Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3255
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg går på butikken og får høre fra en random jente som stuker med heroin/amf i sittende "squat" stilling på asfalten med en annen fyr; "husker du at kjærsten min hoppa på deg og kvelte deg? det kommer til å skje igjen neste gang han ser deg". Jeg aner ikke hva hun snakker om å har nesten blitt redd for å gå ut av min egen dør.

Hva kan jeg gjøre her?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anmeld. Hun husker sikkert ikke hvor mange hun har trua i løpet av en dag uansett.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ærlig talt hun ikke vet selv hva hun snakket om og at dette er glemt 5 minutt etterpå. Ville ikke bekymret meg
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror ærlig talt hun ikke vet selv hva hun snakket om og at dette er glemt 5 minutt etterpå. Ville ikke bekymret meg
Vis hele sitatet...
Hun scannet meg opp og ned som om hun kjente meg igjen.. Hadde ikke brydd meg vanligvis da jeg går forbi her mange ganger hver eneste dag og hører og ser masse rart, men nå er det litt skummelt - føler at jeg kommer til å bli skadet av hvem enn denne "kvelefyren" er. Det er liksom rett utenfor døren min, vil ikke ha noe vold
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hun scannet meg opp og ned som om hun kjente meg igjen.. Hadde ikke brydd meg vanligvis da jeg går forbi her mange ganger hver eneste dag og hører og ser masse rart, men nå er det litt skummelt - føler at jeg kommer til å bli skadet av hvem enn denne "kvelefyren" er. Det er liksom rett utenfor døren min, vil ikke ha noe vold
Vis hele sitatet...
Skjønner. Tror likevel ikke det er noe å bekymre seg for. Er ikke så mye annet å gjøre enn å anmelde eller gjøre seg klar for en eventuell konfrontasjon, noe jeg tviler at på kommer til å skje. "Kvelefyren" må jo også kjenne deg igjen eventuelt og det er ikke sikkert han er like fjesblind som hun makka-dama
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drit i henne hun husker det sikkert ikke. Ser du henne igjen så anbefaler jeg bare å krysse veien, snu hodet sitt i en annen retning og ikke svare på noe som blir sagt.

Hva faen skal hun gjøre liksom? Kanskje fikse pepperspray?
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pillestuk. Aldri hørt noen tøffe seg og true så mye som pillerusa folk. Man er i en annen verden, du er glemt ti sekunder senere.
Er nok ikke noe å være redd for, enten bare stuk eller så trodde kjerringa du var ei annen. Hvis du likevel ikke klarer å slutte å tenke på dette, bestill Pepperspray fra eBay eller wish, kommer i posten etter to uker.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg husker når jeg var i en dyp benzo/amfetamin rus så var det ei jente i leiligheta som jeg nistirra på, skikkelig stirring hvor de måtte bare spørre «hvorfor stirrer du så?»

Da snappet jeg ut av det og sa bare «trodde det var noen andre» husker ærlig ikke hvem jeg trodde det var som satt der, men det så ut som noen andre hvert fall. Fjeset hennes gikk liksom til normalt igjen når jeg fikk høre det må si jeg var godt inni en psykose og da så.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fofi Vis innlegg
Er nok ikke noe å være redd for, enten bare stuk eller så trodde kjerringa du var ei annen.
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis.

Sitat av Fofi Vis innlegg
bestill Pepperspray fra eBay eller wish, kommer i posten etter to uker.
Vis hele sitatet...
Og du risikerer dom for brudd på våpenloven. Ta heller med deg et D-batteri i en sokk til selvforsvar, eller flytt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ta heller med deg et D-batteri i en sokk til selvforsvar, eller flytt.
Vis hele sitatet...
Helvete det var kort vei fra batteri i sokk til flytting
Slapp av! Sånne stukehuer har ofte en attitude av en annen verden, å stå sånn å "scanne" folk og slenge med leppa er ofte hva sånne folk gjør! Full av piller, garanterer. Å sikkert så skjev i nepa at hun trodde muligens du var noen andre!

