Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1605
Morn!

Jeg har en god stund lekt med tanken om å reise "jorda rundt". Valget stod først på backpacking, men etter at jeg var med fullriggeren Sørlandet og seilet til Skottland i sommer har jeg blitt litt mer i tvil. Tanken på å stige ombord på en seilbåt å seile rundt i Karibien, frister bare mer og mer.

Av erfaring så har jeg så og si nada. Seilturen til Skottland tok ca en uke, der vi ble delt inn i vaktlag og utførte rutineoppgaver som heising av seil, håndtering av roret og utkikksposter på dekk. Altså en slags smakebit. For noen år siden tok jeg båtførerprøven for fartøy opptil 15 meter, uten at så mye av det sitter igjen i knollen.

For øyeblikket titter jeg på sider som www.crewbay.com og www.crewseekers.net finner mye forskjellig som kan være interessant.

Tidsrommet jeg har sett for meg, er fra januar 2015 og utover. Ser da for meg en måned eller to som enten blir å backpacke eller og seile. Jeg er 20 år og har ingen andre planer frem til jeg begynner på studier neste høst, enn å reise og jobbe.

Jeg håper da på innspill fra folk som har gjort noe lignende, og kan dele både erfaringer og tips!
Hei du Har selv erfaring med å seile, og anbefaler alle til å ta imot tilbudet når det kommer til litt lengre seilas. Det gir en syk frihetsfølelse, det er miljøvennlig og sist men ikke minst naturen! kan ikke starte med å beskrive hvor fine stunder jeg har hatt på skuta... Men nok om det... Du kan vel gjøre begge deler også? reis på BP i sør-amerika elns hopp på en seilbåt som trenger mannskap etter en stund, og voilà du har gjort begge deler..