Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2384
Hei folkens.

Helt fersk her inne, men erfaren rusbruker.

Et spørsmål som jeg ikke kan stille til noen og stiller det her for tilbakemelding fra dere med erfaring.

Spørsmål:

I kveld så har jeg drukket en flaske vin, 8 drinker på bar og et gram cola. Og nå litt hasj.

Er familiefar, stabilt liv med lederstilling. Dette skjer ikke ofte. Så ingen avhengighet.

Innafor?
Anonym bruker
"Blind Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge barn(et/a) ikke merker noe til det både i aktiv rus og bakfylla, og din partner ikke er negativ til det tenker jeg det er innafor så lenge frekvensen av bruk er lav og ikke eskalerer overtid. Med betingelsen at denne aktiviteten ikke går ut over andre viktigere gjøremål. Ikke optimalt helsemessig, men livet består av kompromisser.
Støtter han over, så lenge kidsa ikke blir påvirket, og partner er enig i din oppførsel, er det innafor.
Du risker en del. Barna kan bli tatt fra deg, du kan miste lappen, problemer i visse situasjoner pga rulleblad, fare for avhengighet og du kan i verstefall dø av hjertestans eller slag. Kokain er en skikkelig versting for hjertet ditt, spesielt blandet med alkohol. Sjansene for at ting går galt er ikke enorm, men ikke helt usannsynlig heller. Du må veie risiko opp mot gevinst, bare du kan det ovenfor deg selv.

Barna tar nok ikke skade av at du sporadisk bruker narkotika på fest, vekke fra barna. Vel, så lenge ting ikke går galt for deg da.

Noe som er relevant er hva du mener med at dette ikke skjer ofte. Er det en gang i uka, par ganger i måneden eller par ganer i året? Sistnevnte kan du kanskje rettferdiggjøre, men poenget er at frekvensen her har veldig mye å si. Personlig så hadde jeg ihvertfall byttet ut cola med en annen tryggere substans. De fleste andre drugs er både mer fun og tryggere enn cola
Sist endret av Alge; 26. august 2023 kl. 06:11.
Nei, det er ikke innafor i det hele tatt. Ta deg gjerne noen enheter alkohol uten barn tilstede - Ulovlige rusmidler derimot er ikke ok, uansett hvilken dårlig patetisk unnskyldning du har.
Hva som er innafor spørs hvem som svarer.

Jeg kjenner ikke deg så er vanskelig å svare på hva som er ok for deg når jeg ikke vet. Jeg syns ikke alkohol og barn er noen særlig kombo. Eller rus generelt.


Hvem vil du holde deg innafor hos ?
Anonym bruker
"Kjent Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge kidden ikke står å holder seg fast for harde livet ute på dansegulvet, mens pappa er på do og pudrer nesen. Så vil jeg si det er innafor
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
flasken med vin og en blås for og sove er innafor
Man har få garantier her i livet.

Om noe skulle skje midt på natta, enten før eller etter du kommer hjem, kunne du f.eks. blitt med til sykehuset?

Du og din andre halvdel har vel avtalt hvem som har ansvaret når, men leit om man ikke kan dra på f.eks. sykehuset før om fem-seks timer fordi man er for rusa.

Dette er ingen pekefinger fra meg. Det er kun spørsmål du selv kan stille deg.
Hvorfor spør du oss om det er innafor eller ikke? Bruker du freak som ditt moralske kompass?

1g cola virker ganske mye, det samme gjør 8 drinker (4cl 40% * 8 = 24 cl som er en halv flaske sprit) i tillegg til en flaske vin.

Tipper dette er noe du kanskje gjør en gang i året, men jeg føler det mangler litt kontekst oppe i alt det her.

