Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 30370
Et tabu vi skjeldent snakker om. For at det skjer, er det liten tvil om.

"Mer enn hver femte norske veterinær har hatt mistanke om eller vært sikker på å ha behandlet dyr som er seksuelt misbrukt av mennesker."
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=126846

I Norge har vi ikke hatt en spesifikk lov mot seksuell omgang med dyr, men fikk den 28. november 2008.
http://www.regjeringen.no/nb/dep/lmd...html?id=537570

Andre land har lover som sier at man kan ha det, så lenge man ikke skader dyret. I Libanon gjelder dette:
"i Libanon er det tillat for menn å ha sex med dyr. Forutsetningen er at dyret er hunkjønn. Det er derimot straffbart å ha sex med dyr av samme kjønn og dette kan straffes med døden til følge."
http://pub.tv2.no/nettavisen/ioslo/article968461.ece


Er det etisk riktig? Dyr har sex de også, men er vi kun forbeholdt vår egen rase?

Lurer litt på dere mener om dette? Og ta stilling til "normal" sex med dyr, og ikke en brutal voldtekt av en sau e.l.

Vil også legge til at, nei, jeg har aldri hatt sex med dyr, og det er heller ikke derfor jeg laget denne tråden, at jeg ønsker dette.
Problemet er vet at man aldri vil kunne vite om dyret samtykker til sex eller ikke. Ergo vil det bli like grovt som voldtekt mellom mennesker, noe mer perverst sågar.
Slik jeg ser på det.

Personlig er tanken på å skulle gjøre noe slikt fullstendig fjern og like uaktuell.
Sist endret av Zendelum; 22. mars 2009 kl. 10:46.
5. i Indonesia kan onanering straffes med halshugging. Så her er det best å passe på å være diskret..
Vis hele sitatet...
hva menes med dette? altså runking når en er alene er ikke lov? så hvis noen fersker deg i det uten at det var meningen så kan du bli halshugget??
Det er feil på så altfor mange måter!

Uansett her er en liten funny fact: I Sverige på 1600-tallet, da heksejakten stod på for fult var det flere som ble straffet for sex med dyr enn for hekseri.
Hva hvis feks ei dame ligger på rygg, og en hund (eller annet dyr) har samleie med henne? Da er jo dyret faktisk med på det også, dette er noe jeg egentlig ikke ser på som galt. Men om en mann skal ha sex med dyr er det jo noe anna, med mindre dyret feks sleiker penis eller noe sånt.

Personlig så syns jeg dyresex er så ekstremt ekkelt at det ikke er mulig, men hvis dyret faktisk er med på det så ser jeg ingen grunn til at de som vil ha det ikke skal få ha det.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Hva hvis feks ei dame ligger på rygg, og en hund (eller annet dyr) har samleie med henne? Da er jo dyret faktisk med på det også, dette er noe jeg egentlig ikke ser på som galt. Men om en mann skal ha sex med dyr er det jo noe anna, med mindre dyret feks sleiker penis eller noe sånt.

Personlig så syns jeg dyresex er så ekstremt ekkelt at det ikke er mulig, men hvis dyret faktisk er med på det så ser jeg ingen grunn til at de som vil ha det ikke skal få ha det.
Vis hele sitatet...
Hmm... ja... jeg ser den.
Det er direkte disgusting som du sier, men under de forutsetningene som du nevner der så er dyret frivillig med på det og lider ingen nød sånnsett.
Sitat av Zendelum Vis innlegg
Hmm... ja... jeg ser den.
Det er direkte disgusting som du sier, men under de forutsetningene som du nevner der så er dyret frivillig med på det og lider ingen nød sånnsett.
Vis hele sitatet...
Den er grei...men hvordan vet vi at dyret ikke liker dette?

Jeg er også med på at det ikke lider noen nød. Om en fyr tar en hest, så kan da overhodet ikke den lille penisen hans gjøre noe vondere enn en hestepenis med orkan styrke jamming it in?
Sitat av tafsern Vis innlegg
Den er grei...men hvordan vet vi at dyret ikke liker dette?

