Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2016
Til dere lesere!

Jeg kommer fra en narsissistisk familie og har desverre blitt offer for lignendes personligheter i hele mitt liv, men nekter å gi opp da jeg har to nydelige barn. Voksen og selvstendig jente og godhjertet gutt på 13 år.

I dag kom jeg hjem fra et opphold i Oslo der jeg fikk 3 av 5 Ketamin behandlinger, uten å merke noe som helst forskjell.

Flere avhengigheter har fulgt meg gjennom livet og også alkoholen så nå lurer jeg på om det er andre her som også har prøvd ut denne medisinen, som faktisk har en suksess rate på hele 86%

Håper påsaklige svar og gjerne pm
Jeg har tatt ketamin, men kun administrert via doktor feel good aka me! Kanskje de ikke har gitt deg stor nok dose :/ Det skal funke de greiene det da. Sa du ikke noe mens du var der at det var tamt?
Personlig synes jeg Ketamin er mest effektivt mot dødsangst. Så lurer litt på hvorfor dette ikke tilbys rutinemessig til de med kreft.
Trådstarter
29 3
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg har tatt ketamin, men kun administrert via doktor feel good aka me! Kanskje de ikke har gitt deg stor nok dose :/ Det skal funke de greiene det da. Sa du ikke noe mens du var der at det var tamt?
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Jo, jeg fortalte de at jeg desverre har en enorm toleransegrense (arvet etter min far, som har det nedskrevet i lege-sjornalen sin) så jeg fikk den største dosen de ga sine pasienter.

Jo, jeg ga beskjed og håper de øker dosen betraktelig i neste runde om en knapp måned. Kan du fortelle om din egen opplevelse med Ketamin?

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Personlig synes jeg Ketamin er mest effektivt mot dødsangst. Så lurer litt på hvorfor dette ikke tilbys rutinemessig til de med kreft.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du berettiget spør om! Greien er vel at det ikke er kjent nok, men jeg tror det vil bli mer og mer utbredt etterhvert. Nå er det to off. plasser i Norge der det tilbys; Sykehus Østfold og moss DPS, men ventelisten kan være opp til 9 mnd.
Sist endret av Trying; 13. februar 2024 kl. 02:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå har jeg hverken fått ketamin som behandling, eller tatt det på eget initiativ. Men, jeg har jobbet meg gjennom rusavhengighet og fått oversikt over alt av omsorgssvikt, traumer og mye annet.

Det jeg kan si er....jeg har forstått det slik at ketamin i seg selv ikke er selve løsningen. Men, den kan bidra til å "legge ned" det mentale forsvaret og en del overlevelsesstrategier og slikt. Med andre ord gjøre deg mer tilgjengelig for å få snakket ut om det som du har opplevd og potensielt også fortrengt. Selvom du har mentalt fortrengt ting, så husker kroppen din allikevel.

Ettersom du har vokst opp under veldig ugunstige forhold og at det har medført mye utover "bare" det at narsissisme er lite bra for noen, så sier du også at du har hatt dine utfordringer med rus. Også er det depresjon som du nevner også.
Slike ting kan skape veldig komplekse overlevelsesstrategier (mentalt forsvar) som det kan ta mye tid å bryte igjennom. Slik var det ihvertfall for min del når jeg hadde min behandling. Og hver gang jeg trodde at jeg hadde "kommet igjennom" forsvaret mitt og fått den kontakten jeg ønsket med meg selv og mine følelser, så dukket en ny fraksjon og variant av mitt forsvar opp. Det var veldig utmattende og slitsomt, men det gikk til slutt. Men, det krevde en iherdig innsats over tid og jeg hadde støtte av veldig flinke og kompetente terapeuter.

Vet ikke om det er noe du kan kjenne deg igjen i eller om det gir noe mening for deg, men tenkte det kunne være nyttig å gi deg innspill på ihvertfall.
Hadde du integrasjonsterapi i tillegg?
Kan jeg spørre hvilken klinikk i Oslo du brukte? Og hvor mange mg pr kroppsvekt du har fått? Intramuskulær injeksjon?

Fastet du før behandlingen?

