Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1385
Anonym bruker
"Sint Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei dro inn en liten linje me kola på lørdagsnatt når effekten gikk ut tokk jeg 400mg me tramadol hvor lenge er dette i blodet/urin/spytt med tanke på bilkjøring
Du burde ikke blande kokain og tramadol, kan være livstruende



https://freak.no/forum/showthread.php?t=317818
Sist endret av Jorg; 27. mars 2023 kl. 20:47.
Anonym bruker
"Sint Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Å faen så hva sikkert ganske heldig da, hadde drukket ca 0.7liter sprit før linjen me kola og ca 1.5 time etter linjen poppa jeg 8 50mg tramadol
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jorg Vis innlegg
Du burde ikke blande kokain og tramadol, kan være livstruende



https://freak.no/forum/showthread.php?t=317818
Vis hele sitatet...
Er litt skeptisk til den greia der.
Det står opioider og benzo er farlig å blande, men i følge LAR-legen min er det helt ufarlig. Jeg har selv blandet Tramadol med både benzo og opiater i lang tid, har aldri hatt problemer. Bank i bordet!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er litt skeptisk til den greia der.
Det står opioider og benzo er farlig å blande, men i følge LAR-legen min er det helt ufarlig. Jeg har selv blandet Tramadol med både benzo og opiater i lang tid, har aldri hatt problemer. Bank i bordet!
Vis hele sitatet...
Upopulær mening, men jeg er helt enig. Så lenge man ikke gjør det helt ukritisk. Det vil uansett være en farlig mening å spre om seg med tanke på hvor lite kontroll enkelte har, det finnes folk som klarer å drepe seg med bare opiater også.

Det er mye tryggere i en slik stabil setting som lar er, enn for noen som skyter heroin og aldri vet styrken på stoffet sitt. Tar man en fast dose i sammenheng med LAR og ikke har sidemisbruk så skal det enormt mye til for å stryke med, men det er ikke til å stikke under en stol at de fleste overdoser skyldes nettopp blanding av disse to gruppene med stoff.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Upopulær mening, men jeg er helt enig. Så lenge man ikke gjør det helt ukritisk. Det vil uansett være en farlig mening å spre om seg med tanke på hvor lite kontroll enkelte har, det finnes folk som klarer å drepe seg med bare opiater også.
Vis hele sitatet...
Godt poeng!
Skjemaet handler om interaksjon mellom stoffer. Si du tar 50% dødelig dose Tramadol, og 50% dødelig dose Heroin, kombinert. Lurer på om det er dette som er greia, men ikke quote meg på det.
Anonym bruker
"Sint Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men kordan funker dette med bilkjøring? Søndagen var jeg veldig dårlig osv, idag var også veldig slapp og dårlig så lurer på om jeg kan kjøre på jobb i morgen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er litt skeptisk til den greia der.
Det står opioider og benzo er farlig å blande, men i følge LAR-legen min er det helt ufarlig. Jeg har selv blandet Tramadol med både benzo og opiater i lang tid, har aldri hatt problemer. Bank i bordet!
Vis hele sitatet...
Studie ang blanding av opioder og benzo
For example, a cohort study in North Carolina found that the overdose death rate among patients receiving both types of medications was 10 times higher than among those only receiving opioids.6 A study among U.S. veterans with an opioid prescription found that receiving a benzodiazepine prescription was associated with increased risk of drug overdose death in a dose-dependent manner
Vis hele sitatet...
Vil også som tidligere nevnt si at det er en ganske stor forskjell på det å bruke forskrevet medikasjon av lege/LAR og det å drive på med rekreasjonell rus.

