Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1715
Hei. Kan godt hende denne tråden er i feil kategori, ikke vet jeg. Men siden det handler om tilbehør til drugs regner jeg med den hører til her.

Til spørsmålet mitt:
Jeg har et sånn snow/snorte kit med et sånn slags lite speil hvor man skal crushe colaen å dra linjene på. Det har fungert sinnsykt bra i rundt 1 mnd, men for rundt en uke siden merket jeg noe rart når jeg skulle crushe cola steinen min, kjente en slags "våt" konsistens med kniv bladet, og jo mer jeg holder på med pulveret, jo mer klumpete blir det. Mistenker enten veldig mye fukt, eller fett som har kommet på speilet. Har prøvd å latt det lufttørke i rundt 1 uke nå samt tørket med kjøkkenpapir, fremdeles like vått/blaut.

Noen som vet hvordan man tørker speil egentlig?
Sitat av Tinnie Vis innlegg
Hei. Kan godt hende denne tråden er i feil kategori, ikke vet jeg. Men siden det handler om tilbehør til drugs regner jeg med den hører til her.

Til spørsmålet mitt:
Jeg har et sånn snow/snorte kit med et sånn slags lite speil hvor man skal crushe colaen å dra linjene på. Det har fungert sinnsykt bra i rundt 1 mnd, men for rundt en uke siden merket jeg noe rart når jeg skulle crushe cola steinen min, kjente en slags "våt" konsistens med kniv bladet, og jo mer jeg holder på med pulveret, jo mer klumpete blir det. Mistenker enten veldig mye fukt, eller fett som har kommet på speilet. Har prøvd å latt det lufttørke i rundt 1 uke nå samt tørket med kjøkkenpapir, fremdeles like vått/blaut.

Noen som vet hvordan man tørker speil egentlig?
Vis hele sitatet...


Vasker det med zalo?!

Du må nesten vaske sånt med såpe og vann pepper og cola setter igjen noe rester av noe slag som kan minnes om det du beskriver her. Speil tar ikke til seg mer fuktighet fra lufta enn noe annet i det samme rommet
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som at det er høy luft fuktighet som er problemet her
Kokain er hygroskopisk så dette er heldigvis ett bra tegn. Hygroskopisk vil si at det trekker til seg fuktighet fra lufta. Derfor anbefales det å ta det å ikke ta mer ut av posen enn du skal bruke umiddelbart hvis du vil unngå dette.

Hvis det er ett stort problem med den kolaen du har nå så kan du benytte deg av hot plate metoden. Det går ut på å varme opp en tallerken i mikro eller i varmt vann slik at den blir varm. Når tallerkenen da er varm(og tørr) så kakker du opp kokainen på den slik at fuktigheten i kokainen forsvinner.
Grønnost
Tinnie's Avatar
Trådstarter
Hei. Har nå funnet ut, at det enten er kokainen som er våt/fuktig å skiller ut væske som gjør at mye av kokainen forsvinner inn i det den ligger på, og dermed reduserer mengden av pulver som blir resultatet (har kokain steiner). Eller så er det høy luftfuktighet ja, dette var ikke et problem for typ 1 mnd siden, da skjedde dette aldri. Men vet noen hvordan redusere luftfuktighet? Bor i Oslo nå, og lufta ute er jo veldig våt. Har hatt vinduer åpne. Men så, skal jeg lukke vinduene, og sette på varme, eller bare lukke vinduene å la luften tørke av seg selv? Eller skal vinduet stå åpen med eller uten varme på? Fjerner varme fukt? Sist dette var et problem så var vinduene igjen og varmen på, og da kjente jeg faktisk luftfuktigheten fordi armene mine og fingrene ble kalde og våte, (kan ofc vært bivirkning av kokainen), men jeg tror det var høy luftfuktighet. Uansett, vil ha den lavere, hvordan oppnår jeg det?
Sitat av Tinnie Vis innlegg
Hei. Har nå funnet ut, at det enten er kokainen som er våt/fuktig å skiller ut væske som gjør at mye av kokainen forsvinner inn i det den ligger på, og dermed reduserer mengden av pulver som blir resultatet (har kokain steiner). Eller så er det høy luftfuktighet ja, dette var ikke et problem for typ 1 mnd siden, da skjedde dette aldri. Men vet noen hvordan redusere luftfuktighet? Bor i Oslo nå, og lufta ute er jo veldig våt. Har hatt vinduer åpne. Men så, skal jeg lukke vinduene, og sette på varme, eller bare lukke vinduene å la luften tørke av seg selv? Eller skal vinduet stå åpen med eller uten varme på? Fjerner varme fukt? Sist dette var et problem så var vinduene igjen og varmen på, og da kjente jeg faktisk luftfuktigheten fordi armene mine og fingrene ble kalde og våte, (kan ofc vært bivirkning av kokainen), men jeg tror det var høy luftfuktighet. Uansett, vil ha den lavere, hvordan oppnår jeg det?
Vis hele sitatet...
Les innlegget over av DrDeath, hot plate er tingen, spesielt når man har god kola. Dette er fordi den som sagt er hygroskopisk, som betyr den tiltrekker seg fuktighet veldig lett fra omgivelsene.
Grønnost
Tinnie's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Kokain er hygroskopisk så dette er heldigvis ett bra tegn. Hygroskopisk vil si at det trekker til seg fuktighet fra lufta. Derfor anbefales det å ta det å ikke ta mer ut av posen enn du skal bruke umiddelbart hvis du vil unngå dette.

