Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 55792
Sitat av meitemark Vis innlegg
ITPro i seg selv er et flott nettsted med haugevis av folk som har adskillig mer datateknisk peiling enn det som finnes her på huset og selv om jeg ikke har vært særlig aktiv på nettstedet (crewposisjonen her tar litt mer onlinetid enn de fleste vet) så har jeg mange ganger søkt etter og funnet løsninger på problemer som er i kategorien "vanskelig, selv for nerder" på itpro.
Vis hele sitatet...
Selv tar jeg sterk avstand fra den påstanden, det forumet der funket virkelig ikke for min del.
Enig med m0b her, da er faktisk (jeg hater å si dette) diskusjon.no ett bedre alternativ..
Jeg kunne leve med minuscreden det var å være moderator der, men ikke å bli forbunnet med en side som promoterer rene løgner, oppspinn, konspirasjon og ren bullshit. At han linker til de artiklene i banneren på hovedsiden skremmer meg. Måten spøken deres ble håndert på var dråpen for min del.

Finner det høyst betenkelig å bruke bildet i banneren.
http://technett.no/adserver/adimage.php?filename=ummacdan.jpg&contenttype=jpeg
Pass på Vidarlo, Nso dere har herved Frank etter dere, pass på! Neste han gjør er å skrive konspirasjonsteori om hver eneste person i crew/admin. Ikke nokk med dette men det kan også være at han anmelder dere, for at han er så jævla dum å ta alt på nettet for god fisk. Hadde han i utgangspunktet vært litt mer kildekritisk hadde vi ikke hatt dette "problemet". Ikke nokk med dette så mister han all verdigheten når han sletter artikkelen sin, samtidig sender trusler i form av anmeldelse. Latterlig.
Nff eide Frank langt ned i støvlene, han burde innrømme at han burde være mer kritisk. Hva gjør de konspirasjonsteoriene hannes i det hele tatt på Itpro? (hva faen?)
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Selv tar jeg sterk avstand fra den påstanden, det forumet der funket virkelig ikke for min del.
Vis hele sitatet...
Jeg kan jo nevne at jeg har fått poster slettet der og havnet i "krangel" med mods der over detaljer om cracks og warez, og det ikke var snakk om direktelinking, heller bare hint om hva man kunne søke til, MEN generelt sett, det brukergenererte innholdet på foumet holder høy datateknisk kvalitet, de har også gode systemer til for å belønne de som kan mye og hjelper mye. Artiklene derimot styrer jeg generelt unna, for der får jeg bestandig en følelse at jeg har havnet mellom itavisen og the onion.

ztaale: Som nevnt, jeg bruker ikke forumet til itpro for å poste egne sprøsmål, jeg leser hva andre har hatt og ser løsningene de har fått. I de tilfellene jeg har hatt problemer som har kjørt meg innom itpro har jeg som regel funnet løsningen der også. Diskusjon.no er også et flott sted.
Utrolig at de faktisk prøver å anmelde dette. Hadde jeg vært dem så hadde jeg prøvd å glemme dette raskest mulig og begynt å skrive ordentlige seriøse artikler igjen.
Stans - heter nso Pål?
Sitat av Poke Vis innlegg
Stans - heter nso Pål?
Vis hele sitatet...
Popålol. Det ligger kryptert der ett eller annet sted.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Akkurat no vil eg gi Frank Aune en tanke credits:
Sitat av Frank Aune
Han gjorde det før jeg ble kontaktet. Det vil ikke skje noe videre der.
Vis hele sitatet...
Det var Frank sin kommentar til dei juridiske truslane som dukka opp i natt. Kudos frank! Å anmelde hadde ikkje ført positive ting med seg for nokon
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Haha. Den første mailen du hadde fått der, om anmeldelsen, var helt fantastisk.
Kunne minne litt om disse brevene piratebay legger ut på sidene sine. Dere er pliktig til ditt, og er nødt til å gjøre datt. Ellers så...! Man føler seg tydeligvis bra mektig når man er produktleder for itpro.
nso, kan jeg bli din undersått? Helt genialt, rett og slett.
Jeg må si selv at jeg lurte litt da ingen av trådene jeg leste i tidligere på dagen, var å finne, og søk etter "kripos" gav ingenting av betydning.

