Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1260
Anonym bruker
"Moden Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla freaks, har jeg gidder egentlig ikke og fortelle hele sulamitten da jeg har så ekstreme abstinenser rett fra værste helvette.

Men jeg har klart og brukt heroin og oxycontin hver dag i ca en måned. Nå er det slutt for og få orden på livet og er på tredje dagen uten. (Tror jeg)

Det jeg lurer på er om det vil hjelpe og ta oxynorm 5mg til og fjerne abstinensene? Eller vil jeg bare gjøre alt værre? Jeg har litt xanor 1mg og 5-6stk 5mg oxynorm liggende igjen.

Setter så pris på alt av informasjon dere kan gi, hva vil hjelpe? Hvor lenge jeg har igjen av dette helvette? Vil en 5mg oxynorm om dagen ta bort abstinenser eller bare gjøre det værre?

Mvh en ung kar som er lei og veldig sliten
Har hatt abstinenser med opiater selv etter et kjør som varte 6-8uker med daglig oxy, subutex og så minus på slutten.
etter 4-5dager var det værste over, hadde pupiller som var grise store og skalv nærmest de første 48timene.

Du utsetter egentlig bare abstinensene til etter oxy går ut om ca 4-6timer. Du er gjennom det værste så bare hold ut noen dager til og heller spyl oxyen i dass eller gi det vekk. Det blir lettere å være avstås når det ikke er i nærheten og det er flere ledd fra å ha lyst til å få tak i det igjen om fristelesen blir for stor. Prøv å hvertfall holde ut en mnd før du tar noe opiat igjen og så hold det til maks 1 dag i uka uansett hva.

Er så mye lettere å motstå bruk når du ikke blir abstinent, men igjen er mange som bare går på kjøret igjen. Vet jeg leker med ild med opiater og alikevel om jeg har kjent abstinenser og gått av kjøret så tar jeg det med jevne mellom rom, men venter noen ukers mellom hver gang. Jeg klarer dog aldri å se for meg at jeg vil slutte med dette liker det bare for godt
Sist endret av Trynefaktor_69; 8. mars 2023 kl. 18:12. Grunn: la til litt mer
Anonym bruker
"Taktløs Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye oxy har dere brukt daglig for og få så jævelige abstinenser?
Sitat av Trynefaktor_69 Vis innlegg
Har hatt abstinenser med opiater selv etter et kjør som varte 6-8uker med daglig oxy, subutex og så minus på slutten.
etter 4-5dager var det værste over, hadde pupiller som var grise store og skalv nærmest de første 48timene.

Du utsetter egentlig bare abstinensene til etter oxy går ut om ca 4-6timer. Du er gjennom det værste så bare hold ut noen dager til og heller spyl oxyen i dass eller gi det vekk. Det blir lettere å være avstås når det ikke er i nærheten og det er flere ledd fra å ha lyst til å få tak i det igjen om fristelesen blir for stor. Prøv å hvertfall holde ut en mnd før du tar noe opiat igjen og så hold det til maks 1 dag i uka uansett hva.
Vis hele sitatet...

Takk for svar, da kaster jeg det i dass..
Hvis du er på dag 3 så er det verste over og du vil føle deg gradvis bedre og etter en uke så er de fleste «ok» fysisk. Noen uker med nedstemthet og sug etter mer vil nok forekomme og du kan også bli lurt av hjernen din som overbeviser deg om at det gikk jo greit egentlig, og da vet du at du kan slutte hvis du vil. Dette er red alert og du bør ha en handlingsplan hvis du merker at du holder på å sprekke. Ingen spøk den leken der.

Jeg brukte alt fra 200-300 mg om dagen i mange mnd før jeg gikk over til heroin og er i LAR i dag. Når du kan slutte så vil du ikke, men når du vil slutte så klarer du ikke .
Anonym bruker
"Moden Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Føles ikke ut som at det værste er over. Dag 4 idag og all mat som kommer inn kommer enten rett i retur eller bakveien. Jeg har enormt vondt i kroppen og kaldsvetter som en gris. Føles helt likt ut som på dag 2. Begynner og tro at det bare er enklere og kjøpe litt for og så holde det gående…
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kom meg rundt dag 10. Dag 9 klarte jeg å holde nede næringsdrikker. Før det, kom de i retur etter 1-2min.
Men nå hadde jeg holdt på i et års tid da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føles ikke ut som at det værste er over. Dag 4 idag og all mat som kommer inn kommer enten rett i retur eller bakveien. Jeg har enormt vondt i kroppen og kaldsvetter som en gris. Føles helt likt ut som på dag 2. Begynner og tro at det bare er enklere og kjøpe litt for og så holde det gående…
Vis hele sitatet...
Du har valgt å gå cold turkey og da blir det sånn. Kudos til deg for dette! Tro på det de andre skriver her om at du snart er over det verste. Jeg har gått av diverse opioider/opiater minst ti ganger, fleste av de gjennom nedtrapping, men også noen cold turkeys. Det er så vondt og tøft og hjernen din kommer til å foreslå 5 mg oxy flere hundre ganger til de neste døgnene. Det er også en belastning.