Du kan jo spørre deg selv: har en fyr noensinne hoppet på deg å kvalt deg som hun sier? Sikkert ikke? Hun husker sikkert ikke den samtalen her nå engang

Du trenger ikke være redd!
Sist endret av Alge; 21. september 2023 kl. 03:42.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hun har sikkert ikke type engang. Gamle ræl
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har også blitt konfrontert engang på bussen av ei narkis. Hu begynte å spørre om fullt navn adresse osv. Sa til henne at det hadde hun ingenting å gjøre med. Da ble hun illsint, begynte å livestreame meg på Facebook og sa at typen hennes skulle ta meg. Begynte så å ignorere henne. Hun sto og ropte i bussen i ca 2-3 min etter meg, men satt seg til slutt ned. Når jeg gikk av bussen noen minutter etterpå var jeg glemt.
Det hørtes ut som en trivelig busstur.

Da jeg jobbet i butikk, ble jeg flere ganger skjelt ut av slitne folk. Gjengangeren var at jeg nekta alkoholsalg etter kl. 20. Den ene gangen var det en som ble så sur at han åpna opp flere poser potetgull og tømte utover... Det var ærlig talt ganske morsomt.
Haha åpenbart ikke noe å bry seg om i det heletatt.

Bare tull prat av en tullete dame.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tredje posten min i denne tråden nå, men vil bare understreke at du bør anmelde uansett.

Selv om det er liten sjanse for at truslene er reelle skal man uansett ikke finne seg i å få trusler av ukontrollerte narkomane som er for ufriske til å bare bli kalt for rusmisbrukere.

Du har ingenting å tape på dette, du vil ikke bli husket eller gjenkjent av de som er på pillekjøret.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tredje posten min i denne tråden nå, men vil bare understreke at du bør anmelde uansett.

Selv om det er liten sjanse for at truslene er reelle skal man uansett ikke finne seg i å få trusler av ukontrollerte narkomane som er for ufriske til å bare bli kalt for rusmisbrukere.

Du har ingenting å tape på dette, du vil ikke bli husket eller gjenkjent av de som er på pillekjøret.
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å anmelde noe som helt når du ikke vet hvem det er? Jeg synes iallefall at det er bortkastet. Og samtidig kommer DU i politiets register.

Jeg ble truet med en pistol engang. Jeg visste det bare var bullshit, så jeg gadd bare ikke å anmelde det. Bruke hele dagen på STovner politistasjon og forklare noe som egentlig ikke skjedde? Nope.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar alle sammen! Vet at ting som dette som regel ikke er noe å bry seg om, men sliter med sterk angst osv. og dette føltes veldig reelt. Åpenbart ustabile folk, mildt sagt. Man vet liksom aldri hva de kan finne på når de har fått noe for seg. Er bare ekkelt og alltid føle seg utrygg når jeg går forbi der, spesielt med musikk i ørene

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har også blitt konfrontert engang på bussen av ei narkis. Hu begynte å spørre om fullt navn adresse osv. Sa til henne at det hadde hun ingenting å gjøre med. Da ble hun illsint, begynte å livestreame meg på Facebook og sa at typen hennes skulle ta meg. Begynte så å ignorere henne. Hun sto og ropte i bussen i ca 2-3 min etter meg, men satt seg til slutt ned. Når jeg gikk av bussen noen minutter etterpå var jeg glemt.
Vis hele sitatet...
Fy faen hahah, dette er helt New York-subway tilstander
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg går på butikken og får høre fra en random jente som stuker med heroin/amf i sittende "squat" stilling på asfalten med en annen fyr; "husker du at kjærsten min hoppa på deg og kvelte deg? det kommer til å skje igjen neste gang han ser deg". Jeg aner ikke hva hun snakker om å har nesten blitt redd for å gå ut av min egen dør.