Flotte greier, folkens! Kvalitetspoeng! Nå får vi vel bare håpe at jorden ikke går under i 2012. Men, viss den gjør det, så får jeg meg iallefall kanskje en liten latter idet jeg dør
Sist endret av Krakaren; 28. november 2008 kl. 15:07.
Krakaren: En latter om at Mr. Aune hadde rett? O_o
Vel, kall meg sprø, men jeg hadde nok funnet det en liten grann morsomt, ja.
Genialt....ohh yes :P
Nå magler det bare at nso går ut med sin ekte identitet og poserer på frekke bilder i dagbladets nettutgave.

Slikt gir mange hits vettu (:
Jeg vil si dette var en svært profesjonellt gjennomført hoax. Mine herrer, la meg få applaudere deres kløkt.

Frank Aune bet på søkk, sluk og snøre (som man sier), og fremstilte seg selv som en overdreven konspirasjonsfanatiker. For min egen del har hans tidligere artikler vært en utømmelig kilde til moro, men selvfølgelig også fjernet enhver tillit jeg måtte ha til Frank Aune selv og ITpro, både som redaksjonelt nettsted og "IT-nettverk".

Publikasjonen av gårsdagens artikkel var siste spiker i kista for min tillit til ITpro, og endog til min interesse for nettstedet generelt; tydeligvis blir hva som helst vedrørende konspirasjoner publisert nærmest kritikkløst - og i etterkant forsøker man bare å stikke hodet i sanden og late som ingenting (slik Frank nå gjør).

ITpro.no har omtrent like mye troverdighet som forsiden til Vigrid.net; det er morsomt å lese, men samtidig veldig trist.
Frank Aune - for en mann!
Noen burde oversette dette til engelsk og sette ut på digg.com o.l. Dette var fantastisk!
Skjønte først ikke hva folk var så glade for, men da jeg leste første posten lo jeg godt og ler enda:P det er nermest trist hvor lite kritisk han/de er til kilder.

takk nff! you made my day

ps: dette er en melding til itpro: PHAIL!! ja, jeg skrev det med caps lock! :O
Sist endret av -=Insane=-; 28. november 2008 kl. 17:57.
Jeg er en av de moderatorene som har trukket meg. Dette ikke var pga bløffen, men fordi at det fortsettes med konspirasjonsteorier på ITpro. Jeg har tidligere sagt at hvis dette skjer igjen så slutter jeg asap.

Ellers var dette en kynisk, men herlig gjennomført spøk. Cred for det
Ministry of Love
sptz's Avatar
lulz Det her var i overkant morsomt, må passe på så jeg ikke dør av hjerteinfarkt i ung alder.
haha!
Har ITpro tenkt å anmedle nFF og eierne kan de like godt anmelde halve internett.

Ett fint eksempel er Wikipedia hvor alle artikklene er skrevet av brukere, og som ikke alltid er helt sanne.
PHAIL!
Sist endret av drittunge; 28. november 2008 kl. 20:58.
Herlig hvordan de febrilsk har bladd seg frem til en tilfeldig § i straffeloven som klart ikke kan komme til anvendelse i dette tilfellet. For å sitere lovkommentaren:
«Plagsom opptreden» kan bl.a. omfatte sjikanøse telefonoppringninger. Men alternativet er ikke begrenset til dette. Det kan f.eks. også omfatte utidige personlige eller skriftlige henvendelser. Stadige støy-forstyrrelser kan også rammes – særlig dersom den skjer i sjikanehensikt.
Vis hele sitatet...
Og også bestemmelsens 2. ledd:
Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn.
Vis hele sitatet...
De har rett og slett bare driti seg enda mer loddrett ut med den "juridiske" trusselen. Dette påfunnet er i værste fall en ærekrenkelse, og faller ikke inn under sjikanebegrepet...

Dessuten, for at straff etter noen av disse bestemmelsene skal kunne være på tale, må man i tillegg sno seg rundt ytringsfrihetsbestemmelsene i Grunnloven § 100 og den Europeiske Menneskerettskonvensjon artikkel 10.

gg
Sist endret av Øby; 28. november 2008 kl. 21:10.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hahahaha...

