Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1412
Heisann!
Har lenge hatt lyst på et Playseat, men føler at prisen er ganske høy for meg akkurat nå, derfor har jeg lyst til å lage et selv. Har vel alt av deler til ramme, og skal sveise selv, så eneste jeg trenger er en stol. Har sett rundt på diverse bilbutikker på nett, men de fleste stolene er ganske dyre, sannsynligvis fordi de trenger diverse standarder etc for å bli brukt i bil. Så derfor lurer jeg på om noen her vet om sider som selger billige seter, gjerne norske.
Kan også komme med anbefalinger om dere vet om seter i vanlige biler som er gode å bruke. Har et bilopphøggeri en halvtime unna så om dere har tips kan jeg dra dit og se også!

- Whisplash
Bilseter generelt er greie å bruke til playseats. Du kan ofte ta av trekket og kutte i skummet slik at du får mer sidestøtte osv. Tror neppe du finner racingstoler til en rimelig penge med mindre du tar kontakt med folk som bedriver bilcross/rallycross osv i området.
Ta kontakt med en bilsportklubb. Et fastsatt levetid på stoler. Tror det et 5 år man får bruke den. Iallfall i rally og hastighetsløp.

Du kan sikkert få en brukt stol billig der.
bilcross miljøet er plassen for deg å lete. typ bilcross.no. spør etter en pen stol med utgått fia godkjenning. normal pris ligger på 500-1000kr for en stol som er utgått på fia! noe mere enn det er det ikke verdt
Takker for flotte svar :-D Skal se litt på linken din TheDreamer, og hvis jeg ikke kommer over noe der går jeg nok for forslaget til F4celess.
Forhåndsbestilt Gran Turismo 6 så ønsker ikke å drøye dette så alt for lenge