Jeg tror ketamin har stort potensiale med tanke på ulike psykiske problemer og også alkoholmisbruk, men mange variabler kan spille inn for best utbytte av behandlingen..
Sist endret av Autspes; 13. februar 2024 kl. 16:35.
Hvis ketamin har gitt deg nada, så ville jeg forsøkt med sopp.

Jeg syns det er lettere å starte med blanke ark dagene/ukene etter enn sopptur kontra LSD og ketamin.

Den ene soppturen fikk meg til å slutte med tobakk.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil heller anbefale antabus og nye rutiner (om drikkingen er noe du gjør fast på kvelden eller lignende) mot alkoholproblemer enn ketamin.

Det at du har et tilknytningsmønster formet av oppvekst med narsissister som gjør at du dras mot disse i dag som voksen, og kanskje har problemer med å reagere på de røde flaggene og ta avstand i tide, er noe du må jobbe med i terapi. Ikke noe rusmiddel eller medisin kan endre sånt.
Trådstarter
29 3
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg har tatt ketamin, men kun administrert via doktor feel good aka me! Kanskje de ikke har gitt deg stor nok dose :/ Det skal funke de greiene det da. Sa du ikke noe mens du var der at det var tamt?
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Jo, jeg fortalte om den høye toleranse grensen jeg har så fikk den høyeste dosen. Desverre er det noe jeg har arvet etter min far og han har det nedskrevet i legesjornalen sin at han må dopes ned som en hest... Har du prøvd det selv, eller?

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Personlig synes jeg Ketamin er mest effektivt mot dødsangst. Så lurer litt på hvorfor dette ikke tilbys rutinemessig til de med kreft.
Vis hele sitatet...

Ja, det kan du spør om! Jeg tror Ketamin vil bli den nye 'verdens-medisinen' da de har innført det i Sykehus Østfold og Moss DPS.

Overlegen som står bak dette, Lowan Srewart, styrer klinikken der jeg har gått og den skal være den beste av de 12 private klinikkene i Norge.
Sist endret av Trying; 14. februar 2024 kl. 21:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
29 3
Sitat av SaySo Vis innlegg
Nå har jeg hverken fått ketamin som behandling, eller tatt det på eget initiativ. Men, jeg har jobbet meg gjennom rusavhengighet og fått oversikt over alt av omsorgssvikt, traumer og mye annet.

Det jeg kan si er....jeg har forstått det slik at ketamin i seg selv ikke er selve løsningen. Men, den kan bidra til å "legge ned" det mentale forsvaret og en del overlevelsesstrategier og slikt. Med andre ord gjøre deg mer tilgjengelig for å få snakket ut om det som du har opplevd og potensielt også fortrengt. Selvom du har mentalt fortrengt ting, så husker kroppen din allikevel.

Ettersom du har vokst opp under veldig ugunstige forhold og at det har medført mye utover "bare" det at narsissisme er lite bra for noen, så sier du også at du har hatt dine utfordringer med rus. Også er det depresjon som du nevner også.
Slike ting kan skape veldig komplekse overlevelsesstrategier (mentalt forsvar) som det kan ta mye tid å bryte igjennom. Slik var det ihvertfall for min del når jeg hadde min behandling. Og hver gang jeg trodde at jeg hadde "kommet igjennom" forsvaret mitt og fått den kontakten jeg ønsket med meg selv og mine følelser, så dukket en ny fraksjon og variant av mitt forsvar opp. Det var veldig utmattende og slitsomt, men det gikk til slutt. Men, det krevde en iherdig innsats over tid og jeg hadde støtte av veldig flinke og kompetente terapeuter.

Vet ikke om det er noe du kan kjenne deg igjen i eller om det gir noe mening for deg, men tenkte det kunne være nyttig å gi deg innspill på ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Takker mye for svar og må gratulere deg med innsatsen du har gjort! Nei, tror heller ikke det er en 'magic pill' for en må jo jobbe med medisinen! Suksessraten er jo på hele 86% så jeg må jo være heeelt spesielt da det overhode ikke funket på meg Faktisk uttalte selveste overlege og grunderen, Lowan Stewart, at det kun er under 5% som ikke får NOEN positiv effekt ut av det så her har jeg vært max uheldig! Skal tå injisering nr. 4 og 5 om få uker så da er det bare å håååpe

Sitat av Autspes Vis innlegg
Hadde du integrasjonsterapi i tillegg?
Kan jeg spørre hvilken klinikk i Oslo du brukte? Og hvor mange mg pr kroppsvekt du har fått? Intramuskulær injeksjon?