Hvis det er ett stort problem med den kolaen du har nå så kan du benytte deg av hot plate metoden. Det går ut på å varme opp en tallerken i mikro eller i varmt vann slik at den blir varm. Når tallerkenen da er varm(og tørr) så kakker du opp kokainen på den slik at fuktigheten i kokainen forsvinner.
Vis hele sitatet...
Hei! Takk for tipset. Så, jeg setter en tallerken uten noe på, i mikroen å varmer den sant? Hvor varm skal den være? Så varm at jeg ikke klarer å ta på den, eller yea... Har 700w, ca hvor mange sekunder bør den være i mikroen?

Også etter det, skal jeg la tallerkenen stå litt for å gi fra seg fuktighet, så åpne baggen å legge steinene på tallerkenen å begynne å crushe?

Er det om å få kokainen varm, slik at den gir fra seg fuktighet, og dermed ikke blir mindre mengde pulver? Fordi d er det jeg sliter med, legger steinene på speil eller annen overflate, begynner å crushe den med blade knife, etter hvert merker jeg at det blir sånn fukt/våt aktig konsistens på pulveret og den klumper seg, og etter hvert som jeg jobber med å få det til pulver, så minker mengden, og det blir litt "vått" på overflaten kokainen har vært i kontakt med.

Men, å senke luftfuktighet, dette vil vel gjøre noe underverk også for å hindre at den tar til seg for mye fuktighet?

Er det slik at varme fjerner fuktighet? Eller fjerner kulde fuktighet?
Grønnost
Tinnie's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Kokain er hygroskopisk så dette er heldigvis ett bra tegn. Hygroskopisk vil si at det trekker til seg fuktighet fra lufta. Derfor anbefales det å ta det å ikke ta mer ut av posen enn du skal bruke umiddelbart hvis du vil unngå dette.

Hvis det er ett stort problem med den kolaen du har nå så kan du benytte deg av hot plate metoden. Det går ut på å varme opp en tallerken i mikro eller i varmt vann slik at den blir varm. Når tallerkenen da er varm(og tørr) så kakker du opp kokainen på den slik at fuktigheten i kokainen forsvinner.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det egentlig et bra tegn?

Har prøvd ut hot plate metoden, og d funker fett en liten stund til tallerken blir kald, da begynner den å klumpe seg og pulver mengden blir stadig mindre når jeg jobber med colaen på tallerkenen, i tillegg har jeg ikke alltid tilgang på mikro og tallerkener. Vet du om en metode å senke luftfuktigheten (om feks varme fjerner fukt fra luften, eller om kulde gjør det? Fordi da kan jeg jo feks sette på varmeanlegget å gjøre rommet mer varmt, eller å senke det hvis det må til)?

Fordi det jeg syns er rart, er at, for rundt 1 mnd siden, så var aldri dette noe problem. Colaen føltes aldri fuktig da, når jeg bare crusha opp på feks speil, og andre ting. Så det er veldig rart at det plutselig skjer nå, har vært sånn med de siste 4-6 bagsa mine de siste 1-2 ukene nå, og er enda litt sånn. Kan feks cola steinene ha trukket til seg fukt fra dealeren, og når jeg crusher den så kommer fukten ut på pulveret? Fordi det har vært sånn på alle bagsa på dette partiet jeg har nå. Så vet ikke om denne fukten kommer fra min side, eller dealeren sin side.

Takk på forhånd
Sist endret av Tinnie; 26. mars 2023 kl. 03:43.
Sitat av Tinnie Vis innlegg
Hvorfor er det egentlig et bra tegn?
Vis hele sitatet...
Kokain = hygroskopisk

Det du har er hygroskopisk

Derfor det du har = kokain
Putt speilet og colaen inn i stekeovn på 50 graders tørking så blir det vell bra til slutt.
Grønnost
Tinnie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Kokain = hygroskopisk

Det du har er hygroskopisk

Derfor det du har = kokain
Vis hele sitatet...
Ja, vet jeg har kokain. Det viste positivt på Urin prøve.
Sitat av Tinnie Vis innlegg
Ja, vet jeg har kokain. Det viste positivt på Urin prøve.
Vis hele sitatet...
Det beste testkittet - menneske kroppen
Grønnost
Tinnie's Avatar
Trådstarter
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Det beste testkittet - menneske kroppen
Vis hele sitatet...
Haha