Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2373
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til dere som har slitt med angst / panikk anfall og brukt benzo uten veiledning hos lege: hvilken benzo opplevde dere at hjalp best mot angst, og hvor mye brukte dere? Vet det som virker for en person ikke nødvendigvis virker for en annen, er bare ute etter å få et generelt inntrykk av hva folk har opplevd.
alprazolam (1mg), evt etizolam (3mg). dette var med liten toleranse.
Jeg fikk xanor 2 mg mot angst og det var den beste medisinen for meg, mot min angst. Nå får jeg valium og jeg merker at den ikke tar angsten like godt som xanor gjør, men samtidig må man ofre noe for å få noe annet som er lappen i mitt tilfelle.

Sliter du med sterk angst? Har du prøvd noe benzo tidligere?
Anonym bruker
"Mekanisk Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivotril fjerna all angst men gjorde meg også pillenarkis. Det er en rus som man oppfatter selv at man fungerer veldig bra på, men som man gjør mye dumt på som fucker livet ditt og forholdet til folk rundt deg.

Fraråder sterkt benzo og benzolignende preparater som behandling, det behandler ingenting men er en flukt som gir deg nye og større problemer, nemlig rusavhengighet.

Vil man behandles mot angst så bør det gjøres i samarbeid med psykolog og med medisiner psykologen skriver ut som gradvis endrer kjemien i hjernen til å bli normal og angstfri som behandling, ikke som quick fix og flukt
Benzo mot angst blir litt som å drikke for å ikke bli fyllesyk spør du meg. Funker der og da. Forverrer angsten.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har veldig god effekt av vival (fra lege) mot "generell angst" og uro i kropp og sinn. Føler heller ikke jeg får noe mer angst av å være uten men nå tar jeg lave doser (3x2mg) et par ganger i uken.
Som andre sier, benzo løser ikke problemene dine de bare skjuler dem. Kom deg til psykolog!

Merk, jeg sier ikke at benzo ikke er en medisin ingen skal bruke, den er bra ved riktig bruk, som nødhjelp. Brukte Stesolid før jeg også da jeg slet med angst i perioder, og det har reddet meg flere ganger. Problemene ble ikke borte før jeg fikk psykolog.
I mine yngre dager var jeg overglad i benzo og x-anor var en faoritt. Men som flere ymter på her inne, så fikk jeg mer og mer angst mer jeg ble glad i piller. Jeg takker og lovpriser meg daglig for at jeg sluttet før jeg ble grisehektet. Prøv heller meditasjon, eller yoga....Eller enda bedre Win Hoff metoden mot angst...Det er bedre en tusen x-anor uten bivirkninger.

https://www.youtube.com/watch?v=VaMjhwFE1Zw
Sist endret av pipestilk; 29. oktober 2019 kl. 20:10.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pipestilk Vis innlegg
I mine yngre dager var jeg overglad i benzo og x-anor var en faoritt. Men som flere ymter på her inne, så fikk jeg mer og mer angst mer jeg ble glad i piller. Jeg takker og lovpriser meg daglig for at jeg sluttet før jeg ble grisehektet. Prøv heller meditasjon, eller yoga....Eller enda bedre Win Hoff metoden mot angst...Det er bedre en tusen x-anor uten bivirkninger.

https://www.youtube.com/watch?v=VaMjhwFE1Zw
Vis hele sitatet...
Om yoga hjelper deg så er jo det kjempebra, men jeg tenker (som en som faktisk får veldig god hjelp av benzoer) at dersom slike øvelser gir drastiske forbedringer er det nok ikke sikkert benzo er riktig i utgangspunktet for din tilstand.

Jeg synes det er en overdrevet stor skepsis mot benzoer, men det er jo klart at dersom forbruket blir for høyt så tipper det over. Men jeg synes man skal dempe dette anti benzoriet en smule.
Jeg har brukt mye sobril mot min generaliserte angst og min tidligere panikk angst. Jeg foretrakk sobril pga kort halveringstid. Jeg synes det funker, men benzo gir mest kortvarig lindring. Det som har hjulpet meg på sikt, er yoga, meditasjon, tur ute i naturen og utløp for kreativitet i hverdagen. Å tvinge tankene inn i kreative prosjekter mens jeg er ute blandt folk og angsten kommer. Det hjelper. Det er litt det samme som å sedere det bort, man slutter å være oppmerksom på angsten og klarer å gi slipp. Det samme skjer når du klarer å lede fokuset over på noe som til slutt tar nesten hele oppmerksomheten din. Dette gjelder kanskje mest for den generelle angsten jeg har og overtenking med tvangstanker i sosiale settinger.
sobril er fin mot angst den, men det er med ting som sobrilen (som tar 2-3t før virker skikkelig) el benzo med lang halveringstid folk oftest skyter seg i foten, selv om de tar d som legen sier.. panikkanfall kommer og går fort, da må man ha noe som virker fort og har kort halveringstid, og det eneste jeg vet om man kan få av benzo lovlig i norge for d er alprazolam (xanax/xanor).

å begynne å dosere regelmessig, el for å være "føre var", da gjør du bare vondt verre med benzo, men riktig benzo til riktig bruk kan være en veldig bra medisin, så lenge dette ikke er noe man gjør mange dager i uka.
Rivotril og valium er best da angstdempningen varer mye mye lengre enn f.eks Xanor.

Xanor hjelper nok bedre om du får panikkangst/anfall.

Hold deg unna benzodiazepiner om du kan. Det er fort gjort å komme inn i et angsthelvete uten like hvis du hekter deg på piller.
Var på avrusning pga benzo, mest rivotril og valium. Er i behandling enda, nesten et år senere.
Det verste er at jeg nettopp tok 20mg valium og flere piller skal det bli.

Fuck piller, skulle faen meg aldri begynt