Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1587
Psykisk ustabil
Da var fjesboka nede igjen, forrige gang jeg la merke til nedetid var den gangen de slettet BGP-rutene sine og hele verden stoppet opp i 6 timer som følge av at Facebook og diverse andre plattformer var nede.

Lærte vi av den gangen? Eller vil verden stoppe opp denne gangen også? Hva kan vi lære av dette?

Kjør diskusjon
Jeg har bare fått beskjed om å logge inn.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Jeg har bare fått beskjed om å logge inn.
Vis hele sitatet...
Samme her. Jeg får derimot ikke logget inn.
Ånei ånei hvordan skal vi klare oss i en liten stund uten facebook???
Har midlertidig flyttet ut i skogen grunnet dette.
Sitat av Opponent Vis innlegg
Ånei ånei hvordan skal vi klare oss i en liten stund uten facebook???
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at det er tilfeldig at facebook tilfeldigvis får nedetid idag når det er super-tirsdag i USA. Egentlig bra, så folk ikke blir så bombadert av feilinformasjon rett før de skal stemme.

VG Artikkel: https://www.vg.no/nyheter/i/JQVRQ4/f...hat-med-vg-her
Sist endret av einsteindragon; 5. mars 2024 kl. 17:20.
Jeg tror verden blir et langt bedre sted om FB slettes for godt.
Sitter med abstinenser :-p
Sist endret av Bubasaur; 5. mars 2024 kl. 17:22.
Er helt fantastisk at dette dukker opp på radio, aviser, forumer og alt. Er det virkelig mulig? Er folk så avhengig av Facebook?
Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Er helt fantastisk at dette dukker opp på radio, aviser, forumer og alt. Er det virkelig mulig? Er folk så avhengig av Facebook?
Vis hele sitatet...
Gjelder også Messenger og Instagram.
Og ja, tydeligvis er folk så avhengig. De som lever et sosialt liv ihvertfall.
Sitat av ghandabis Vis innlegg
Har midlertidig flyttet ut i skogen grunnet dette.
Vis hele sitatet...
Er det bedre dekning der?
Jeg har mesteparten av mitt sosiale liv på facebook. Følger med i dyregrupper og prategrupper ellers. Er ikke så heldig å ha familie som bryr seg eller venner og være med.
Så er ikke redd for å si at jeg er avhengig av facebook
Sitat av Borderline Vis innlegg
Da var fjesboka nede igjen, forrige gang jeg la merke til nedetid var den gangen de slettet BGP-rutene sine og hele verden stoppet opp i 6 timer som følge av at Facebook og diverse andre plattformer var nede.

Lærte vi av den gangen? Eller vil verden stoppe opp denne gangen også? Hva kan vi lære av dette?

Kjør diskusjon
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hvordan alt stoppet opp?

Eller er det din erfaring med å miste tilgang på facebook og andre sosiale medier som får din verden til å stoppe opp?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Det er hysterisk morsomt å se på folk miste vettet fordi sosiale medier er nede
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Er helt fantastisk at dette dukker opp på radio, aviser, forumer og alt. Er det virkelig mulig? Er folk så avhengig av Facebook?
Vis hele sitatet...
Ville ikke overrasket meg for 10 år siden. Er overrasket over at det fortsatt skjer nå, siden Facebook har blitt (takke faen) en god del mindre relevant.
Nå kommer jeg inn på Facebook, dessverre.
Var visst en bug med en software update skrives det på X
Den dårlige nyheten er at det er oppe igjen
synd det ikke ble permanent
Det ble vel for mye React?!?
Tror litt av årsaken til at dette ble meldt så bredt, var at symptomene var helt lik en situasjon hvor man blir "hacket", altså noen tar over kontoen din. Man blir logget ut helt plutselig, på alle enheter, og når man forsøker å logge inn igjen så får man enten beskjed om at det var feil passord eller blir logget ut igjen med en gang. Mange friket nok ut og forsøkte å bytte passord, noe som førte til enda mer press på systemene deres. Hadde nettsiden bare sluttet å svare eller noe sånt, så hadde nok folk flest skjønt at det var problemer hos Meta selv.
Psykisk ustabil
Trådstarter
Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Kan du forklare meg hvordan alt stoppet opp?

Eller er det din erfaring med å miste tilgang på facebook og andre sosiale medier som får din verden til å stoppe opp?
Vis hele sitatet...
Jeg er lat, så gidder ikke google selv, men husker det var mange nyhetsartikler og diskusjoner i ettertid som tydet på at nedetiden til Facebook var kritisk for mange, blant annet dem som hadde blitt vant til å kommunisere via Metas tjenester, og nå plutselig manglet en måte å holde kontakt på.
Må alle logge inn på nytt igjen, eller kan det rette seg opp til at man er innlogget av seg selv igjen som før?
Psykisk ustabil
Trådstarter
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Må alle logge inn på nytt igjen, eller kan det rette seg opp til at man er innlogget av seg selv igjen som før?
Vis hele sitatet...
I mobilappen var sesjonen min ugyldiggjort uansett, siden jeg har forsøkt å logge inn, da er det jo meningen at sesjonen min skal overskrives med en ny. Om jeg ikke hadde forsøkt å logge inn tidligere, eller åpnet appen i det hele tatt, så tror jeg at sesjonen fortsatt ville vært gyldig.

