Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1936
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ekstremt deprimert om dagen. Orker nesten ingenting, men jeg må gå på skole. Når jeg kommer hjem er jeg vartfall ferdig for dagen. Har kuttet ut all rus utenom noen sjeldne vin glass, etter jeg startet på behandling for psyken min.

Er nå i TSB. Jeg savner å føle meg bra på noen måte. Hørt at ketamin kan ha en veldig bra antidepressiv effekt. Får ikke denne medisinen gjennom helsevesenet grunnet rushistorikk. Derfor vurderer jeg å ta det selv. Tror jeg kunne lært mye om meg selv også igjennom ketamin.

Er veldig interessert i psykedelika, men sliter med altfor mye angst for å gjøre det. Etter hva jeg har hørt er ketamin angstdempende?

Er det dumt å ta ketamin for behandlingen min på TSB? Vil så gjerne bli frisk, men lever i et konstant helvette. Vet nesten ikke hvor mye mer jeg orker.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt veldig gode terapeutiske erfaringer med MDMA alene, og har også prøvd meg på ketamin. Jeg tror det er fullt mulig å ha god terapeutisk effekt med ketamin, men det begrenset hvor mye man kan få ut av det selv, men mindre man evt. Spiller inn noe lydspor om tema du ønsker å konfrontere, takle eller glemme.

Jeg tror ketamin krever eksperthjelp for å funke mest effektivt. Du kan søke litt på ketamin behandling på youtube og du vil raskt se at det brukes veldig rutinert og målrettet, og intenst. Man må nesten velge om man går inn for å ruse seg eller for terapien, og terapien klarer du neppe å kjøre selv, skal du faktisk bruke terapeutiske doser.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri tatt sprøyte selv for rusmidler, men jeg tror likevel jeg kan med trygghet si at du gjør lurt i å IKKE gjøre det. Om du først har gjort det en gang, er det lettere å gjøre det igjen. Det er mental barriere man bare ikke bør bryte, synes jeg.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan er den angstdempende effekten til ketamin? Jeg vil ikke få noia når jeg peaker.

Noen som har erfaring med bruk av ketamin under behandlingsperiode for psykisk helse?

Kanskje jeg burde vente til jeg er ferdig behandlet. Men det tar så lang tid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er den angstdempende effekten til ketamin? Jeg vil ikke få noia når jeg peaker.

Noen som har erfaring med bruk av ketamin under behandlingsperiode for psykisk helse?

Kanskje jeg burde vente til jeg er ferdig behandlet. Men det tar så lang tid.
Vis hele sitatet...
Nå kan jeg bare svare for meg selv her, men hos meg er det aldri noen fare for angst og paranoia. Jeg har diagnoser som ADHD, uspesifisert dissosiativ lidelse og KPTSD, sånn at jeg veldig raskt blir aktivert, men med ketamin var det aldri noe problem. Det var vel en gang jeg var på vei til å freake litt ut, men det gikk raskt over. Det føles litt som en time med meditasjon egentlig. Det å plutselig få følelsesmessige reaksjoner kan jo være noe man kan være obs på, men selv synes jeg det føltes godt i etterkant.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ikke ut som en god idé. Som en over nevner, så brukes det kun i kombinasjon med annen målrettet behandling. Du blir ikke frisk bare av å ta ketamin.

Ellers er det nok ikke lurt for en med rusproblematikk å selvmedisinere med rus. Du er ikke alene i å tenke at et rusmiddel kanskje kan hjelpe deg, men det er en slippery slope som fort kan føre til misbruk. Det tar lang tid å bli frisk, men bare hold ut og fortsett behandlingen i TSB. Å eksprimentere med selvbehandling kan i verste fall gjøre deg verre og gjøre jobben til de i TSB vanskeligere..
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ikke ut som en god idé. Som en over nevner, så brukes det kun i kombinasjon med annen målrettet behandling. Du blir ikke frisk bare av å ta ketamin.

