Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5042
Vurderer en reise alene snart. Lyst til å dra til et sted der jeg kan ta det med ro å ha det morsomt i en god stund. Har aldri vært i utlandet før, og nå som jeg har tid til det vil jeg benytte sjansen.

Er det noen som har tips til hvor jeg kan reise? Må hvertfall være en plass der det er varmt, og nye opplevelser som f.eks. strikkhopp eller fallskjerm.
Dra til Asia. Thailand, Kambosja, Vietnam, Laos og alle de andre backpacker-stedene. Der treffer du mange andre som er i samme situasjon som deg og som også er ute etter moro og rølp.
Skal du hoppe i fallskjerm, kjøre strikkhopp, dykke med hai ol. ville jeg dog kanskje sett til Sør-Afrika; det er stedet for action av den typen.
Australia og New Zealand.
Hei du!

Reiser nedover til Cape Town alene nå til høsten i 5 uker for å jobbe frivillig med hai, hoppe i fallskjerm og surfe og diverse.
første gang jeg reiser alene til utlandet men ser frem til å bare komme meg vekk og koble av litt!
Sitat av moret Vis innlegg
Dra til Asia. Thailand, Kambosja, Vietnam, Laos og alle de andre backpacker-stedene. Der treffer du mange andre som er i samme situasjon som deg og som også er ute etter moro og rølp.
Skal du hoppe i fallskjerm, kjøre strikkhopp, dykke med hai ol. ville jeg dog kanskje sett til Sør-Afrika; det er stedet for action av den typen.
Vis hele sitatet...
Støttes. BKK er også en enkel plass å komme seg videre fra om du skulle få lyst til å reise videre eller reise hjem. Meld deg på thai-språkskole for 1 års studentvisum om du skal være der lenge. De begynner å slå ned på visa-runs.
God kola i hele sør amerika....
Godt og varmt i Miami iallefall.. Fallskjermhopping og en bråte andre morsomme aktiviteter finner du også i Florida..
Jeg reiste alene i vinter og var i New Zealand, Australia, Indonesia og Thailand. For meg var det Australia og Thailand som skilte seg ut. Syntes New Zealand var litt for likt Norge, eventuelt Tyskland for det florerte av tyskere der. Men smak og behag. Mitt beste tips er nå i hvert fall å bo på hostell i New Zealand og Australia. Da blir du garantert kjent med mange morsomme folk. Ting har også en tendens til å bli en del dyrere enn det man ser for seg før man reiser.
▼ ... over en uke senere ... ▼
australia er fantastisk
Sør afrika er virkelig noe verdt å oppleve. Du kan melde deg inn i en reisegruppe, der du har opplegg for en hel måned, og får sett og opplevd så utrolig mye mer en du ellers hadde. Du får sett alt av kjente attraksjoner, gå turer og overnatte i jungelen, padle med flodhester og krokodiller, fallskjermhoppe, feste, gjøre hva en du vil. Virkelig flott der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I vinter braker det løs! Etter jul en gang drar jeg i første omgang til Thailand for å komme unna den triste vinteren her hjemme.
Jeg var der for et par år siden og ble forelsket i landet og befolkningen. De er veldig hyggelige og greie der nede og de gjør alt for at du skal ha det bra som turist.

Jeg skal først til Koh Phangan og etterpå vil jeg nord i landet.
Hvordan er det med turister og spesielt charter-russere oppe i feks Chiang Mai i høysesongen?
Ser for meg det kanskje er mindre av dem, ettersom det er langt unna turistfellene der de driver mafiavirksomheten sin. De eier vel omtrent hele Phuket og Pattaya.
Jeg misliker russerne omtrent like mye som thaiene gjør og vil helst dra til et sted der det ikke flyter over av denne omgjengelige og hyggelige folkegruppen. Forventer ikke et øde sted uten noe folk, men regner med dere skjønner greia.
Kom gjerne med forslag til steder nord i landet som er verdt et besøk.
Etter noen uker i Thailand drar jeg til et av nabolandene, ettersom jeg må fornye visum uansett. Jeg er helt åpen for både Kambodsja, Laos, Vietnam og Burma. Har hørt mye bra om samtlige land, men usikker på hvilket jeg skal velge. Overbevis meg gjerne om hvilket som er mest verdt å få med seg.

