Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1825
For en liten stund siden hadde jeg en diskusjon med en lærer om hasj, han påsto at hvis man hadde røykt hasj så ville virksestoffet lagre seg i fettet og at man da kunne få "flashbacks" som han kalte det. Han påsto at man kunne bli rusa sånn helt ut av det blå noen år etter man hadde røyka eller bonga eller whatever.
Er det noe som helst sannhet i dette? Ut i fra det jeg vet så tviler jeg sterkt på dette, men han sier at han har jobbet på en avrusningsklinikk før, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, selvom jeg antar att han er litt på jordet.
Ta det med en neve salt. Det virker som han tror på argumentene brukt i reefer madness.

Sjekk ut http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml Under "Myths". Står masse intressant der

kriss
Ikke tro på.
Hvis du derimot tar noe som ofte fører til flashbacks(LSD f.eks) og samtidig røkyer hasj,så kan det framkalles flashbacks når du senere røyker hasj.
Det går ikke ann... Hvis du skal ha noen slags merkbar effekt fra cannabinoider trenger du nok delta9-tetrahydrocannabinol (THC), som IKKE lagres i fettvev...

Og du trenger ikke røyke hasj sammen med flashback-fremkallende stoffer for at hasj skal kunne kalle fram et flashback ved en senere annledning. Hasj er hallucinogent, men er ikke så sterkt alene, og alle hallucinogener kan lage flashbacks... Er litt vanskelig å merke et flashback hvis du har droppa syre da

Det er fordi hasj er hallucinogent at det kan "gi" deg sinnsykedommer også. Det er oftest latente psykdommer som utløses når du røyker hasj og blir gæærn...
ta det med et lastebillass salt du, dette er bulshit.
eneste flashbackliknende du kan få er om du reiser deg for fort og blir svimmel, men dette skjer jo selv om du ikke har røyka også

necro:
hasj kan utløse sinnsykdommer, men ikke "gi" deg dem. vet ikke helt om det var det du mente, men korrigerer for sikkerhets skyld.
Hadde jeg trodd at hasj kunne gi deg psykdommer hadde jeg ikke brukt "gi"
Det var det med "oftest" som gjorde meg litt usikker
morsomt med så mange eksperter her..
Et par år virker litt mye, men har selv hatt flashback over 6 mnd etter siste pipe..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Og hva definerer dere som et flashback?

Mange har forskjellige meninger om hva det er fornoe..

Mitt bilde av et flashback har blitt dannet etter å ha lest endel på erowid, timothy leary osv..
Et flashback er der du plutselig føler deg som om du befinner deg tilbake til en følelsesladet (livsendrende?) situasjon..
Som la oss si, følelsen av å få barn, en nær venn dør, eller noe kraftig du opplevde på f.eks LSD.
Det jeg definerer som flashback (som er selvopplevd og ikke noe bullshit jeg har lest på www.wannebe-expert.com)
Er når du f.eks sitter et sted, og uten forvarsel opplever rus som om du f.eks nettop skulle tatt en pipe, selv om det kanskje er måneder siden sist du røyket..
xenos: jeg får liknende følelse da jeg er veldig sliten eller reiser meg for fort. det er vel heller en slags god, kjent følelse av forvirring og svimmelhet som er på gang hos meg.

siden hasj er mildt hallusinogent kan et flashback av en gammel veldig traumatisk rus komme ved en liknende traumatisk, men nykter situasjon. men dette er ektremt skjeldent.
og dette er ikke fordi stoffet sitter igjen, det er fordi hjernen kan gi naturlige flashbacks.
Jeg har opplevd å plutselig bli "fjern" noen dager etter å ha røyket.

Kaller det flashback jeg.
et ekte flashback er vel visuelt?
ikke så ille som i max payne, men det er vel at du ser ting som du har sett i rus eller traume?

felix: ville nok kalt det ekstrembakskakkhet eller noe i den duren
Har selv hatt opplevelser noen dager etter en skikkelig smokeout der jeg føler meg fjern igjen. Dette varer som regel bare ca. 4-5 sekunder.
Men, uansett skjønner jeg ikke hva problemet er, da. Gratis rus, jo!
Jeg syntes ikke det var noe problem
Opprinnelig postet av Orgazmus
xenos: jeg får liknende følelse da jeg er veldig sliten eller reiser meg for fort. det er vel heller en slags god, kjent følelse av forvirring og svimmelhet som er på gang hos meg.

siden hasj er mildt hallusinogent kan et flashback av en gammel veldig traumatisk rus komme ved en liknende traumatisk, men nykter situasjon. men dette er ektremt skjeldent.
og dette er ikke fordi stoffet sitter igjen, det er fordi hjernen kan gi naturlige flashbacks.
Vis hele sitatet...
Enten er du bare innmari tett i skallen og ikke aner hva det prates om, eller så er du den første jeg noensinne har hørt om som får hasjrus når du er sliten og reiser deg fort.