Ellers er det nok ikke lurt for en med rusproblematikk å selvmedisinere med rus. Du er ikke alene i å tenke at et rusmiddel kanskje kan hjelpe deg, men det er en slippery slope som fort kan føre til misbruk. Det tar lang tid å bli frisk, men bare hold ut og fortsett behandlingen i TSB. Å eksprimentere med selvbehandling kan i verste fall gjøre deg verre og gjøre jobben til de i TSB vanskeligere..
Vis hele sitatet...
Vet jo innerst inne at all type rus, uansett hva, er ikke det jeg trenger under behandling. Sprakk i helga etter at alkoholen ga meg heftig selvmordstanker, som førte til intenst rus sug. Blei til en jævlig krangel hjemme, pakka alle sakene mine og dro til noen rusvenner jeg har. Der blei det valium og hasj. Røyka også dagen etter for å dempe fylleangsten. Burde jeg fortelle de på TSB om denne hendelsen?

Hater meg selv. Tilbake til dag 1 nykter (fra alt annet enn alkohol). Er enda mer deprimert en før helga.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror ikke alkohol er bra for meg heller, var farlig nærme på å kjøpe cola tidligere på kvelden. De mørke tankene blir bare økt av rus. Men uten rus så føler jeg at jeg konstant lever i en evig tortur, uten noe pause. Tørr nesten ikke gå ut døra lenger med all denne sosialangsten.

Bare tanken om at ketamin kan gjøre livet mitt 5% mer levbart er fristende. Hadde virkelig trengt en dyp "meditasjon" som noen kalte det her. Et avbrekk for å sette ting i perspektiv.

Får ikke så mye ut av samtaleterapi da angsten min går i hundre og helvette med engang vi begynner å prate. Klarer ikke tenke engang, så bare svarer det jeg tror de vil at jeg skal svare. Noen ganger kan jeg svare, men som regel er det bare noe random. Har fortalt dem om dette. Alt jeg fikk var "det er greit å vite om". Akkurat som at det gjør det noe lettere.

Har bedt om mer hjelp så mange ganger nå. Jeg vet at jeg trenger medisiner hurtig. Jeg kan ikke vente å vente hele jævla tida. Har venta på de kapitalist pillene flere år (antidep). Så blir jeg bare fora med at de ikke kommer til å løse problemet. NO SHIT! Men jeg klarer ikke å fungere. Ingenting løser noe, det er ikke relevant å snakke om løsninger engang. Her må vi snakke om å gjøre ting LITT mer levbart.

Blei en dårlig rant om mye rart. Hilsen deprimert kar som er drit lei av å vente på at ting skal bli bedre.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet jo innerst inne at all type rus, uansett hva, er ikke det jeg trenger under behandling. Sprakk i helga etter at alkoholen ga meg heftig selvmordstanker, som førte til intenst rus sug. Blei til en jævlig krangel hjemme, pakka alle sakene mine og dro til noen rusvenner jeg har. Der blei det valium og hasj. Røyka også dagen etter for å dempe fylleangsten. Burde jeg fortelle de på TSB om denne hendelsen?

Hater meg selv. Tilbake til dag 1 nykter (fra alt annet enn alkohol). Er enda mer deprimert en før helga.
Vis hele sitatet...
Bedre å være ærlig og kjenne på ubehag der å da enn å holde det for seg selv i lengre tid. Hvis alkohol utløser selvmordstanker så er det kanskje greit å ikke drikke?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bedre å være ærlig og kjenne på ubehag der å da enn å holde det for seg selv i lengre tid. Hvis alkohol utløser selvmordstanker så er det kanskje greit å ikke drikke?
Vis hele sitatet...
Sant. Skal si det når jeg har neste time.

Alkohol i store mengder utløser selvmordstanker. Er det eneste jeg har for å dempe angsten min. Som sagt har null medisiner.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet hva krava på antidepressiva er?
Nå tenker jeg veldig firkantet, men jeg tror ikke Ketamin er behandlingen, jeg tror du gjør mye lurere og vil ha mere igjen for å gå dypt i hva som rører hos deg, hva som egentlig gjør deg deprimert. Du trenger en livsstilsendring, ikke en breakthrough rusopplevelse.
Når det er sagt, er jeg egentlig veldig pro rus, og jeg sier ikke at du ikke skal bruke Ket eller andre typer meds. Men, time and place
Hei. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Selv tenker jeg at hvis du er så langt nede kan det ikke skade så fryktelig mye å prøve deg på litt ketamin på egenhånd. Jeg har en del erfaring med å ta det alene og fått veldig stort utbytte av det, både i form av at jeg føler meg veldig bra dagen etterpå, samt at jeg har fått sett på noen av problemene mine med nye øyne og fra en objektiv vinkel. Gjennom dette har jeg greid å jobbe meg gjennom et par kjipe ting. Gjerne send meg en pm da jeg har erfaring med flere ting som har hjulpet meg ut av ptsd og depresjon.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil egentlig bare flytte vekk fra dette dritt samfunnet. Komme i kontakt med det naturlige og spirituelle med livet, sånn vi mennesker egentlig skal leve. Vil ikke bo alene, men er jo ingen som vil bo sånn. Også er det jo generelt sett umulig.

