Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1297
Hei. Min far kuttet ned et stygt tre i hagen som blokkerte utsikten. Vi fant ut i ettertid at dette treet tydligvis, i følge Finn, er verdt 60 000kr. Det kan vel umulig stemme?

Treet heter apeskrekk og grunnen til at jeg setter spørsmål ved verdien av treet er hvor himla stygt treet er Treet så helt vanvittig stygt ut og var en skikkelig eyesore. So lurer på hvordan i all verden et slikt tre kan ha en verdi på over en krone.
Selv om noe ligger på Finn.no til 60k så betyr ikke det at det blir solgt for den prisen
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Selv om noe ligger på Finn.no til 60k så betyr ikke det at det blir solgt for den prisen
Vis hele sitatet...
Takk for svar, sant det. Lå flere der. Bare nyskjerrig på om svindlere er blitt så desperate i disse tider at å selge trær er på moten nå. Eller om de faktisk er verdt mye penger.
Ligger flere ute til noen tusen og det ene til 60. Er jo lov å håpe og ha trua på at noen spesielt interesserte dukker opp.
Noen (altfor mange) har overdreven stor kjærlighet til de forvokste træra sine. Selv er jeg som dere, hogg ned shiten.
Hva er det man stresser over egentlig? Var det naboen sitt tre, eller er det tapt fortjeneste som er surt?
Bare til info:

Apeskrekkskogenes eksistens er truet og gamle trær er blitt sjeldne pga. uvettig hogst, utstrakt husdyrbeite og branner. Hogst er nå forbudt, arten er ikke tillatt i internasjonal handel (CITES) og den regnes blant verdens truede arter (Endangered, IUCN 2013).

https://www.uib.no/universitetshagen...caria-araucana
Jau, gamle trær koster penger. Kan ikke skaffes på andre måter enn å ta tida til hjelp så det koster kroner. Apeskrekk er skjeldne greier i Norge, så her har nok gamlingen kutta ned noen kroner. Om det er 60k eller 40k skal jeg ikke spekulere i.