Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1084
Nå har jeg blitt beskyldt for det meste å snakke kryptisk av en person som jeg har hatt god kontakt med i alle år, da tenker jeg at denne er umulig og komme seg ut av, nettopp pga forklaringen på det kryptiske kan være kryptisk og personen har fått tvangs tanke på den må jeg si. Sigh.

Nå mener jeg at alle snakker kryptisk av og til, nettopp pga man tenker mer ord enn man klarer å snakke? Hva med oi det glemte jeg eller det var ikke slik det var, det kan jo være ganske kryptisk?

Noen som vet om en fornuftig og fin vei ut av denne da personen dette gjelder kan ikke stole på noe av det jeg sier. Flott det.
Sist endret av FlyWithMe; 16. mai 2019 kl. 10:47.
Dersom du prater som du skriver har jeg full forståelse for at din venn mener du er kryptisk.
Kommunikasjon handler om å gjøre seg forstått, da holder det ikke å bare si stikkord av hva du tenker.
Hva problemene dine skyldes er ikke godt å si etter å lese førsteposten din, men jeg tror nok at fastlegen kan være et bra sted å starte.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er ikke alltid like lett å formulere seg på en måte folk forstår, og jeg måtte lese noe av dette et par ganger før jeg faktisk skjønte greia.

Hva med å gi oss et konkret eksempel på noe som blir oppfattet som kryptisk, og hva du mener med det? Har du prøvd å ganske enkelt ta deg litt bedre tid i en samtale (både muntlig og skriftlig) for å "mappe ut" setningen litt før den kommer ut?
Trådstarter, jeg synes du burde vurdere en tur til fastlegen slik MeTheWall sier. Det at en du har kjent en stund sier at du snakker kryptisk plus at posten din er ekstremt vanskelig å forstå, gir meg en følelse av at noe skurrer. Det gir meg også litt psykotiske vibes men det har jeg selvfølgelig inget grunnlag for å si.

Håper alt ordner seg, men istedetfor å tenke på hvordan du skal komme deg ut av dette kanskje du heller skal vurdere hvorfor denne personen sier det han sier?
Sist endret av Picard; 16. mai 2019 kl. 17:53.