Jeg er også med på at det ikke lider noen nød. Om en fyr tar en hest, så kan da overhodet ikke den lille penisen hans gjøre noe vondere enn en hestepenis med orkan styrke jamming it in?
Vis hele sitatet...
du vet jo at dyret liker det hvis dyret er han/hun som tar initiativet da, altså for eksempel å begynne å knulle deg hvis du ligger, eller begynner å sleike kuken din.

Var ikke akkurat serlig formelt språk dette da, beklager.
Jeg mener det blir feil, selv slik Defqon putter det. Du kan ikke være sikker på at dyret faktisk er med på det. De fleste dyr er "dumme" og vet egentlig ikke bedre. Det blir det samme som å ha sex med en funksjonshemmed person. (noe som også er ulovlig?)

Som jeg ser det er det store problemet mangelen på kommunikasjon mellom deg og dyret.
Jeg har hørt at en som gikk på skolen, gir hunden sin godteri dersom den slikker kuken hans. Hunden er praktisk talt en prostituert. Er det frivillig eller hunden "lært opp" til å gjøre det egentlig? Eller tvunget til det ettersom den har ingen andre valg å tjene på det?

Litt off-topic nå, men jeg synes at det er rart at mange mennesker reagerer når voksen mennesker drikker morsmelk, men det er helt ok at vi drikker melk fra en annen art ^^
Sitat av skrivemaskinet Vis innlegg
Haha! Sjekk vedlegget :P
Vis hele sitatet...
Haha! Dagens lol'ert xD !!!

OnT:
Hva blir det når det kommer til aper? ^^Ironisk nok
Det har jo gjennom en rekke tester blitt bevist at de besitter en viss intelligens,
og har mange fellestrekk med mennesker når det kommer til de psykologiske.
Å sammenligne menneskers og dyrs seksualitet blir feil mener jeg. Det er ingen dyrearter som har et så (av mangel på et bedre ord) fucked up forhold til sin egen seksualitet enn mennesker. Jeg tror personlig at om man har sex med dyr uten tvang så lider dyret ingen overlast. Da tenker jeg spesifikt på psykologi. Når jeg sier uten tvang så mener jeg at dyret har mulighet til å gå bort når det måtte ønske. Hvis jeg skal prøve å presisere enda mer, må jeg også påpeke at dyret må ha mulighet til å "ta imot" mennesket uten å fysisk lide overlast. Det er vanskelig å argumentere for noe man mener i utgangspunktet er feil.

Er det riktig å ha sex med dyr? Nei absolutt ikke.

OT:
Å sammenligne utviklingshemmede med dyr er en påstand jeg tar meget sterk avstand fra. Jeg kjenner jeg blir personlig provosert av en slik uttalelse. Jeg har jobbet over 10 år med utviklingshemmede, og ser på disse som bedre mennesker enn en god del andre jeg kjenner. Jeg regner med utsagnet gjaldt utviklingshemmede og ikke funksjonshemmede som er personer som typisk sitter i rullestol osv. Lær forskjellen!
Kanoner: Jeg må bare beklage at du blir provosert av sammenligningen min, men det var på ingen måte negativt ment. Det at du trekker frem at de er bedre mennesker har heller lite med diskusjonen å gjøre da utsagnet mitt på ingen måte antyder at jeg personlig mener at de er dårlige mennesker. Du har rett i at jeg mente utviklingshemmede og ikke funksjonshemmede personer. Var nok litt i farten.

Du som har jobbet med utviklingshemmede personer i over 10 år kan sikkert gi meg svar på det lille spørsmålet jeg slegte inn i posten min. Om det er ulovlig å ha sex med utviklingshemmede personer?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av tafsern Vis innlegg
Den er grei...men hvordan vet vi at dyret ikke liker dette?

Jeg er også med på at det ikke lider noen nød. Om en fyr tar en hest, så kan da overhodet ikke den lille penisen hans gjøre noe vondere enn en hestepenis med orkan styrke jamming it in?
Vis hele sitatet...
Litt info om kjønnsorganer, sånn i tilfelle du ikke fulgte med i naturfagstimene: Når et hunkjønn skal penetreres skjer det som regel i en tilstand hvor åpningen til kjønnsorganet er utvidet, muskelaturen avslappet og et sekret som skal hindre friksjonsskader utskilles. Det er som regel veldig lett å merke når dyr er i en slik tilstand.
Er det likevel greit, og kanskje til og med behagelig, med en penn i anuset på noen intetanende fordi de garantert har hatt noe større der eller? Prøv dette hjemme. (Nei, really... hvilken som helst gjenstand kan skape stor skade på det sårbare vevet rundt anus og skjedeåpning.)