Når jeg er sliten og reiser meg for fort kan jeg oppleve svimmelhet, men det kribler ikke gjennom kroppen på samme måte som ved hasjrus, og jeg ser ikke psykedeliske mønstre i alle regnbuens farger når jeg lukker øyenene, trenger jeg gå videre med hvordan en hasjrus og flashback oppleves? Det er noe helt annet enn vanlig svimmelhet..
Hehe,tror han snakker om "blackout"
du ser vel da faen ikke "psykadeliske" mønstre i alle slags farger når man lukker øynene sine under hasjrus?..
ch0izz: CEVs er ikke uvanlig ved store mender veldig potent hasj/pot. Ihvertfall ikke for meg. Ikke så intenst, men det har hendt at jeg ser fargemønstre o.l.
Det så jeg alltid når jeg røykte, og røykte aldri store mengder så vidt jeg husker, var ikke snakk om noe vagt mønster jeg såvidt kunne skimte, var skikkelig kaleidoskop aktig med klare farger og markerte "linjer", så var det noen farger som ga velbehag, mens rød/sort/hvit/brunt i sterke farger ga smerter.
Var ikke alltid like kos å lukke øynene
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nuvell, jeg har ikke opplevd noe flashback, men så har jeg ikke røykt så sinnsykt at det gjør noe heller.

Tingen er at hvis dere opplever et "flashback" så er det ikke pga. et eller annet virkestoff i cannabis som lagrer seg i evigheter i kroppen, men heller pga. opplevelser eller "følelser" som du knytter til rusen eller hendelser under rusen, og dermed kan utløse en eller annen følelse. Bytt ut enkelte ord med bedre ord så forstår du sikkert hva jeg mener.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Opprinnelig postet av Orgazmus
xenos: jeg får liknende følelse da jeg er veldig sliten eller reiser meg for fort. det er vel heller en slags god, kjent følelse av forvirring og svimmelhet som er på gang hos meg.
Vis hele sitatet...
Det du snakker om kommer av lettere jernmangel....
Jeg leste på erowid at man kunne oppleve "flashbacks", en slags rus når virkestoffene er på vei ut av kroppen. F.eks. noen dager etter en uke eller 5 i strekk med røyking hver dag.
TROR jeg har opplevd det selv, 3-4 ganger har jeg plutselig fått en lattis, helt uten videre og på jobb av alle steder Heldigvis har ingen sett meg Jeg vil tro dette er det som menes med "flashbacks"(?). Er jo ikke helt vanlig å bare begynne å le uten videre. Men gøy var det jo
Not Penny's boat
argh's Avatar
takk decha, da vet jeg hva det kommer av...
jeg har det sånn jeg også, hvis jeg reiser meg fort opp og strekker meg er det like før jeg faller om
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av Orgazmus
xenos: jeg får liknende følelse da jeg er veldig sliten eller reiser meg for fort. det er vel heller en slags god, kjent følelse av forvirring og svimmelhet som er på gang hos meg.
Vis hele sitatet...
Det når du reiser deg, har ikke det noe med at når du sitter så er blodårene i beina og andre steder i de nedre delene av kroppen presset en del sammen slik at volumet blir mindre, og det er plass til mindre blod i beina, og når du da reiser deg fort utvider volumet seg og blod blir dratt fra de øvre deler av kroppen ned i beina slik at du får en liten oksygenmangel i hjernen, noe som fører til svimmelhelt?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Det er mulig å få flashbacks på hasj, det er derimot uhyre sjeldendt, og har ingen ting med at ett viss, vel om merke helt ufarlig for kroppen, lagres i fettvevet i noen uker. Flashman får man av Svært STERKE intrykk. Og man kan røyke seg så skjev på hasj at man kan få veldig sterke intrykk. Det er ingen stoff som skaper flashbacks, det er opplevelsene. Er også mulig å få flashbacks uten å ha tatt noen stoffer heller. Referer spes til traumatiske hendelser ol.