Forstår du ikke hva jeg babler om, så er du sannsynligvis ikke utvikler.
Sist endret av Borderline; 5. mars 2024 kl. 20:43.
De av dere som leser dette og sier type "sosiale medier er nede lol" bør kanskje ta en liten realitetssjekk i så måte. Det er veldig mange som bruker facebook uten den sosiale delen av dette og utelukkende bruker messenger for å kommunisere individuelt med venner, kjære og familie. I dag kan facebook (messenger) brukes uten at det er en sosial profil involvert. Det kan i visse sammenhenger for enkelte individer oppleves som telefonnettet er nede. Kanskje til ettertanke for de av dere som ikke er gamle nok til å ha brukt det.
Sist endret av Hilbert; 5. mars 2024 kl. 23:13.
Det jeg ikke skjønner helt er dere som snakker om at det er kjipt at Facebook er oppe igjen osv. Er det ikke bare å ikke bruke det?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Hilbert Vis innlegg
De av dere som leser dette og sier type "sosiale medier er nede lol" bør kanskje ta en liten realitetssjekk i så måte. Det er veldig mange som bruker facebook uten den sosiale delen av dette og utelukkende bruker messenger for å kommunisere individuelt med venner, kjære og familie. I dag kan facebook (messenger) brukes uten at det er en sosial profil involvert. Det kan i visse sammenhenger for enkelte individer oppleves som telefonnettet er nede. Kanskje til ettertanke for de av dere som ikke er gamle nok til å ha brukt det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok alle her inne er gamle nok til å bruke Messenger
Og nå skal det jo sies at vi hovedsakelig snakka om Facebook, ikke Messenger
Som er to HELT forskjellige ting

En annen ting er jo at, Nei
Det kan ikke sammenlignes med at mobilnettet er nede fordi hvis messenger går ned så har alle som har messenger, mobilnett som de kan ringe med til folk som er av betydning
Det at du ikke kan ringe "kjæresten" din fra Filippinene på 8 timer er derimot ikke av stor betydning

Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner helt er dere som snakker om at det er kjipt at Facebook er oppe igjen osv. Er det ikke bare å ikke bruke det?
Vis hele sitatet...
Egt jo
Pluss
Heller Facebook enn TikTok, Snap, Insta

Skulle ønske at de kunne forsvunne i noen måneder/år enn facebook
Sist endret av 1Rapper; 5. mars 2024 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hilbert Vis innlegg
De av dere som leser dette og sier type "sosiale medier er nede lol" bør kanskje ta en liten realitetssjekk i så måte. Det er veldig mange som bruker facebook uten den sosiale delen av dette og utelukkende bruker messenger for å kommunisere individuelt med venner, kjære og familie. I dag kan facebook (messenger) brukes uten at det er en sosial profil involvert. Det kan i visse sammenhenger for enkelte individer oppleves som telefonnettet er nede.
Vis hele sitatet...
Guilty. Brukt messenger siden 2016-2017 uten å ha facebook på telefonen.
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner helt er dere som snakker om at det er kjipt at Facebook er oppe igjen osv. Er det ikke bare å ikke bruke det?
Vis hele sitatet...
Jeg syntes det var synd det kom opp igjen igår fordi null tilgang til Facebook igår ville ført til lang mindre tilgang til feilinformasjon. Noe som sannsynligvis ville ført til færre stemmer til Trump i delstatsvalgene igår.

Kanskje var det også færre demokrater som stemte igår fordi det kanskje sto skrevet et sted på facebook at valgkontoret der de skulle stemme var stengt. Eller at valget i deres delstat var utsatt pga. Tekniske problemer.
Sist endret av einsteindragon; 6. mars 2024 kl. 12:18.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg syntes det var synd det kom opp igjen igår fordi null tilgang til Facebook igår ville ført til lang mindre tilgang til feilinformasjon. Noe som sannsynligvis ville ført til færre stemmer til Trump i delstatsvalgene igår.

Kanskje var det også færre demokrater som stemte igår fordi det kanskje sto skrevet et sted på facebook at valgkontoret der de skulle stemme var stengt. Eller at valget i deres delstat var utsatt pga. Tekniske problemer.
Vis hele sitatet...
Wait what?! Fortell meg mer hvordan hverdagen din blir preget av hvem som sitter i presidentsetet i det hvite hus.

Og hvorfor tror du nedetiden på Meta har noe som helst med presidentvalget å gjøre?

Du tror Meta er en plattform er russere kan hjernevaske
amerikanere? Hva tror du Mark Zuckerbucker syns om det?