Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 12894
Neste uke skal FISH, et nytt minnekort, lanseres: Det skal være på størrelse med et frimerke og romme hele 1 GB med data.

Det nye minnekortet er et samarbeidsprosjekt mellom forskjellige forbrukerelektronikkprodusenter. Kortene skal være mindre enn Secure Digital kort, som er dagens minste minnekort.

Hvilke produsenter som står bak lanseringen av det nye minnekortet, FISH, er hittil ukjent, men på samarbeidsprosjektets webside avsløres det at mer informasjon blir offentliggjort den 5. februar.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg gleder meg faktisk litt til denne lanseringen. Det vil åpne for flere veldig små minnekort og dermed flere små kameraer.

h
Det, og i tillegg slipper man disse ultra-kjipe 256 mb kortene som er i dag, hvor man kan ta få bilder om man virkelig vil ha en sinnsyk bra oppløsning på bildene
Elsker små kameraer og store-små minnekort !
Gleder meg faktisk til dette også. Selv om jeg klarer meg med 256 mb.
256 er stort nok i og for seg, men tenk deg et kamera som er nesten dobbelt så lite som dagens kamera, med 4 ganger så stor plass! Et mini-kamra med plass til kanskje tusen bilder! <3
Vidde, det heter halvparten så stort; ikke dobbelt så lite.
▼ ... flere år senere ... ▼
beklager veldig å dra opp en gammel tråd, men for å vise hvor mye teknologien går fremover på kun noen få år; http://www.akam.no/artikler/2_teraby..._sd-kort/66965
Haha!
Jeg klødde meg godt i hode før jeg så på datoen

Morro å se hvordan utviklingen snor seg avgårde!
hadde jo blitt flama ut av helvette om man hadde kommet med spådommer om 2TB minnekort i 2004
Sist endret av enlighten; 7. januar 2009 kl. 22:57. Grunn: dobbel,trippel post :S
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lurer på om folk fortsatt synes 256 MB er stort nok
▼ ... noen uker senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Har enda pappas minnepenn med 8 mb lagringsplass
▼ ... noen måneder senere ... ▼
SD-kort er vel en av de største nå?
Størrelse på en frimerke? Altså, like tynn? Jeg blir da redd for å ødelegge den. Eller er den fleksibel og?

Sitat av nikkibever Vis innlegg
SD-kort er vel en av de største nå?
Vis hele sitatet...
Compact Flash brukes fortsatt i disse speilreflekskameraene.
Sist endret av marsboer; 17. juni 2009 kl. 21:36.
Sitat av marsboer Vis innlegg
Compact Flash brukes fortsatt i disse speilreflekskameraene.
Vis hele sitatet...
Jeg sa EN av de største.

Når jeg går inn på sia til FISHmemory, så kommer jeg til sushi
Sist endret av nikkibever; 17. juni 2009 kl. 23:01.