Det er mulig du kun er 1 dag igjen til det aller verste av de fysiske abstinensene er over, tenk om nytt inntak, som du vurderer å gjøre, gjør at du begynner på igjen? Da må du begynne helt på nytt igjen for å komme i null.

Etter min erfaring, når noen har kommet så langt i tankeprosessen om de "bare" skal ta 5 mg oxy til, så er avgjørelsen allerede tatt. Men jeg håper du holder ut og heier på deg!
Cold turkey er bare tull, jeg prøvde nettopp å se hvor langt jeg kunne strekke meg uten dolcontin, klarte nesten 30 timer.. jeg både knuste og tygde piller på likt til slutt, 1000mg morfin i gapet for å få bråstopp på kvalme, svimmelhet, rennende nese og generelt mye ubehag. Hadde jeg gått lengre så hadde jeg nok spydd. Unner ingen å gå cold turkey, det sliter veldig på kroppen.
Anonym bruker
"Taktløs Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter med opioider her også. Fikk takk i en del tramadol i går. Er det noe man kan trappe seg ned på ved opioidabheighet? Oxy/sub…. Om jeg går over på tramadol og trapper ned.. eller er det et opioid som krasjer?
Det krasjer ikke så det slipper du å bekymre deg for, problemet er at du ikke kan ta nok tramadol til å kurere en oxy/sub avhengighet med mindre du er veldig lavdosert, men det vil jo hjelpe til en viss grad.
Søk på en opioid Calculator for å finne ut hvilken dose du trenger og vær forsiktig med doser over 400mg da terskelen for epileptiske anfall synker og så er det en fare for serotonin syndrom om du går på andre medisiner som jeg ikke husker i farta, men tenker det er ting som ssri, diverse stimulanter og så videre.. MDMA må du i hvert fall ikke finne på å røre.
Anonym bruker
"Taktløs Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takker :-) har hatt en del dager med tramadol istedenfor oxy og sibutex og det har gått greit. Skal prøve og kun ta tramadol herfra og trappe meg ned. Tramadol abstinenser er vel langt ifra så ille som subutex og oxy abstinenser?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns ihvertfall oxy var sinnsykt mye verre å kutte en tramadol brukte kun 100mg tramadol ei stund da
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kutta cold turkey me 70mg oxy,4ketrox og 1blå valium om dagen,vet det tok 14dager med mega influensa symptomer men vart så fucked at jeg nesten har glemt det,kansje jeg var psykotisk i noen dager sånn var det ikke på tramadol
Det er jo et av de svakere opioidene så abstinensene vil ikke nå samme høydene som de man opplever etter høye doser med oxy og heroin, men tramadol vil i noen tilfeller ha ett ekstra sett med abstinenser som man ikke får av andre vanlige smertestillende, dette er på grunn av at tramadol har effekter som virker på samme måten som antidepressiva gjør, men jeg ville ikke bekymret meg så mye for dette. :-)
Har ikke hørt om noen som har nevnt at abstinensene fra tramadol har vært ekstra tunge, men det er ikke umulig at enkelte vil oppleve dette, så hvis du bekymrer deg for det så ville jeg googlet litt nærmere rundt akkurat denne effekten så du kan se om det er noe å bekymre seg over i det hele tatt.
Anonym bruker
"Moden Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Woah var en del kommenterer enn jeg forventa når jeg sist var innom.

Update: jeg klarte og få i meg en brødskive og en dusj. Var fantastisk! Formen er faktisk bedre men jeg er redd den blir værre imorgen tidlig.

Igår kveld følte jeg litt som det samme som nå, bedre på et vis. Men så fort morgendagen kom så var jeg like sjuk og dårlig som de andre dagene. Rart.

Nyter ihvertfall hvert jævla sekund nå som jeg ikke kaster opp og hele kroppen skriker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Woah var en del kommenterer enn jeg forventa når jeg sist var innom.

Update: jeg klarte og få i meg en brødskive og en dusj. Var fantastisk! Formen er faktisk bedre men jeg er redd den blir værre imorgen tidlig.

Igår kveld følte jeg litt som det samme som nå, bedre på et vis. Men så fort morgendagen kom så var jeg like sjuk og dårlig som de andre dagene. Rart.

Nyter ihvertfall hvert jævla sekund nå som jeg ikke kaster opp og hele kroppen skriker.
Vis hele sitatet...
Så bra. Du er snart over målstreken så ikke gi deg nå.
Anonym bruker
"Moden Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Enda en dag gått, føler meg mye bedre unntatt litt kvalme. Jeg har brudd i låret så det er egentlig derfor jeg klarte og få meg hekta på dette drittet. Nå tok jeg akkurat to 25mg kodein tabletter for smertene. Fucka jeg det opp nå? Fordi jeg føler meg plutselig mye bedre? Kommer dette til og slå ned på meg igjen imorgen tidlig?
Det er en veldig lav dose, ikke tenk så mye på det. Du begynner ikke fra scratch etter en så forsiktig «utskeielse». Nyt heller at du føler deg bedre.