Her sitter jeg, etter veldig lite søvn og alt for mye jobbing, fremdeles på jobb og sjekkler nFF i den eneste rolige stunden jeg har hatt på nesten to døgn og ler meg skakk på kontoret.

Jeg bøyer meg i støvet slashdot! EPISK!
Må si jeg knakk sammen når jeg så dere ga dødsstøtet ved å Rickroll'e dem!

You RickRolled ITPro!
jeg gjør som Dodecha og bøyer jeg meg i støvet!

Må si jeg også er en anelse lettet over at jeg fortsatt kan føle meg trygg hos NFF, og at Norges kyniske maktelite ikke etterlater meg til å dø i 2012.
Dritbra. Jeg elsker dere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
http://bitsex.net/rants/2008/røske-i-frank-aune/

Skreiv litt om min motivasjon for å gjennomføre dette. Eg veit ikkje kva motivasjonen til dei andre var, men antar det var i liknande baner. Verdt å lese om du synst dette var artig.

Eg meiner det hadde ei sterkt tragisk side også - at ei så tilsynelatande seriøs side kan publisere slikt møl... Det sjokkerer meg, gjer meg redd og trist.
http://www.facebook.com/group.php?gid=jegereindiot

ITpro is going down -gruppe! BLI MED!
Sist endret av meitemark; 29. november 2008 kl. 00:25.
Sitat av kolakk Vis innlegg
http://www.facebook.com/group.php?gid=jegereindiot

ITpro is going down -gruppe! BLI MED!
Vis hele sitatet...
Gratulerer du har laget den kanskje minst seriøse gruppa på facebook ever :P
Sist endret av meitemark; 29. november 2008 kl. 00:25.
Sitat av kolakk Vis innlegg
http://www.facebook.com/group.php?gid=jegereindiot

ITpro is going down -gruppe! BLI MED!
Vis hele sitatet...
Fantastisk! Virkelig vakkert arbeid!
Sist endret av meitemark; 29. november 2008 kl. 00:24.
Sitat av kolakk Vis innlegg
http://www.facebook.com/group.php?gid=jegereindiot

ITpro is going down -gruppe! BLI MED!
Vis hele sitatet...
Enig med ztaale.

Det er ikke en krig vi har begynt, det er en spøk vi har avsluttet!
Dersom noen skulle lage en gruppe med "freakforum vs. itpro", måtte det ha blitt opptill nso å ta den avgjørelsen.
"Gruppen" din setter bare freakforum i et dårlig lys, og nso blir ufrivillig ansvarlig for hva enn gruppa di foretar seg.
Sist endret av meitemark; 29. november 2008 kl. 00:24.
Sitat av kolakk Vis innlegg
http://www.facebook.com/group.php?gid=jegereindiot

ITpro is going down -gruppe! BLI MED!
Vis hele sitatet...
Likte ikke at dere lager en form for "war" som Turbolego sier.
morsomt, men it-pro blir ikke happy for å lese at nFF folk lager sånt, det blir nok bare verre ut av slikt :/

Men denne nyheten var super!
Herlig dette as!

*cheers* ^^
Sist endret av meitemark; 29. november 2008 kl. 00:24.
Som produktleder for ITpro har jeg et par kommentarer å komme med;

1. Jeg liker ikke at E-mail med konfidensielt innhold blir viderespredt på denne måten, når det spesifikt står at dette ikke skal forekomme. Dette har med skikk og respekt å gjøre - noe som i beste fall svekker nFFs stilling når det kommer til moral - ikke ITpro.nos.

2. Jeg ønsker ovenfor alle som leser dette å påpeke at våre reaksjoner KUN har vært rettet mot den delen som har bidratt til å hetse redaktør Frank Aune i etterkant av denne hendelsen - ikke hendelsen i seg selv eller denne avsløringen på noen som helst måte. Vi har beklaget for nFF og dere som brukere av nFF at vi har hatt et svikt i våre internrutiner, både når det gjelder kildekritikk og internkommunikasjon, men har forlangt at all videre hets av Frank Aune stoppes - derav også at E-posten jeg sendte ut er tilsvarende konfidenseiell til de respektive mottakerne. Sistnevnte benyttet undertegnede seg av §390a for formålet, noe jeg ser at enkelte her inne mener bare er å fnyse av. Det kan ikke anses som annet enn leit, da mailen og vår tilbakemelding har gått ene og rent på hetsing og sjikanering, ikke på saken som har oppstått.

