Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 35964
Har fått meg jobb og har det vel egentlig ganske bra. Ting faller litt å litt på plass.
Hyggelig at du spør
Føler med deg. Alle tankene som skyter igjennom hodet ditt når man traver gatelangs i frustrasjons og fortvilelse over sin sosiale-situasjon, psyke, og framtid. Jeg har alltid hatt en seng å gå til og skal ikke late som jeg har hatt det like ille, men tror jeg kjenner en del av dine tanker.

Å bli med i en militær organisasjon som Fremmedlegionen er ikke noe jeg ville gjort hadde jeg vært deg. Forestiller meg at den kan få motsatt virkning av hva som er ønsket, å heller bryte deg fullstendig sammen. "Bryte deg ned, for så å bygge deg opp slik dem ønsker" hvis man har sett noen filmer hehe. Blir litt off-topic, men skal ikke se bort i fra at det er en realitet, og da skal man IKKE være psykisk ustabil fra før av.
Desverre har du fått en tøff start på livet, men du skal nok klare deg skal du se. Det virker som du prøver å få orden på livet og det er det viktigste, du må bare ikke gi opp uansett hvor vanskelig det kan virke.
Dra på nav å gå på jobbsøkerkurs eller noe hvis det går, for så å få en praksisplass noe som vil kunne føre til en fast jobb hvis du gjør en god innsats. Da vil du mest sansynelig kunne få deg nye venner osv.

Til slutt vil jeg takke for at du delte historien din, da ser jeg at jeg ikke gjorde noe dumt da jeg valgte å droppe mange av mine gamle venner for at jeg ikke ville være mere med i et slikt miljø som med store muligheter ikke fører til noe godt

Edit: så ikke det siste du hadde postet om at du hadde fått deg jobb og at ting går bedre, du fortjener et klapp på skulderen for det.
Sist endret av lofed; 10. november 2011 kl. 00:46.
håper dette engasjerer flere av brukerne på Freakforum.
Føler jeg blir angrepet med engang jeg sier min egne mening om hvorvidt vi skal gjøre hasj lovlig eller ikke.
Noe jeg er sterkt imot.
Får til tider inntrykket at folk inne på NFF ser på rusmidler med skylapper og klarer/(gidder?) ikke å prøve å argumentere hvorvidt dette er en nødvendig rus og unne seg eller ikke.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei. Nå er det en stund siden sist. Jeg ønsker gjerne å fortelle litt om hvordan situasjonen er nå og gi et lite innblikk i tankegangen min.

Denne tråden har var et lite vendepunkt i livet mitt og jeg setter utrolig stor pris på de oppmuntrene ordene som har blitt sagt både i tråden og på PM.

Nå er det lille julaften og julen har alltid hvert en tung periode for meg. Kansje fordi jeg sammenligner meg selv mye med andre og føler meg enormt ensom i forhold.
Forrige lille julaften tok jeg overdose. Å det er rart å tenke på nå som jeg ligger i samma senga det skjedde et år tilbake. Har kommet langt siden da, men er fortsatt rastløs og synes ting går treigt.
Tallmodighet er kansje en dyd, men det er rastløsheten som for ting til å skje er jo et ordtak.
Tror det beste i nesten enhver situasjon er å finne et mellomstadium.
Kan jobbe meg til døde det ene øyeblikket og gi langt faen i neste øyeblikk. Ha det greit det ene øyeblikket og selvmordtanker og selvforakt i det neste. I alikevel elsker jeg meg selv. Jeg mener ingen ting vondt innerst inne. Har bare en vanskelig situasjon. Kan bli drastisk og desperat på mange områder.


Hun som var min kjæreste. Har klart seg utrolig bra. Hun lever bra ,får til det hun vil. Blant annet fordi hun er utrolig utadvent. Rett å slett et sosialt geni. Jeg elsker henne fortsatt utrolig høyt og følelse klarer ikke å gi slipp på henne. Men en dame som er så nydelig at et titalls gutter snur seg etter henne bare hun går opp karl johan og i tillegg er smart, er det såklart hard konkuranse om. Hun er blitt langt over min level. Langt over, men jeg har fortsatt en fordel. Jeg kjenner henne best av alle i hele verden. Mitt største problem er at jeg har lett for å se på de positive tingene hun gjør for meg som en selvfølge og sint for det hun ikke gjør for meg. Hadde hvert mye lettere om jeg kunne slippe opp litt og heller sette pris på det hun gjør og se på det som en bonus. Har blitt flinkere på det, men er fortsatt ikke i mål. Min sjalusi har også blitt langt bedre. Hadde den ikke blitt det er jeg redd jeg hadde sittet på isolasjon den dag i dag siktet for seriemord.

