Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3565
Trenger tips & triks til dette nye norske spillet.. oppfølgeren til Den lengste reisen..

gode råd.. pm
Har det selv.
Men jeg spiller det selv
Mye bedre spillopplevelse og spille det selv, uten hint og tips.
Spillet blir også mer utfordrende
Dette er et spill du helt klart ikke vil bruke juks og fanterier på. Spillet fortjener å få spillbarheten og stemningen bevart ved å ikke bruke det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Helt enig!
Dette er et spill man må spille selv, og ikke få hjelp til!
Holder på med det nå, og har rundet eneren, en gang for lengesiden.
Husker at men måtte ha 4 CDer for å ha hele spillet! Var ikke noe som hette DVD den gang.
Tråden kan da uansett brukes til å hjelpe litt fremover, gi en liten pekepinn og hint fremover?

Brukte endel tid på å bare løpe rundt, løpe løpe løpe - før jeg da omsider fant det jeg lette etter.
Jo, kan jo alltids det!
Begynnte å spille i går, og er på kapittel 5 nå.
Er der med de statuene, blir alltid banka av det store monsteret!
Skal nok få vridd de symbolene til slutt!
Hint: spring som faen når monsteret kommer!
Sånn lettere offtopic, hadde faktisk markedssjefen for funcom innom her igår. God cannabis hadde han med også.
Ja, da var det rundet.
Veldig bra spill, selv om slutten ikke tok helt av.
Det må nok komme et spill til, fordi alle spørsmål ble ikke avsluttet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha Ivellios, jeg er ikke helt sikker på om dette er noe de liker at du skriver på nett tho
Det kan jo vere en spøk for alt vi veit da:P
Argh...greit at man ikke skal jukse å sånn altså, men jeg sitter fast ved den utrolig teite dirken, skjønner ikke snurten av den! Hjelp noen??
har lyst å teste dette spillet, ser litt interresant ut )

holder på å laste ned nå
Sist endret av Kjet; 9. juni 2006 kl. 01:52.
Mhm, likte ikke det her spill så mye, Vis man tenker på oblivion som sammenligning
Blir drømmefall litt dårlig. Har ikke kommet så langt i spille though men gikk fort lei.
synes ikke man kan gjøre så mye i spille som ett rpg spill skal gjøres.

Nå har ikke jeg spilt spille så mye men etter litt trøkking ser det ikke så særlig
Grafikken er greit nok den btw^^
Nå er ikke drømmefall et "RPG" da..'

Historien bak spillet er jo wünderbar? Trykking har vesentlig lite å si for en god historie. Men funcom har laget det slik at man får være med å styre litt selv også, det som er så kos med drømmefall.
Sist endret av catolh; 9. juni 2006 kl. 05:25.
Jeg ble i grunn noe skuffa over Drømmefall. Historien var knall, men oppgavene var simple og spillet i seg selv var grusomt kort..
Anbefaler ikke å be alt for mye om hjelp, siden spillet bare blir enda kortere Nyt det mens det varer
Sitat av ch0izz
Nå er ikke drømmefall et "RPG" da..'

Historien bak spillet er jo wünderbar? Trykking har vesentlig lite å si for en god historie. Men funcom har laget det slik at man får være med å styre litt selv også, det som er så kos med drømmefall.
Vis hele sitatet...
ja kansje rpg hva litt feil av meg å si Tingen er vell at jeg ikke liker sånne typer spill.
<3 fps spill <3
Sitat av crusilus
Argh...greit at man ikke skal jukse å sånn altså, men jeg sitter fast ved den utrolig teite dirken, skjønner ikke snurten av den! Hjelp noen??
Vis hele sitatet...
Når du vender deg mot den tingen du skal dirke så trykker du tab, så får du opp tingene, velg dirken.
Da skal du få opp et bilde av en haug med symbol. På linja nederst har du 3-6 symbol. Det du gjør er å finne ett å ett symbol og trykke på det. Men du må vere rask. Når alle er ''connecta'' så har du dirka opp tingen.
Ingen som kan putte opp den norske versjonen så jeg kan laste ned ? <3 den lengste reisen
Sitat av CrazyTore
Ingen som kan putte opp den norske versjonen så jeg kan laste ned ? <3 den lengste reisen
Vis hele sitatet...
Den Lengste Reisen, eller Drømmefall?

