til langeren
Ingen ordentlig pusher vil ha slike kunder, ustabile og lite profitt på sikt. Når det kommer til gatepushere i storbyer tenker jeg de ofte selger til hvem som helst tho.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vel, verden er ikke en rosenrød vakker hage desverre.

Dealere er folk de og, og vi er alle forskjellige.
Jeg har møtt dealere som egentlig er misbrukere som dealer for å betale livsstilen sin, jeg har møtt dealere med hus, kone og barn og jeg har vel møtt mye i mellom de kategoriene.

I de fleste tilfeller så har de lite med ungdom å gjøre, for selv om de kan være en rask inntektskilde så er de en stor risikofaktor: Ungdommer prater, de bor hjemme og de går på skole. Sjansen for å få politiet på døra pga du har med ungdommer er stor.
Dealerne som tar denne risikoen alvorlig er også de som har samvittighet nok til å ikke supplere ungdommer med stoff.

Dealerne som faktisk selger til ungdom er enten av typen som er selv på kjøret, og på et rart nivå sympatiserer med ungdommen over den vanskelige overgangen til voksen eller om det er alvorlige ting som misbruk/vold o.l. Jeg har oppriktig sett eldre narkomane sympatisere med yngre brukere, uten at det var noe seksuelt involvert, narkomane kan ha utrolig innsikt i psyke og hvordan mennesker som er langt nede har det, "misery likes company".

Så har du de som gir litt faen, tankegangen er rett å slett at om du tar stoff, er det ditt eget ansvar. Om du skal leke med psyken så er det ditt eget ansvar å gjøre det på tryggeste måte.