For at jeg skal klare å gi det jeg ønsker å gi andre må jeg få det bedre med meg selv.
Jeg må bli fornøyd med meg selv, jeg må finne lykke og sinnsro. Dette er noe jeg må finne litt og litt. Gjøre små ting og ta steg for steg. Føler det veldig lenge for meg har vært et kappløp med tiden noe som sliter meg ut.
Tror med et bedre livskvalitet ville jeg ikke hatt det samme jaget. Å tror at hoved nøkkelen for meg for å få bedre livskvalitet er og bygge meg opp et større sosialt nettverk.
Vite at folk gjerne vil ta kontakt og prate med meg fordi jeg får dem til å føle seg bedre og at jeg på blant annet på den måten betyr nå. Denne typen kontakt er den eneste typen kontakt jeg har hatt med ikke rus-relaterte venner i årene mine som nykteren. Å da hadde jeg kun jente venner. Noe som er rart i seg selv for jeg er ikke en typisk "guttevenn" for en jente. Jeg hater jente ting og er noe manshovenistisk. Hvordan jeg får ordentlige venner av samme kjønn vet jeg ikke.
Å få venner handler mye om å gi folkene de møter en god følelse av og omgås deg slik at det blir lettere å ta kontakten videre. Har jeg fått inntrykk av. Dette synes jeg er rart med gutter. Siden jeg bare har hatt jentevenner er jeg redd for å virke rar.
Er alkohol inne i bildet går det lett. De få jeg snakker med når jeg er på fylla blir gjerne veldig glad og overasket over min forståelse på ting. Mulig jeg senker forventningene en del med mitt utseende.
Nå ser jeg ut som et typisk gutt jeg ikke engang ville likt selv på første inntrykk. Brun som juling, trent, kjøpt meg peneklær og har en ordentlig douche-sleik. haha!
Hadde jeg sett en sånn som meg på gata for noen år siden er jeg sikker på at jeg hadde rana eller i alle fall skremt personen. Nå er ikke drikke tingen for meg og har funnet ut at det er noe jeg bør holde meg unna. Jeg hadde en sprekk på fylla for ca en mnd siden med cola+amfetamin.

Vel planen min framover er i alle fall følgene.
Slutte og røyke sigg.
Få bedre orden på kosthold, trening og søvn.
Sparer penger. Har allerede spart noen tusen på BSU og noen tusen til gyno operasjonen. Pengene skal være klar i mars. Gleder meg. Blir godt å få senke skuldrene enda litt og få bedre selvtillit.
Så blir det penger til bil-lappen eller flytte på hybel i bofellesskap. Tror det kan hvert godt å ha litt gjevn aldrene folk rundt meg. Ellers så tror jeg at jeg hadde hatt godt av å få startet på skolen og gjort ferdig videregående. Ville gitt meg en følelse av at jeg tar et skritt fram hver dag. Har tenk en del på hva jeg har lyst og bli etterpå, men tror jeg egentlig ikke bør stresse for mye med det. Det er nok viktigere å virkelig finne ut hva jeg elsker å gjøre en å ta en forhastet beslutning. I mellomtiden mens jeg tenker har jeg lyst å ta et år utenlands og utdanne meg som personlig trener. Litt usikker på hvordan det blir, men tanke på den kommende dommen med anabolesteroider.

god jul allesammen!
Sist endret av DrPerception; 23. desember 2011 kl. 20:01.
Stå på og god jul!!
kan relatere til mye av det du skriver. Sterkt å lese
Er spennende å lese det du har skrevet, røyker selv en del weed og i det siste har det tatt veldig av. Håper vi minker på inntaket neste halvår..
Et spørsmål
I det øyeblikket du prøvde amfetamin(gikk fra bare hasj til nye stoffer), var det fordi du ville og du hadde nok selvkontroll pluss at det bare var en "en gangs ting"?
Sist endret av PerPerPerPer; 30. desember 2011 kl. 21:45.
Bra inlegg! jobber slev med min egen historie som jeg tenker og dele, tar noe tid med all denne rettskrivingen og prøve og ikke gjøre inlegget for langt. Håper du får orden på livet ditt og ønsker deg alt vel. Kp til deg min venn
Kjenner meg igjen i mye av dette, jeg har snudd helt på livet mitt og i dag har jeg det bedre enn noen gang
Husk, hvis du vill kan ingen eller ingen ting stoppe deg!!

