Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372636
Sitat av mijnheerpaddest Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan kontakte dem?
Vis hele sitatet...
Regner med du kan ringe politiet (ikke nødnummeret) og spørre dem om kontaktinformasjon.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av skyfaen Vis innlegg
Er det mulig at det var en soloaksjon av denne mannen?
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...oslo/17417887/
Vis hele sitatet...
Hvis dette er en bombe man kan lage til noen tusenlapper med ingredienser fra Felleskjøpet, så er det sikkert ikke umulig at det er den samme mannen
Sitat av mijnheerpaddest Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan kontakte dem?
Vis hele sitatet...
Oslo universitetssykehus trenger blodgivere med blodtype 0 - (null minus). Ring blodbanken nå - telefon 2211 8900 eller 2211 8865

kilde - db.no
Å synke ned på terroristenes nivå er ikke løsningen. Du kan ikke bekjempe hat med mer hat.
Fortsatt ingen som har svart meg. Hvordan finner jeg ut hvaslags blodtype jeg har?
Ridder av 1. klasse
Sitat av mijnheerpaddest Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan kontakte dem?
Vis hele sitatet...
De har vel en egen avdeling for blodgivere? Har i alle fall det på Haukeland i Bergen... De oppfordrer også folk i Bergen til å møte opp for å gi blod i på Haukeland i morgen kl 10...

De sa nå at folk med blodtype O- kan kontakte Ullevåll på tlf: 22 11 88 65
Sitat av nikons Vis innlegg
Steike. Jensemann svetter som en gris på Nrk.
Vis hele sitatet...
Folk er jo redde. Er vel ganske uvirkelig for folk at noe sånt kan skje i Norge...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
10 drept på utøya, BEKREFTET.
Ridder av 1. klasse
10 stk er drept på Utøya, melder NRK på direktesendingen nå...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av etsi Vis innlegg
Fortsatt ingen som har svart meg. Hvordan finner jeg ut hvaslags blodtype jeg har?
Vis hele sitatet...
Du drar på sykehuset og tar en blodprøve.
Sitat av etsi Vis innlegg
Fortsatt ingen som har svart meg. Hvordan finner jeg ut hvaslags blodtype jeg har?
Vis hele sitatet...
Ved å ta en blodprøve hos legen.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av etsi Vis innlegg
Fortsatt ingen som har svart meg. Hvordan finner jeg ut hvaslags blodtype jeg har?
Vis hele sitatet...
Du har vel papirer fra da du ble født eller noe sånt. Det bør vel stå der.
Nrk skriver at politiet ikke har vært over utøya enda på grunn av fare for bomber, og at bombegruppen må sikre øyen først. Rart at de kan uttale at det definitivt ikke er flere drepte enn rundt 10. Øyevitner sier det er langt flere.
Sitat av etsi Vis innlegg
Fortsatt ingen som har svart meg. Hvordan finner jeg ut hvaslags blodtype jeg har?
Vis hele sitatet...
Mulig foreldrene dine vet.
Ridder av 1. klasse
På linken under kan du finne kontakt informajon til de forskjellige blodbankene i norge.

https://www.giblod.no/www/banks/map.asp?level=7352
Sitat av mijnheerpaddest Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan kontakte dem?
Vis hele sitatet...
Oslo universitetssykehus trenger blodgivere med blodtype 0 - (null minus). Ring blodbanken nå - telefon 2211 8900 eller 2211 8865

-Dagbladet.no
Litt info om oss som vil gi blod på vestlandet: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7723267
Går utifra at mye av det samme gjelder andre plasser i landet.
Sitat av etsi Vis innlegg
Fortsatt ingen som har svart meg. Hvordan finner jeg ut hvaslags blodtype jeg har?
Vis hele sitatet...
Etsi, dra til sykehuset og gi blod. Det hjelper uansett.
Sitat av els09 Vis innlegg
Gardemoen stengt pga bombetrussel
Vis hele sitatet...
og hvor er kildene?
En annen syn på saken:
Just days after Secretary of State; Jonas Gahr Støre said: “Palestinians can govern themselves”, a blast in Oslo has occurred. There has been no claim of responsibility so far so the strongest link to the middle east or any international tension that is related to Norway recently is the Government signing an agreement which enables Palestina to send an ambassador to Norway.

