Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 9058
noen som vet om de selger snus i Tyskland??

drar dit i juni sjø
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Nei, de gjør ikke det.
Du skal lete godt for å finne snus utenfor Norden.
Usa har snus --> Kentucky.
er vel bare norge, sverige og usa? som har snus?
Kjøp med fra flyplassen...
Sitat av mr_james
er vel bare norge, sverige og usa? som har snus?
Vis hele sitatet...
Sant. Forbudt ellers i EU. Eneste grunnen til at norge og sverige får lov til å selge det er tradisjoner...
Trådstarter
26 0
hehe, okok, nei, flyr ikke fra tyskland, skal på klassetur, med buss fra oslo og tilbake, å fly tilbake til finnmark igjen. huffamei..

da sier vi at denne tråden er avsluttet
Ah, selger de ikke snus i Danmark engang? Skal dit i starten på juni..
Sitat av goillum
Ah, selger de ikke snus i Danmark engang? Skal dit i starten på juni..
Vis hele sitatet...
Jo der selger de snus Billig snus

Snus er ikke tillat i EU land fordi de prøver å piffe opp tobakks politikken, og da hjelper det lite at d finnes et alternativ til tobakk bruk. Slik har jeg forstått det i allefall.
Er det ulovelig med snus i EU land eller er det bare ikke i salg fordi ikke så mange vet om det og det er lite etterspørsel?

Edit:
I så fall ser jeg gode jobb muligheter innen snus-lobby virksomhet.. Import av snus til nye land. Kan tjene godt til livets opphold på det måten.

Edit igjen:

Snus er ulovlig i New Zealand, Israel, Australia, Hong Kong (før det ble en del av Kina), og alle EU-landene unntatt Sverige og Danmark.

Kilde Uansett hvor pålitlig den måtte være.
Sist endret av Tadkom; 23. mai 2006 kl. 14:50.
Du får tak i Skruf i Danmark.. Jeg leta over hele Køben etter General, lurer på on DK har beef med Sverige
Sitat av handy.
Du får tak i Skruf i Danmark.. Jeg leta over hele Køben etter General, lurer på on DK har beef med Sverige
Vis hele sitatet...
De har også noe som kalles "Copenhagen Snuff" og "C. Wobel snus". Dette er snus, men det er omtrent umulig å bake noen av de og de smaker rart. Men har man ikke noe annet, fungerer det fint
Sitat av goillum
Ah, selger de ikke snus i Danmark engang? Skal dit i starten på juni..
Vis hele sitatet...
Tok 230 danske kr for et tårn General i Hirtsals, om jeg ikke husker helt feil
Uansett, halv pris er jævlig fint
Du får tak i sniffe-snus i tyskland. Husker ikke helt navnet på det, men det er et slags tobakslignende pulver som du sniffer. Lukter mint og du nyser no jævlig a det! Åpner kanaler og fører til en gigasvær tobaksbuse i nesa:P
Sitat av kanoute
Tok 230 danske kr for et tårn General i Hirtsals, om jeg ikke husker helt feil
Uansett, halv pris er jævlig fint
Vis hele sitatet...
Det høres meget bra ut, tror endel av gutta i klassen blir meget glad når jeg forteller dette på skolen imorgen. 10. Juni braker det løs
Sitat av sibbeee
Snus er ikke tillat i EU land fordi de prøver å piffe opp tobakks politikken, og da hjelper det lite at d finnes et alternativ til tobakk bruk. Slik har jeg forstått det i allefall.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra Sverige som har fått konsesjon siden mesteparten av snusen som er på markedet, lages i Sverige.
Anyways; Enda en grunn til å stemme nei til EU.
Har akkurat spist en yoghurt, type kokos. Etterfulgt av en prell, type gøteborg rape porson. Etter at jeg var ferdig med begge deler fallt det meg naturlig å hive snusen i det tomme yoghurtbegeret.
Etter hvert som jeg sitter å diller foran pcn napper luktesansene tak i en lukt så ubeskrivelig og velduftende at nakkehåra reiser seg! Det lukter litt kokos og noe annet som jeg ikke helt klarer å sette ord på... Det lukter hvertfall jææævlig godt!
Snusen og kokosen sammen lukta sinnsykt godt! I dette øyeblikk har jeg den samme snusen samt litt av yoghurten under leppa! Det er digg!

Hva med å lage en kokossnus? Hadde vært fint
Ser for meg at den såkalte kokossmaken ikke er like digg når den blir fabrikert slik som når den er fersk? :P
Sitat av crangaz
Har akkurat spist en yoghurt, type kokos. Etterfulgt av en prell, type gøteborg rape porson. Etter at jeg var ferdig med begge deler fallt det meg naturlig å hive snusen i det tomme yoghurtbegeret.
Etter hvert som jeg sitter å diller foran pcn napper luktesansene tak i en lukt så ubeskrivelig og velduftende at nakkehåra reiser seg! Det lukter litt kokos og noe annet som jeg ikke helt klarer å sette ord på... Det lukter hvertfall jææævlig godt!
Snusen og kokosen sammen lukta sinnsykt godt! I dette øyeblikk har jeg den samme snusen samt litt av yoghurten under leppa! Det er digg!