3. Tråden som først ble opprettet på ITpros forum ble først stengt grunnet forhindring av personhets, men er nå åpnet igjen for diskusjon;
http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=67596

Jeg ønsker igjen å påpeke - og beklage dersom noen føler seg tråkket på - at E-posten kun var til formål å stoppe / fjerne materiell som var og er direkte knyttet opp til hets av Frank Aune. Ikke av ITpro som nettsted, dets innhold eller temaet sådan. Tråden i ITpros forum er ikke slettet på bakgrunn av at vi ikke ønsker å bedrive sensur i saken og jeg ville helst sett at artikkelen ikke ble slettet fra ITpro, men dette kom meg desverre i forkjøpet.

Med vennlig hilsen
Alexander S. Rødland
Dette blir bare bedre å bedre gitt. Herregud... Konfidensielt innhold? Har noen på Nff , snakker da naturligvis om de involverte, skrevet under på at de godtar dette?
Bare for å ta opp ett poeng, fikk en lignende mail av datakjden for en tid tilbake der jeg sendte en flere siders klage, jeg fikk en paragraf i loven sendt i tryne, jeg tenkte; faen heller, jeg har ikke rett på en drit. Videresendte mailen til broren min som er advokat, svaret hannes var: de har faen meg ikke peiling på hva de snakker om, linker og viser til lover som egentlig ikke har noen relevans. grunnen til at jeg nevner dette er pga av denne mailen minnet meg veldig om den jeg fikk av datakjeden, du skulle vel ikke arbeide i datakjeden avd, bergen?
Sist endret av Spelly; 29. november 2008 kl. 00:15.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
joepapa: Eh, på hvilket grunnlag kan du kreve konfidensialitet?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
noen liker å høre seg selv prate.

..se seg selv skrive blir vel mer korrekt i denne sammenhengen..
Jeg synes dette begynner å gå i den retning at noen/vi snart må tenke på hvordan en god vinner skal oppføre seg. Det er ingen grunn til å vri kniven rundt i såret gjentatte ganger, og Facebookgruppa er bare barnslig og trist.

ITpro har samtidig ingenting med å diktere hva privatpersoner og medlemmer på nFF gjør med epostene de mottar, ei heller har de noen rett til å legge føringer på hva man skriver. Forsøket på å dra fram §390a er patetisk, og fullstendig grunnløst, da ingenting som har blitt skrevet er i nærheten av å være lovstridig.

Det eneste ITpro har rett i er at nok er nok nå. F.A, hvem han nå enn er, trenger ikke mer personuthenging.
1. Tias sa det veldig bra.
Dette var jo for å få frem hvor "skittent" ITPro faktisk har blitt. Du gjør faktisk saken verre av at du krever at alt skal fjernes. Det er ingen form for sjikanering av Frank Aune, det er mer fakta som endelig kommer på bordet.

2. Hvor er dette hetset som du mener du ser? Hvis du mener dette er hets syns jeg NRK (En tidligere UFO-sak), staten Norge (Makteliten i Norge-saken) med flere kan kreve det samme mot dere. I motsetning til disse håpløse tilfellene på ITPro så har nFF faktisk bevis. Frank Aune sier jo selv at han ikke vil ha noe med denne "anmeldelsen" å gjøre, men du fortsetter tydligvis. Forstår du ikke at du bare gjør saken verre? Du rister opp i saken i stedet for å bare la den dø ut.
Og nøyaktig hva har moral med saken å gjøre?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det er ikke en krig vi har begynt, det er en spøk vi har avsluttet!
Dersom noen skulle lage en gruppe med "freakforum vs. itpro", måtte det ha blitt opptill nso å ta den avgjørelsen.
"Gruppen" din setter bare freakforum i et dårlig lys, og nso blir ufrivillig ansvarlig for hva enn gruppa di foretar seg.
Vis hele sitatet...
"kolakk" blir ikke lenger å finne ved dette nettstedet, all den tid han tydeligvis ikke er gammel nok til å se forskjellen på en spøk og en "/b/ krigshandling". (Ganske sikker på at det var den eneste permbannen vi har servert for denne spøken.)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av joepapa Vis innlegg
Som produktleder for ITpro har jeg et par kommentarer å komme med;