Takk for at du deler din historie!
Håper virkelig du klarer å snu livet ditt, fordi, fy faen du har virkelig rota det til.

Begynn å tren igjen, jeg tipper det hjelper så veldig mye. C25k ser veldig bra ut.

Forresten, kanskje et dumt spørsmål, men spiser du greit? Du aner ikke hvor mye det hjelper med et godt måltid om dagen! Hvis ikke, prøv, matprat og slike sider kan hjelpe. Kanskje du til og med får deg en hobby :P!

Lykke til
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er spennende å lese det du har skrevet, røyker selv en del weed og i det siste har det tatt veldig av. Håper vi minker på inntaket neste halvår..
Et spørsmål
I det øyeblikket du prøvde amfetamin(gikk fra bare hasj til nye stoffer), var det fordi du ville og du hadde nok selvkontroll pluss at det bare var en "en gangs ting"?
Vis hele sitatet...
Vel prøvde både amfetamin og kokain førstegang alkohol påvirket. Ung og dum.
Da jeg tok prøvde førstegangen gjorde jeg det bevist og trodde at jeg hadde nokk selvkontroll til å holde meg unna.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sterk historie, all min respekt for at du valgte å dele den med oss. Du gir håp til så mange!

Ønsker deg virkelig lykke til videre og alle beste lykkeønskninger for at ting skal gå din vei framover!

Klem fra meg.
En helt utrolig historie - må si jeg syns veldig synd på deg. Ingen fortjener å opplevde så mye dritt i livet.

Hvordan ble det med dom og sånt for dette?
Kjenner en som solgte dop i stor skala. 2 år i fengsel og 1,2 millioner kroner i bot..
iLLnana :Takker for støtte og klem tilbake til deg

Life Goes On: Venter fortsatt på dom.
Sist endret av DrPerception; 2. februar 2012 kl. 23:06.
Jeg ville anbefat deg å gå allmennfaglig påbygg som siste året på videregående.. da kan du søkte deg til høyskoler og universiteter etterpå og bli akkurat hva du vil

Bitch tits må jo være flaut å ha da.. er de store liksom ? du kunne ikke postet et bilde av deg da i bar overkropp ?
Føler at TS ikke trenger å gjøre det.
Ønsker deg lykke til videre ellers.
Bra skrevet!! Imponert!

EDIT: det med bildene altså!
Sist endret av bendikz; 3. februar 2012 kl. 01:26.
Første gang jeg har lest dette.
Sterkt.
Fra min sin side har du hvertfall alltid virket som en oppegående type.
Tror du vil klare deg fint
Lykke til videre
Sitat av kardang Vis innlegg
Jeg ville anbefat deg å gå allmennfaglig påbygg som siste året på videregående.. da kan du søkte deg til høyskoler og universiteter etterpå og bli akkurat hva du vil

Bitch tits må jo være flaut å ha da.. er de store liksom ? du kunne ikke postet et bilde av deg da i bar overkropp ?
Vis hele sitatet...
Synes ikke gjennom stram t-skjorte og en tykk genser. Så går som regel sånn.
Skal ha spart opp 20 000,- til operasjon iløpet av februar. Så blir den konsultasjon og operasjon i mars forhåpentligvis.
Blir godt å kunne gå i t-skjorte igjen.

Har lyst å ta siste året videregående på nytt.
Problemet her er at jeg er nødt for å jobbe for å rette opp i de tingene økonomi kan rette opp i. Så har jeg bruk opp mine år med rett på videregående opplæring.

Skal jeg klare det er jeg nødt for å ta det opp på privat skole noe som vil resultere i et stort studielån. Noe som er dumt viss jeg like godt kan ta opp fagene når jeg soner i fengsel. Ellers så er det mye jeg kunne tenk meg å utdanne meg som etterhvert.
Vet ikke hvor streng de er i forkjellig yrkene i forhold til kriminell fortid.

Noen som vet i forhold til krimolog?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har lyst å ta siste året videregående på nytt.
Problemet her er at jeg er nødt for å jobbe for å rette opp i de tingene økonomi kan rette opp i. Så har jeg bruk opp mine år med rett på videregående opplæring.