Er Drømmefall dubba på norsk? Veit at Den Lengste Reisener det.
Har ikke noen norsk versjon da.
Funcom har vell en norskversjon også? Hvis ikke har de basjet på leggen ^^ Drømmefall er jo en fortsettelse på den lengste reisen? Heter vell "Den lengste reisen: Drømmefall"?
Ja, jeg har rundet begge to.
Syns nesten at eneren hadde flere valg, og vinklinger og var mer oversiktlig.
Den lengste reisen er ikke dubbet på norsk, men derimot dubbet på engelsk. Er ikke sikker på drømmefall, men håper norskversjonen er litt mer "innlevd" slik den lengste reisen var.
Dvs at Den Lengste Reisen er orginalt på norsk, men dubbet på engelsk.
Men finns Drømmefall med norske stemmer?
Alle som spilte Den Lengste Reisen må synes at Drømmefall kun er en stor skuffelse. Moro med karakterer fra DLR1 da, men det var vel det eneste. Historien er jo HELT DØD i forhold til historien i DLN1.
Synes ikke historien var så gæern, men det ble vel litt enkelt for å si det sånn iforhold til DLR1. Gleder meg veldig til det siste spillet i serien! Drømmefall hadde en utrolig bra atmosfære, og musikken var nydelig.

Ashaman: Ja, Drømmefall finnes med norske stemmer.
Altså, er det mange som sliter med spillet?
Jeg føler at det er for enkelt la oss si jeg har en "inner gaming" sans.
Men jeg må si jeg har en GOD del spill som jeg har runnet her snakker vi om 70+
30% av fritiden min vær dag går til spilling men uansett. Jeg likte Drømmefall helt konge!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Synes historien i Drømefall var veldig bra, minst like god som DLR, men den var kanskje litt for kort. Den neste DLR og Drømmefall burde vært ett spill. Generelt sett var spillet kort og lite utfordrende, men var fortsatt et underholdende spill.
Sitat av MiNOx
Altså, er det mange som sliter med spillet?
Jeg føler at det er for enkelt la oss si jeg har en "inner gaming" sans.
Men jeg må si jeg har en GOD del spill som jeg har runnet her snakker vi om 70+
30% av fritiden min vær dag går til spilling men uansett. Jeg likte Drømmefall helt konge!
Vis hele sitatet...
Skryter du av å være spill geek? :-P

*on topic*

Har ikke spilt så mye av drømmefall, bare løpt litt rundt på starten.
Liker en'ern bedre.
JA, syns og eneren var bedre. Var så mange flere valgmuligheter. Drømmefall ble nesten som en film, med litt selvstyring. Har følelsen av at jeg satt å så på 80% av tida, men jeg spilte 10% og ikke skjønte ne dritt de siste 10% av tida.
Var jo utrolig kort og. Brukte sikkert ikke 3 døgn engang hadde jeg spilt sammenhengende. Husker jeg brukte flere måneder på DLR.
Enig med Ashaman, det er bare en stor film.
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Da har jeg også runna spillet. SYntes slutten var litt for åpen. Betyr det at vi kan vente Den lengste reisen 3 fra FunCom? Håper det. Var ikke akkurat happy ending.

Har ikke spilt den lengste reisen en, men syntes historien i drømmefall var bra foruten slutten. :P

Kanskje litt kort. Brukte knapt 2 dager.
Sist endret av trond89; 19. juni 2006 kl. 22:40.
Det blir en treer. Det har de sagt lenge. Så det er bare å glede seg!
Sitat av Ashaman
Helt enig!
Dette er et spill man må spille selv, og ikke få hjelp til!
Holder på med det nå, og har rundet eneren, en gang for lengesiden.
Husker at men måtte ha 4 CDer for å ha hele spillet! Var ikke noe som hette DVD den gang.
Vis hele sitatet...
Jeg har DVD-versjonen av Den Lengste Reisen.

Like off-topic som cannabishistorien: Onkelen til min beste venn var hovedprogrammerer på begge spillene. Whooo.
Det må vere en etter/ny utgivelse, for jeg har bare på CD. *sjekke utgivelse* Copyright 1999.

Jepp, sjekka litt på google, og fant ut at det var noe som ble kalt DLR - DVD versjonen.
Sist endret av Ashaman; 20. juni 2006 kl. 11:27.
DLR1 var jo helt fantastisk. Har ikke fått prøvd drømmefall enda, men gleder meg sinnsykt til å få gjort det. Alle kompisene mine hatet det. Syns spillet var altfor kort og altfor lett og altfor dårlig story i forhold til 1'ern. Men må ikke høre altfor mye på andre heller da. Syns fortsatt spillet fortjener en sjanse til å bli spilt...
Da er jeg enig med kompisene dine.