Forøvrig:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/15/515093.html
Nederst i den artikkelen står det mer utfyllende statistikk. "Totalt svarer 22 prosent av norske veterinærer at de i løpet av karrieren har hatt mistanke eller visshet om ett eller flere slike tilfeller. I 80 tilfeller er det påvist fysiske skader, og 23 dyr var så skadet av antatt seksuelt misbruk at de måtte avlives."
Sitat av fabianca Vis innlegg
Litt info om kjønnsorganer, sånn i tilfelle du ikke fulgte med i naturfagstimene: Når et hunkjønn skal penetreres skjer det som regel i en tilstand hvor åpningen til kjønnsorganet er utvidet, muskelaturen avslappet og et sekret som skal hindre friksjonsskader utskilles. Det er som regel veldig lett å merke når dyr er i en slik tilstand.
Er det likevel greit, og kanskje til og med behagelig, med en penn i anuset på noen intetanende fordi de garantert har hatt noe større der eller? Prøv dette hjemme. (Nei, really... hvilken som helst gjenstand kan skape stor skade på det sårbare vevet rundt anus og skjedeåpning.)

Forøvrig:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/15/515093.html
Nederst i den artikkelen står det mer utfyllende statistikk. "Totalt svarer 22 prosent av norske veterinærer at de i løpet av karrieren har hatt mistanke eller visshet om ett eller flere slike tilfeller. I 80 tilfeller er det påvist fysiske skader, og 23 dyr var så skadet av antatt seksuelt misbruk at de måtte avlives."
Vis hele sitatet...
Jeg beklager på dine vegne at du ikke forstod hva jeg mente.....

Og det er ikke minst flott at du er så opplyst om hva dyr føler, vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.

Og når det kommer til mine kunnskaper om ting, tror jeg du skal droppe å ta raske beslutninger ovenfor andre mennesker du ikke kjenner. Et nett tips fra meg til deg


Seksuelt misbruk er langt ifra det samme som "frivillig" sex. Jeg er egentlig totalt nøytral ovenfor dette, liker å argumentere fra begge sider. Og andre liker å argumentere kun fra sitt eget ståsted. Keep it in mind

Og glem nå ikke at vi har menneskeskapt et kunstig sekret kalt glidemiddel som et hjelpemiddel for de som har problemer med sitt naturlige sekret, eller for de som skal stikke ting som ellers ikke hører hjemme der...nettopp...inn der
Sist endret av tafsern; 22. mars 2009 kl. 14:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tv-Norge (hvem ellers?) hadde en dokumentar om dette for en liten stund siden. En dame fortalte at det første samleiet med hunden startet delvis ved en tilfeldighet da hun var avkledd og hunden lekte over henne i senga. Husker ikke helt omstendighetene, men poenget var at hunden var så flink og ivrig at det var bedre enn menneskesex.

Selvfølgelig er det ganske persvert, og en fjern tanke for alle andre enkelte avvikere, men det følger kanskje ikke en nødvendighet i at det er moralsk forkastelig. Det er vel mulig at dyret delvis kan ta initativ til samleiet (og dyresex er dermed ikke nødvendigvis ensbetydene med voldtekt), selv om det sannsynligvis er motsatt er det jo ikke umulig.

NB: jeg utøver ikke sex med dyr.
Hmm, hvis man da tar valget å ha samleie med f.eks. en hund, har hunder mye kjønnssykdommer? De er jo ikke de som er i sølibat når man drar til parken. Eller er det sånn at hvis de har noe så er det mest sannsynlig ikke farlig for mennesker? Det ville vert en(av mange) av ting jeg skulle sjekke hvis jeg måtte ha sex med et dyr.

