Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1605
Jeg likte egentlig Windows 7 best fordi alt var lett tilgjengelig og holdt sin gamle Windows-form. Alle Windows etter dette har begynt med apper, noe jeg absolutt hater.. Nå har jeg Windows 8.1 og er ikke videre begeistret over interfacen og appene, men har greid å tilpasset ting slik at program og sånt blir lettere tilgjengelig.

Nå vurderer jeg å oppgradere til Windows 10, men er det verdt det? Er det noen her som er som kan fortelle meg om W10 er bedre enn W8.1 eller er det bare enda mere apper og faenskap?
Win10 er mye bedre enn Win8 men jeg kan ikke si den er bedre enn win7. Hvis du har valgt å gå fra win7 så oppgrader heller til win10. Du kommer ikke til å angre.
Prøv med en clean install.
Ta det som det er
12 3
Var selv i tvil om jeg skulle ha W7 eller oppgradere til W10, Jeg tok sjansen og oppgraderte, er ganske fornøyd eneste jeg legger mest merke til egentlig etter jeg oppgraderte er at W10 er ganske fancy egt. Begynner å like W10 mer og mer. Jeg ville oppgradert hvis jeg var deg. Tenker nå att W7 er ganske kjedelig i forhold til W10, haha
Hvis du bryr deg om elektronisk/online privatliv vil jeg sterkt anbefale å ikke oppgradere til windows 10. Det samler inn mye informasjon om deg for å selge videre til annonsører. Eventuelt går det an å omgå mye av det, kanskje alt, men har ikke satt meg inn i dette selv.

Liste over hva windows 10 tracker:
1. Data syncing is by default enabled.
- Browsing history and open websites.
- Apps settings.
- WiFi hotspot names and passwords.
2. Your device is by default tagged with a unique advertising ID.
- Used to serve you with personalized advertisements by third-party advertisers and ad networks.
3. Cortana can collect any of your data.
- Your keystrokes, searches and mic input.
- Calendar data.
- Music you listen to.
- Credit Card information.
- Purchases.
4. Microsoft can collect any personal data.
- Your identity.
- Passwords.
- Demographics.
- Interests and habits.
- Usage data.
- Contacts and relationships.
- Location data.
- Content like emails, instant messages, caller list, audio and video recordings.
5. Your data can be shared.
- When downloading Windows 10, you are authorizing Microsoft to share any of above mentioned data with any third-party, with or without your consent.

Kilde: https://www.privacytools.io/#win10
▼ ... noen uker senere ... ▼
sliter litt med å finne drivere til multimedia Controller,