Føler også for å nevne at skjemaet er kanskje ikke perfekt, men en veldig god hjelpende hånd til folk. Selv om det nødvendigvis ikke medfører spontan død ved blandingen av alle stoffene oppført med faretegn, så er det som oftes en god grunn til hvorfor det ikke er lurt. Kanskje det til og med kan føre til at brukeren tar en ekstra sjekk på hvorfor interaksjonen eventuelt er farlig og tar en skikkelig risikovurdering om det er verdt faren.
Sist endret av Jorg; 28. mars 2023 kl. 10:07.
Anonym bruker
"Sint Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei igjen nesten ikke fått sovet i natt da jeg enedlig fikk sove sov jeg 2 timer og våknet brått med å riste, klarte ikke snakke, prøvde å rope på hjelp men fikk ingenting ut, mistet synet. Fikk tilslutt ropt på hjelp men da var det hele over. Hva kan dette være?
Søvnparalyse
Ol' Dirty Bastard døde av en blanding av tramadol og kokain. Er en farlig kombinasjon som burde unngås.
Dette er en særdeles farlig kombinasjon på grunn av økt fare for kramper/anfall (epilepsi f.eks).
Har selv sett dette gå veldig galt. Har også sett kombinasjoner som Kokain + Lyrica gå galt.
Kjør på, du graver din egen grav
Anonym bruker
"Sint Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei ja har skjønt det nå og ska ikke rør den blandingen igjen man hadde sikkert litt flaks at d gikk bra
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, har en litt relevant spørsmål, hvor lenge må jeg vente med å ta Coke etter jeg har tatt tramadol og omvendt?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er litt skeptisk til den greia der.
Det står opioider og benzo er farlig å blande, men i følge LAR-legen min er det helt ufarlig. Jeg har selv blandet Tramadol med både benzo og opiater i lang tid, har aldri hatt problemer. Bank i bordet!
Vis hele sitatet...
Opioder og Benzo kan være veldig farlig å blande, jeg holdt på å stryke ned med pustestans etter en kombinasjon med Rivotril og Heroin, men det er snakk om å bruke dop med måte så da ser du sikkert hvorfor jeg ikke brukte noe med måte med engang jeg hev innpå rivotril
Hei, har en litt relevant spørsmål, hvor lenge må jeg vente med å ta Coke etter jeg har tatt tramadol og omvendt?
Vis hele sitatet...

Selv om effekten er borte så kan det være at terskelen for anfall og lignende fortsatt er noe forhøyet. Mesteparten av anfall inntreffer i løpet av 6 timer(rundt 48%), og en god del mellom 24-48 timer visstnok, så du kan regne med at problemene som kan oppstå ved bruk av kokain har like stort tidsvindu.
Jeg ville derfor vært veldig forsiktig ved bruk av kokain etter tramadol inntak, og noe mindre forsiktig ved bruk av tramadol etter kokain.

Kan det være en idé å bytte ut tramadolen med ett opioid som ikke er så unikt og innviklet? Tramadol er rett og slett livsfarlig, det burde ikke vært så vanlig som det er, det samme kan dog sies om Paralgin Forte som inneholder nok Paracetamol til å virkelig skade deg om du tar noen tabletter for mye.

Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Opioder og Benzo kan være veldig farlig å blande, jeg holdt på å stryke ned med pustestans etter en kombinasjon med Rivotril og Heroin, men det er snakk om å bruke dop med måte så da ser du sikkert hvorfor jeg ikke brukte noe med måte med engang jeg hev innpå rivotril
Vis hele sitatet...
Farene ved bruk av opiater og benzo sammen er oppblåst, men forståelig. Når man står på faste doser med begge deler så er det faktisk ganske trygt å kombinere dem, faren oppstår når man tar tilfeldige doser, og bruker stoffer av ukjent styrkegrad. Dette forekommer dessverre ofte nok, nesten alle dødsfallene der opiater påvises finner man også benzodiazepiner.

Det er klart det blir farlig når man kaster 5 rivo i trynet mens man skyter ett halvgram man nettopp har kjøpt. Heroinen alene kunne tross alt tatt livet!
Sist endret av DrDeath; 28. april 2023 kl. 15:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.