Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3507
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et spørsmål til erfarne kriminelle.
Folk som hele tiden er frekk i kjeften og aggressive og truer dem som i dems øyne er under dem i hierarkiet, og som utpresser og raner folk, og bare sleiker ræva til de som over han.
Viser null respekt til vanlige brukere, og er bare sjefete aggresiv og truende.
Hvor lenge holder disse parasittene ut i miljøet?
Tenker i forhold til at noen mektigere og sterkere får nok av trynet hans f.eks. Snakker ut av erfaring med sånne folk, er ikke noe tung kriminell selv, så vet ikke helt.
De ender som regel opp uten venner tilslutt. Så blir dem jævlig gode på førsteinntrykk sånn at dem får seg ett venne forhold eller to som varer noen uker helt til ikke dem heller gidder mer
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvor lenge de holder ut er litt som å spørre hvor farlig er det å slå ned noen. Det kan gå greit ti ganger, men en vakker dag er man uheldig og dreper noen. I min erfaring ble folk mer wannabes jo "høyere" opp jeg møtte folk(relativt sett). Sitter og skrøner og skryter over hvem som er mest lik Tony Montana, hvem som har kontakter i de og de gjengene osv.
Ganske patetisk oppførsel fra voksne folk, men mange sitter nok med mye ubehandla psykiske plager og PTSD og gud veit hva de har oppi banken. De lærte en gang i barndommen\tenåra at det var effektivt å være aggressiv, så det er de korta de sitter igjen med som voksne.
Sist endret av Bothrops; 26. juni 2020 kl. 21:11.
Normal folkeskikk kommer man langt med i de aller fleste miljøer.

Det er veldig få miljøer som aksepterer en som er frekk i kjeften, truende og konsekvent nedlatende nedover, men en rævslikker oppover.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode svar.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
I min erfaring ble folk mer wannabes jo "høyere" opp jeg møtte folk(relativt sett). Sitter og skrøner og skryter over hvem som er mest lik Tony Montana, hvem som har kontakter i de og de gjengene osv.
Vis hele sitatet...
Min oppfatning er at de karene som er høyere i hierarkiet faktisk er mer rolig, stabil og klarer å planlegge og bruke fornuft i de fleste situasjoner. Det er heller de som er på vei opp, eller lavt på rangstigen som prøver å vise seg fram, skryter på seg mye, er utilregnelige og ofte prøver å framstiller seg for noe mer enn de faktisk er.
Er enig med velmado, Krystallkongen, Bothrops og Alge.

Skal man være fornøyd med situasjonen, ha det fint og ikke bare overleve i miljøet man er i må man først og fremst trives og ha det fint med seg selv.

Ingen som liker truende og frekke folk generelt, de blir gjerne ikke tatt så seriøst som de håper og tror på selv, dette gjelder folk som bevist opptrer truende og herskende uten noen grunn.

En torpedo kan være den triveligste personen i verden men truende når det er behov, det respekterer jeg, men en guttunge som skal knuse trynet på makka John og true hele hans familie fordi han ikke betalte gjelden sin på noen tusen ler og rister jeg på hodet av.

Man må sette ting i perspektiv, det er ikke alle krangler ma vinner med å hevde seg selv.

Svart arbeid er som hvit arbeid, men ofte mindre strukturert og mer stressende. Jobb med personer du stoler på, ikke lån bort mer en du har råd til å tape, la heller noen tusenlapper gå og kutt den personen utav ditt liv istedenfor å putte deg i en posisjon som muligens skader deg selv.
Tjener du godt i mnd lar du 10k gå en gang i blant for å hindre å profilere seg selv mer en nødvendig.

Kan bare snakke av egen erfaring men misliker og stoler mindre på folk som sleiker ræv.

Folk som sleiker deg opp etter ryggen men snakker ned om andre når dere er sammen kan likså godt slenge dritt om deg når du går utav rommet.
Sist endret av utepaanordnes; 26. juni 2020 kl. 23:08.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Grunnen til at jeg opprettet tråden.
En sånn type kar har kidnappa meg, utpressa meg, og rana meg for 50k.
Så den svir.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må du vanke i miljøet. På 20 år i Bergen var jeg aldri i nygårdspsrken.