People dressed in police type uniform started firing guns at a Labour party youth camp at which the Norwegian Foreign Minister was present. Reports are that four people have been shot at the camp. It seems that politicians and the party (if not the prime minister himself) was the target. The prime minister has indicated that it is too early to say if Oslo blast was a terror attack.
Vis hele sitatet...
http://the-alternative.co.uk/news/os...bassador-deal/

Konspirasjon er bekreftet hvis Støre ombestemmer seg
Sitat av bo1e Vis innlegg
Totalt meningsløst å håpe noe sånt. For min del syns jeg det er langt mer skremmende og urovekkende hvis det ikke er kjente terrorister som står bak. Norsk "hverdagsrasisme", som jo bunner i nettopp de kjente terroristgruppene som til stadighet truer oss og andre uskyldige på livet, er ikke i nærheten av å være på et nivå som er farlig for folks liv og sikkerhet.
Vis hele sitatet...
På samme måte som Hitler sitt jødehat var et resultat av jødenes terrorisme i Europa.....

Sitat av bo1e Vis innlegg
Nettstedet du refererer til har tydeligvis en klar agenda. Grunnen til de tallene er at det finnes steder her i verden i pågående interne konflikter. Det er stort sett separatister det dreier seg om og de utfører terroraksjoner i bøtter og spann. I mine øyne, for vår del, er det ikke sammenlignbart eller interessant. Islamister utfører terroraksjoner og dreper sivile og truer hele verden. Når et terrorangrep skjer i norge så er det ikke naturlig å tro at separatister fra søreuropa eller latinamerikanere står bak.
Vis hele sitatet...

Hadde du kikket på artikkelen istedenfor å ignorere den fordi den ikke passer ditt syn og er i følge deg irrelevant så hadde du sett at artikkelen bruker tall fra FBI og Europol, det du gjør nå er ad hominem mot mediet.
IStedenfor å kommentere tallene angriper du siden som presenterer dem, mener du FBI og Europol sine tall ikke kan stoles på og at disse byråene har en agenda?

Det tallene viser er at totalt sett står muslimer for en brøkdel av terroristangrep og dette er noe du selv burde klare å innrømme når du blir presentert med konklusiv statistikk.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av els09 Vis innlegg
Gardemoen stengt pga bombetrussel
Vis hele sitatet...
http://www.gardermoen.no/no/reise/ak...b7C_wlbY43.ips

Fortsatt åpent, flytoget er stengt pga mistenkelig gjenstand på skinnene.
Politiet står væpnet og skjekker biler.
Sist endret av Navnl0s; 22. juli 2011 kl. 21:42.
" - Jeg så flere skadete, men det så ut til at de ble tatt vare på, så jeg gikk videre. Da så jeg en person som manglet begge benene, før det kom noen og dekket til den personen også, fortsetter Lunde"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080594
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Du har vel papirer fra da du ble født eller noe sånt. Det bør vel stå der.
Vis hele sitatet...
Nei, blodtypetester blir ikke praktisert ved fødsler eller senere stadier ved livet siden det er såpass dyrt. Om man vil vite det må man enten ha en akutt operasjon som krever informasjonen, eller betale for å få det gjort.
En teori:
Denne mannen (http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/eksplosjon/regjeringskvartalet/oslo/17417887) planter bombe og setter seg øyeblikkelig i bilen mot Utøya. Eksplosjonen fant sted ca. 15:20, utøya-skyting ca. 17:00. Grubbegata - Utøya: 37,9 km - 35 min. Plausibelt?
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Nei, blodtypetester blir ikke praktisert ved fødsler eller senere stadier ved livet siden det er såpass dyrt. Om man vil vite det må man enten ha en akutt operasjon som krever informasjonen, eller betale for å få det gjort.
Vis hele sitatet...
Eller vært i millitæret...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080595

Helt sykt å se på dette bildet, har dette virkelig skjedd i norge?
Sitat av Nubeland Vis innlegg
På samme måte som Hitler sitt jødehat var et resultat av jødenes terrorisme i Europa.....




Hadde du kikket på artikkelen istedenfor å ignorere den fordi den ikke passer ditt syn og er i følge deg irrelevant så hadde du sett at artikkelen bruker tall fra FBI og Europol, det du gjør nå er ad hominem mot mediet.
IStedenfor å kommentere tallene angriper du siden som presenterer dem, mener du FBI og Europol sine tall ikke kan stoles på og at disse byråene har en agenda?