Bare for å få all tvil vekk, jeg har ikke sex med dyr
Et viktig moment som Kanoner tar opp er at den menneskelige psyke er ganske mye mer komplekst enn dyrs. Utelukker ikke at dyr også kan føle skam etc, men har vanskelig for å se at dyr skal føle slike følelser proposjonalt med mennesker. Mitt poeng, dyresex burde være ulovlig - men det blir feil å si at det er like grov kriminell handling som en voldtekt av et menneske. Det som kan være toneangivende for hvordan man skal dømme det må derfor være evt. fysiske skader på dyret som resultat av samleiet.

For all del, dette er bare basert på ukvalifisert synsing og hva som høres logisk ut for meg. Kanskje dyr er mer psykisk sårbare enn jeg er klar over.

For å illustrere at dyr ikke altid er helt fremmed for litt raseblanding: http://www.youtube.com/watch?v=qRm8okHhapU (se slutten)
Sist endret av Brell; 22. mars 2009 kl. 14:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trodde de ikke at HIV viruset kom fra apene?
Det er en grunn til at det finnest seksuell lavalder også, fordi folk under 16 ikke er modne nok til å ta dette valget selv. Så uansett om de samtykker, eller til og med tar iniativet, så er det å ha sex med noen som ikke er modne nok (eller beruset) helt klart feil.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg har aldri helt blitt enig med meg selv i denne saken her... På den ene siden er jeg en lidenskaplig liberalist, som mener at alt skal være lov, så lenge man ikke skader et annet vesen.

På en andre siden kan det gjerne hende at dette prinsippet brytes ved seksuell omgang med dyr; fordi man aldri kan vite hva dyret mener.

Allikevel må man forsøke å finne praktiske løsninger på alt, og fordi dyret ikke har samme intelligens som et menneske, så syntes det galt at et høyerestående vesen har seksuell omgang med et laverestående vesen; fordi det laverestående vesenet kanskje ikke kjenner omfanget og implikasjonene av dets egne handlinger.

Dette kan sammenlignes med en voksen som ler og tuller med et barn, og spør om barnet f.eks kan berøre kjønnsorganet hans/hennes. Dersom det gjøres i en "ufarlig" setting for barnet, så vil det sannsynligvis gå med på handlingen - og ikke tenke noe mer på det umiddelbart. Men etterhvert som barnet oppnår en høyere bevissthet og gjennomgår en normal sosialiseringsprosess, så vil det forstå at handlingen ikke var riktig.

Så kan man selvfølgelig komme inn på en prinsipiell diskusjon om det er samfunnet som "lærer" barnet at handlingen var feil, eller om handlingen ikke er riktig eller gal i seg selv - men at dens innhold og verdi defineres ut i fra en sosiokulturell kontekst. Men akkurat den ballen lar vi ligge.

Allikevel tror jeg vi må kunne konkludere med et par ting:
- Gjennom historien har vi lært at sex er såpass viktig for den fysiske og psykiske utviklingen til et vesen (menneske som dyr), at handlingen ikke kan sidestilles andre hverdagslige handlinger - og således må sees på som en ganske betydelig handling.
- Da laverestående vesener normalt sett ikke forstår implikasjonene av alle handlingene sine før i ettertid (eller endog kanskje aldri), så må det sies at de ikke kan bli tvunget, lokket eller lurt inn i situasjoner som de ikke har full bevissthet om. (eksempelvis sex)
- På dette grunnlag må sex mellom mennesker og dyr sies å være galt.

Dette argumentet styrkes ved at det ikke er NØDVENDIG for mennesker å ha sex med dyr; det er kun en seksuell fetisj, som man ikke beviselig kan hevde at ikke skader dyret.
Sitat av plohg Vis innlegg
Det er en grunn til at det finnest seksuell lavalder også, fordi folk under 16 ikke er modne nok til å ta dette valget selv. Så uansett om de samtykker, eller til og med tar iniativet, så er det å ha sex med noen som ikke er modne nok (eller beruset) helt klart feil.
Vis hele sitatet...
Den sexuelle lavalder er der for å beskytte barn for pedofile. Det finnes ingen lov som sier at to på 14 år ikke kan ha sex, så vidt jeg vet
Sitat av plohg Vis innlegg
Det er en grunn til at det finnest seksuell lavalder også, fordi folk under 16 ikke er modne nok til å ta dette valget selv. Så uansett om de samtykker, eller til og med tar iniativet, så er det å ha sex med noen som ikke er modne nok (eller beruset) helt klart feil.
Vis hele sitatet...
Tar et dyr initativ til sex innbiller jeg meg at det er utifra narurlige mekanismer, dvs den er moden. Spørsmålet blir jo hvorvidt dyr har forutsetninger for følelser mennesker opplever rundt det seksuelle (bortsett fra kåtheten), vet ikke helt hvor mye en hund reflekterer over egen seskualitet..?
LOL! Her var det mye rart gitt! Først og fremst, dette var et særdeles merkelig tema og diskutere