Det beste er å finne gode kontakter utenfor miljøet
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den type folk er de som for alltid er stuck i miljøet. De kan ingenting annet, har ingen andre ferdigheter, er så å si alltid for skada av rusen og traumer til å klare å leve på noen annen måte, tror det eneste de duger til er å være kriminelle og eneste som får de til å føle seg verdt noe er når de nettopp trykker andre ned på den måten. De blir ikke godt likt av vanlige folk men er ikke flest vanlige folk i kriminelle miljøer heller, blandt hardkriminelle er de fleste sosiopater og da både liker de og beundrer sadismen i hverandre.

Veldig kjipt å høre om det du har vært gjennom.
Det er alltid en større fisk.

De aller fleste som vet noe om noe holder kjeft 90% av tiden.

50 tusen? Har han bil? Stikk hull på alle dekk. Ring på døren hans og idet han åpner døra slår du det du klarer enten midt i magen eller rett under nesetippen. For det første så er ikke magemusklene hans klare for å blir slått. Det andre så ryker fort 3 fortenner. Veeldig få så reiser seg opp igjen og skal begynne å sloss etter dette. Iqllefall om du som slo først kke gir deg med 1-2 slag.
Enten finner de sin plass, eller de blir byttet ut, yawn. Å forholde meg til den typen mennesker er grunnen til at jeg dyrker egen weed, egen sopp og brygger egen øl. Å være sin egen sjef er uvurderlig.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja det var en helt jævlig opplevelse. Og jævlig mye penger ranet fra meg. Finner 0 info om han på nett. Er nok en grunn til det.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Enten finner de sin plass, eller de blir byttet ut, yawn. Å forholde meg til den typen mennesker er grunnen til at jeg dyrker egen weed, egen sopp og brygger egen øl. Å være sin egen sjef er uvurderlig.
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke akkurat Ganja det handla om da.
Er ikke så mye penger i det ift andre stoffer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå var det ikke akkurat Ganja det handla om da.
Er ikke så mye penger i det ift andre stoffer.
Vis hele sitatet...
Hehe, okey, jeg er nok lengre nede på rangstigen enn de du da snakker om Jeg mener nå uansett at om de man må forholde seg til er assholes så er løsningen å bli uavhengig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå var det ikke akkurat Ganja det handla om da.
Er ikke så mye penger i det ift andre stoffer.
Vis hele sitatet...
Jævla kjipt kompis. Vet ikke om det i henhold til forumsreglene er lov å anbefale deg å sende en torpedo på døren hannes så det skal jeg spare meg for

Du sier det ikke er mye penger i cannabis men har du ett skap på 1.5x2.5m klarer du fint over 1.5kg tre ganger i året uten for mye arbeid. Nå vet ikke jeg hva du definerer som mye penger men det er en fin årslønn spørr du meg og du trenger i teorien ikke ha kontakt med mer en en person som du gir det videre til.

Det er der mye av verdien ligger, i sikkerheten, lave straffer om man skulle bli tatt og at man ikke trenger å henge i noe tungt kriminelt miljø.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg


Jævla kjipt kompis. Vet ikke om det i henhold til forumsreglene er lov å anbefale deg å sende en torpedo på døren hannes så det skal jeg spare meg for

Du sier det ikke er mye penger i cannabis men har du ett skap på 1.5x2.5m klarer du fint over 1.5kg tre ganger i året uten for mye arbeid. Nå vet ikke jeg hva du definerer som mye penger men det er en fin årslønn spørr du meg og du trenger i teorien ikke ha kontakt med mer en en person som du gir det videre til.

Det er der mye av verdien ligger, i sikkerheten, lave straffer om man skulle bli tatt og at man ikke trenger å henge i noe tungt kriminelt miljø.
Vis hele sitatet...
Gode råd og du snakker sannhet, men denne anonyme person er for gangster for oss småfisker, så det er bare å ignorere vedkommende, altså personen lurer på hvorfor folk i det tunge rus miljøet er kynisk og egoistisk, LÅL.

