Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1029
Hei!

Jeg har gått til innkjøp av et ltie 5.1 surroundanlegg til pc'en min. Jeg prøvde først kun to av høyttalerene + sub'en koblet til laptopen, og det funka fint. Men da jeg skulle koble til alle høyttalerene til den stasjonære pc'en, får jeg masse forstyrrelser og "knittring", om noen skjønner... Irriterende! Men det merklige her er at selv om jeg kobler ut signalkablene fra pc'en, så kommer det fremdeles forstyrrelser gjennom anlegget.

Noen som har noen forslag til hva det kan være? Tenker tanken om at pc'en sender ut en eller annen for for stråling, om du vil, som kanskje påvirker høyttalerene. Kan det hende?
Sist endret av anderbor; 15. oktober 2006 kl. 22:18.
Pass på at ikke andre kabler er i kontakt med anleggets kabler, det kan nemlig være slik at de andre kablene skaper støy på høytalerenes nett. Sjekk også at alle kabler sitter godt fast i kontaktene sine.

Sitat av Truls
Det er noe av det mest irriterende som kan skje........
synd på deg
Vis hele sitatet...
Veldig unødvendig av deg å poste sånne komentarer, denne personen er ute etter hjelp, ikke dumme komentarer som "synd på deg".

Jeg vil også tipse deg om å lese reglene her på forumet (Les regel nr.1):
http://www.freakforum.nu/index.php?p=regler
Sist endret av #Conex; 15. oktober 2006 kl. 23:28.
Ja, slike problemer suger max! Skal sjekke det du sa #Conex, om kablene er i kontakt me noen andre..
Hej, har samme problemet.

Hva jeg alltid har TRODD iaffall, er at det skyldes mitt SUCKY DUCKY lydkort.

Kan dette stemme?
Sitat av letigr3
Hej, har samme problemet.

Hva jeg alltid har TRODD iaffall, er at det skyldes mitt SUCKY DUCKY lydkort.

Kan dette stemme?
Vis hele sitatet...
Hvis du har samme problem som han, vil det ikke være lydkortet som skaper støyen. Ettersom støyen hos anderbor høres selv om ikke kablen er koblet til lydkorter.

Det kan selvfølgelig være at lydkortet ditt ikke er like godt som det var før, hvordan lydkort er det snakk om og hva slags høytalere?
kan være dårlig kontakt som sagt, eller at høytaler-ledningene er/ligger ved siden av andre ledninger som skaper støy.
Sitat av LoRd
kan være dårlig kontakt som sagt, eller at høytaler-ledningene er/ligger ved siden av andre ledninger som skaper støy.
Vis hele sitatet...
Er det nødt til å være høyttalerledningene, eller kan det være strømkabelen til sub'en/forsterkeren også?
Sitat av anderbor
Er det nødt til å være høyttalerledningene, eller kan det være strømkabelen til sub'en/forsterkeren også?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at det skal ha noe å si, kanskje høytalerene dine er sprekt?
Har du høytalerledninger ved sida av f.eks strømkabler så kan dette skape støy ja.
Alle strømledninger har ett magnetfelt rundt seg som kan forstyrre omliggende ledninger.
Men mest sannsynlig så er det en kontaktfeil en plass, om ikke sprengt som du^^ sier.
Her har du en rimelig identisk problemstilling:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...&highlight=5.1