Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4011
Jeg har røyket ca hver dag i 2 år, og får nå ikke noe særlig rus lengre. At jeg bør ta en pause vet jeg, og det har jeg skjønt selv også. Men nå er det en stund siden jeg har blitt ordentlig fjern, og det er kjedelig. Har hele natten for meg selv, og kom på idéen om å inta det oralt (har brunt forresten).

Vil jeg få rus av å spise det, selv om jeg er innrøykt og ikke får noe særlig utav bonge?

Og har noen tips om hvordan inta? Har prøvd å lage skakao ved noen anledninger, men fikk ikke noe utav det. Smelter der i olje eller smør, evt småkoker det inn i melk. Men er så forvirra på hvor lenge bruning skal varmes? Internett sier alt fra 2-3 timer (stoner's cook book f.eks), til 10 min.
Og varmen sliter jeg med å få riktig. Hvordan vet jeg hvor mange grader noe har i gryta/panna? Først la jeg bruning og smør i en skål, deretter skålen i en gryte med vann(vannbad mao). Slik holdt jeg kontroll på temperaturen, men fikk det ikke til da heller. Mistenker jeg bommer på mengden og oppvarmingen.
Brukte rett under 1g forrige gang.

Hjelp?
Hvis du ikke fikk effekt av ett gram brunt tilberedt i vannbad så må du enten bytte strain eller ta pause. Ett gram oralt ville gjort meg ape. Det er dobbelt så mye som jeg pleier å bruke i edibles, og da våkner jeg fjern dagen etter..
Oi fuck. Da jeg jo gjøre noe feil når jeg varmer det?
Youtube kan ofte være greit, så får du sitt det i praksis. Ellers skal det ikke være så vanskelig i utgangspunktet. Smelt det inn i smør, hiv smøret oppi yoghurt, kakao e.l. Vær nøyen på temperaturen på smøret når du blander hasjen inni.

Ligger forøvrig mange gode oppskrifter her på Freak også. Godt forklart, og på Norsk.
Blir du ikke fornøyd kan du grinde det opp, og rett og slett bare strø det over kakaoen eller hva det skulle være.
Sitat av Onkel Leif Vis innlegg
Hvis du ikke fikk effekt av ett gram brunt tilberedt i vannbad så må du enten bytte strain eller ta pause. Ett gram oralt ville gjort meg ape. Det er dobbelt så mye som jeg pleier å bruke i edibles, og da våkner jeg fjern dagen etter..
Vis hele sitatet...
1g gjør deg fjern til dagen etterpå?? Hva i helvete har du? Meth hasj? har 1-2g i kakaoen alene..

Ta å fyll halve glasset med oboy å resten melk, rør ut å sett i micro til det er !!!VARMT!!!! Så hiver du i det brune å røre rundt i koppen med gaffel etpar sekunder... Then enjoy..

Har hatt 30g grønt i en brownies før... DA går du på tryne da

Edit; dette er en kjapp og grei måte, kakaoen skal ikke koke men være god å varm. Men det smaker heeelt ....... Så derfor 50/50 oboy og melk, du trenger fett for å løse opp thcn
Sist endret av infamous x; 5. mars 2015 kl. 21:54.
Sitat av infamous x Vis innlegg
1g gjør deg fjern til dagen etterpå?? Hva i helvete har du? Meth hasj? har 1-2g i kakaoen alene..
Vis hele sitatet...
1 Gram med cannabis kan holde en person fjern i timesvis, og det er ikke uvanlig at folk er fjerne fra kvelden, til morgenen etter å ha inntatt 1 gram cannabis oralt.

Sitat av infamous x Vis innlegg
Ta å fyll halve glasset med oboy å resten melk, rør ut å sett i micro til det er !!!VARMT!!!! Så hiver du i det brune å røre rundt i koppen med gaffel etpar sekunder... Then enjoy..
Vis hele sitatet...
Det vil gi svært dårlig effekt. Et glass med kakao kjøles ned innen relativt kort tid, og cannabisen skal aller helst trekke - i opp til 24 timer for optimal effekt, for å la tetrahydrocannabinolen binde seg til fettet, og øke biotilgjengligheten. Det vil nok fungere til en viss grad, men en kunne nesten like så godt ha spist hasjen uten å blande den i kakaoen.
Sitat av infamous x Vis innlegg
Har hatt 30g grønt i en brownies før... DA går du på tryne da

Edit; dette er en kjapp og grei måte, kakaoen skal ikke koke men være god å varm. Men det smaker heeelt ....... Så derfor 50/50 oboy og melk, du trenger fett for å løse opp thcn
Vis hele sitatet...
50/50 Oboy og melk vil gi deg svært lite melk (og fett) og vil gi deg ekstreme mengder sukker, som trolig vil føre til kvalme, eller andre negative virkninger.
Sitat av infamous x Vis innlegg
1g gjør deg fjern til dagen etterpå?? Hva i helvete har du? Meth hasj? har 1-2g i kakaoen alene..

Ta å fyll halve glasset med oboy å resten melk, rør ut å sett i micro til det er !!!VARMT!!!! Så hiver du i det brune å røre rundt i koppen med gaffel etpar sekunder... Then enjoy..