Skal jeg klare det er jeg nødt for å ta det opp på privat skole noe som vil resultere i et stort studielån. Noe som er dumt viss jeg like godt kan ta opp fagene når jeg soner i fengsel. Ellers så er det mye jeg kunne tenk meg å utdanne meg som etterhvert.
Vet ikke hvor streng de er i forkjellig yrkene i forhold til kriminell fortid.

Noen som vet i forhold til krimolog?
Vis hele sitatet...

Skal vell kunne være mulig å komme inn på VG3 påbygg på en offentlig skole selv om du har brukt opp selv om du har brukt opp retten din. Jeg går påbygg nå og det er mange i klassen som er 21 - 22 år.
if you are walking trough hell, keep GOING!
Forstod det ikke helt utifra innlegget - Du har en ventende dom for steroider? Da kan du hvertfall søke om å få dekket opperasjonen for 'bitch-tits'. Mest sansynlig vil du få nei siden de ser på det som 'kosmetiskopperasjon' - Men om du forklarer din historie og hvor mye dette plager deg psykisk, så kan du få gjennomslag, kjenner noen som har fått det.

Om dommen din er for steroider er den vel ikke så veldig lang, men om du har en lang dom; Hiv deg på skolebenken, hold deg nyktern, start med trening, kosthold. Levde selv et liv i kriminalitet og fikk et par årsdom for norges største steroidesak, soningen var det som skulle til for å ordne livet mitt. Så er ikke bare negativt som kan komme ut av det! Om du skal ta skole på utsiden og er redd for at du har brukt opp dine 3 år; du kan fortsatt søke, men andre blir prioritert forran deg - Derfor finnest det kveldskole for de over 25, hvor du kan fullføre VGS.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Helt egentlig
Blastabel's Avatar
Må takke for at du ville dele historien din til forumet, mye å lære av den
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det for tiden?
Sterk historie du kom med. en ser hvor lite som skal til før løpet kjørt. Du var ekstremt uheldig.

Angående dommen. Hvis det blir rettssak er det veldig viktig at du sier at salget kun var for å finansiere eget bruk! du vil da få en mye mildere dom.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men vil bare ønske deg hell og lykke videre
Håper du kan oppdatere den tråden litt videre også, om du ønsker. Som du ser på KP-raten på førsteposten, er det mange som finner det lærerikt og interessant å lese.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gripende historie! Hvordan gikk det videre?
▼ ... flere år senere ... ▼
Sorry får opning av gammel tråd.


Hvordan går det med TS den dag i dag ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skulle akkurat til og spørre om det samme som personen over her;
Blir kanskje litt lenge siden tråden var aktiv, men håper nå inderlig at TS fortsatt er her og kan oppdatere litt

: Leste også i en tidligere tråd at du vurderte og bli lege(?)
Hvordan går den drømmen?
Sist endret av Maiskolben; 29. november 2015 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... flere år senere ... ▼
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Det har nå gått 8år og jeg tenkte det var på tide med en oppdatering.

Jeg flyttet sammen med en "venn" fra arbeidsplassen, var ganske desperat etter en ny bosituasjon. Hadde ikke mye penger etter depositum var betalt, så begynte selge svært god methamfetamin.
Dette var noe jeg begynte brukte selv og det tok ikke lang tid før jeg begynte å bli veldig ute psykisk.

Personen jeg flyttet sammen med hadde en venn som røyket heroin. En dag overtalte jeg han om å la meg prøve. Jeg merket ble bedøvet og følte ikke så mye.
Møtte seinere ei søt jente som kjøpte amf av meg. Hun hadde ikke noe sted og bo. Siden hun både var søt og snill foreslo jeg at hun kunne bo hos meg.
Hun brukte heroin og jeg prøvde injisere noen ganger med henne uten at dette var noe jeg foretrakk. Kunne rett og slett ikke forstå hvordan noen kunne like denne rusen. Følte jo bedre ingenting. Til og med nykter var bedre.

Amfetamin bruker min ble med tiden mer alvorlig og etter hvert ble jeg ganske sint å meget ustabil. En dag kom jeg hjem og oppdaget at flere ting var frastjålet. Klær, prosjektor, pc, etc.. Natten før hadde jeg latt fremmed rusmisbruker fått sove hos meg og på formiddagen dro jeg ut for å levere slik at han fikk være i leiligheten aleine. Denne personen ble dermed mistenk.
Jeg leitet etter denne personen uten stopp i et halvt døgn før jeg tilslutt fant han.