Og til TS, fuck hva det er som deales, lag det selv, bli uavhengig er mitt råd.
Sist endret av Kloakk; 27. juni 2020 kl. 02:13.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje litt off topic det her, men saken er den at han jeg har pleid å kjøpe minus av kom med et tilbud der jeg kunne selge 5gram for fyren i bytte mot at jeg fikk 1,5gram til eget bruk, dette syntes jeg var særdeles lite og påpekte nettopp dette til han, han sa at jeg kunne blande minusen ut eller selge grammet for dobbel eller til og med trippel pris. I og med at jeg er per dags dato hekta på minus, valgte jeg å takke ja til å selge for han, jeg sa til han at jeg brukte litt av minusen selv og dette syntes han va greit, men plutselig sier han at han synes ikke det er greit at jeg kjøper av andre som har samme varene som han når jeg har gått tomt for minusen jeg solgte for han, men det sier jo seg selv at 1,5g fordelt på meg selv og samboer er utrolig lite, jeg bruker også å spytte inn det jeg eventuelt skulle bruke selv av minusen jeg selger for han, så jeg ser egentlig ikke problemet, sa ifra til han at jeg betaler jo for meg? Uten at han hadde snakket med meg om dette hadde han selv kommet frem til sine egne konklusjoner om at jeg bruker opp hele femmeren selv og at jeg derfor ikke burde få selge en tier. Jeg har nå sluttet å selge for fyren og i og med dette er siste gangen og at han har oppført seg så frekt mot meg, har jeg brukt opp minusen selv, jeg skal seffølgelig betale for meg som vanlig, men jeg mener at når han trekker konklusjoner ut av det blå om meg, har null tillitt til meg fra starten av og er såpass frekk, så er dette helt på hans kappe. Hva mener dere?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Gode råd og du snakker sannhet, men denne anonyme person er for gangster for oss småfisker, så det er bare å ignorere vedkommende, altså personen lurer på hvorfor folk i det tunge rus miljøet er kynisk og egoistisk, LÅL.

Og til TS, fuck hva det er som deales, lag det selv, bli uavhengig er mitt råd.
Vis hele sitatet...
Aldri sagt jeg er gangster? Jeg er en normal rus nyter som ble rana. Du trenger ikke å komme med sånne spydige kommentarer. Jeg vet at folk i det miljøet er kyniske, lurte bare på hvor lang man kommer med oppførselen til han som rana meg for 50k. Røyk den bønna di og legg deg a. Lool.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet at folk i det miljøet er kyniske, lurte bare på hvor lang man kommer med oppførselen til han som rana meg for 50k. Røyk den bønna di og legg deg a. Lool.
Vis hele sitatet...
Holder man på med å bøffe folk snever man inn nettverket sitt ganske fort og det går ikke lang tid før de ikke har venner igjen eller noen de kan stole på. Til de eneste de har rundt seg er de som er avhengi av narkotikaen de selger eller dritt unger som synes de er kul og tøff fodi de er "gangstar".

Men når vi snakker om litt større beløp som du nevner over her, 50k+, kan de ikke bøffe så altfor mangen før de blir tatt hånd om eller de må rømme.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Holder man på med å bøffe folk snever man inn nettverket sitt ganske fort og det går ikke lang tid før de ikke har venner igjen eller noen de kan stole på. Til de eneste de har rundt seg er de som er avhengi av narkotikaen de selger eller dritt unger som synes de er kul og tøff fodi de er "gangstar".

Men når vi snakker om litt større beløp som du nevner over her, 50k+, kan de ikke bøffe så altfor mangen før de blir tatt hånd om eller de må rømme.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i.
En dag bøffer de feil mann, så blir det nok en bank på døra Jævla søppelfolk.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Gode råd og du snakker sannhet, men denne anonyme person er for gangster for oss småfisker, så det er bare å ignorere vedkommende, altså personen lurer på hvorfor folk i det tunge rus miljøet er kynisk og egoistisk, LÅL.