Har hatt 30g grønt i en brownies før... DA går du på tryne da

Edit; dette er en kjapp og grei måte, kakaoen skal ikke koke men være god å varm. Men det smaker heeelt ....... Så derfor 50/50 oboy og melk, du trenger fett for å løse opp thcn
Vis hele sitatet...
Når jeg lager edibles bruker jeg enten AVB - already vaped buds (altså "skrapet" fra vaporizeren), eller hasj. Leser du hva jeg skriver så holder det for min del med et halvt gram. Dette er ikke samme kvalitet som du får kjøpt ved Akerselva.

THC løser seg ikke opp i fett, det binder seg til fett - nettopp derfor kan de som bruker cannabis gjevnlig pisse positivt i flere uker etter siste inntak. Når THC bindes til fett økes biotilgjengeligheten og det tas raskere opp i kroppens celler. Strengt tatt må du ikke blande cannabis med fett for å få effekt av å spise det, man kan spise både hasj og AVB tørt og oppnå en mildere og senere effekt enn hvis det er oppløst i fett. Hvordan tror du bikkjer som spiser stash-lagre i Oslo blir rusa?

Ok, tilbake til kjøkkenet. Jeg rører det inn i smør som jeg smelter forsiktig i kasserollen, bare skrur komfyren på så lavt jeg trenger for at smøret skal smelte og så rører jeg goodisen inn til det ser bra ut. For all del ikke wok det, smøret skal ikke sprute eller putre siden THC fordamper ved 180°-185°C. Dette kan bekreftes siden jeg bruker vaporizer.

Enten baker jeg brownies på det, eller så heller jeg bare smøret i en kopp kakao. De gangene jeg er i bakehumør er jeg påpasselig med å ikke la komfyren overstige 170°C nettopp på grunn av at THC ikke skal fordampe i ovnen. Jeg ville ikke anbefalt noen å bruke micro på grunn av manglende temperaturkontroll. Vannbad er det desidert tryggeste for de som har god tid, siden vann som kjent koker ved 100°C. Men vannbad får aldri bakt ei kake..

Grunnen til at trådstarter ikke oppnådde effekt ved å spise det vil jeg tro er enten fordi hun tilberedte det feil, eller er innrøkt og bør ta seg noen uker pause om hun ikke kan bytte strain.

Desverre er det mange som potensielt kan ødelegge, og i beste fall sløse bort stashet ditt når de skal fremstå som folk med peiling. Når folk på forumet spør om tips og råd bør man ti still om man ikke har peiling på det man anbefaler dem. Dette slår nesten aldri feil de gangene jeg leser anbefalte doseringer av mengde cannabis i edibles.
Flere får råd om 2 gram pr person, men har man da gjort prosessen riktig og varene holder grei kvalitet risikerer du å bli så ape at du frykter overdose på cannabis.
I motsetning til når du røyker så blir rusen mye mer intens ved edibles, og den kommer snikende på deg. Dessuten sitter den leeenge.. jeg spiser aldri dagen før jobb!

Til sist må jeg bare spørre deg infamous, er du klar over hvor mye 30 gram grønt er? Har du i det hele tatt sett den mengden "på ordentlig"? Jeg vet at SWIM (hehe ) har fått plass til 15 gram grønt i dette norgesglasset (hvis man pakker det tett). Hvordan du har greid å putte 30 gram grønt i en brownies er for meg ufattelig, da må du ha brukt langpanne. Og bare at du påstår å ha bakt med slike mengder får meg til å tvile på troverdigheten din. Spiste du den alene?
Er riktig som onkel leif skriver. Når det kommer til hvor lenge du skal varmet smøret og hasjen kommer det litt på hvor godt tid du har. Når jeg bruker hasj som jeg synes funker best til baking. Varmer jeg opp smøret, men passer på at det ikke koker, i likhet med hva Leif skriver. Så deler jeg opp bønna i så små biter jeg kan og har det oppi smørret, pass på å røre mye så det ikke brenner seg. Jeg pleier og la det blande seg i rundt 15 min eller til du ikke kan se noen klumper lenger og smøret er brunt. Så er det baren og bruke smøret på vanlig måte fks til baking. Denne metoden funker også til grønt, men da pleier jeg og bruke litt lengre tid fks 30 min. Det er endel guider på nettet hvor man bruker en annen metode med vann og smør og lar det stå i typ 24 timer for å få alt virkestoffet inn i smøret(dette gjelder for grønt).