Hva kan jeg gjøre her?
Vis hele sitatet...
Det jeg har utheva er grunn nok til å ikke bry seg.
Anonym bruker
"Stinn Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lite slikt på Frogner, Skarpsno, Ullern eller Bygdøy. Kan anbefales.
Er Storgata et bra sted å bo? Jeg hadde flyttet.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lite slikt på Frogner, Skarpsno, Ullern eller Bygdøy. Kan anbefales.
Vis hele sitatet...
Der er det heller direktører som knivstikker gjestene sine og businessfolk i kokainpsykose som skyter andre, mye bedre enn harmløse narkomane som slenger litt med leppa ja

Æsj stikk av med de kjipe holdningene dine.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er Storgata et bra sted å bo? Jeg hadde flyttet.
Vis hele sitatet...
Så lett er det da ikke. De færreste har råd til to husleier, da det er ingen huseiere som godtar at man bare flytter på dagen. Så da tar det i utgangspunktet tre måneder før oppsigelsestiden er over, med mindre Eman finner en person som er dritgira på flytte inn i Storgata over natta. Du av alle vet hvor vanskelig den prosessen er. Barnslig kommentar, Ivar.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Så lett er det da ikke. De færreste har råd til to husleier, da det er ingen huseiere som godtar at man bare flytter på dagen. Så da tar det i utgangspunktet tre måneder før oppsigelsestiden er over, med mindre Eman finner en person som er dritgira på flytte inn i Storgata over natta. Du av alle vet hvor vanskelig den prosessen er. Barnslig kommentar, Ivar.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig her, Oslo Ivar. Hadde det vært så lett å bare flytte tror jeg ikke denne tråden hadde vært her.
Sist endret av OblivionAccess; 21. september 2023 kl. 15:25.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bekymrer en seg såpass av noe slikt så ville jeg sterkt anbefalt å flytte. Jo, det hjelper å levere inn en oppsigelse, selv om en har oppsigelsetid..
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er Storgata et bra sted å bo? Jeg hadde flyttet.
Vis hele sitatet...
Når utleiere får melding fra 70 interesserte på fire timer, og man på boligjakt må sende melding til over 150 utleiere for å bli valgt til en eller to visninger hvor 20 andre også er invitert og det velges den som ser penest og mest oppegående ut, er flinkest sosialt til å imponere og sjarmere utleier, tjener mest og har mest penger i banken til depositum og nye møbler så er det ikke bare å flytte vettu.
https://www.vg.no/nyheter/i/4oKwbg/k...eme-tilstander

Mange liker å bo i Storgata. Mere sentralt får man det ikke og med tanke på at det er gamle bygårder med lav standard er det rimeligere å bo der enn i andre deler av sentrum. De som mistrives med bostedet sitt blir ikke boende for moroskyld eller latsskaps skyld men fordi de ikke har mulighet til å flytte så det var en sjukt ignorant kommentar av deg.
Anonym bruker
"Stinn Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Der er det heller direktører som knivstikker gjestene sine og businessfolk i kokainpsykose som skyter andre, mye bedre enn harmløse narkomane som slenger litt med leppa ja

Æsj stikk av med de kjipe holdningene dine.
Vis hele sitatet...
Men det spiller da ingen rolle for deg, for du er jo ikke der. Det skjer ikke ute blant andre mennesker i full offentlighet. At noen blir overtent av for mange striper skjer, men det skjer i møblerte hjem og det er ikke noe vi prater om eller noe andre må slite med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg går på butikken og får høre fra en random jente som stuker med heroin/amf i sittende "squat"
stilling på asfalten med en annen fyr; "husker du at kjærsten min hoppa på deg og kvelte deg? det kommer til å skje igjen neste gang
han ser deg". Jeg aner ikke hva hun snakker om å har nesten blitt redd for å gå ut av min egen dør.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde du klart å ignorere dama og pisspreiket hennes, gått hjem og snart glemt hele opplegget så ville
det ha hvert den beste løsningen, men det gjorde du ikke. Du gjorde, basert på din egen beskrivelse, ingen ting bortsett i fra å dra hjem og være redd.

Det er ikke frykt for den påståtte kjæresten du kjenner på, men hvor defensivitet du reagerte, at du ikke klart noe
annet en å slippe frykten inn og om du er i stand til å forsvare deg selv. Både helt konkret i en fysisk situasjon, men
også utvidet til deg og hvordan du hevder din plass i samfunnet.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva kan jeg gjøre her?
Vis hele sitatet...
Du fortsetter å gå ut av døren din, fortsetter å gå på butikken, for dette er din gate også, ditt nabolag.
Ikke la frykten ta overhånd.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis du hadde du klart å ignorere dama og pisspreiket hennes, gått hjem og snart glemt hele opplegget så ville
det ha hvert den beste løsningen, men det gjorde du ikke. Du gjorde, basert på din egen beskrivelse, ingen ting bortsett i fra å dra hjem og være redd.

