Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1664
Okey, her er greia. Jeg satt og spilte litt Crysis 2 på PS3en min tidligere i dag. Plutselig fryste spillet seg og det kom tre raske pip fra PS3en før den skrudde seg av. Jeg skrudde konsollen på igjen og fortsatte å spille som normalt, men spillet fryste seg på nytt igjen på det samme stedet. Når jeg da prøvde å skru PS3en på igjen, rakk jeg bare å se "introen" som kommer før du velger bruker. Der fryste den seg, og skrudde seg helt av.

Etter dette har jeg prøvd forgjeves å få start igjen. Jeg har latt den stå i 4-5 timer, dratt ut alle kontaktene og koblet til på nytt igjen. Det som skjer når jeg prøver å starte PS3en nå, er at den starter som vanlig og går i 10-20 sek før den viser et lite, raskt gult lys og skrur seg av igjen. I løpet av de sekundene kommer det ikke opp noe bilde på skjermen og det står bare "ikke signal" på TVen hele tiden. Jeg har prøvd å holde inne power-knappen, skru av på baksiden osv, men ingenting fungerer. Etter å ha prøvd en god stund begynner plutselig PS3en å blinke rødt når den er skrudd av. Jeg må trykke på power-knappen en gang for å få konstant rødt lys, og så en gang til for å få skrudd PS3en på, men den skrur seg fortsatt av igjen.

Noen som kan si meg om dette er YLOD eller ikke, evt. om det er en vanlig YLOD-situasjon eller en annen variant? Tips til hvordan jeg kan få fikset dette?

Det er forresten den "gamle" 60GB PS3en jeg har.
Tipper den blir for varm pga. for mye støv i konsollen, prøv trikset i denne: http://www.spill.no/forum/default.as...sts&t=1695&p=2 tråden, og se om det hjelper (Sony's innebygde rensefunksjon, om din ps3 har støtte for det).
Jeg hadde samme problemet, virker ivartfall veldig likt !
( må bare si, beklager rotete innlegg, sitter i matte timen og må sjappe meg )

1. Skru ps3'en av, hold deretter på knappen inne til det kommer (husker ikke antall piip) nesten som og bytte til og fra HD.
2. Du skal så komme inn på en reebot meny, der du kan velge mellom og sette hele systemet tilbake til fabrikk innstiling.

Dette redda min ps3, men er jo ikke sikkert det funker for deg ..
lykke til, vist det ikke funker kan jeg ikke undersøke noe nærmere før mandag :/
Kjøleguffa som Sony bruker funker kun i 2 år, ved normal bruk. Jeg har hatt dette på 2 av mine PS3er og det kommer ikke pga støv inni, men pga dårlig kjøleguffe, ovnstrickset og RITE LOK SL65 kan gi over 5 års normal brukstid for vidunderet.

Snittlevetida ser ut til å være 2 år og 3 mnder om man bruker spillern ca 1-3 timer hver dag. I 2009 så jeg en del på film og serier, så den ble nok benyttet 2 timer pr døgn i snitt.
Sist endret av fxxked; 29. april 2011 kl. 10:52.
Catch1994's Avatar
Trådstarter
16 0
Takker for svar =) Får håpe det bare er støvet det er snakk om, jeg skal i hvert fall prøve å rense det ut nå.
Hvis støv er grunnen er det kanskje ikke så rart da jeg har hatt min PS3 i over 3 år uten å rense en eneste gang..
Sitat av fxxked Vis innlegg
Kjøleguffa
Vis hele sitatet...
Kjølepasta heter det.

Viser forøvrig til følgende tråd som omhadler det samme: http://freak.no/forum/showthread.php?t=185561
Catch1994's Avatar
Trådstarter
16 0
Okey, nå prøvde jeg både rensefunksjonen på PS3'en og å støvsuge den manuelt på lav styrke. Ingen av delene fungerte. Er det dette her som er den riktige løsningen?
Bortsett fra at jeg ville brukt steikeovnen istede for "industriell hårføner"; Ja.
Catch1994's Avatar
Trådstarter
16 0
Okey, men er det garantert at det som blir gjort i videoen fungerer? Noen som har erfaringer med det og har opplevd forandring på PS3en senere? Før jeg begynner med noe vil jeg være helt sikker på at jeg bør gjøre det.
Sitat av Catch1994 Vis innlegg
Okey, men er det garantert at det som blir gjort i videoen fungerer? Noen som har erfaringer med det og har opplevd forandring på PS3en senere? Før jeg begynner med noe vil jeg være helt sikker på at jeg bør gjøre det.
Vis hele sitatet...
De er ikke garantert at det i videoen fungerer.
Det er derimot garantert at PS3'en ikke vil fungere dersom du ikke gjør noe...

Jeg kommer nok selv til å bake HK, GPU og CPU på PS3'en når jeg har tid.
Catch1994's Avatar
Trådstarter
16 0
Da har jeg fullført del 1 av videoen. Må si jeg ble sjokkert av å se hvor mye støv som faktisk lå der inne. Nå må jeg bare få anskaffet meg kjølepastaen så jeg kan fortsette.