6 øl, 2 drinker og 0,3g cola + en nattings ville vært mer forsvarlig/innafor imo.
Sist endret av IneartheDx; 26. august 2023 kl. 11:31.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkoholbruken + kokainen er drøy. Er ikke 1g litt vel mye hvis du ikke har toleranse? Synes d høres lite gunstig ut hvis du er en familiefar... En dag kroppen gi etter når du bruker slike doser....
Men er ikke et G alene på en kveld mye? Hvertfall når jeg tolker "ikke så ofte" som cirka 3 måneder imellom hver fest.
Vanligvis er «1 grammer» 0.8 i de fleste steder i Norge. Og det er da ikke så mye avhenger jo såklart hvor lenge han holder på, 1 linje i timen så er den borte på 8 timer er ikke urimelig det.
Ikke innafor i det hele tatt med mindre du er bortreist fra familien. Selv da høres det ganske heavy ut.
Sist endret av Lykkeleeten; 27. august 2023 kl. 06:22.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Vanligvis er «1 grammer» 0.8 i de fleste steder i Norge. Og det er da ikke så mye avhenger jo såklart hvor lenge han holder på, 1 linje i timen så er den borte på 8 timer er ikke urimelig det.
Vis hele sitatet...
100mg per linje høres unødvendig mye ut. Nesa klarer ikke ta opp så mye uansett, og da går resten ned i svelgen som er så og si bortkastet.
Sitat av nysiin Vis innlegg
enig.
Vis hele sitatet...
Lykke til med å vite hva et barn legger merke til og ikke.

Foreldre har alltid vært på fylla, alle bare Neida de merker ikke det! Nå har vi en generasjon med traumer fordi foreldre er udugelige og ikke vil kikke lenger enn sin egen nesetipp( som tydeligvis drar i et gram Kola og lurer på om det er innafor)

Så fort man er blitt en forelder burde rus være det siste man driver med. Barn forstår ikke rus, de forstår ikke sinnsendringen, selv om mamma plutselig er litt ekstra glad eller pappa er litt gretten idag.
Sist endret av Majao Gibensis; 27. august 2023 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Killbillie Vis innlegg
Hei folkens.

Helt fersk her inne, men erfaren rusbruker.

Et spørsmål som jeg ikke kan stille til noen og stiller det her for tilbakemelding fra dere med erfaring.

Spørsmål:

I kveld så har jeg drukket en flaske vin, 8 drinker på bar og et gram cola. Og nå litt hasj.

Er familiefar, stabilt liv med lederstilling. Dette skjer ikke ofte. Så ingen avhengighet.

Innafor?
Vis hele sitatet...
Hvis det er AKKURAT slik du forteller nå, dette skjer maks et par ganger i året, ungen er langt unna. Innafor, men det kan diskuteres hardt. Du mister nødvendigvis ikke ungen av å bli tatt med kokain eller kjøre ballefjern.
Sitat av Killbillie Vis innlegg
Hei folkens.

Helt fersk her inne, men erfaren rusbruker.

Et spørsmål som jeg ikke kan stille til noen og stiller det her for tilbakemelding fra dere med erfaring.

Spørsmål:

I kveld så har jeg drukket en flaske vin, 8 drinker på bar og et gram cola. Og nå litt hasj.

Er familiefar, stabilt liv med lederstilling. Dette skjer ikke ofte. Så ingen avhengighet.

Innafor?
Vis hele sitatet...
Bilnøklene er verstingen
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
I hodet til mange vanlige folk var du utafor allerede med hasjen i mange tilfeller, med coken er du totalt ute å kjøre

Du må selv avgjøre om du greier å håndtere sånne kvelder

Jeg hadde vært nedsatt i 2-3d av den type 'rulling' og ville da vært redusert som partner, arbeidstaker, sjåfør og foresatt i perioden.

Er jeg i pluss i de forholdene, så tåler de mine mindre gode dager, men det må man avgjøre selv

Vi har alle ting vi fornekter eller skyver til siden. Du kan lure deg selv til å tro du tåler, og du kan lure deg selv til å være alt for streng og selvbenektende

Opp til deg. Vær bevisst.
Sist endret av meaculpaUIO; 27. august 2023 kl. 19:37.