Ble med han og latet som jeg var en "kompis" samtidig som jeg kontaktet vennen jeg bodde sammen med og fikk han til å leie inn noen afrikanere. Vi tok personen med til leiligheten.
Han ble låst inn på rommet til min samboer sammen han og en annen, mens jeg dro ut for å kjøpe nødvendig utstyr.
Da jeg kom tilbake sto det. 5 politibiler + utenfor leiligheten.

Jeg hoppet på kollektivtrafikk fram og tilbake i en times tid å fulgte med.

Etter dette holdt jeg meg unna leiligheten bortsatt fra når jeg var opp om å hentet ting. Dører var slått i stykker av politi og alt var et kaos.

Jeg dro på avrusing og nav kom. Jeg fortalte dem at jeg ikke kom til å slutte med rus. Jeg var sint, frekk og ufin.

Da jeg var ferdig på avrusning ble jeg i en alder av ca 20 plassert på et av oslo's værste hospits. Sett helene sjekker inn på hospits på NRK? Jepp, samme hospits. Amfetamin misbruket mitt fortsatte. Jeg hadde plass der og sov der noen ganger, men brukte det mest som et oppbevarings-sted mens jeg fulgte speed til alle mulige slags folk. Jeg ble etter hvert kastet på gata.(husker ikke hvorfor) Jeg bodde hos venner, folk jeg møtte eller hotell en god stund. Før jeg fikk plass på ILA hospits. Et enda verre hospits, som nå er nedlagt.

jeg bodde der i et halvt års tid og over dette halv året gikk jeg fra å selge amfetamin til å selge heroin. Jeg var ikke avhengig av heroin, men ble med å røyke heroin spesielt med en kunde som alltid ville spandere fordi han ikke likte å røyke aleine.

Etter hvert begynte jeg å få vondt i brystet av amfetamin og oppdaget at de gangene jeg røyket med han så ble det bedre.
Dette gjorde at jeg over noen mnd gikk over til kun heroin.

Jeg ble etter hvert kastet ut av ILA fordi jeg psykotisk hadde truet ansatte med en blodig sprøyte.


Jeg var igjen på gata og etter hvert fikk jeg plass på et nytt hospits. Et litt strengere. Jeg brukte kun heroin og begynte å kun bare bli frisk når jeg tok det. Jeg klarnet til og begynte tenke over livet mitt, hva som hadde skjedd, hvor jeg faktisk hadde havnet. Jeg gikk av heroin sikkert 10 ganger, mens jeg bodde der, men alltid etter de fysiske abstinensene hadde gitt seg og jeg kom meg ut av senga, så sprakk jeg igjen.
Jeg orket ikke deale så mye som før og forbruket ble til tider ekstremt høyt. Dette førte til at jeg ofte var abstinent og blakk samtidig. Ofte pleide jeg bare legge meg i gangen i vente på at en annen narkoman skulle se meg og få så vondt av meg at de ga med subutex eller heroin.

Etter hvert fikk jeg subutex, men det var bare et problem. For å hente dem måtte jeg ta kollektivt i 40minutter og bytte buss på jernbanetoget hvor det da solgtes heroin. Denne ordningen funket dårlig og jeg fortsatte igjen med kun heroin.

Jeg hadde etter hvert opplevd for mye drit. Truet med pistoler, kniver, slossing som plant annet resulterte i sprukket lever og sykehus, men likevel fortsatte jeg.

Jeg hatet virkelig livet mitt. En dag fikk jeg nok. Jeg dro til en avrusningsplass. De hadde ikke plass. Sliten og abstinens som jeg var, satt jeg meg bare utenfor. Etter en stund kom en ansatt ut av døren og de hadde vist en plass likevel.

Jeg gikk coldturkey. Etter 2 uker kom nav på besøk. De ville ikke betale plassen min der og ville ha meg tilbake igjen på hospits.

Jeg nektet og sa at skal jeg dra derfra så må de ringe politiet. De ansatte på avrusningen kalte meg inn til et møte etter nav hadde dratt. De fortalte meg at stedet holdt på å gå konkurs, men at de var kanskje villig til å betale plassen min ut av egen lomme.

Dette skjedde i noen uker før nav fikk troen på meg og betalte for plassen. Jeg ble der i 4mnd i påvente av langtidsbehandling.