1. Jeg liker ikke at E-mail med konfidensielt innhold blir viderespredt på denne måten, når det spesifikt står at dette ikke skal forekomme. Dette har med skikk og respekt å gjøre - noe som i beste fall svekker nFFs stilling når det kommer til moral - ikke ITpro.nos.
Vis hele sitatet...
I helvete. Det at du prøver å true nokon til taushet, slik du faktisk gjorde i den eposten, bør komme fram. At du prøver å hindre republisering, ved å antyde at det er straffbart å lekke det er enda meir råttent. Sorry, du kan ikkje kontrollere slikt. Det er en del av det å ha et åpent samfunn.

Det har med respekt å gjere å ikkje komme med slike trusler. Hadde du framsatt ønska dine på en imøtekommande måte, så hadde vi kunna diskutert det. Når du kjem med trusler om anmeldelse (på feil grunnlag) så blir det bare latterlig, og null utgangspunkt for diskusjon.

Eg undrer meg også over korleis du greier å forplikte meg til å fjerne innhold. Det står så i eposten nemlig, og eg kan faen ikkje innsjå at eg har plikt til en døyt i den retning før eg blir pålagt det av en domstol, gjennom ei sivil- eller strafferettsleg sak. Det har meg bekjent ikkje skjedd endå. Shoot me if I'm wrong...