Først, denne greia med utviklingshemmede: jeg kan aldri tenke meg at det skal være ulovlig å ha sex med utviklingshemmede. Skal to relativt oppegående mennesker med fks. downs syndrom straffes for at de har sex? Og når det gjelder sammenligningen din Clr, så ser jeg litt hvor du peker hen. Det kan vel ikke under noen omstendigheter kalles etisk riktig å ha sex med en sterkt utviklingshemmed eller mulithandicapped person uten forutsetninger for å kommunisere på "normale" måter, man vet jo rett og slett ikke om vedkommende syns dette er ok eller ikke. Og det blir jo på samme måte med dyra. Og når det er sagt, så har jeg selv jobbet med utviklingshemmede og mener på ingen måte og sammenligne disse menneskene med dyr, annet enn på det området som gjelder sterkt utviklingshemmede og deres evne til kommunisering, kontra kommunikasjons mulighetene til dyra. Det er jo et unektelig faktum at jeg har møtt så sterkt utviklingshemmede som ikke har lykkes i å kommunisere sine følelser til meg i det hele tatt, mens jeg på den andre siden har møtt hunder som har lykkes bedre i å vise følelser (igjen, beklager. Men fra min side er dette overhodet ikke noen nedrangereing av utviklingshemmede, det er bare hard facts).

Og dette her med dama og hunden osv, beviser at vi mennesker kanskje ikke har så føkka forhold til sexualitet. Greid, vi mennesker har begreper som pedofili, nekrofili osv. Men jeg er ganske sikker på at enkelte dyr også praktiserer slike former for sex. Det finnes da dyr som onanerer, så at dyr utelukkende har sex for å føre generasjonen viderer er ikke jeg så sikker på. Homofili er vistnok ganske vanlig blant pingviner for eksempel

Jeg blir på en måte ikke helt enig med meg selv. Vis noen foretrekker dette her, så hvorfor ikke, så lenge det ikke skader dyra mentalt eller fysisk. Problemet er jo netopp det, at det kan jo vi mennesker aldri vite helt sikkert.

EDIT: Vi kan jo ikke vite sikkert om dette er skadelig for dyra, det var det jeg mente.
Sist endret av Potrick; 22. mars 2009 kl. 14:47.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av Stormen Vis innlegg
Dette argumentet styrkes ved at det ikke er NØDVENDIG for mennesker å ha sex med dyr; det er kun en seksuell fetisj, som man ikke beviselig kan hevde at ikke skader dyret.
Vis hele sitatet...
Og, bare for å understreke validititen av dette siste avsnittet:

Tenk deg at det finnes en knapp på et kontrollpanel. Kontrollpanelet er inni et mørkt og mystisk rom, midt ute i ørkenen. Over knappen står det to motstridende skilt:

"Når du trykker på denne knappen, så bombes 1000 mennesker"
- og:
"Når du trykker på denne knappen, så skjer ingenting"

Spør deg selv: Burde det være lov å trykke på knappen eller ikke? Tar man sjansen på å skade 1000 mennesker, fordi man har lyst til å trykke på en knapp? Og viktigere; burde det i det hele tatt være lov å ta det valget, når risikoen for skade er såpass stor?