Jeg dro til et tøft sted. Et sted som virkelig bryter ned for å bygge opp. Kun 20% fullførte og jeg var en dag en av dem.
Dette steder endret meg totalt, jeg tok det mega seriøst, for var det en ting jeg virkelig var redd for så var det å begynne ruse meg igjen.
Ferdig etter totalt 1 år og 6mnd på avrusing og behandling. Dro jeg videre til enda en ny plass. En ny instutisjon, som var mer som et ettervern. Vi bodde der, hadde møter osv.., men drev med andre ting på dagtid.

Jeg begynte ta opp fag fra videregående. Jeg fikk meg et rusfritt nettverk. Fikk en ny kjæreste.
Fikk meg en egen leilighet. Så ble det slutt med kjæresten som stadig sprakk på amfetamin, noe som jeg tok ekstremt tungt.
Jeg hadde mye kjærlighets sorg og etter ca 2mnd sprakk jeg første gang på 3år på mdma som en "kompis" fysisk puttet i munnen min, da jeg var full.

Det ble med den gangen, men noen mnd seinere sprakk jeg på heroin.
Det var MYE bedre en jeg husket. Jeg brukte MYE i 2 uker og snakket kanskje en time foran kamera hver dag for å dokumentere hvordan jeg var til min senere nyktre meg.

Tilslutt møtte ei venninne, som nektet å gå fra meg før jeg hadde dratt på avrusning. Jeg møtte min X også i denne 2 ukers perioden og på avrusningen hadde vi mye kontakt på telefon.

Jeg var der 2 uker og når jeg kom ut flyttet hun inn til meg igjen. Hun ble nykter, mens jeg fortsatte med kontrollerte heroin sprekker bruk bak hennes rygg.

Jeg fullførte VGS med gode karakterer og kom inn på psykologi.

Har nå studert et par år og elsker virkelig psykologi, men begynner å bli gammel føler jeg og studieløpet er langt. Jeg vil tjene penger nå, ta lappen, få bil, stifte familie etc..

For noen uker siden hadde jeg første sprekk som har gått ut av kontroll etter 2 ukers sprekken. Jeg brukte i nærmere 1 uke og fikk noen tegn til fysisk abstinens for første gang på noen år selv om jeg har brukt heroin av og til. Jeg røyker og injiserte også Crystal meth i noen dager.

Jeg hadde ergo ikke kontroll på rusbruken min og det er på tide å slutte for godt.

Jeg har nå flyttet langt bort og valgt å prøve meg som snekker nå i sommer, og liker jeg det, så kanskje jeg dropper psykologistudiene og blir snekker. Da kan jeg tjene greit med en gang og kanskje etter hvert få barn, lappen, bil etc.. alle disse vanlige tingene, men som for meg er spennende.
Sist endret av DrPerception; 14. juni 2019 kl. 15:18.
Du har levd litt av et liv og vært igjennom mye. Du kommer til å klare deg- hva enn det er du bestemmer deg for. Imponert over din evne til å reflektere over hvordan det har vært og sette ord på ting. Lykke til <3
Sterk historie, jeg ønsker deg alt godt i fremtiden og håper du får livet du ønsker deg!
Anonym bruker
"Uvøren Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt av en rollercoaster. Du har hatt sterk vilje til å slutte før, og du drømmer om å stifte familie. Skjønner ikke hva du loker med, du veit jo at du må være nykter for godt om du skal få det godt og få en familie. Vokste selv opp med en kul far men ikke kult når jeg ble eldre og skjønte at grunnen til at han lå på stuegulvet å sikla med en sprøyte i hånda var pga heroinsprekk og at grunnen til at muttern alltid var så sur, kald og trist var fordi hun prøvde å holde ut det helvetet det er å ha en mann som er rusmisbruker uten at jeg som kidden skulle merke at noe var galt. Jeg fikk heftig traumearbeid når jeg skjønte at grunnen til at han alltid sov når jeg var hos han var fordi han var rusa til hælvette på piller og at han hilste ikke på alle narkisene i byn fordi han var en supermann helt men fordi han var junkie selv. Du vil ikke utsette et barn og en dame som elsker deg for det der.

