Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1271
Jeg og noen vemmer har hatt lyst til å skaffe oss noen tobakk planter så vi kan dyrke vår egen snus o.l
Er det noen som vet hvor/hvordan jeg kan få tak i det og evt. om loverktet rundt dette?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
http://www.gnosticgarden.com/ selger vettu. Så vidt jeg vet er det ingen lov mot dette.
Så vidt jeg vet er det fullstendig lovlig. Ihvertfall ikke noe problem å få tak i. Har frø til en både prydtobakk og virginia tobakk hjemme. De er kjøpt henholdsvis i Norge og Danmark.

Men å lage egen snus er vel ikke så lett?
Tror det er en tråd om det her i forumet et sted.

Lykke til
Men så skal det litt til for å bli bra og da, lage en plante er ikke et problem, men å utvinne snus/tobakk av den er en god del verre:/

-Nisse
er ikke ulovlig å plante tobakkplanter. var nemlig på en urtehage med skolen og der sa de det.
selger de det ikke på plantebutikker? mener jeg så det på en plantasjen butikk i trondheim men husker ikke hvor!
her kan vi jo komme inn på en fin en.. er fullt lovlig å dyrke tobakk i hagen, og purken kan stå å se på at du røyker shitten... og hvorfor ikke, det er en plante som finnes naturlig (om ikke her i norge)
Så hvorfor i helv*** kan jeg ikke gjøre det samme med cannabis?
Opprinnelig postet av DJtm
og hvorfor ikke, det er en plante som finnes naturlig (om ikke her i norge)
Vis hele sitatet...
Vet du om noen planter som ikke finnes naturlig?

Uansett har jeg fundert litt på dette jeg også. Tenkte å prøve meg på en tobakksplante til høsten, men det er jo så mange andre planter jeg også vil prøve. Tenkte også litt på Papaver Somniferum som nylig har blitt lov å importere, selv om denne kanskje ikke egner seg så godt til innendørsdyrkning. Får se hvor god plass jeg får der jeg flytter.
Opprinnelig postet av DJtm
her kan vi jo komme inn på en fin en.. er fullt lovlig å dyrke tobakk i hagen, og purken kan stå å se på at du røyker shitten... og hvorfor ikke, det er en plante som finnes naturlig (om ikke her i norge)
Så hvorfor i helv*** kan jeg ikke gjøre det samme med cannabis?
Vis hele sitatet...
Fordi cannabis er ulovlig.
Så cannabis er ulovlig fordi cannabis er ulovlig. Jeg tror nesten det er det beste argumentet jeg har hørt faktisk.
Skal skaffe meg en liten "åker" sammen med moren min til sommeren. Får ikke aledning til å dyrke canabis der, men det kommer nokk til å bli en del andre fete planter der med tiden! Skal plante Opiumsvalmuer og og mange urter med "magiske" egenskaper. Gleder meg!