Paralellen til dyresex er klar: Burde man få lov til å ha sex med et dyr, når det kan hende at dyret får varige mén? Eller har menneskene rett til å utsette dyret for potensiell skade, for å tilfredsstille seg selv seksuellt?
Sist endret av Stormen; 22. mars 2009 kl. 14:51.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Paralellen til dyresex er klar: Burde man få lov til å ha sex med et dyr, når det kan hende at dyret får varige mén? Eller har menneskene rett til å utsette dyret for potensiell skade, for å tilfredsstille seg selv seksuellt?
Vis hele sitatet...
Helt enig. Dette blir min bottomline også. Det er i de aller fleste tilfeller ikke forsvarlig, i og med at vi ikke har noen forutsetninger for å forstå hva som hvirkelig suser i hodet på dette eventuelle dyret.
Du har et viktig poeng der, Stormen. Men når det først er snakk om dyr og hva som er riktig å gjøre med dem eller ikke, kan man jo også trekke inn pelsfarmer i kina og kyllingfarmeri norge. I pelsfarmene blir dyra flådd levende(prøv å fårestille deg smerten, da er du god) og det finnes gårder der ender blir ribbet flere ganger i løpet av et helt forferdelig liv på en skitten og trang gård. Det er da minst like mye mishandling som sex med dyr(bare at det er "lovlig"). Mener selv det er unødvendig og ikke minst frastøtende å tenke på å gjøre noe med et vesen som det ikke er klar over selv, eller vil gjøre. Men, er det greit å dømme folk som har sex med dyr, og samtidig gå i pelskåpe og spise kylling og ha "ren" samvitighet? Det finnes mange måter å mishandle dyr på, enten de er lovlige eller ikke. Ble kanskje litt OT..
På ingen måter OT. Viktig vinkling du kommer med. Husker jeg så en film fra Kina hvor de ikke bare flådde dyr levende, men de var frekke nok til å ha det gøy på deres bekostning samtidig. Det var den typen film som gjorde vondt å se på.
Hørte et sitat i en film ellernoe her om dagen.
Husker ikke hvordan det var på engelsk men på Norsk var det "Det er ikke voldtekt så lenge den logrer"
Litt sykt fortsatt da :/
Sist endret av Muskatp$ych0; 22. mars 2009 kl. 21:51.
Sitat av Zendelum Vis innlegg
Problemet er vet at man aldri vil kunne vite om dyret samtykker til sex eller ikke.
Vis hele sitatet...
Med mindre det er enn pappegøye
Et litt morsomt tankeeksperiment :P

Evolusjon har ført til et "overmenneske"(evt. helt nytt vesen) som er såpass anderledes og hevet over oss "vanlige" mennesker at de blir den ledende rasen på kloden..
Vil de da ha lover angående sex med oss "vanlige"?
Ja, det er sant det du sier der The Duke, det er umulig for oss mennesker å vite om dyret føler noen form for skam hvis det har hatt sex med et menneske, selv om vi "vet" at dyret ikke har slik komplisert emosjonell tankegang som oss mennesker.

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, jeg tror de vil ha lover, fordi hvis de er smartere enn oss, må de ihvertfall ha funnet ut at vi normale mennesker har innviklede følelser angående seksualitet. Om "overmenneskene" har lover for å ha sex med dyr er jo ikke lett å si, kanskje de finner ut at dyr ikke bryr seg noe særlig om akkurat dette, at de blir glad så lenge de blir tilfredsstilt uansett hvem som tilfredstiller dem.

Tilslutt: Dere som sier at dere ikke har hatt sex med dyr i slutten av posten: Det kan dere bare droppe. Jeg tipper jeg ikke er den eneste som driter i om dere har hatt sex med et dyr eller ikke, for min del kunne dere ha vært gift med kjæledyret deres om dere ville. Ingen vits å komme med slike kommentarer. Det eneste dere gjør er å høyne mistanken min om at dere virkelig har hatt sex med et dyr.
Litt greit å vite at det bare er noen få dyr (tror delfinen er et av dem...) som har sex pga at det er godt. De fleste dyr har det bare for å formere seg.
Hvis dyret ikke skades på noen måte, altså fysisk eller psykisk, så vil jeg ikke si at dyresex er galt. Det kan være frastøtende og "unormalt" for mange, men etisk sett ikke galt.
Etisk er det galt fordi det går imot et av menneskets grunnlegende instinkter, formasjon.
Zoofili er et mentalt avvik fra normalen.
Det går ann å argumentere for det faktum at det ikke skader noe/noen, men selvom det ikke skader noen betyr det ikke at det ikke er etisk galt.