Fastet du før behandlingen?

Jeg tror ketamin har stort potensiale med tanke på ulike psykiske problemer og også alkoholmisbruk, men mange variabler kan spille inn for best utbytte av behandlingen..
Vis hele sitatet...
Ja, hadde det og klinikken jeg holder på med er et utmerket team med de beste i hele landet sies det. Vet jeg er ei hard nøtt så måtte sikte på stjernene,enda om det koster mer ;P Axon klinikken i Oslo! Mener den første dosen var 0,8 mg pr kilo og den andre samt den 3. var ca 1,1

Ja, jeg fastet før og spiste ikke 3 timer før de satte sprøyten.

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvis ketamin har gitt deg nada, så ville jeg forsøkt med sopp.

Jeg syns det er lettere å starte med blanke ark dagene/ukene etter enn sopptur kontra LSD og ketamin.

Den ene soppturen fikk meg til å slutte med tobakk.
Vis hele sitatet...
Fantastisk at sopp gjorde deg fri fra tobakk, men har prøvde det samt Ibogain (alle typene) Ayuasca og LSD så nå er jeg bare frustrert over at ingenting har hjulpet til nå...

Sitat av Autspes Vis innlegg
Hadde du integrasjonsterapi i tillegg?
Kan jeg spørre hvilken klinikk i Oslo du brukte? Og hvor mange mg pr kroppsvekt du har fått? Intramuskulær injeksjon?

Fastet du før behandlingen?

Jeg tror ketamin har stort potensiale med tanke på ulike psykiske problemer og også alkoholmisbruk, men mange variabler kan spille inn for best utbytte av behandlingen..
Vis hele sitatet...
Hei, trodde jeg hadde svart deg men ser ikke slik ut... Ja, jeg drakk litt dagene før 1. og 2. sprøyten Mindre enn jeg vanligvis gjør, men noen pils ble det. Før den 3. sprøyten holdt jeg meg unna i 3 dager uten at det ga meg noe mer. Skal ta to behandlinger til og skal tvinge meg selv til å holde meg edru i to uker i håp om at det får en funk
Sist endret av Trying; 17. februar 2024 kl. 12:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har flere ganger prøvd Ketamin og mitt inntrykk er at hvordan man vil reagere på Ketamin handler mye om hvordan personlighet man har. Det kanskje viktigste er at man må være en person med et åpent sinn.
Ketamin har hjulpet meg mye i.f.t. depresjon, har bare tatt det alene og med venner.

Jeg tok mer eller mindre hver dag i tre uker og det er nok ikke å anbefale for alle
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg har flere ganger prøvd Ketamin og mitt inntrykk er at hvordan man vil reagere på Ketamin handler mye om hvordan personlighet man har. Det kanskje viktigste er at man må være en person med et åpent sinn.
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt ketamin 1 gang i mitt liv ganske random egentlig.
Jeg har ptsd men visste ikke det da. Snortet en grammer kjapt som fitte og havnet i k Hole, jeg husker ikke så mye av det utenom at fear and loathing in Las Vegas var meget merkelig å se på. Så hadde jeg ikke kropp lenger plutselig, svevde i en merkelig stillstand der hvor musikken har veldig mye å si.

Det er flere måneder siden og jeg tror 100% at det har gjort meg lettere til sinns den dag idag. Selv medisinering rett å slett.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Jeg har kjøpt ketamin 1 gang i mitt liv ganske random egentlig.
Jeg har ptsd men visste ikke det da. Snortet en grammer kjapt som fitte og havnet i k Hole, jeg husker ikke så mye av det utenom at fear and loathing in Las Vegas var meget merkelig å se på. Så hadde jeg ikke kropp lenger plutselig, svevde i en merkelig stillstand der hvor musikken har veldig mye å si.

