Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1407
En venn av meg spiller (faktisk en venn!) driver med idrett på høyt nivå og er i elitedivisjonen. Hvert år velger de noen som de tester for narkotika.

For to uker siden røykte hun hasj, det var tredje gangen hennes. I dag ble hun testet.

Når de tar disse testene (tisseprøve), finner de ut hvilke stoffer det er, eller ser de bare at det er narkotika i kroppen. Dersom de finner ut av at hun har røykt hasj, hva kan skje. (det var ikke politiet som tok testen, men noe som het "antidrug norge" eller lignende)
Ett lignende tema ble tatt opp nå nylig, faktisk tråden under din akkurat for øyeblikket. Jeg sier som jeg sa der:

http://www.erowid.org/plants/cannabi...s_thc_calc.exe

Snedig program som lar deg beregne (anslå) hvor lenge THC ligger i kroppen.
Vis hele sitatet...
Hvis du nå skulle finne på å kjøre dette programmet ser du at hvis hun hadde ren urin før hun røyka (regner med at tredje gangen ikke er tredje dagen på rad), så burde det ikke være noe problem.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jepp, hasj blir sittende i kroppen i mange måneder, og to uker senere kan det defintivt spores.

Hasj er jo ikke noe ytelsesforbedrende stoff, men om hun har i kontrakten sin at hun ikke kan bruke droger i det hele tatt, så sliter hun noe jævlig.

Uansett kan hun forvente tilsnakk og lite blide trenere og slikt. Og hun bør krysse fingra for at pressa ikke finner ut.
SharQ: Jeg kjenner personlig til tilfeller der personen som har røyka måtte til prøve akkurat 9 dager etter å ha røyka. Ble ikke oppdaga. Den enmåneders myten er bare sann hvis man røyker jevnt over lengre tid.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Derkanduse. I så fall kan det hende hun har flaks, da. Kjekt. Uansett - om man er toppidretsutøver og liker karrieren sin, så er det kanskje verd å legge narkoen på hylla for en stund.

h
kreativ nerd
devotio's Avatar
Trådstarter
snakka nettopp med henne på telefonen, hun sa hun hadde trekkt 3 drag, ikke tredje gangen. Så det var altså første gang og bare 3 drag. Er det lite nok til at det ikke sitter i kroppen? (rune mener jo at det ikke sitter) Hun ble ganske letta.

SharQ: Hun var full, og er fult klar over at det var dumt! Hun gjør det nok ikke igjen!
Hvis hun bare tok tre trekk, så tviler jeg på at dem finner det ut...men men...det er vel bare å vente å se
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvor lenge THC henger i urinen er ganske forskjellig fra person til person, hvor ofte en røyker og hvor mye. Jeg vil tro hun er ganske trygg da hun er en ung, sprek jente (Får sannsynligvis i seg mye væske da hun trener en del) som ikke røyker til vanlig og siden hu bare røyka tre trekk. Så hun kan nok føle seg ganske trygg etter to uker.
Var jo veldig lik den forrige thread'en da.. Min erfaring er at de som ikke røyker mye hasj eller fast, er sinsykt dårlige til å trekke inn!
*- eeh, hvordan skal det føles...? ja.. jeg tror jeg kjenner noe nå....*
De hadde ikke blitt tatt dagen etter en gang..

og siden hun driver med "elitesport" kan man vel regne med at det ikke ble noen brukbare trekk.

er det en hasj thread må jo bare jeg og rune poste! har som regel noe mer eller mindre fornuftig å komme med og ;P
Dersom hun har tatt 3 trekk 1 gang så har det gått ut av blodet på mindre enn 2 uker. Hun har ingenting å frykte, garantert.
Ehm, det kan vises i lang tid, men en tisseprøve er ikke utvidet blodprøve...
fxxked:
THC ligger i blodet i bare noen timer etter at du har røkt... Det legger seg noen cannabinoider [språkrådet: kannabinoider] i fetvevet som skilles ut i urinen og DET er det de ser etter
IIRC, cannabinolene legger seg et sted i ryggmargen også, der det kan spores i flere mnd ved prøve av vevet
Er ikke helt sikker på dette, men har vært borti flere som har sagt dette
Orgazmus: etter ryktene å bedømme kan de finne ut om du var hippi på slutten av 60 tallet ved hjelp av den metoden