Det er ikke frykt for den påståtte kjæresten du kjenner på, men hvor defensivitet du reagerte, at du ikke klart noe
annet en å slippe frykten inn og om du er i stand til å forsvare deg selv. Både helt konkret i en fysisk situasjon, men
også utvidet til deg og hvordan du hevder din plass i samfunnet.



Du fortsetter å gå ut av døren din, fortsetter å gå på butikken, for dette er din gate også, ditt nabolag.
Ikke la frykten ta overhånd.
Vis hele sitatet...
Mvh. Psykolog Makkaloo.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Mvh. Psykolog Makkaloo.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det med deg a?
Du har basically hvert kronisk irritert og sur i flere måneder har jeg inntrykk av.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva faen er det med deg a?
Du har basically hvert kronisk irritert og sur i flere måneder har jeg inntrykk av.
Vis hele sitatet...
Slutta med mornings. Syntes du sier mye dumt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva faen er det med deg a?
Du har basically hvert kronisk irritert og sur i flere måneder har jeg inntrykk av.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han reagerer på innlegget ditt der du basically sier at TS valgte å la det gå inn på seg og at det valget var dårlig. Angst er ikke noe man velger, å det virker ikke som du har egen erfaring med skikkelig angst
Skjønner at han ville reagert på det.
Jeg tenker at det er forskjell på angst og redsel.
TS knytter den frykten han forteller om til noe konkret (en trussel om at en person kommer til ta han hvis de møtes)
og jeg tenker på det som redsel kontra f.eks å ha angst for å gå i butikker uten egentlig å kunne forklare hvorfor og
at man har hatt det slik over lengre tid, kanskje hele livet.

Sitat av Alge Vis innlegg
..å det virker ikke som du har egen erfaring med skikkelig angst
Vis hele sitatet...
Du har rett i det.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Syntes du sier mye dumt.
Vis hele sitatet...
Mye?
Sist endret av vindaloo; 22. september 2023 kl. 04:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Mvh. Psykolog Makkaloo.
Vis hele sitatet...
Dette var en stjernekommentar,

Viser jo hvilket nivå du ligger på.
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg tror han reagerer på innlegget ditt der du basically sier at TS valgte å la det gå inn på seg og at det valget var dårlig. Angst er ikke noe man velger, å det virker ikke som du har egen erfaring med skikkelig angst
Vis hele sitatet...
Men jeg oppfatter det som et forsøk på å beskrive hvordan og hvorfor man utvikler redsel og angst. Når jeg var liten hadde jeg ofte angst når jeg var alene på for eksempel kjøpesenter.

Den gangen visste jeg ikke hva angst var, eller at det jeg kjente på var helt syk angst, aldri vært så redd for noe før. Jeg syntes det var teit å være så redd som jeg var, så jeg bare kastet meg ut i det. Nå i dag finnes det NULL tegn til angst, og jeg kaster meg ut i alt, har ikke sceneskrekk eller noe som helst.

Jeg har ofte tenkt på det den dag idag, at jeg faktisk hadde MYE angst uten å være klar over det, og hva som ville skjedd dersom jeg turde å fortelle noen (en psykolog) at jeg var redd. Ville jeg fått diagnosen angst, og «brukt det som begrunnelse» for å ikke kaste meg uti noe? «Sorry, har sosial angst, drar ikke på kjøpesenteret med deg idag, tenk om jeg plutselig får angst der?» jeg ikke var klar over at det fantes en forklaring på det jeg følte, og jeg ville ikke dele det med noen, dermed bare MÅTTE jeg gi faen i å være så redd.

Det er veldig interessant å tenke på, og jeg lurer på om årsaken til at enkelte utvikler en angst-diagnose og «lener seg på» diagnosen resten av livet er nettopp det at de lærte altfor tidlig at det finnes en annen måte å slippe å utfordre angsten sin enn eksponeringsterapi. Det er jo bare å nevne diagnosen for vennene dine, så trenger du ikke bli med dem likevel. I mitt tilfelle var jeg for skamfull til å innrømme at jeg var redd, så jeg bare måtte eksponeres for angsten.