Det er flere måneder siden og jeg tror 100% at det har gjort meg lettere til sinns den dag idag. Selv medisinering rett å slett.
Vis hele sitatet...
Selv så ser jeg på film eller tv serier når jeg tar Ketamin. Det som da sies og gjøres får da en helt annen betydning i hodet mitt. Det er litt som å fly ut av kroppen og inn i et helt annet univers som har helt andre fysikk lover enn vårt univers. Et univers hvor alt er mulig.

Synd man fort glemmer hvordan det var når ketamin er ute av kroppen.
Anonym bruker
"Tropisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Musikk er min ting på ketamin, spesielt om man har vinyl el. og kan justere hastigheten på musikken, utrolig gøy. Tv og ketamin høres kjedelig ut, ser heller innover. 1 - 1,5 g ila. en kveld letter mine depressive symptomer betydelig, men så er jeg "ferdig behandla" med kognitiv atferdsterapi og uten skjeletter i skapet. Vanskelig å ikke kose seg på ketamin om man liker ting rart.
Anonym bruker
"Tropisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angående din behandling Trying, hvor mye koster det? Hvor mange timer med samtaleterapi må man gjennom, og hva slags type terapi benytter de? Glemte å nevne at for meg så varer den antidepressive effekten omtrent i to uker etter én kveld. 86 % høres veldig overdrevent ut, tallene jeg har sett er endel lavere. Har lest om behandlere som blir frelst av pasienter som smiler og ler etter første injeksjon, etter alt annet er forsøkt. Poenget mitt er at de det virker for merker som regel umiddelbar bedring. Ville derfor ikke hatt så store forhåpninger til den videre effekten om jeg var deg. Perioden etter ketamin er topp for å endre negative tanke- og handlingsmønstre, men det vet du sikkert.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tv og ketamin høres kjedelig ut, ser heller innover. 1 - 1,5 g ila. en kveld letter mine depressive symptomer betydelig, men så er jeg "ferdig behandla" med kognitiv atferdsterapi og uten skjeletter i skapet. Vanskelig å ikke kose seg på ketamin om man liker ting rart.
Vis hele sitatet...
Du burde prøve det en gang. Det er ingen god ide å se en action film når du tar ketamin, men f.eks. Noe mystisk slik som science fiction eller fantasy.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angående din behandling Trying, hvor mye koster det? Hvor mange timer med samtaleterapi må man gjennom, og hva slags type terapi benytter de? Glemte å nevne at for meg så varer den antidepressive effekten omtrent i to uker etter én kveld. 86 % høres veldig overdrevent ut, tallene jeg har sett er endel lavere. Har lest om behandlere som blir frelst av pasienter som smiler og ler etter første injeksjon, etter alt annet er forsøkt. Poenget mitt er at de det virker for merker som regel umiddelbar bedring. Ville derfor ikke hatt så store forhåpninger til den videre effekten om jeg var deg. Perioden etter ketamin er topp for å endre negative tanke- og handlingsmønstre, men det vet du sikkert.
Vis hele sitatet...
Jeg har samme erfaring, altså at den antidepressive effekten, men også den angstdempende effekten varer i opptil 2 uker.

Gir private klinikker ketaminbehandling til oss som har rusproblemer eller har hatt dette tidligere?
I retningslinjene for ketaminbehandling så sier de iallefall at vi ikke skal få det. Litt ironisk når ketamin iallefall hos meg gjerne fører til at jeg bruker mindre rusmidler. Mister på en måte smaken og lysten på det.
Sist endret av einsteindragon; 17. februar 2024 kl. 18:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tropisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Du burde prøve det en gang. Det er ingen god ide å se en action film når du tar ketamin, men f.eks. Men noe mystisk slik som science fiction eller fantasy.
Vis hele sitatet...
Har vært steder hvor tven fremsto 200 meter høy og de viste typisk trippedritt fra youtube. Mer enn én gang, med Fear and Loathing også. Så utrolig jævla kjedelig, blir veldig tydelig at man ser på en flat skjerm. For min del kan jeg ta ketamin opp ned i kloakken, omgivelsene blir veldig irrelevante.

