Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1146
Freaks.
Fikk kjøpt en samsung mobil av en kamerat siden jeg jeg trengte en ny. Problemet er når jeg putter inn sim kortet mitt og slår koden, da står: feil kode prøv igjen om 10 minutter. For 2 år siden kjøpte jeg en brukt mobil og den startet med en gang med mitt sim kort. Noen som vet? Good Patrick`s Day.
Mest sannsynlig er mobilen låst til en annen mobiloperatør enn det sim-kortet ditt tilhører. Spør kompisen din.
Trådstarter
Etter å lest dine tidligere trådstartere og innlegg kan jeg ikke ta deg seriørst. Noen mods slett dåven. Takk.
Sist endret av Anti-Jante; 17. mars 2023 kl. 17:42.
Greit nok at Dåven ikke er den mest pålitelige kilden, men han kan ha rett.
Det høres ut som du forsøker å skrive inn pin-koden når du egentlig skal skrive inn koden til _telefonen_?

Da er det vel ganske vanlig med "vent 10 minutter" når du skriver feil for mange ganger? Pin-koden vil som regel bare si "Nope" og kreve PUK etter 3 feilslåtte forsøk.

Hør med kompisen din hva koden til selve _telefonen_ er kanskje?
Sannsynligvis er telefonen låst m telefonlås slik at du må låse opp denne før Pin. For å sjekke kan du starte telefonen uten sim og se om du da blir bedt om opplåsingskode.
Har du prøvd å tilbakestille den fullstendig? Tror kombinasjonen av volum opp, hjem og power knappen i avslått tilstand gir deg muligheten til å gjenopprette telefonen med fabrikk innstillinger. Helt sikker er jeg ikke, men hvordan du gjør det finner du ut med ett raskt Google-søk.
Patient zero
iblis's Avatar
Se om du greier å låsen den opp med SamFw FRP Tool
Fabrikkresett telefonen du, så fjerner du mobillåsen i samme slengen. Eventuelt spør kompisen du kjøpte telefonen av hva mobillåsen er for noe, så kan du fjerne den selv.
Sist endret av Superspurv; 19. mars 2023 kl. 14:44.