Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 919
Hei, har som seg hør og bør sett meg lei på microsoft og explorer så skifta ut til firefox. Så lurte jeg på hvordan jeg får MSN min til å skjønne dette, istedenfor at den hver gang jeg skal sjekke mail åpner IE? mildt sagt irriterende å måtte gå til hotmail og logge seg inn for hver lille junkmail som faller i min retning...

Og mens jeg er inne på det, når det gjelder windows update hadde det og vært digg å kunnet få gjøre dette fra mozilla, men det har jeg lite håp om å dra i land, men dersom det er noen triks som kan brukes hadde jeg vært veldig takknemlig...
når du instalerer firefox skal du få besjed om du vil bruke firefox som din eneste nettleser(de spørsmple fikk vertfal jeg) vist du setter den som din enest netlester opner den alle linker fra msn i firefox... (kansje du ikke forsto meg jeg kom ikke på di rette orda men jeg har prøvd og forklare de så godt jeg kan)
Jeg har satt Firefox til å være eneste eller "Hoved" nettleseren, men jeg har fortsatt samme problem som trådstarter, så denne henger jeg meg på!
Har samme problemet selv, har satt firefox til å være hovednettleseren, men msn åpner fortsatt hotmailen opp i IE.
Angående windows update trur jeg ikke det er mulig å få til i firefox, har ikke prøvd med "IE in firefox(eller no sånt) extension.
Gå til Kontrollpanel--->Legg til eller fjern programmer--->Legg til\fjern Windows komponenter. Ta vekk haken ved IE. Trykk neste og følg instruksjonene. Da har man ikke problem lenger, utenom at man har avinstallert IE :P
Eller så kan du gå på Start -> Set Program Access And Defaults. Mye av grunnen til at MSN åpner IE er fordi de kjører en $explorer <url>, og ikke $default_explorer <url> (noe slikt).
Om man fjerner explorer helt fra windows, så vil det ikke hjelpe - så de forslagene kan du bare se bort i fra. Selv har jeg en windows lite, hvor verken iexplorer eller windows mediaplayer har vært fra begynnelsen av, og det virker heller ikke hos meg.
kanskje dette kan hjelpe litt; http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_..._MSN_Messenger
ser ut som du trenger en plugin eller ekstra program.... -.-
Funka bra det, takkskarruha! fet plugin, den sier fra når noen åpner og lukker samtalevinduet ditt på msn og, skummelt mange som tydeligvis har tenkt til å prate til meg men som ikke gidder :P
Tror mer at de bare sjekker hvaslags bilde du har på msn.
Hva med å spørre de om hvorfor de gjør det?
Kan hende men lite sannsynlig da jeg har ikke skifta bilde siden tidlig sommer el no. uansett, gidder ikke nevne det for liker å leke litt james bond. sammen med en sånn hendelseslogg som lister opp når alle logga seg på/av, skifta status og endring av topics kan man dra mye artige konklusjoner, trist om man får vite at de ikke stemmer vel?
lachrymolog: Mange klienter henter display-bildet ditt, og det vil gjerne tolkes av klienten som om en samtale startes. Tidligere kunne jeg luke ut hvem som brukte klienter som gjorde dette(for jeg visste hva de brukte), men nå gjør vel de fleste klienter det.
humm med meg fønka de som bare de med og bare sette firefox som hovud nettlester de har jeg gjort på alle maskinene mine og de funker fint
comicz: aight, jeg får vel la dem få tvilen komme dem tilgode... litt skuffa da, så dette skal jeg komme til bunns i... statusrapport følger :P
Bare til info: Messenger har vel begynt å sende ut "vinduet ble lukket"-beskjed ved time-out (ett minutt etter at siste melding ble sendt, tror jeg) også. Så sjekk timestamp på beskjedene.