Du kan endre deg om du vil det nok men høres ut som det er gamle eller nye venner av samma ulla som får deg utpå igjen hver gang. Dropp sånne folk fra livet ditt. Gå heller i hermit mode et år eller mer aleine eller skaff deg helt ny og normal omgangskrets. Vil du framover må du gjøre noen ofringer. Taperliv den ene veien eller familieliv den andre. Du kanke ta et neve av hver, men valget burde allikavel ikke være så vanskelig. Båda vilja og disiplinen har du jo hatt før til å slutte, inntill noen har lokka deg utpå igjen. 8 år har gått ja, ikke la det bli 8 til. Hvert år som misbruker kommer du til å angre på at du ikke slutta året før. Do it. Ønsker deg all lykke til videre.
Av en eller annen grunn føler jeg og at enden på visen her vil bli til noe bra. Du er for smart og klok av skade til at din livserfaring med god intrigert kunnskap andre kan få nytte av skal gå tapt.
▼ ... over et år senere ... ▼
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Jeg skrev denne tråden for litt siden som belyser litt hvordan mitt syn på rus har utviklet seg.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=319552

Det siste året har vært et tøft år for meg, men jeg har veldig troa på framtiden. Funnet ut hva jeg vil med livet og har det stortsett ganske greit uansett hva jeg foretar meg. Har dog bestemt meg for å bli helt ferdig med rus og leve en livstil som sikkert for mange kan virke ganske ekstremt.
Bruker ikke smart-telefon min. Sosiale medier skal slettes en etter en. Blir mer og mer minimalistiskk. Mer og mer rutinepreget.

Jeg har funnet ut at jeg er langt ifra "normalen" og at det egentlig ikke er min greie i det heletatt. Har drømmer kun noen få kan oppfylle. Drømmer som krever at man ofrer ting andre ikke er villig til å ofre. Ting jeg er villig til å ofre eller bare ikke vil ha.
Vil ha sterkt økonomi, makt og innflytelse slik at jeg kan bruke den til å gjøre livet meningfult for andre på sikt. Føler veldig heldig som sitter med lærdommen. Jeg er blitt opptatt av å forstå meg på verdi spesielt siste året og jeg tiltrekker meg mange mennesker. Mangler dog mennesker rundt meg jeg virkelig føler gir meg noe som kjennes verdifullt ut. Da er det gjerne snakk om ting som bringer meg nærmere mine målsettninger i livet om hvordan jeg vil være og ting jeg ønsker få til.

Tror det er et spørsmål om tid og at de riktige menneskene vil dukke opp etterhvert og at mitt arbeid med tid blir bedre og bedre til hjelp.

Har dog to venner jeg setter veldig pris på, men skulle virkelig ønske de var litt mere påkoblet av og til. De kjenner meg godt og vi kommuniserer godt. Kan lære utrolig mye av dem, men begge to har ting med seg som gjør om jeg er usikker hvor langt på veien de kan følge. Det er frustrerende for meg når ting blir veldig gjentakene og det brukes tid på å forklare ting som er ganske selvsagte. I det siste har jeg unngått å snakke med dem nettopp pågrunn av det. Skulle bare så ønske at de slutte røyka hasj for tror det er der mye av problematikken stammer fra og tror ikke de aner selv hvor slitsom det blir i lengden for meg.
Sist endret av DrPerception; 14. mars 2021 kl. 12:21.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jeg skrev denne tråden for litt siden som belyser litt hvordan mitt syn på rus har utviklet seg.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=319552

Det siste året har vært et tøft år for meg, men jeg har veldig troa på framtiden. Funnet ut hva jeg vil med livet og har det stortsett ganske greit uansett hva jeg foretar meg. Har dog bestemt meg for å bli helt ferdig med rus og leve en livstil som sikkert for mange kan virke ganske ekstremt.
Bruker ikke smart-telefon min. Sosiale medier skal slettes en etter en. Blir mer og mer minimalistiskk. Mer og mer rutinepreget.

Jeg har funnet ut at jeg er langt ifra "normalen" og at det egentlig ikke er min greie i det heletatt. Har drømmer kun noen få kan oppfylle. Drømmer som krever at man ofrer ting andre ikke er villig til å ofre. Ting jeg er villig til å ofre eller bare ikke vil ha.
Vil ha sterkt økonomi, makt og innflytelse slik at jeg kan bruke den til å gjøre livet meningfult for andre på sikt. Føler veldig heldig som sitter med lærdommen. Jeg er blitt opptatt av å forstå meg på verdi spesielt siste året og jeg tiltrekker meg mange mennesker. Mangler dog mennesker rundt meg jeg virkelig føler gir meg noe som kjennes verdifullt ut. Da er det gjerne snakk om ting som bringer meg nærmere mine målsettninger i livet om hvordan jeg vil være og ting jeg ønsker få til.