De beste opplevelsene mine var i ei myr på festival, med høljregn om sommeren. Bare vassa rundt i shorts, bada litt i mosedekte pytter og snorta og drakk friskt regnvann mellom slaga. Stormkast og verdens største fjell i Lofoten er på en sterk andreplass. Siden ketamin er smertestillende boksa jeg ned pluggene til lavvoen, hadde helt moste knoker i ukesvis etterpå.

Myra, stranda, grotta, helleren eller oppi bekken med hodetelefoner, liggeunderlag og en bra spilleliste er alt jeg trenger.

Om man snorter mye ket er det lurt å sniffe bihulene renere med vann mellom slagene. Plutselig løsner mye av guffa i nesa og så er man på bærtur igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vært steder hvor tven fremsto 200 meter høy og de viste typisk trippedritt fra youtube. Mer enn én gang, med Fear and Loathing også. Så utrolig jævla kjedelig, blir veldig tydelig at man ser på en flat skjerm. For min del kan jeg ta ketamin opp ned i kloakken, omgivelsene blir veldig irrelevante.

De beste opplevelsene mine var i ei myr på festival, med høljregn om sommeren. Bare vassa rundt i shorts, bada litt i mosedekte pytter og snorta og drakk friskt regnvann mellom slaga. Stormkast og verdens største fjell i Lofoten er på en sterk andreplass. Siden ketamin er smertestillende boksa jeg ned pluggene til lavvoen, hadde helt moste knoker i ukesvis etterpå.

Myra, stranda, grotta, helleren eller oppi bekken med hodetelefoner, liggeunderlag og en bra spilleliste er alt jeg trenger.

Om man snorter mye ket er det lurt å sniffe bihulene renere med vann mellom slagene. Plutselig løsner mye av guffa i nesa og så er man på bærtur igjen.
Vis hele sitatet...
Haha, litt rart at du i det hele tatt klarer å bevege deg noe særlig når du tar Ketamin.

Jeg foretrekker å ta ketamin oralt. Man må ta en del mer enn når man snorter det, men virkningen varer lengre. K hole kommer etter 30 min og varer i 1 time. Og det som kommer etter K holet varer i ca. 6 timer før jeg er tilbake til meg selv.
Finner spesielt Lsd, mest effektivt mot rus sug
Trådstarter
29 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angående din behandling Trying, hvor mye koster det? Hvor mange timer med samtaleterapi må man gjennom, og hva slags type terapi benytter de? Glemte å nevne at for meg så varer den antidepressive effekten omtrent i to uker etter én kveld. 86 % høres veldig overdrevent ut, tallene jeg har sett er endel lavere. Har lest om behandlere som blir frelst av pasienter som smiler og ler etter første injeksjon, etter alt annet er forsøkt. Poenget mitt er at de det virker for merker som regel umiddelbar bedring. Ville derfor ikke hatt så store forhåpninger til den videre effekten om jeg var deg. Perioden etter ketamin er topp for å endre negative tanke- og handlingsmønstre, men det vet du sikkert.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Ja, musikk er også min ting når det kommer til psykedelika, men har hørt alt fra TV, skogsturer, party osv.

Det er en DYR behandling og kommer på hele 45.000! Heldigvis kan det betales over to år så jeg har fått ordnet med en ratebehandling.
Den høye suksessraten er tall fra klinikken der jeg går, Axon i Oslo, men har også lest andre etater som informerer om det samme.
Også har jeg lest fra seriøse kilder at de har en lavere rate.

Det er visstnok en enorm forskjell på folk og da de følger opp tidligere klienter og kontakter de ca 1 mnd senere har de ALLER fleste fått en gradvis virkning og da er de selvfølgelig veldig fornøyde!

Nå skal ekspertene diskutere hva som kan være grunnen og også hvor stor dose de skal våge gi meg de to siste gangene, som blir i Mars.