Og til TS, fuck hva det er som deales, lag det selv, bli uavhengig er mitt råd.
Vis hele sitatet...
Når han skriver at personen det dreier seg om er tung kriminell så sier det seg selv at det ikke er folk som driver med en og en kilo eller hekker, så i den forbindelse er ikke du med ditt hjemmedyrka egenbruk den type erfarne kriminelle han etterspør svar fra. Ikke noe å bli støtt av det, og hvertfall ikke noe å bli frekk i kjeften over.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet at folk i det miljøet er kyniske, lurte bare på hvor lang man kommer med oppførselen til han som rana meg for 50k.
Vis hele sitatet...
Det spørs hvor psykopater de er og hvem de har i ryggen. Er det en amf stuker som bøffer alle og ingen har respekt for så kommer han ikke langt men er det en gjengkriminell med våpenfolk i ryggen så kommer de så langt de selv gidder (til noen evn blir drept) uavhengig av hvem andre mindre fisker som ikke liker de.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det spørs hvor psykopater de er og hvem de har i ryggen. Er det en amf stuker som bøffer alle og ingen har respekt for så kommer han ikke langt men er det en gjengkriminell med våpenfolk i ryggen så kommer de så langt de selv gidder (til noen evn blir drept) uavhengig av hvem andre mindre fisker som ikke liker de.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der mannen, han er nok dessverre i den kategorien med folk i ryggen og ganske psykopatisk.
New generation
colakork's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du sier noe der mannen, han er nok dessverre i den kategorien med folk i ryggen og ganske psykopatisk.
Vis hele sitatet...
Ødelegg dekka hans en gang i halvåret , men sånn egentlig burde du nok holde deg unna.
Spørs hvor mye du vil bli skadet selv for de 50k da. Om han har mange i ryggen som har våpen og gudene vet hva så kan jo han holde på så lenge han vil og orker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri sagt jeg er gangster? Jeg er en normal rus nyter som ble rana. Du trenger ikke å komme med sånne spydige kommentarer. Jeg vet at folk i det miljøet er kyniske, lurte bare på hvor lang man kommer med oppførselen til han som rana meg for 50k. Røyk den bønna di og legg deg a. Lool.
Vis hele sitatet...
Enig med du. Kloakk har den "gangster"-aktige holdningen, veldig direkte og halvfrekk i kommentarene, virker nesten litt stresset. Jeg kobler det til et nevrotisk sinn.

Sympatiserer for øvrig med deg, TS. Håper det løser seg.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Desverre kan det være sånn at slike idioter kan ende med å holde ut lenge. Jeg har vært inn og ut av miljøet i over 17 år i byen jeg bor. Flytta og kommet tilbake etter 7 år. Er fortsatt de samme løkene som styrer mye av salget .. og nye unge sjeler som de får inn i miljøet ender de opp med å ødelegge.
Jeg er ikke kriminell, men staten anser meg som det siden jeg har røyka masse og dreve med litt partydroger.. disse menneskene er kriminelle, de ødelegger liv og virker som de får holde på som de vill .. politiet har gitt opp og tar småfolk istedenfor
Har du ikke en kompis som mangler litt vett da? Gi han noen tusen for å oppsøke fyren og skape kvalme, begynner jo å bli såpass mye penger at det er verdt det
Oppsøk MC folk og tilby noen lapper. Si han stjal 200k.
Si de får alt så lenge de krever inn pengene og gir han juling
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Antiex Vis innlegg
Oppsøk MC folk og tilby noen lapper. Si han stjal 200k.
Si de får alt så lenge de krever inn pengene og gir han juling
Vis hele sitatet...
Skal de da kreve 200k av han, utifra hva, løgnen til TS? Da burde man vel ha en viss fartstid og respekt i slike kretser for å blitt tatt på alvor.
Hva om de finner 50k cash, 50k verdt av drogas og 50k verdt i elektronikk\bil(hvis de opererer slik jeg vettaf)
Da mangler det fortsatt 50k og jeg inbiller meg som nevnt ovenfor at du skal ha god "standing" hos slike folk for å ikke ende opp med en like stor regning og risikere mer stress. Vet ikke hvilken MC gjeng du sikter til, men det er vel gjerne folk man ikke ønsker å skylde ett øre. Eller man får venner for livet
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 12:46.
Hadde ikke gjort noe med mindre du blir kjent med mer "farlige" folk som kan kreve pengene tilbake. unntaket er jo om du er klin gærn selv og har tilgang til skytevåpen og har noen venner som kan backe deg i å rane han.

Angående MC gjenger i Norge. Ja de har noen farlige folk her og der men jevnt over er de ikke ekstremt farlige i Norge. Jeg ville helt ærlig vært mer redd for han som ranet deg enn HA eller Bandidos i Norge og jeg betviler at de hadde giddet peset med å kreve inn fra han fyren med tanke på at han har folk i ryggen og er bevæpna. selv om du var på godfot med noen fra gjengen.