Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1811
Jeg har sittet på jobb idag og lest mange anmeldelser av crative zen vision:m.
Disse anmeldelsene gir meg et inntrykk av at den er ganske lik ipod sin video spiller, men har "det lille ekstra". Er det noen som har testet ut begge disse og kan gi meg noen sammenligninger.

Takk på forhånd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har jeg endelig kjøpt meg den creativen. Jeg må si at mitt første inntrykk er helt topp.
Det er bare en liten ting jeg lurer på og det er om det går ann å bruke en vanlig tv kabel til å koble opp spilleren til tven? Jeg har lest i manualen og den sier at jeg må bruke creative sin egen, men den finner jeg ikke noe sted.

Setter pris på alle svar.
Funker dårlig med vanlig kabel.. Trodde det skulle funke med den jeg bruker til dv-kameraet mitt, men det gjorde det ikke. Kabelen må kjøpes separat.

Kjøpte den for et par uker siden selv, og er storfornøyd
kan jeg spørre hvor du fikk tak i den? Jeg har sjekket på den norske creative siden og på komplett.
Nå må jeg bare beklage på det sterkeste. Ser at jeg har skrevet ufattelig dårlig.. Mente at jeg hadde kjøpt spilleren for et par uker siden. Er på utkikk etter denne kabelen selv..

Beklager, sitter og griner og snørra renner som bare det. Er ikke alltid man er i stand til å skrive det man tenker på en måte så andre forstår det :P
Sorry for offtopic mem, Takk! Takk for at dere har såpass innsikt til å velge Creative og ikke den fuckings ipoden! Takk. EVIG TAKKNEMLIG! Det betyr mye for meg at andre også velger å vrake ipod (har creative selv) Jeg hater ipod men ingen som er enig med med. Derfor utrolig deilig å se at dere har valgt noe annet! Og enda bedre når det er Creative. Elsker Creative!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av ACHaavard
Sorry for offtopic mem, Takk! Takk for at dere har såpass innsikt til å velge Creative og ikke den fuckings ipoden! Takk. EVIG TAKKNEMLIG! Det betyr mye for meg at andre også velger å vrake ipod (har creative selv) Jeg hater ipod men ingen som er enig med med. Derfor utrolig deilig å se at dere har valgt noe annet! Og enda bedre når det er Creative. Elsker Creative!
Vis hele sitatet...
Sorry for offtopic men, Takk! Takk for at dere har såpass innsikt til å velge appelsiner og ikke den fuckings grapefrukten! Takk. EVIG TAKKNEMLIG! Det betyr mye for meg at andre også velger å vrake grapefrukt (har masse appelsiner selv) Jeg hater grapefrukt men ingen som er enig med meg. Derfor utrolig deilig å se at dere har valgt noe annet! Og enda bedre når det er appelsiner. Elsker appelsiner!
Sist endret av Kakcoo; 19. februar 2006 kl. 00:53.
I like turtles
Skyfex's Avatar
"Jeg hater ipod men ingen som er enig med med."
Det er ikke så lett å hate noe bare fordi det er populært (eller generelt sett når noe er populært)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen snakket om en videokabel til TV'en. Apple har iværtfall gjort det sånn at hvis du bytter om to av kontaktene på en vanlig DV kabel vil du kunne bruke denne istede for apple sin egen. Prøv det med creative sin.. de har sikkert gjort noe av det samme. ikke følg fargemarkeringen på kabelen bare verdt et forsøk.

Jeg vet ikke hvordan det er med den nye creative men jeg har hatt både creative Zen micro og nå apple ipod 5th generation movie. jeg må nok holde med ipod med tanke på at jeg i løpet av 6 måneder byttet zen micro 3 ganger. og problemet var veldig vanlig når ekspeditøren spurte med en gang han så spilleren om det var høretelefonutgangen som var herpa.
Sist endret av Eviltwink; 1. april 2006 kl. 15:04.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja, jeg har testet begge: Nå sitter jeg med en Creative Vision: M i hånda. Den føles mer solid, har mer batteri, og betydelig bedre skjerm en Ipod Video. Anbefales på det varmeste. Dessuten får du med strømadapter i pakken, noe som må kjøpes ekstra om du velger Ipod.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bestile nettop en vision:m selv og venter spendt på at den skal komme i posten i løpet av noen dager.

Jeg har aldri sittet med en dyrere spiller enn en til 700-1000,- kr og har ikke tatt beskyttelsen av dem noe særlig alvorlig.
Jeg forventet liksom aldri at de skulle vare noe lengere enn ett år (selv om de har vart mye lengere), men jeg forventer å ha vision liggende en stund.

Til dere som har hatt en vision en stund, hvordan ligger det ann på kvaliteten på materiale?
Er plastikken og skjermen en magnet for riper eller tåler den å ligge i lommen og sekken uten å se ut som scarface etter noen uker?
Er den tett? eller kommer støv og smuss under skjermen etter en stund?
Jeg vurderer å investere i en lær veske eller sånne gummi "skins", hva annbefales?
Leste at det følger med en bæreveske, duger den?

Til sist, noen norske nettbutikker eller butikker i Oslo området som kan annbefales ved kjøp av beskyttelse?
Sist endret av raz; 28. juni 2006 kl. 00:00.
*bada-bump*

10+10=20-10=10+10=20
Viss du set minijacken nesten heilt inn i adapteret (du kjenner ei 'hakk') så koblar du den raude kabelen i den gule (på tv) og deretter den kvite og gule på audio-inn på tven.
trur eg.
Uansett du treng ikkje kjøpe creative-kabel, det er berre til å bytta litt på fargane, video/bilde kjem gjennom den raude eller kvite, ikkje den gule, og så må du ikkje trykka pluggen heilt inn i adapteret.
raz: Skjermen er ganske sårbar vil jeg si ja. Jeg hadde den løst i lomma helt i førsten, og fikk en ganske stor ripe som kan være plagsom fra noen synsvinkler på skjermen. Når jeg ser rett på skjermen legger jeg ikke merke til den, men når jeg ser litt fra siden er det stygt. Etter jeg fikk denne ripa har jeg den alltid i den posen som følger med når jeg har den med noe sted. Når jeg skal høre på musikk har jeg den alltid alene i bukselomma med skjermen ut, så det er så lite som mulig som kan ripe opp skjermen.