Nå har det vært argumentert hvorvidt det skader dyrene eller ikke, men det vet man ikke grunnet at man ikke forstår dyrenes tankegang enda.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Etisk er det galt fordi det går imot et av menneskets grunnlegende instinkter, formasjon.
Zoofili er et mentalt avvik fra normalen.
Det går ann å argumentere for det faktum at det ikke skader noe/noen, men selvom det ikke skader noen betyr det ikke at det ikke er etisk galt.

Nå har det vært argumentert hvorvidt det skader dyrene eller ikke, men det vet man ikke grunnet at man ikke forstår dyrenes tankegang enda.
Vis hele sitatet...
Formasjon? Jeg antar at du mente formering?
Så onani, analsex, bruk av prevensjon, homofili osv er etisk galt?
faktisk jævlig interesant tema da, jeg mener nå kansje at nettopp fordi dyr er dumme, så vil de da ikke ta noen psykisk skade av sex med mennesker, "frivillig" eller "ufrivillig". så hvis ikke det er fysiske skader, så kan jeg egentlig ikke se noe problem med det... en hest tar jo ikke fysisk skade av sex med et menneske, og fordi de ikke tenker følelser på lik linje med mennesker så vil de jo da heller ikke ta noen psykisk skade...?

jeg er mer redd for menneskene jeg ass...!

Sitat av plohg Vis innlegg
Det er en grunn til at det finnest seksuell lavalder også, fordi folk under 16 ikke er modne nok til å ta dette valget selv. Så uansett om de samtykker, eller til og med tar iniativet, så er det å ha sex med noen som ikke er modne nok (eller beruset) helt klart feil.
Vis hele sitatet...
den absolutte sexuelle lavalder er 12 år da. altså en 15 åring kan ha frivillig sex med en 12+ åring.
Sist endret av random42099; 23. mars 2009 kl. 02:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
og fordi de ikke tenker følelser på lik linje med mennesker så vil de jo da heller ikke ta noen psykisk skade
______________
den absolutte sexuelle lavalder er 12 år da. altså en 15 åring kan ha frivillig sex med en 12+ åring.
Vis hele sitatet...
Hvor får du disse fra?
Sist endret av Archj; 23. mars 2009 kl. 02:21.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Og, bare for å understreke validititen av dette siste avsnittet:

Tenk deg at det finnes en knapp på et kontrollpanel. Kontrollpanelet er inni et mørkt og mystisk rom, midt ute i ørkenen. Over knappen står det to motstridende skilt:

"Når du trykker på denne knappen, så bombes 1000 mennesker"
- og:
"Når du trykker på denne knappen, så skjer ingenting"

Spør deg selv: Burde det være lov å trykke på knappen eller ikke? Tar man sjansen på å skade 1000 mennesker, fordi man har lyst til å trykke på en knapp? Og viktigere; burde det i det hele tatt være lov å ta det valget, når risikoen for skade er såpass stor?

Paralellen til dyresex er klar: Burde man få lov til å ha sex med et dyr, når det kan hende at dyret får varige mén? Eller har menneskene rett til å utsette dyret for potensiell skade, for å tilfredsstille seg selv seksuellt?
Vis hele sitatet...
du forandret akkurat min mening på temaet, veldig godt sagt ja!

Sitat av Archj Vis innlegg
Hvor får du disse fra?
Vis hele sitatet...
12 års saken er skole stuff.
dyre delen om psyke er mer en "gjettning", eller hva jeg skal kalle det. men som sagt senere, stormens innlegg forandret min mening totalt
Sist endret av random42099; 23. mars 2009 kl. 02:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis dere på liv å død skal rævkjøre dyr kan dere bruke bedøvelse?
dette sier jo noe; http://www.google.com/trends?q=horse...o=all&date=all

forøvrig enig med stormens innlegg
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Det er feil på så altfor mange måter!

Uansett her er en liten funny fact: I Sverige på 1600-tallet, da heksejakten stod på for fult var det flere som ble straffet for sex med dyr enn for hekseri.
Vis hele sitatet...