Hva med å lage en kokossnus? Hadde vært fint
Vis hele sitatet...
Blir du voldtatt av nymotens porsjonssnus? Tror jeg må prøve det en gang. =P
Funker med tranebær og whisky,så hvorfor ikke?
Sitat av mr_james
er vel bare norge, sverige og usa? som har snus?
Vis hele sitatet...
Det finnes også en meget svak en i Danmark

Sitat av crangaz
Du får tak i sniffe-snus i tyskland. Husker ikke helt navnet på det, men det er et slags tobakslignende pulver som du sniffer. Lukter mint og du nyser no jævlig a det! Åpner kanaler og fører til en gigasvær tobaksbuse i nesa:P
Vis hele sitatet...
Snuff = sniffetobakk(/sniffesnus om du vil).
Den mest vanlige typen i norge heter President. Går du i tobakksbuler som Havanamagasinet i Stavanger har de i tellegg en som heter Red Bull (sterkeste i Norge). (Begge disse med mint smak/lukt) De har også diverse andre meg bl.a. bringebær- og wiskey-smak.



Må legge til en morsom hendelse fra tidligere i dag. Som kjent er det jo langhelg nå. så meg og en kompis feira med et parr pils hver. Følgende skjer:

Kompisen min tømmer den første pilsen samt det meste av den andre. Han tar seg en snusbleie type prince. Etter en stund tar han ut snusen å putter den i den flaska som er tom (tror han). Det går noen minutter, så tar han den halvfulle ølflaska å styrter denne. Jeg hører: "Faen hva var det med den ølen?" løfter opp begge flaskene å studerer innsiden av de. "Faen, putta snusen i feil flaske!" sa han og gikk på dass...
Sist endret av eXpergefacio; 25. mai 2006 kl. 01:17.
I Tyskland får man snus jo! Men du skal leite lenge, men de tar lite snus igjen på tobakkbutikker! De er OVERALT + enkelte sånne jeg har bilde av
Snus + litt sukker under leppa = digg
Sitat av ulf-rasmus
I Tyskland får man snus jo! Men du skal leite lenge, men de tar lite snus igjen på tobakkbutikker! De er OVERALT + enkelte sånne jeg har bilde av
Vis hele sitatet...
Har vært i Tyskland flere ganger, men har aldri sett snus av den typen vi får her i Norden. De selger snuff og liknende luketobakk, men ikke av den typen vi bruker under overleppa tror jeg?
Jeg var på ferie i Mexico og hadde med meg altfor LITE snus. Gikk tom etter halve oppholdet og panikken meldte seg. Etter en god del leting fant jeg det som heter "Chew", eller tyggetobakk. Det ser ut som snus men er umulig å bake, pluss at det søler som fanden. Men det komiske er at rett ved siden av hotellet mitt var det ei tobakksjappe som faktisk solgte vanlig porsjons snus. Den fant jeg ikke før siste dagen Pain!
Det er ikke mange stedene i danmark hvor du f¨år kjøpt snus... I Aalborg får du kjøpt General, 17.50,- boksen, men dette var kun i 1 tobakkforretning...Ellers kan du også få kjøpt sånn dritt snus på noen steder, men det anbefales ALDRI !!
Solgte General på havna i Skagen.
Sitat av Digi
Har vært i Tyskland flere ganger, men har aldri sett snus av den typen vi får her i Norden. De selger snuff og liknende luketobakk, men ikke av den typen vi bruker under overleppa tror jeg?
Vis hele sitatet...
Sa aldri noe om snus slik vi har i norden Men uansett, regner med at han som skal dit på klassetur, skal ta buss, og bussen går igjennom SVERIGE! Hallo-o! De var ikke akkurat så nøye på alderen der vi stoppet så
Trådstarter
26 0
ja, vi tar buss igjennom Sverige men de har altså snus på visse tobakksjapper i Tyskland, Berlin??
snuff på engelsk, det går nokk greit får ha med litt ekstra fra Norge i tilfelle
Snakket med en tysker igår. Du får kjøpt snus i tokkaksfortninger i Tyskland.
Trådstarter
26 0
finfint! *tjueto tegn*
Hvordan er det i København? Regner med de har tobakksjapper der som selger general ?
Snus selges ofte på bensin stasjoner i danmark. Lite mulig at det finnes snus i feks vanlige dagligvare butikker.
Slet som faen med å finne snus i København, eneste stedet jeg fant som solgte var kiosken på hovedbanegården, den store jernbanestasjonen.
Sitat av Dboy2k
Slet som faen med å finne snus i København, eneste stedet jeg fant som solgte var kiosken på hovedbanegården, den store jernbanestasjonen.
Vis hele sitatet...
Mki, skal se om jeg finner den da. Hva var prisen ?
▼ ... flere år senere ... ▼
USA har for det meste løs eller våte poser, det finnes et merke av de våte snusene som var ok, det var grizzly og copenahagen. Skal du gå for de tørre posene må du spør etter camel sin.
Ta det som det er
12 3
Fikk taki en boks snus på Gran Canaria...
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av Gaffelkake Vis innlegg
Sant. Forbudt ellers i EU. Eneste grunnen til at norge og sverige får lov til å selge det er tradisjoner...
Vis hele sitatet...
Forbudt i salg - ikke bruk/innførsel til personlig bruk. Fåes kjøpt hos den svenske delegasjonen i EU-parlamentet i Brüssel blant annet.