Jeg er i grunn også på jakt etter annen beskyttelse enn den posen som følger med. Lette ganske mye på nettet når jeg kjøpte den, men da var den helt ny på markedet og det var lite å finne. Fant nesten bare beskyttelse til ipod, alt fra Gucci til noe som så ut som Nillekvalitet. Fant noen slike gummitubes på ebay, de var i Hong Kong, så jeg tenkte at jeg heller skulle vente til spilleren ble litt eldre og at det forhåpentligvis kom mer beskyttelse til den i denne delen av verden også. Det har i grunn gått i glemmeboka, bruker forsatt den posen som fulgte med. Den er ikke særlig sprek, men den gjør jobben sin. Send gjerne pm eller post her om du finner noe beskyttelse som ser nice ut.
På Creative sine sider kan man få tak i diverse utstyr.

Carry case i skinn: http://uk.europe.creative.com/shop/p...&product=1183&

Screen protector: http://uk.europe.creative.com/shop/p...&product=1184&

Screen protectors kan man få tak i norske nett butikker, koster ca. 100,- kr.
Carry case så ganske brukbar ut, men den finnes ikke i norske nett butikker så langt jeg har sett.

Creative har til og med laget egene silikon skins til vision:m, men disse har ikke gått ut for salg enda.

[edit]
Du får tak i samme sakene i den norske nettbutikken hos Creative.
Jeg må ha oversett det heftig
http://no.europe.creative.com/shop/w...subcategory=15
Sist endret av raz; 30. juni 2006 kl. 11:49.
De veskene/carry case gjør jo at spilleren blir SVÆR da.
Nja.. bedre svær enn oppripet og ødelagt.
Bestile en case selv, håper den kommer i posten i løpet av uken så kan jeg sikkert ta et bilde eller noe.

Dette er litt offtopic men, jeg klarer ikke å få spilleren til å vise et vedlagt bilde av ett album jeg har lyst til å spille av.
http://www.anythingbutipod.com/archi...creenshots.jpg

Øverste bildene indikerer til hva jeg mener.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har brukt Ipod video i 1 år ca (etter å ha hatt utallige ipoder før det), men har nå gått over til Creative Vision M. Så langt er jeg veldig fornøyd med Creative`n, både spilleren og overføringsmuligheter. Skjermen på ipoden er jo crap. Var oppripet før jeg kom hjem fra butikken. Har ikke hatt Creative`n lenge, men skjermen virker mye bedre.

Det at spilleren leser flere formater (divx, xvid, osv.) er også en stor pluss. For ikke å snakke om den innebygde radioen, og muligheten til å lade med strøm samtidig som man kobler til og fra pc`n (bra for batteriet), og den hendige quick button. I`m lovin it.

Skulle egentlig vente på Zune, men klarte ikke vente. Angrer ikke på det.
Jeg hadde Creative Zen Touch, et snaut år. og på den korte tiden så var Creativ`en inne til service 3 ganger. 4 gangen ejg skulle levere den inn til butikken så sa de: "Her versågod". også ga de meg en Ipod

Men er du/dere fornøyd med Creative sine spillere, så er jo det flott!
Kjøpte min Creative Zen vision:m for ca en måned siden.

Jeg har testa begge, og må virkelig si at Creativen var best.


Men til de som sier at en vanlig av-kabel ikke virker, det gjør det for meg.
Uten at jeg trenger å koble om rød og gul osv.

Jeg tar minijacken akkurat som "generalen" sa.
Dytter den inn til jeg kjenner et hakk, så lar jeg den stå der, og kobler rød, hvit, og rød til tven i akkurat de portene de vanligvis skal i. Funker fjell.

Har faktisk testa dette med to forskjellige kabler. En som fulgte med dv-kameraet, og en jeg kjøpte på clas-ohlson til 80 spenn.

Kvaliteten på overføringen til tven er mye bedre enn jeg trodde den kom til å være.
Har sett film på 37" hdtv med den. Det så helt greit ut.
Ikke noe problem å bruke den som divx/xvid-spiller når man måtte trenge det.
Sitat av sparco
"Her versågod". også ga de meg en Ipod
Vis hele sitatet...
For noen rasshøl... Creative sin spiller er i mine øyne helt overlegen ipod-spillerene
på de fleste måter. Min erfaring er at det også er langt mindre feil og problemer med creative sine spillere (i allefall nyere modeller som vision:m).

Men med det sagt, så finnes det fremdeles ikke en mp3-spiller på markedet som har de helt grunnleggende funksjonene og mulighetene som egentlig forventes mp3 spillere i denne prisklassen. Ikke engang creative vision:m...
Synes ikke akkurat de var noen rasshøl, når de ga meg en ny (og bedre) mp3 spiller, når jeg var begynt å bli ganske så lei Creative, da den var på service hvert kvartal fordi det var noe feil med den.
Jeg hadde en creative zen NX. den var til rep 2 ganger på et år. Grei spiller. Sikkelig lite robust. Dessverre ser jeg at iPod er både dyrere og like full av feil. Min erfaring er derfor at når du kjøper deg en MP3-spiller gjør du ikke det for å ha den lenger enn et år uansett.