Det tallene viser er at totalt sett står muslimer for en brøkdel av terroristangrep og dette er noe du selv burde klare å innrømme når du blir presentert med konklusiv statistikk.
Vis hele sitatet...
Jeg leste artiklene, og det var i europa så godt som utelukkende separatister som sto for terroren. Mens de store "internasjonale" terror-aksjonene var det islamister som sto bak. Akkurat som folk flest har inntrykk av. Jeg forstår ikke hva du argumenterer for. De reine tallene er ikke interessante. Man må se forbi statistikken. For vår del er det ekstremt mye mer sannsynlig å bli offer for islamistisk terrorisme enn søreuropeisk separatist-terrorisme.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av trymv Vis innlegg
En teori:
Denne mannen (http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/eksplosjon/regjeringskvartalet/oslo/17417887) planter bombe og setter seg øyeblikkelig i bilen mot Utøya. Eksplosjonen fant sted ca. 15:20, utøya-skyting ca. 17:00. Grubbegata - Utøya: 37,9 km - 35 min. Plausibelt?
Vis hele sitatet...
Med tanke på at han kan ha dratt før bomben gikk av, så er nok dette fullt mulig.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Nei, blodtypetester blir ikke praktisert ved fødsler eller senere stadier ved livet siden det er såpass dyrt. Om man vil vite det må man enten ha en akutt operasjon som krever informasjonen, eller betale for å få det gjort.
Vis hele sitatet...
Eller fullføre de medisinske testene på rekrutten i løpet av førstegangstjenesten.
Jeg fikk vite hvilken blodtype jeg hadde da.
Orker ikke bla igjennom tråden, men har et spørsmål, som kanskje jeg kan besvare selv.

Hvordan klarte de å plante en helvetes bombe der inne?

Jeg så en reportasje i sta, hvor en mann sa at de hadde sett svart røyk fra en av de øverste etasjene. Kan man være sikker på at det ikke er en gassbeholder som har sprengt?

Også, til spørsmålet.
Det kan naturligvis ha vært f.eks. 3-4 "rørleggere" som har kommet, hatt med seg en del av bomen i hver sin bag, gjort jobben sin, og gått ut med tomme bagger. Hvor sannsynlig er dette? Har mine tvil.

Henger bombeangrepet sammen med han galingen som har skutt masse folk?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/13/476649.html

fra 2006
Sist endret av KultNick; 22. juli 2011 kl. 21:46.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Jeg leste artiklene, og det var i europa så godt som utelukkende separatister som sto for terroren. Mens de store "internasjonale" terror-aksjonene var det islamister som sto bak. Akkurat som folk flest har inntrykk av. Jeg forstår ikke hva du argumenterer for. De reine tallene er ikke interessante. Man må se forbi statistikken. For vår del er det ekstremt mye mer sannsynlig å bli offer for islamistisk terrorisme enn søreuropeisk separatist-terrorisme.
Vis hele sitatet...
Det var et svar til din kommentar der det virker som du ikke er i stand til å fatte at noen andre enn muslimer kan stå bak.

I antall terroristaksjoner og terrorister så er muslimer i mindretall, jeg har ikke kommentert størrelsene på angrepene.
Tallene som motbeviser det du sier er ikke interessante?
KAn du dokumentere din påstand om at Islamsk terrorisme er den største terrortrusselen mot Norge eller er dette en synsing fra din side der man også må "se forbi" statistikken og fakta?
Sitat av Husemann Vis innlegg
Orker ikke bla igjennom tråden, men har et spørsmål, som kanskje jeg kan besvare selv.

Hvordan klarte de å plante en helvetes bombe der inne?

Jeg så en reportasje i sta, hvor en mann sa at de hadde sett svart røyk fra en av de øverste etasjene. Kan man være sikker på at det ikke er en gassbeholder som har sprengt?

Også, til spørsmålet.
Det kan naturligvis ha vært f.eks. 3-4 "rørleggere" som har kommet, hatt med seg en del av bomen i hver sin bag, gjort jobben sin, og gått ut med tomme bagger. Hvor sannsynlig er dette? Har mine tvil.

Henger bombeangrepet sammen med han galingen som har skutt masse folk?
Vis hele sitatet...
Dette var sannsynligvis en bilbombe i en parkert bil på utsiden av bygget.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Husemann Vis innlegg
Henger bombeangrepet sammen med han galingen som har skutt masse folk?
Vis hele sitatet...
Det virker som om det er en sammenheng mellom de to hendelsene.
Vitner mener å ha sett en mistenkelig mann iført politiuniform på bombestedet, og skytemannen på utøy var òg iført politiuniform.

