Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6815
I de siste dagene har et ukjent nummer ringt til meg typ 4-5 ganger daglig, som oftest når jeg er på skolen. Men de gangene jeg faktisk har svart, har det vært helt stille i andre enden og det blir lagt på etter ca. 3 sek.

Hva i huleste er hensikten med dette?
Noen folk liker bare å trolle... for alt du vet sitter de bak deg i klasserommet å håper du har lyd på
går ant å gjøre så skjulte nr ikke kan ringe deg
Sitat av allibabb Vis innlegg
Noen folk liker bare å trolle... for alt du vet sitter de bak deg i klasserommet å håper du har lyd på
går ant å gjøre så skjulte nr ikke kan ringe deg
Vis hele sitatet...
Har alltid på lydløs i undervisningen, og hender det ringer etter skoletid også. Virker som det er satt opp og at den bare ringer uten mål og mening.

Men om jeg blokkerer ukjent nummer, blokkerer jeg vel ALLE som ringer med skjult nummer?
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Men om jeg blokkerer ukjent nummer, blokkerer jeg vel ALLE som ringer med skjult nummer?
Vis hele sitatet...
Har du snakket med operatøren din? De kan sikkert hjelpe deg mer enn vi kan. Hvis ikke er vel neste mulighet å ta kontakt med politiet, selvom det kanskje er litt i overkant?
Operatøren kan ikke (vil ikke) gjøre noe. Eneste er hvis du blir drapstruet, men da må du først anmelde til politiet, så kan politiet gå til operatøren.

En kompis av meg ble ringt slik i flere ÅR, det er hva jeg kaller telefonterror...
Sist endret av trikker95; 2. mars 2015 kl. 21:59.
Tviler ikke på hva du sier, men en skulle jo tro at man kunne få operatøren til å blokkere innringere etter eget ønske.

Uansett, hvis du kan blokkere innringere med skjult nummer holder vel det? Folk flest ringer jo uten å skjule nummeret sitt.
Har tidligere opplevd det samme, til slutt var det et menneske der når jeg tok telefonen, var en selger. Kan virke som de har en løsning der de ringer opp flere nummre samtidig, og så velger den som svarer, om 2 svarer samtidig derimot, hører man ingen ting og det blir lagt på.
Sitat av Revo Vis innlegg
Tviler ikke på hva du sier, men en skulle jo tro at man kunne få operatøren til å blokkere innringere etter eget ønske.

Uansett, hvis du kan blokkere innringere med skjult nummer holder vel det? Folk flest ringer jo uten å skjule nummeret sitt.
Vis hele sitatet...
Jo det er forsåvidt sant. Ender nok opp med å gjøre det om det fortsetter slik. Men jeg er egentlig mer nysgjerrig på hvorfor noen/noe ringer så ofte uten å gi svar fra seg. Virker som om det er tidsinnstilt, går nesten i intervaller.

Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Har tidligere opplevd det samme, til slutt var det et menneske der når jeg tok telefonen, var en selger. Kan virke som de har en løsning der de ringer opp flere nummre samtidig, og så velger den som svarer, om 2 svarer samtidig derimot, hører man ingen ting og det blir lagt på.
Vis hele sitatet...
Høres ut som det er tilfellet her også. Skal ikke se bort i fra det. Jeg får prøve å svare i morgen for å få det bekrefte, om jeg er rask nok til å svare da.
Sist endret av UnknownPwny; 2. mars 2015 kl. 23:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva slags telfon har du??
Høres ut som en sjalu gal eks kjerring.
Blir selv oppringt av ukjent nummer, og det viker som det er en rutine på det. De ringer 3 ganger om dagen, vært ring varer i ca 30 sek og det er ca 10-15 min mellom hver gang de forsøker å ringe. vare noen dager før det stopper, så starter det igjen.
Jeg har akkurat samme problemet som TS, men dette er da på hjemmetlf og der kommer det opp et nummer.
Det står nr: 21319610, og så under står det Out of area. Akkurat det samme, blir ringt 4-5 ganger daglig, helt stille i andre enden og legger på etter ca 3 sek. Jeg tenkte det kanskje var innbruddstyver som skjekker om folk er hjemme, men det er bare gjetting.

Jeg ringte tilbake til dette nummeret nå og fikk høre en innspilt beskjed om at dette var en automatisk telefonspørreundersøkelse, det er bare å ringe å høre selv. Jeg antar at det er det samme som TS har utifra hans beskrivelse.
Sist endret av En deling; 3. mars 2015 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blokkering av skjulte nummer på telefonen er nok den enkleste løsningen her. Folk med skjult nummer er ikke verd å snakke med uansett.
Firmaet heter Ipsos mmi, du kan lese om de på nettet.

http://ipsos-mmi.no/Har-du-blitt-kontaktet-av-Ipsos-MMI
Sitat av _Forest_Berry_ Vis innlegg
Hva slags telfon har du??
Vis hele sitatet...
Har en Oneplus One, men type telefon har vel ikke noe å si?

I dag hadde noen ringt med "åpent nummer". Startet med +46, ringte tilbake og fikk beskjed om at nummeret ikke var i bruk. Har blokkert nummeret og alle ukjente i tillegg. De får bare drive på..
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Operatøren kan ikke (vil ikke) gjøre noe. Eneste er hvis du blir drapstruet, men da må du først anmelde til politiet, så kan politiet gå til operatøren.

[COLOR="RoyalBlue"]En kompis av meg ble ringt slik i flere ÅR, det er hva jeg kaller telefonterror[/COLOR]...
Vis hele sitatet...
Nånå, ville ikke lagt til en smiley, telefonterror er ikke gøy for noen.
Jeg jobber selv en del via telefon. De verste er de som tar telefonen uten å si noe. Da sitter vi begge helt tause uten å si noe helt til personen jeg ringer legger på. Det er naturligvis den som blir ringt som skal si hei først.
Overskuddsmateriell
Om du blir oppringt av slike nummer må du i allefall ikke finne på å ringe tilbake, er noe som gjør det med slike nummer og når man ringer tilbake koster det typ 200kr i oppkobling og 50kr pr min
Lastet ned Mr.Number til min android tlf. Blokkerer nr, og legger dem i en spam-liste.
Beste programmet jeg har brukt. Virker som om ryktene har spredd seg i oppringings-bransjen, for jeg blir sjeldent ringt etter nå som jeg har blokkert en del nr. Mulig du legges inn på en liste over "kunder man uansett ikke får tak i" og da får jeg husfreden jeg har ønsket
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skaff et nytt nummer, ikke offentliggjør det (ikke listes på søketjenester, evnt hemmelig nummer) og vær forsiktig med hvem du gir nummeret til.