For og utdype litt her. Ikke bare har du rett, men det går lenger. Det var det lovbruddet som endte med flest dødsstraffer. Bare overgått av barnedrap som resultat av at det var ulovlig å få barn utenom ekteskapet. Så de fødte barna i skogen for og ta live av de.
Trenger dere litt insyn i tankegangen til disse folka:

http://www.somethingawful.com/d/week...beastforum.php
det er jo ikke så alt for uvanlig at dyr har sex med en annen type dyre art, personlig så har jeg ikke noe i mot at folk har sex med dyr ettersom at andre dyrearter kan finne på lignende selv...
eksempler på hva jeg har sett er katt->kanin eller hund->løve

ikke spør <.<
Sist endret av desperat; 23. mars 2009 kl. 12:31.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Defqon Vis innlegg
Personlig så syns jeg dyresex er så ekstremt ekkelt at det ikke er mulig, men hvis dyret faktisk er med på det så ser jeg ingen grunn til at de som vil ha det ikke skal få ha det.
Vis hele sitatet...
Enig på alle punkter, foretrekker hårløse aper når det kommer til nærkontakt av 3. grad. Men om noen har et litt vel godt forhold til hunden sin, kjør på! Jeg vil ikke ha noen lov som forbyr dette. Sett om, om dyret ikke er med på det er/burde det jo være strengt ulovlig.
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Litt greit å vite at det bare er noen få dyr (tror delfinen er et av dem...) som har sex pga at det er godt. De fleste dyr har det bare for å formere seg.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra? Jeg tror neppe JEG ville vært klar over at sex førte til barn om jeg ikke hadde lært det i barndommen/ungdomsåra. Hva får deg til å tro at dyr veit dette? Trangen til å ha sex er jo ganske instinktiv, hvor gleden og velværen blir en bonus og et påskudd for å gjennta prosessen, ikke tanken på å få barn
saa vidt jeg vet er det bare delfiner og mennesker som er bevist at nyter sex. saa kan jo ikke si at ''Kanskje grisen liker det like mye som meg''.

Og ja gulunderstrek, det er feil paa saa mange maater!
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
På ingen måter OT. Viktig vinkling du kommer med. Husker jeg så en film fra Kina hvor de ikke bare flådde dyr levende, men de var frekke nok til å ha det gøy på deres bekostning samtidig. Det var den typen film som gjorde vondt å se på.
Vis hele sitatet...
Sorry litt OT: Se denne filmen: http://video.google.com/videoplay?do...72964130308142

Kan nesten love deg at du tenker deg om før du spiser kjøtt.
Noen har faktisk blitt vegetarianere etter den. :S
Begynte serr å grine da jeg så den.
Den heter earthlings og er en dokumentar om dyremisshandling på sirkuser der de har med skjult kamera og filmer, de står og ler når de flår dyr og alt er bare morro for dem.
Sånne folk burde dø!
Sist endret av AndyCandy; 23. mars 2009 kl. 19:56.
Formasjon? Jeg antar at du mente formering?
Så onani, analsex, bruk av prevensjon, homofili osv er etisk galt?
Vis hele sitatet...
Nei det har da ingenting med diskusjonen å gjøre. Hvis vi stripper alt ned til et dyre-nivå der alle handlinger er basert på impulser forårsaket av instinkt så er dette galt ja, men det er ikke min personlige mening, det er fordi det går imot dyrs instinkter.

Men nå har det seg at mennesker er så utrolig mye mer enn som så. Derfor er ikke sex uansett måte med samme art feil, og det trenger nødvendigvis ikke å involvere formering. Du gjorde en god jobb siden du klarte å dra det der ut av posten min.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Nei det har da ingenting med diskusjonen å gjøre. Hvis vi stripper alt ned til et dyre-nivå der alle handlinger er basert på impulser forårsaket av instinkt så er dette galt ja, men det er ikke min personlige mening, det er fordi det går imot dyrs instinkter.

Men nå har det seg at mennesker er så utrolig mye mer enn som så. Derfor er ikke sex uansett måte med samme art feil, og det trenger nødvendigvis ikke å involvere formering. Du gjorde en god jobb siden du klarte å dra det der ut av posten min.
Vis hele sitatet...
Ble litt sporet av her ja, men jeg tror jeg er interessert i å høre hvorfor det er etisk galt å ha sex med dyr så sant ingen skade blir gjort.