Eg publiserte eposten FORDI du ba meg holde den konfidensiell. Les litt om Streisand-effekten - du ber om det. Hadde du vore litt høfleg, istaden for å grave skyttargrav, så hadde eg ikkje publisert det.
Sitat av joepapa Vis innlegg
2. Jeg ønsker ovenfor alle som leser dette å påpeke at våre reaksjoner KUN har vært rettet mot den delen som har bidratt til å hetse redaktør Frank Aune i etterkant av denne hendelsen - ikke hendelsen i seg selv eller denne avsløringen på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
Nei, det framsto ikkje slik i eposten. Eg opplever dekninga her som rimelig relevant, all den tid det er eit stort nettsted, ifølge din signatur i eposten meget signifikant, gjer en så stor brøler. Det fortjener merksemd. Merk deg at eg er kritisk til måten REDAKTØREN Frank Aune har handla på; eg har ikkje grunnlag for å dømme PERSONEN Frank Aune. Det er to heilt forskjellige roller, og REDAKTØREN Aune er i HØGSTE grad offentlig person. Han er redaktør på ei stor side. Handlingane han gjer i kraft av redaktør blir lest av mange, og då er det pokker så opplagt at han må tåle offentlig kritikk av sine handlinger når han opptrer som REDAKTØR. Hadde han publisert dette på sin personlige blogg, som ikkje utga seg for å vere meir enn sin personlige blogg, så kan eg love deg at eg aldri hadde laga denne tråden - fordi det hadde vore ei heilt anna sak.
Sitat av joepapa Vis innlegg
Vi har beklaget for nFF og dere som brukere av nFF at vi har hatt et svikt i våre internrutiner, både når det gjelder kildekritikk og internkommunikasjon, men har forlangt at all videre hets av Frank Aune stoppes - derav også at E-posten jeg sendte ut er tilsvarende konfidenseiell til de respektive mottakerne.
Vis hele sitatet...
Du vil at den skal vere konfidensiell. Om eg viser deg eit papirark der det står hemmelig, så er det på ingen måte juridisk bindande. Hadde du spurt meg først om eg var villig til å hemmeligholde informasjon, og så sendt meg informasjonen etter å ha fått bekreftelse hadde du hatt en case. Det har du ikkje no. Dessuten kan eg ikkje forstå at det er viktig å halde det hemmeleg om måla dine er så edle som dei er.
Sitat av joepapa Vis innlegg
Sistnevnte benyttet undertegnede seg av §390a for formålet, noe jeg ser at enkelte her inne mener bare er å fnyse av. Det kan ikke anses som annet enn leit, da mailen og vår tilbakemelding har gått ene og rent på hetsing og sjikanering, ikke på saken som har oppstått.
Vis hele sitatet...
Det var ikkje slik eposten framsto for meg når eg las den. Då burde du utdjupa betre. Dessutan er det ikkje sjikane - ei heller hetsing. Ein redaktør er ei offentleg rolle, og ein må tåle rimelig hard kritikk om ein gjer kontroversielle valg i den rolla. Det har Frank fått, og deler av kritikken går nok over streken, men eg oppfatter IKKJE at eg har gått over streken i den kritikken eg har gitt.
Sitat av joepapa Vis innlegg
3. Tråden som først ble opprettet på ITpros forum ble først stengt grunnet forhindring av personhets, men er nå åpnet igjen for diskusjon;
http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=67596
Vis hele sitatet...
Hyggelig for itpro.
Sitat av joepapa Vis innlegg
Jeg ønsker igjen å påpeke - og beklage dersom noen føler seg tråkket på - at E-posten kun var til formål å stoppe / fjerne materiell som var og er direkte knyttet opp til hets av Frank Aune. Ikke av ITpro som nettsted, dets innhold eller temaet sådan. Tråden i ITpros forum er ikke slettet på bakgrunn av at vi ikke ønsker å bedrive sensur i saken og jeg ville helst sett at artikkelen ikke ble slettet fra ITpro, men dette kom meg desverre i forkjøpet.
Vis hele sitatet...
Nei, at artikkelen vart sletta forventa vi, og det er fort gjort å reagere slik. Hadde vel gjort det sjølv også gjerne, før eg rakk tenke. Aune har oppført seg svært bra i denne saka, og eg vil komme med ros til han for måten han har håndtert saka på. Han har vore svært ryddig i dei epostane eg har utveksla med han. Det har ikkje du. Du har gått til frontalangrep på meg, og andre.
Tenk den dagen noen velger å forlate jorda tidlig av seg på grunn av angst for 2012! Da tipper jeg noen synes det er kjipt at de ikke sjekket kildene sine før de la ut en lang konspirasjonsteori på et seriøst it-nettsted...
Andre posten min var vel litt på kanten, beklager dette.
Til du fra Itpro "joepapa", jeg syntes at du drar denne saken litt langt, du får faktisk ITpro til å virke som en seriøst, useriøs side (minner meg faktisk om en episode vi diskuterte om noe med ett program på TVnorge) Frank har gidd seg, men du pusher på, kommer med trusler, lenger opp paragrafer som det synger etter (du har forøvrig ikke svart om du arbeider på teknisk avdeling datakjeden, ikke det at du trenger det).
Sist endret av Spelly; 29. november 2008 kl. 00:48.
Jeg håper alle parter tenker nøye over saken og lar det ligge slik det er nå. F.A. har driti seg ut litt på kildekritikken, men jeg er sikker på at han er en koselig person likevel, og at han har lært mye av dette. Jeg håper virkelig at ITpro/F.A innser sine feil, slik "joepapa" påstår, og legger seg skikkelig langflate. Samtidig håper jeg at folk her kan tenke seg litt om og innse at "vi lærte dem en lekse" og hadde det litt moro, men at det nå er på tide å la Frankern få fred. Ingen er tjent med noe personhets. La dette bli en litt vennskapelig spøk med litt moral i seg, ikke en blodig gjengkrig der alle er tapere.

Er forøvrig (som alltid) enig i det DonTomaso sier...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av bobbo Vis innlegg
å la Frankern få fred. Ingen er tjent med noe personhets. La dette bli en litt vennskapelig spøk med litt moral i seg, ikke en blodig gjengkrig der alle er tapere.
Vis hele sitatet...
Nei, personhets var aldri intensjonen. Intensjonen min trur eg er begrunna rimelig bra her, og eg ser ingen grunn til å utdjupe det stort meir.