Vil heller reflektere om livet og samfunnet, lage kunst, kanskje bli mer musikalsk, trene opp kroppen min så jeg lever et sunt og langt liv, tilbringe tid i naturen, ta psykedelika og lage min egen mat fra bånn. Enn å leve sånn her. Men det er jo ikke valgfritt. Føler meg så låst.

Til og med rusmiddler er "ulovlig", for nå jævla tull. Det er substanser som eksiterer akkurat som oss, det er opp til individet om de vil ta det eller ikke. Om ketamin bedrer mitt liv, så ser jeg ingen grunn til at jeg skal følge en dum lov basert på falsk informasjon og gamle prinsipper.

Blender inn i crowden, men føler meg ekstremt utenfor. Føler meg som en sort sau som gjør alt for å være som de hvite sauene. For en jævla livsløgn jeg lever.

Tror jeg er på vei inn i det eksistensielle hullet igjen aka krise.

Alt virker så åpenbart, men alle virker så blinde. Fra naturen har vi kommet, men vi har laget et system som ikke fungerer. Ja flest folk er "lykkelige". De samme folka er de som bare aksepterer samfunnets barrierer. Naive, men lojale borgere.

Psykologen min fortalte meg at sånne tanker om livet vil roe seg med alderen. Hen vil at jeg bare skal gå rundt å vente i 20-30 år, sånn at jeg også blir naiv og lojal.

Fuck alle naive mennesker. Dere får sånne som meg til å se ut som idioter. Lufter jeg en tanke jeg har så har jeg vartfall ikke venner.

Vurderer å bare droppe ut av skole og alt. Begynne å reise rundt i verden ellerno. Men orker jo ikke siden jeg er så deprimert hele tida. Dette livet suger. Sitter bare å spiller avhengighetsskapende spill og drømmer om en alternativ virkelighet. Må vel begynne å holde kjeft sånn som en god borger skal og bare snakke om det media har satt i dagsorden.

Manipulativt dritt system.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Begynner jeg å miste det helt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil egentlig bare flytte vekk fra dette dritt samfunnet. Komme i kontakt med det naturlige og spirituelle med livet, sånn vi mennesker egentlig skal leve. Vil ikke bo alene, men er jo ingen som vil bo sånn. Også er det jo generelt sett umulig.

Vil heller reflektere om livet og samfunnet, lage kunst, kanskje bli mer musikalsk, trene opp kroppen min så jeg lever et sunt og langt liv, tilbringe tid i naturen, ta psykedelika og lage min egen mat fra bånn. Enn å leve sånn her. Men det er jo ikke valgfritt. Føler meg så låst.

Til og med rusmiddler er "ulovlig", for nå jævla tull. Det er substanser som eksiterer akkurat som oss, det er opp til individet om de vil ta det eller ikke. Om ketamin bedrer mitt liv, så ser jeg ingen grunn til at jeg skal følge en dum lov basert på falsk informasjon og gamle prinsipper.

Blender inn i crowden, men føler meg ekstremt utenfor. Føler meg som en sort sau som gjør alt for å være som de hvite sauene. For en jævla livsløgn jeg lever.

Tror jeg er på vei inn i det eksistensielle hullet igjen aka krise.

Alt virker så åpenbart, men alle virker så blinde. Fra naturen har vi kommet, men vi har laget et system som ikke fungerer. Ja flest folk er "lykkelige". De samme folka er de som bare aksepterer samfunnets barrierer. Naive, men lojale borgere.