Tror det er et spørsmål om tid og at de riktige menneskene vil dukke opp etterhvert og at mitt arbeid med tid blir bedre og bedre til hjelp.

Har dog to venner jeg setter veldig pris på, men skulle virkelig ønske de var litt mere påkoblet av og til. De kjenner meg godt og vi kommuniserer godt. Kan lære utrolig mye av dem, men begge to har ting med seg som gjør om jeg er usikker hvor langt på veien de kan følge. Det er frustrerende for meg når ting blir veldig gjentakene og det brukes tid på å forklare ting som er ganske selvsagte. I det siste har jeg unngått å snakke med dem nettopp pågrunn av det. Skulle bare så ønske at de slutte røyka hasj for tror det er der mye av problematikken stammer fra og tror ikke de aner selv hvor slitsom det blir i lengden for meg.
Vis hele sitatet...
Kult å høre! Med de måla du har sett deg vil jeg på det sterkeste anbefale deg å lese ei bok som heter Psycho-cybernetics av Maxwell Maltz. Tror den vil hjelpe deg på veien til ditt nye liv
Heftig, men virker som din livs kjærlighet (så langt) preger mye av livet ditt, noe jeg forstår meget godt.

Når det er sagt er vel beste rådet jeg kan gi deg for framtiden å sone det du får, prøve få deg noe kurs/ utdanning, men alt forutsetter rusfrihet 110%. Som et resultat av rusfrihet skal du ikke se bort fra at damen kommer tilbake, du framstår i allefall som en real og fin fyr.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har dog bestemt meg for å bli helt ferdig med rus og leve en livstil som sikkert for mange kan virke ganske ekstremt.
Vis hele sitatet...
Så bra! Jeg husker vi snakket sammen i den tråden du referer til, og slik det virket på deg da var det å slutte med rus uaktuelt.

Jeg husker jeg skrev til deg at jeg ville bli rusfri, men slet. Kan si såpass at jeg har vært rusfri i noen måneder nå og ting går overraskende bra. Tar opp videregående, fått meg dame med en herlig hund, tok opp trening igjen osv. Treningen er litt satt på is nå som sentrene i hovedstaden er stengt, men jeg gleder meg til å få min rus igjen - bare at nå er det baseøvelsene som står for det, hehe.

Ønsker deg masse lykke til! Forstått det slik at du også har erfaring og interesse for trening da jeg har lest tidligere tråder fra deg.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Filkor Vis innlegg
Så bra! Jeg husker vi snakket sammen i den tråden du referer til, og slik det virket på deg da var det å slutte med rus uaktuelt.

Jeg husker jeg skrev til deg at jeg ville bli rusfri, men slet. Kan si såpass at jeg har vært rusfri i noen måneder nå og ting går overraskende bra. Tar opp videregående, fått meg dame med en herlig hund, tok opp trening igjen osv. Treningen er litt satt på is nå som sentrene i hovedstaden er stengt, men jeg gleder meg til å få min rus igjen - bare at nå er det baseøvelsene som står for det, hehe.

Ønsker deg masse lykke til! Forstått det slik at du også har erfaring og interesse for trening da jeg har lest tidligere tråder fra deg.
Vis hele sitatet...
Awesome det der Tenk om du blir så glad i den endringen du nå har opplevd at du når den med tid vil gjevnes ut til normalen går tilbake dit du var forså gjenskape stedet du er nå mentalt pånytt ved enda en gang bli rusfri.

Når jeg var liten og lekte med lege bygde jeg ting til det ikke var mer lego igjen, da ødela jeg alt jeg hadde bygd for å bygge noe nytt eller samme igjen fordi jeg liker å bygge mer en å se på resultatet av hva jeg hadde bygget.


Jeg må leve på en måtte hvor jeg må ha mulgheter for en litt mer ekstrem utvikling konstant for ikke er jeg villig til å ødelegge kun for å ha noe å jobbe med.
Sist endret av Veggen; 17. mars 2021 kl. 01:43. Grunn: Dobbelpost
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sånn kan det gikk:/
Alexboi2055's Avatar
15 6
Denne hustorien likte jeg

Men no er jeg nysgjerrig her hvordan går den no i 2021? Hvor bor du? Har du dame? Unger? Hvordan går livet?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sterk historie. All min respekt til deg.

Hvordan går livet nå kompis? 12 år siden du skrev innlegget. Hvor bor du? Kone? Kids? Oppdater