Sitat av VG Nett
Politiet sier de har opplysninger om at de to terrorhendelsene som rammet Norge fredag i sammenheng.
Vis hele sitatet...
Artikkelen
Skogenskonge
Skauman's Avatar
men hvorfor brant det langt oppe i noen av byggingene da?
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Dette var sannsynligvis en bilbombe i en parkert bil på utsiden av bygget.
Vis hele sitatet...
Tviler, med mindre de har parkeringshus i 3- eller 4. etasje!
Sitat av Skauman Vis innlegg
men hvorfor brant det langt oppe i noen av byggingene da?
Vis hele sitatet...
Det var en kraftig bombe, vinduer var knust opptil en kilometer unna "ground zero"
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Litt usaklig, men jeg skal ta buss fra oslo til københavn i morgen ca. kl 10, noen som vet noe om bussterminalen? er den stengt eller hva?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av mijnheerpaddest Vis innlegg
Faaaack, hvor er dog-tagen når man trenger den?
Vis hele sitatet...
som en lite humor i tragedien har jeg akkurat brukt 30min på å lete etter min egen.

Men folk som røyker jazztobakk får vel ikke gi så vidt jeg husker?
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Den bilen som man har sett på diverse bilder som ligger veltet utenfor blokkene der hadde hvertfall ikke en bombe i seg. Den hadde da hvert i fillebiter.

Men det er vel kamera dekning i hele det området der? tar vel litt tid før de blir offentliggjort....
Politiet tror etter det NTB kjenner til at det er samme mann som står bak begge angrepene. De har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til.
Vis hele sitatet...
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3544528.html

Lokal terrorisme dagen etter Støre erklærer støtte til palestinsk stat i FN på AUFs leire igår på Utøya?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Husemann Vis innlegg
Tviler, med mindre de har parkeringshus i 3- eller 4. etasje!
Vis hele sitatet...
Med respekt å melde - kva grunnlag har du for den påstanden? Her er bilete frå ei stadfesta bilbombe på gateplan.
Ullevål har ikke kapasitet til å registrere nye blodgivere, så med mindre du allerede er registrert er det ikke vits å ta seg bryet.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Gig Vis innlegg
Men folk som røyker jazztobakk får vel ikke gi så vidt jeg husker?
Vis hele sitatet...
hørte akkurat på p4 at KUN etablerte blodgivere får gi blod..

Siden det er på alle nyheter og slikt skulle man tro at man tok inn alt man fikk, testet det, og om det var "brukbart" gitt det til de som trenger det..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gig Vis innlegg
Siden det er på alle nyheter og slikt skulle man tro at man tok inn alt man fikk, testet det, og om det var "brukbart" gitt det til de som trenger det..
Vis hele sitatet...
Det tar tid å teste det for ein god del sjukdomar. Difor er det ikkje interessant med nye på kort varsel.
giblod.no har veldig stor pågang av flok som vil registrere seg
ca 21:20 hva antallet nye registrerte 75
No er det 600, oppfordrer også dere til å registrere dere
Sitat av kulebrun1 Vis innlegg
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3544528.html

Lokal terrorisme dagen etter Støre erklærer støtte til palestinsk stat i FN på AUFs leire igår på Utøya?
Vis hele sitatet...
Dette angrepet har nok blitt planlagt i lengre tid, et angrep i en slik skala er ikke noe som improviseres på et døgn.

Kiwi hadde tilbud på ost i dag, tilfeldig at Norge blir angrepet når osten er billig? Å dra slutninger som du gjør der hjelper ingen og fører til konspirasjonsteorier basert på tilfeldigheter.
Dette er så trist og tragisk. Følt med på nyhetene siden klokken 4 i dag.
Overnatta hos en kompis i natt, så ringte dama hans etter vi hadde sett på nyhetene i noen timer og sa det var masse skyting osv der hu var på leir.

Vi freaka litt ut men trodde hu tulla, til slutt skjønte vi alvoret. Sitti med hjerte i halsen helt vi fikk beskjed hu var godt i hold.

Jeg sender ut kondolanser til alle de døde, og god bedring til de skadde!
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.