Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1708
Jeg fant en selger lokalisert i California som tilbyr å sende ei pakke med N2O-patroner til Norge for en billig penge. Jeg får ham til å krysse av pakka som gave og pakke den i gavepapir - slik at jeg ikke havner i trøbbel om pakka skulle bli tatt til side i tullen. "XXX Platinum? Nei, aldri hørt om. Lystgass sier du, hmm... Nei, dette skjønner jeg ingenting av."
Mulig jeg kan få ham til skrive at det er en form for "collectible" også - med tanke på forpakningen... Men i tillegg til at patronene er ulovlig å importere i første omgang, så er de også sterkere enn de vanlige; de har et innhold på 9 gram N20 per patron.
Er dette bare dømt og bortkasta penger i utgangspunktet?



Kort oppsummert: Er det noen som har erfaring med import av gasspatroner fra utlandet, og er det verdt å prøve?
Hvorfor ikke bare ta seg en tur på Jernia eller Claes Ohlson? Det er helt lovlig å kjøpe/bruke lystgass i Norge
Sist endret av Gobity; 8. oktober 2015 kl. 22:55.
Med frakt er det noe gunstigere enn å kjøpe på Jernia?
Sitat av Gobity Vis innlegg
Hvorfor ikke bare ta seg en tur på Jernia eller Claes Ohlson? Det er helt lovlig å kjøpe/bruke lystgass i Norge
Vis hele sitatet...
Ja, men jævlig dyrt.
På Clas ohlson koster det 100 kr og på jernia enkelte steder i Oslo faktisk opp i 140 kr. Det ligger foresten på bakrommet låst unna, da det kommer mye junkier som sikkert prøverå stjele (midt i oslo sentrum).

Jeg har bestilt ganske store mengder lystgass flere ganger fra 2080 kjøkken utstyrsbutikk, som sendes danmark. 60 kr tror jeg det kosta for en 10 pakk med isi-patroner.
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gobity Vis innlegg
Hvorfor ikke bare ta seg en tur på Jernia eller Claes Ohlson? Det er helt lovlig å kjøpe/bruke lystgass i Norge
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt en mulighet, men jeg vil spare en del ved innkjøp av disse. Og se på den pakka da
Aha, skjønner! Da det er lovlig i Norge kan jeg ikke se for meg hva slags grunnlag tollen skal konfiskere pakken på? Hvilken pris snakker vi på den pakken da Knife Freak? Ble litt intrigued
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gobity Vis innlegg
Aha, skjønner! Da det er lovlig i Norge kan jeg ikke se for meg hva slags grunnlag tollen skal konfiskere pakken på? Hvilken pris snakker vi på den pakken da Knife Freak? Ble litt intrigued
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er det ikke lov å sende beholdere/patroner under trykk par avion - han sender dem prioritert med USPS. Får 24 patroner for omtrent 120 norske.
Det er lov å sende trykkbeholdere, men de må i spesialcargo ombord og derfor være skikkelig merket på forhånd, bare ikke lov å ha med i bagasje av noe slag.