Cannabis smør pleier jeg bare å bruke til baking av fks muffins eller kake og pleier å bruke 4-5 gram, dette er da til flere personer. Skal du gjøre det kjapt og bare skal ha til deg selv er det enklere med kakkao/skakkao. Da er det egentlig ikke nødvendig å bruke smør. Ihvertfall hvis du bryr deg om smaken Du trenger bare ingredienser som inneholder mye fett. Jeg pleier å bruke moret sin oppskrift som står i cannabiskokeboken her på freak.
Husker ikke helt doseringen i hodet, men sånn sirka.
20 gram kokesjokolade
1dl fløte
2 dl melk
ønsket menge "urt" jeg pleier og bruke brunt

varm melk og fløte og smelt sjokoladen oppi bland så inn urten på samme måte som med smør. Du kan også ha mer fløte og mindre melk om du vil ha mer fett. 0,3-0,5 er en grei dosering for min del, da blir jeg god fjern i en 4-5 timers tid. Er du skikkelig innrøyka kan du gønne på med 1 gram eller mer. Men, det er ikke alle som får like bra effekt av og innta cannabis oralt som å røyke. Har selv en ganske innrøyka kompis som ikke får så god effekt av det selv om vi gjør det riktig og alle de andre blir balle

Skal du ha mest effekt fungerer smør og bakemetoden best etter min erfaring. Har selv fått svake hallusinasjoner etter å ha spist kake tilsvarende 1,4 gram god brunt

Men er du innrøyka nok blir du ikke fjern som du ble før uansett mengde. Man blir ikke lenger høy bare "normal". Når man røyker ofte nok over tid blir det å være fjern normaltillstanden og man må regelmessig røyke for og opprettholde denne normaltilstanden. Gidder ikke utdype så veldig da du sikkert er klar over dette og selv ser du har behove for en pause
Men, du får prøve deg fram med litt oralt inntak å se hvordan det funker, lykke til
Sist endret av ReeferBear; 6. mars 2015 kl. 13:34.
Jeg vet ikke om jeg har lav toleranse eller om cannabisen noen av de i tråden her bruker er veldig dårlig, men hadde jeg inntatt 2g oralt ville jeg blitt totalt ape. Prosessen jeg bruker for å innta cannabis oralt fungerer ypperlig for meg.

- Ca 20g smør per gram cannabis.
- Smelt smøret i en kasserolle, ha varmen lav nok til at det ikke koker
- Ha i cannabisen, rør godt inn og la det stå i 5-10 minutter. Rør en gang i blant. Merk: Ikke kok.
- Ta kasserollen av platen, og la den avkjøles i 5-10 minutter.
- Gjenta prosessen 2-5 ganger, avhengig av mengde cannabis og ønsket resultat.

Smøret du får nå bør lukte kraftig cannabis, og kan brukes til å lage hva som helst. En av mine favoritter er skakao. Enkleste måte er å kjøpe ferdig sjokomelk, bland dette sammen med smøret, varm opp og nyt. Funker fjell. Smaken blir bedre med melk og kokesjokolade.

Forslag til andre retter:
- Dressing til pizza/salat
- Kaker (brownies)
- Saus til biff/kjøtt
- Pepperkaker (utrolig spennende)

Jeg spiser kun hasj på denne måten, har aldri prøvd med grønt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette med innrøykt er oppskrytt. Vet ikke hvor i landet eller hvem du ordner røyken av, men uansett hvor mye og hvor lenge du har røykt så kan du fremdeles bli like Stein eller høy (om du liker det best) som du var 2 mnd du begynte å røyke. Alt sitter ihodet. Ja seff klarer du å kontrollere highen litt bedre, du blir ikke like rød på øynene, du tåler noen trekk mer enn gjennomsnittet.. Men like Stein kan du enda bli, trengs ikke pause eller noe slikt. Kjenner folk som har røykt dagelig siden før jeg ble født og de sier de blir mer Stein nå enn noen gang. Fins bare god røyk i 2015. Eneste er at dey fins enda bedre. Hvertfall i min krets
Sist endret av greatness; 22. mars 2015 kl. 02:03.
Cannabis oralt kan gi hvem som helst bakoversveis
Kan anbefale cannabiskapsler. Ligger vel en guide her på forumet en plass.
Brukte 20 gram kokosfett og 2 gram brunt. Fikk ca 30 kapsler ut av det. Ga to til en kamerat som har røyka nesten hver dag i ca et år. Etter en times tid var han fjernere enn noen gang. I tillegg varer det i minst 4-5 timer. Veldig enkelt å lage, og mer økonomisk enn f.eks brownies.
Vil anbefale å bruke vannbad. Lot det stå i 1-2 timer med kokende vannbad.
Første gang jeg laget hasj i mat var muffins. jeg trodde også at man behøvde veldig mye for å oppnå effekt når man spiser det og gikk på en smell med å lage 14 muffins ifra 12g hasj. Kan si jeg ble overstadig beruset etter å spist en hel muffins. helt greit det også men man må ikke finne på å gjøre det om man har noe man skal ha gjort tidlig dagen etterpå.

Jeg har merket at jeg får en toleranse på dette, Om jeg spiser det ofte, 1-2 ganger i uka så kan jeg våkne dagen etterpå å ikke merke noe. Men om det går lang tid mellom hver gang jeg får i meg thc og jeg i tilegg spiser mer enn hva man kansje burde så merker jeg at jeg kan få problemer med å snakke skikkelig dagen etterpå, "Cheesburger.... ost!" kom ut av meg engang jeg skulle bestille burger dagen etterpå. i tilegg kan jeg bli skvetten.

sånnt har jeg aldrig merket av røyking.