Samtidig står eg fast på at ein person som ikler seg redaktørrolle for ein så stor nettstad må tole rimelig mykje kritikk på sine handlinger. Han skal ikkje finne seg i kritikk mot sin person, men han må finne seg i kritikk retta mot handlinger i kraft av redaktørtittelen. Gjer ein noko offentleg, må ein rekne med offentleg kritikk.

Vi har fjerna personhets i denne tråden; vi vil ikkje ha det. Vi har utestengt brukere på grunn av hets mot ITPro (noko som neppe er ulovleg, men vi vil ikkje ha det). Kort sagt - eg vil ha ein sakleg debatt om konspirasjonsteorier sin plass i media, gjerne på ITPro spesifikt. Som del av det så er det for min del rimelig vanskelig å unngå å kritisere dei vala Frank Aune har tatt når det gjeld å publisere ting, og når det gjeld kildekritikken han har valt å nytte der, og difor sette vi i gang dette stuntet - gi ein praktisk demonstrasjon og få sett søkelyset på det.

Eg er fundamentalt ueinig med Frank Aune si tru på konspirasjonsteorier, men eg kjenner ikkje Aune som person, og vil heller ikkje dømme han som person. Eg er overtydd om at Aune ser denne skilnaden klart, men eg er ikkje overtydd om at alle andre på ITPro heilt har sett forskjellen på dei to tinga.
Jeg vil bare si min mening og det blir min første og eneste post her på nFF. Jeg bare føler at jeg må si noe.

Å legge en felle for en annen er enkelt så lenge det gjøres ordentlig. Det samme gjelder svindel som tusener av mennesker går på hver eneste dag.
Jada, vi kaller de for idioter mens vi lar kynismen bak spasere uten en kommentar.

Jeg skjønner i prinsippet hvor nFF vil med dette, men de kunne faktisk klart å gjøre dette UTEN å henge ut noen som helst, hverken person eller nettsted.
Ergo kjøper jeg ikke dette med hensikten som står i første post. Planen ble lagt med den hensikt i å ta rotta på et nettsted som har publisert kontroversielle artikler som dere i nFF ikke hadde sansen for. Om de er sanne eller ikke spiller ingen rolle. Folk har rett til å tro på det de vil.
For meg er det en fullstendig barnslig handling da dette, som nevnt, kunne vært gjort uten å henge ut noen som helst. Det fins tusenvis av nettsteder med stoff som dette som kunne vært nevnt i samme sammenheng som ITPro, men alikevel valgte dere å stemple ITpro alene.
For min del har nFF oppført seg like barnslig som de som står bak de artiklene nFF anser som "barnslig" eller "svada". Dere har kort sagt handlet like lite gjennomtenkt.
Sitat av Nephilim Vis innlegg
Jeg vil bare si min mening og det blir min første og eneste post her på nFF. Jeg bare føler at jeg må si noe.

Å legge en felle for en annen er enkelt så lenge det gjøres ordentlig. Det samme gjelder svindel som tusener av mennesker går på hver eneste dag.
Jada, vi kaller de for idioter mens vi lar kynismen bak spasere uten en kommentar.

Jeg skjønner i prinsippet hvor nFF vil med dette, men de kunne faktisk klart å gjøre dette UTEN å henge ut noen som helst, hverken person eller nettsted.
Ergo kjøper jeg ikke dette med hensikten som står i første post. Planen ble lagt med den hensikt i å ta rotta på et nettsted som har publisert kontroversielle artikler som dere i nFF ikke hadde sansen for. Om de er sanne eller ikke spiller ingen rolle. Folk har rett til å tro på det de vil.
For meg er det en fullstendig barnslig handling da dette, som nevnt, kunne vært gjort uten å henge ut noen som helst. Det fins tusenvis av nettsteder med stoff som dette som kunne vært nevnt i samme sammenheng som ITPro, men alikevel valgte dere å stemple ITpro alene.
For min del har nFF oppført seg like barnslig som de som står bak de artiklene nFF anser som "barnslig" eller "svada". Dere har kort sagt handlet like lite gjennomtenkt.
Vis hele sitatet...
Det er saklig, hit n' run kommentere ett emne.