Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4330
Blir kartong- og flaskeinnhold i baggasje sjekket på regelmessig basis? Eventuelt noen som har noen triks i forbindelse med diskré alkohol-frakt i koffert - på flyreise?
All bagasje som sendes blir ihvertfall gjennomlyst. Så blir det vel opp
til de som utfører dette om det du sender er mistenkelig eller ikke.
kan du ikke bare ha flaskene i kofferten?
Det har værtfall alltid jeg, selv om jeg har med ett par stykker formye.
Siden alt blir gjennomlyst tipper jeg at hvitvinsflasker fylt med vodka ser mindre mistenkelig ut enn vannflasker fylt med vodka lol.
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Takk for kjapp respons.
Altså er det ingen kjent sak at væskeholdige kartonger blir sjekket; om korken er åpnet osv.?

Skogsbær-sprit i druejuicen er grønt lys?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Takk for kjapp respons.
Altså er det ingen kjent sak at væskeholdige kartonger blir sjekket; om korken er åpnet osv.?

Skogsbær-sprit i druejuicen er grønt lys?
Vis hele sitatet...
Hugs på at det er lågare trykk i kabinen og lasterommet enn på landjorda - og at du er ansvarleg om du pakker dårleg og skader andre sin bagasje.

Ha det i orignale flasker eller plastflasker.
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
om korken er åpnet osv.?
Vis hele sitatet...
Sjekk denne: Remove a water bottle cap withouth breaking the seal
Hadde nesten 20 flasker sprit og 3l vin med meg fra Thailand for 3år siden. 3 utstoppede krokodiller og en pose tabs. Så alt blir ikke gjennomlyst slik at en alarm går hvis noe er mistenksomt. Ellers hadde jeg vel aldri fått det hjem. Dette var seff i bagasjen jeg sendte. Ikke håndbagasjen. Men tar aldri den sjansen igjen. Herregud det var dumt.

Lett å få av korken på vanlige flasker da. Pleide sende brennevin i halvliters 7-up flasker til en kompis på avrusning for mange år siden. En flaske brus og en pose potetgull. Dem skjekka posten og greier. Var ikke lenge han holdte maska dog når han drakk 96% på rommet. Ende med at han stjal en bil og krasja den.
Sist endret av Kutulu; 3. april 2016 kl. 01:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor er det alt blir gjennomlyst og sjekket for ting som kan være over toll kvotene egentlig?
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sikkerhetssjekk av bagasjen handler primært om at du ikke skal ha med deg bomber ombord på litt flyet. Tollerne har sine egne metoder litt uavhengig av dette. Dersom bagasjen din har blitt ansett som mistenkelig kan den sjaltes ut og sjekkes. Eventuelt står det en morsk mann i uniform og venter på deg når du går igjennom porten til fedrelandet. Om de da allerede mistenker deg så sjekker de juicekartonger og brusflasker også.
Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Sikkerhetssjekk av bagasjen handler primært om at du ikke skal ha med deg bomber ombord på litt flyet. Tollerne har sine egne metoder litt uavhengig av dette. Dersom bagasjen din har blitt ansett som mistenkelig kan den sjaltes ut og sjekkes. Eventuelt står det en morsk mann i uniform og venter på deg når du går igjennom porten til fedrelandet. Om de da allerede mistenker deg så sjekker de juicekartonger og brusflasker også.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du undervurderer hvor alvorlig de ser på og hvor mye ressusjer flyplassene bruker på smugling av narkotika og alkohol, samt ulovlige gjenstander land imellom. Dersom dette ikke var kontrollert ville utfallet vært veldig uheldig med de nåværene reglene i de fleste land.

Til topic, så vil du ikke trenge å stresse med forsegling og denslags. Ingen bryr seg om du har med deg 2-3 vannflasker i baggen. De som sitter der stopper ikke rullebåndet for alle som har det, det ville senket prosessen betydelig. Jeg har alltid vann i reisekofferten slik at jeg ikke går på en smell dersom ikke alt skulle gå etter planen for eksempel.
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Blir kartong- og flaskeinnhold i baggasje sjekket på regelmessig basis? Eventuelt noen som har noen triks i forbindelse med diskré alkohol-frakt i koffert - på flyreise?
Vis hele sitatet...
Mye mulig dette ikke hjelper, men hvis av en eller annen grunn vesken skulle være grønn. Type Absinthe. Så er grønn Listerine flaske perfekt! I toalettmappen.
Fungert flere ganger for meg, men er jo ikke noe å anbefale!
Sist endret av heeit; 8. april 2016 kl. 01:02.
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Jeg prövde trikset med korken, men sporene var for grove - fant en drikk som matcha fargen paa alkoholen, men det var altsaa ikke mulig aa fjerne korken paa denne.. Aa fjerne forseglinga under korken er vel ikke saa lurt? Det er snakk om noen liter brusende godsaker - som ikke kan föres inn lovlig i dette kvanta (ikke öl). Er det flere knep igjen naa?
Kan du ikke si hva du skal ta med da? Ble så nysgjerrig på hva som bruser og er ulovlig
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Kan du ikke si hva du skal ta med da? Ble så nysgjerrig på hva som bruser og er ulovlig
Vis hele sitatet...
Det er mengden som gjör det sketchy - har gjort et Jack & Coke-kupp..

Coca Cola og Pepsi blir litt for obvious aa maskere det som, og jeg finner ikke noe billig-skit-flasker som jeg kan faa av korken paa.
Sist endret av Knife Freak; 15. april 2016 kl. 00:07.
Det kunne vell ha vært en idé å ikke blande ut Jack'en med Cola før du reiser, men regner med at det er en grunn til at det også Har egentlig ikke noe tips på hvordan du kan fikse kulsyre.problemet utenom at du fyller det på store brusflasker og tar på en kork med forseglingen på som nevnt tidligere i tråden. Du skal kunne få den av med å rive og slite litt korken, ikke oppover med sidelengs for å få en liten åpning under forseglingen. Når du får en åpning kan du bruke en stift eller noe annet hardt (Helst litt flatt) som har en bøy oppover, for å så dra denne helt irundt noen ganger og dra med en hånd på korken og en drar du i stiften oppover slik at du på en måte drar opp hele shiten.
Sorry om jeg skrev veldig dårlig, sliter litt

Jeg mente binders, ikke stift. Når du drar ut bindersen til en lang pinne så bøyer du den ene enden som en J mente jeg tidligere. Sorry, umulig å formulere seg
Sist endret av SoppVandreren; 15. april 2016 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har tatt med alkohol flasker i baggasje mange ganger og jeg har aldri hatt problemet.