Har du angst og blir provosert av å lese dette? Da får du legge til litt godvilje så skjønner du hva jeg mener, akkurat som jeg skjønte hva han mente.
Sist endret av Tysteren; 22. september 2023 kl. 09:00.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Skjønner at han ville reagert på det.
Jeg tenker at det er forskjell på angst og redsel.
TS knytter den frykten han forteller om til noe konkret (en trussel om at en person kommer til ta han hvis de møtes)
og jeg tenker på det som redsel kontra f.eks å ha angst for å gå i butikker uten egentlig å kunne forklare hvorfor og
at man har hatt det slik over lengre tid, kanskje hele livet.


Du har rett i det.


Mye?
Vis hele sitatet...
Nei, det var å ta i, beklager det. Men innimellom og i det siste, enig?

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Dette var en stjernekommentar,

Viser jo hvilket nivå du ligger på.
Vis hele sitatet...
Og hvilket nivå er det? Utbroder gjerne.
Sist endret av Majao Gibensis; 22. september 2023 kl. 12:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Men innimellom og i det siste, enig?
Vis hele sitatet...
Nei egentlig ikke.
Syns ikke jeg har blitt verre og om noe kanskje bedre hvis man med "bedre" mener mindre tull.
Sist endret av vindaloo; 22. september 2023 kl. 13:05.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Men jeg oppfatter det som et forsøk på å beskrive hvordan og hvorfor man utvikler redsel og angst. Når jeg var liten hadde jeg ofte angst når jeg var alene på for eksempel kjøpesenter.

Den gangen visste jeg ikke hva angst var, eller at det jeg kjente på var helt syk angst, aldri vært så redd for noe før. Jeg syntes det var teit å være så redd som jeg var, så jeg bare kastet meg ut i det. Nå i dag finnes det NULL tegn til angst, og jeg kaster meg ut i alt, har ikke sceneskrekk eller noe som helst.

Jeg har ofte tenkt på det den dag idag, at jeg faktisk hadde MYE angst uten å være klar over det, og hva som ville skjedd dersom jeg turde å fortelle noen (en psykolog) at jeg var redd. Ville jeg fått diagnosen angst, og «brukt det som begrunnelse» for å ikke kaste meg uti noe? «Sorry, har sosial angst, drar ikke på kjøpesenteret med deg idag, tenk om jeg plutselig får angst der?» jeg ikke var klar over at det fantes en forklaring på det jeg følte, og jeg ville ikke dele det med noen, dermed bare MÅTTE jeg gi faen i å være så redd.

Det er veldig interessant å tenke på, og jeg lurer på om årsaken til at enkelte utvikler en angst-diagnose og «lener seg på» diagnosen resten av livet er nettopp det at de lærte altfor tidlig at det finnes en annen måte å slippe å utfordre angsten sin enn eksponeringsterapi. Det er jo bare å nevne diagnosen for vennene dine, så trenger du ikke bli med dem likevel. I mitt tilfelle var jeg for skamfull til å innrømme at jeg var redd, så jeg bare måtte eksponeres for angsten.

Har du angst og blir provosert av å lese dette? Da får du legge til litt godvilje så skjønner du hva jeg mener, akkurat som jeg skjønte hva han mente.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er ikke at eksponeringsterapi ikke fungerer eller at det ikke er finnes måter å jobbe seg igjennom angst og redsel på. Poenget er at disse følelsene er ikke noe man bestemmer seg for å ha og å komme seg ut av det ikke er gjort på ett blunk uansett hvordan det oppstår.
Sist endret av Alge; 22. september 2023 kl. 14:06.
Vet ikke hvor fysisk stor og sterk du er, men det pleier å gjøre susen å bare si «hva sa du» med en autoritær stemme og se vedkommende rett i øynene.

Men som flere sier her, det er bare makkasvada eller noe. Vedkommende hadde sikkert en dårlig dag, ikke noe å bry seg om. Jeg dealer med det der daglig og det er i omtrent alle tilfellene bare tomme trusler og ord