Nå må jeg innrømme å ha drukket noen øl i tiden før behandlingen, men selv tviler jeg på at det er DET som er grunnen... Psykologen mente det hadde med spenninger og forsvarsmekanismene i kroppen som stopper det hele så nå er det meditering og trening

Nei, forhåpninger har jeg overhode ikke men da er DET også prøvd...

j

Sitat av Candiru Vis innlegg
Finner spesielt Lsd, mest effektivt mot rus sug
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd både LSD, Ibogain, Ayahuasca mm og er skuffet over at INGENTING av det funker mot hverken det ene, eller andre...
Sist endret av Trying; 21. februar 2024 kl. 21:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde store fiorentninger til lavdose iboga. Tok 0.25-.0.5 g daglig i 10 dager ca. Hadde ikke noe virkning i ettertid. Kjente dog at det var ett ganske potent stoff. Hadde aldri turt å ta det i de store dosene som mange gjør.
Sist endret av FriFugl; 21. februar 2024 kl. 21:13.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Candiru Vis innlegg
Finner spesielt Lsd, mest effektivt mot rus sug
Vis hele sitatet...
kan også anbefale psykadelika
Trådstarter
29 3
Sitat av Candiru Vis innlegg
Finner spesielt Lsd, mest effektivt mot rus sug
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd både LSD, Ibogain, Ayahuasca mm og er skuffet over at INGENTING av det funker mot hverken det ene, eller andre...

Sitat av FriFugl Vis innlegg
Jeg hadde store fiorentninger til lavdose iboga. Tok 0.25-.0.5 g daglig i 10 dager ca. Hadde ikke noe virkning i ettertid. Kjente dog at det var ett ganske potent stoff. Hadde aldri turt å ta det i de store dosene som mange gjør.
Vis hele sitatet...
Det jeg mistenker er at det er en liten del av oss som psykedelika overhode ikke funker så kanskje vi to er av de uheldige, i såfall?

Håper uansett mistanken min er feil, slik at det funker på ALLE bare en tar høy nok dose og 'sett og setting' er i orden...

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg har flere ganger prøvd Ketamin og mitt inntrykk er at hvordan man vil reagere på Ketamin handler mye om hvordan personlighet man har. Det kanskje viktigste er at man må være en person med et åpent sinn.
Vis hele sitatet...
Tror også at personligheten spiller inn her, som i de fleste andre tilfeller En av teoriene til psykologen var at det jeg hadde gj. gått fra dag. nr. 1 og frem til nå, var så graverende og traumatisk at jeg ikke klarer slappe av nok til å 'ta' imot medisinen og 'la' den gjøre gjobben sin.

Jeg mener jeg har et åpent sinn og er ikke redd for hverken sprøyter, eller psykedelika så hilser det jo bare velkommen og håper

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg har flere ganger prøvd Ketamin og mitt inntrykk er at hvordan man vil reagere på Ketamin handler mye om hvordan personlighet man har. Det kanskje viktigste er at man må være en person med et åpent sinn.
Vis hele sitatet...
Tror også at personligheten spiller inn her, som i de fleste andre tilfeller En av teoriene til psykologen var at det jeg hadde gj. gått fra dag. nr. 1 og frem til nå, var så graverende og traumatisk at jeg ikke klarer slappe av nok til å 'ta' imot medisinen og 'la' den gjøre gjobben sin.

Jeg mener jeg har et åpent sinn og er ikke redd for hverken sprøyter, eller psykedelika så hilser det jo bare velkommen og håper
Sist endret av Trying; 23. februar 2024 kl. 00:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SaySo Vis innlegg
Det jeg kan si er....jeg har forstått det slik at ketamin i seg selv ikke er selve løsningen. Men, den kan bidra til å "legge ned" det mentale forsvaret og en del overlevelsesstrategier og slikt. Med andre ord gjøre deg mer tilgjengelig for å få snakket ut om det som du har opplevd og potensielt også fortrengt. Selvom du har mentalt fortrengt ting, så husker kroppen din allikevel.
Vis hele sitatet...
Du blander ketamin med MDMA. Ketamin i denne sammenheng blir brukt som en hurtigvirkende antidepressiva. Altså stoffet i seg selv skal virke lindrende.