Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1536
Ironisk nok kan du på en måte ikke være klinisk død, du er død, det er kun for de som fortsatt lever at du er noe som helst

Point beeing..

Er det noen her som har vært erklært død for så å bli gjennopplivet?

Ironisk nok igjen er dette den eneste måten du kan ha vært død på, når du har blitt gjennopplivet igjen.

En mann jeg kjente for mange år siden har vært erklært død et par ganger ifbm. Overdoser, han beskrev det som kaldt, mørkt og helt forjævlig..

Jeg tror på overnevntes forklaring/skildring da denne er forenlig med vitenskap og seriøs filosofering..

Har du blitt gjennopplivet?
Ja, du merker ikke så mye. Jævlig hodepine i noen dager dog.
Var ikke død, men opplevde at jeg svevde ut av meg selv. Da forstod jeg at sjelen går ett annet sted når vi dør.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Var ikke død, men opplevde at jeg svevde ut av meg selv. Da forstod jeg at sjelen går ett annet sted når vi dør.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette litt? Innlegget ditt gir veldig liten mening uten noen kontekst.

Også må jeg bare si at vist dette var en nær døden opplevelse så er sannsynligheten for at hjernen spiller deg ett puss mye større enn at "sjelen" din faktisk var på veg noen plass. Sånt skjer når ting er nær shutdown.

Det er også mange andre måter man kan oppleve dette på. En stor dose ketamin bare for å neven en av de..
Jeg opplevde det da jeg hadde paralyse i våken tilstand. Var ikke ruset. Jeg klarte ikke bevege meg. Plutselig bare fløt jeg ut av kroppen og ut i rommet. Jeg kunne se alt rundt meg i detalj.
Tror det er forskjellig fra folk til folk. Et par akutte hjertestanser jeg har jobbet på var helt sånn "hva skjedde nå, husker jeg sto en plass/gjorde noe, så ble alt svart også våknet jeg her". Mens andre folk beskriver mer klassiske ting som ut av kroppen-opplevelser/livet i revy... Dette blir jo bare spekulasjon da, men ser kanskje for meg at tilstander/lidelser som gir kroppen litt mer tid å forberede seg på dødstidspunktet som f.eks skader, kan føre til utskillelse av andre nevrotransmitterstoffer, og gi andre opplevelser.
Enig med mastermark at omstendighetene før døden inntreffer kan påvirke opplevelsen av det å dø sett ut i fra hjernens kjemiske prosesser, det er nettopp det, opplevelsen av å dø.

Å ha vært død for så å bli gjennopplivet for så å bli spurt "hvordan var det" blir kanskje et umulig spørsmål å svare på da du ikke er ved bevissthet som død uansett..

Jeg håper det er som å sove <3
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Jeg opplevde det da jeg hadde paralyse i våken tilstand. Var ikke ruset. Jeg klarte ikke bevege meg. Plutselig bare fløt jeg ut av kroppen og ut i rommet. Jeg kunne se alt rundt meg i detalj.
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som en søvnparalyse. Veldig vanlig å få merkelige opplevelser og forskjellige halliser under en søvnparalyse. Been there for å si det sånn

Jeg tipper du lå i sengen din da dette skjedde?
Sist endret av Alge; 18. januar 2024 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stemmer det ja.
Er det bare meg eller er layouten helt på tryne på denne sida?
Du vet jo knapt hvem du gir thumbs up, svarer eller siterer fordi alt av ikon virker hulter til bulter.
Jeg prøvde å svare på en post men svarte på posten over eller under fordi jeg så faen ingen skille der jeg kunne svare på DEN posten
Sist endret av Echo_Chamber; 19. januar 2024 kl. 10:06.
Sitat av Echo_Chamber Vis innlegg
Er det bare meg eller er layouten helt på tryne på denne sida?
Du vet jo knapt hvem du gir thumbs up, svarer eller siterer fordi alt av ikon virker hulter til bulter.
Jeg prøvde å svare på en post men svarte på posten over eller under fordi jeg så faen ingen skille der jeg kunne svare på DEN posten
Vis hele sitatet...
Det er bare deg.
Sitat av Echo_Chamber Vis innlegg
Er det bare meg eller er layouten helt på tryne på denne sida?
Du vet jo knapt hvem du gir thumbs up, svarer eller siterer fordi alt av ikon virker hulter til bulter.
Jeg prøvde å svare på en post men svarte på posten over eller under fordi jeg så faen ingen skille der jeg kunne svare på DEN posten
Vis hele sitatet...
Det er for å sile ut bestemødre og kommuneansatte.