Psykologen min fortalte meg at sånne tanker om livet vil roe seg med alderen. Hen vil at jeg bare skal gå rundt å vente i 20-30 år, sånn at jeg også blir naiv og lojal.

Fuck alle naive mennesker. Dere får sånne som meg til å se ut som idioter. Lufter jeg en tanke jeg har så har jeg vartfall ikke venner.

Vurderer å bare droppe ut av skole og alt. Begynne å reise rundt i verden ellerno. Men orker jo ikke siden jeg er så deprimert hele tida. Dette livet suger. Sitter bare å spiller avhengighetsskapende spill og drømmer om en alternativ virkelighet. Må vel begynne å holde kjeft sånn som en god borger skal og bare snakke om det media har satt i dagsorden.

Manipulativt dritt system.
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke om jeg er enig med psykologen. De tankene har ikke roet seg ned hos meg i hvert fall... men kanskje han mener at om 20 år så har du gitt opp.
Jeg har lekt mye med ketamin,mxe og dmxe oppgjennom årene, og jeg må nesten si at den antidepressive effekten føles bortimot umiddelbart og den kan også være noe varig (uker og måneder). Nå har jeg dessverre mer ballast enn jeg klarer å bære, sånn at mørket kommer alltids snikende tilbake igjen, men hvis jeg da tar ketamin så letter det betraktelig.

Men hvis vi skal være anti-narkotika og selvmedisinering, så bruker de å behandle moderat og alvorlig depresjon med ECT. Jeg har pratet med flere som tok den behandlingen mens jeg var innlagt, og de fleste sa at effekten føles bortimot magisk! Så det er visst veldig effektivt, samtidig som det ikke har all verdens til bivirkninger heller. Stølhet og dårligere korttidshukommelse i tiden etter behandling er visst det som "alle" opplever å få, men det er jo ubetydelig hvis behandlingen faktisk hjelper.

Og i forhold til det med antidepressiva, så vil du få det hvis du går til legen din å forteller at du er nedstemt eller sliter med angst. De skriver ut disse preparatene til nesten alle nå til dags, så det å få tak i det er nok en smal sak. Ofte kan det være sånn at du må finne den medisinen som hjelper best for deg, så det er ganske normalt å prøve ut flere forskjellige medisiner, før du lander på en som forhåpentligvis gjør livet ditt lettere/lysere.

Og tilbake til ketamin igjen; jeg vil nesten påstå at ketamin ikke er spesielt avhengighetsskapende. Rusen i seg selv handler jo om å koble av, og det kan ikke sammenlignes med f.eks sentralstimulerende eller opiater. Selvfølgelig er det mulig å bli glad i ketamin også, men min erfaring er hvert fall at det er en sånn type rus man kan velge eller ikke alt etter som hva man føler for.

Og for å forklare meg selv litt; jeg ble født inn i et liv med traumer og psykiske lidelser, og jeg har aldri fått så mye som en sobril av legen, sånn at jeg har selvmedisinert hele voksenlivet...Jeg fikk også nylig en ADHD diagnose, sånn at jeg egentlig har krav på medisiner for det, men jeg velger heller å bruke speed fra gata - for da kan jeg faktisk dosere akkurat som jeg føler for uten noen form for statlig kontroll på medisiner, urin eller rutiner. Jeg er en stor fan av selvmedisinering, og jeg legger ikke akkurat skjul på det heller. Jeg mener selvfølgelig ikke at alle skal bøtte innpå med det de føler for, men det finnes mennesker her i verden som har så dårlige forutsetninger for å klare seg at de like greit kan bare ruse seg. Selvsagt er det ikke ideelt, men det kan være det beste alternativet som finnes for enkelte...
Ketamin har en fantastisk mulighet til å endre måten du ser verden på. Den gråe verden du ser til vanlig forsvinner, og du opplever intet annet en glede og kjærlighet. Stor sannsynlighet at du ser hva du gjør feil i livet ditt og åssen du kan gjøre alt bedre for å bli mye mer engasjert i ditt liv. Ta dette tosidig for det er en livsopplevelse som også kan endre livet ditt på en dårlig måte og.

Ketamin reddet meg den første gangen jeg brukte det, og det var også min siste gang.