PS:
Kan nevne at jeg elsker å røyke cannabis, og steder hvor lovens lange arm ikke bryr seg nevneverdig er uten tvil av interesse. Jeg er ikke typen som går med dreads og røyker joints offentlig på gata bare fordi jeg er på Koh Phangan, men liker å røyke der jeg bor uten å risikere flere år i fengsel.
Sitat av MaiPenRai Vis innlegg
I vinter braker det løs! Etter jul en gang drar jeg i første omgang til Thailand for å komme unna den triste vinteren her hjemme.
Jeg var der for et par år siden og ble forelsket i landet og befolkningen. De er veldig hyggelige og greie der nede og de gjør alt for at du skal ha det bra som turist.

Jeg skal først til Koh Phangan og etterpå vil jeg nord i landet.
Hvordan er det med turister og spesielt charter-russere oppe i feks Chiang Mai i høysesongen?
Ser for meg det kanskje er mindre av dem, ettersom det er langt unna turistfellene der de driver mafiavirksomheten sin. De eier vel omtrent hele Phuket og Pattaya.
Jeg misliker russerne omtrent like mye som thaiene gjør og vil helst dra til et sted der det ikke flyter over av denne omgjengelige og hyggelige folkegruppen. Forventer ikke et øde sted uten noe folk, men regner med dere skjønner greia.
Kom gjerne med forslag til steder nord i landet som er verdt et besøk.
Etter noen uker i Thailand drar jeg til et av nabolandene, ettersom jeg må fornye visum uansett. Jeg er helt åpen for både Kambodsja, Laos, Vietnam og Burma. Har hørt mye bra om samtlige land, men usikker på hvilket jeg skal velge. Overbevis meg gjerne om hvilket som er mest verdt å få med seg.

PS:
Kan nevne at jeg elsker å røyke cannabis, og steder hvor lovens lange arm ikke bryr seg nevneverdig er uten tvil av interesse. Jeg er ikke typen som går med dreads og røyker joints offentlig på gata bare fordi jeg er på Koh Phangan, men liker å røyke der jeg bor uten å risikere flere år i fengsel.
Vis hele sitatet...
Vil anbefale deg Bhutan! Ett nydelig lite land. Cannabis vokser vilt, og såvidt jeg har forstått slås det ikke noe særlig ned på bruk og besittelse av mindre mengder.
Har ikke vært der selv, men det står garantert høyest på ønskelisten
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Vil anbefale deg Bhutan! Ett nydelig lite land. Cannabis vokser vilt, og såvidt jeg har forstått slås det ikke noe særlig ned på bruk og besittelse av mindre mengder.
Har ikke vært der selv, men det står garantert høyest på ønskelisten
Vis hele sitatet...
Uten tvil et interessant land. Men ikke helt det jeg er ute etter denne gangen
Et kjapt søk sa meg at det ikke finnes internett, at man må benytte reisesjekker samt at man ikke får utforske landet på egen hånd.
Det er litt for restriktivt for mitt vedkommende.
Friheten med å dra hvor jeg vil på moped er noe av det jeg liker best med Thailand feks.
Sist endret av MaiPenRai; 29. oktober 2014 kl. 14:47.
Sitat av MaiPenRai Vis innlegg
Uten tvil et interessant land. Men ikke helt det jeg er ute etter denne gangen
Et kjapt søk sa meg at det ikke finnes internett, at man må benytte reisesjekker samt at man ikke får utforske landet på egen hånd.
Det er litt for restriktivt for mitt vedkommende.
Friheten med å dra hvor jeg vil på moped er noe av det jeg liker best med Thailand feks.
Vis hele sitatet...
Det er fult forståelig. Grunnen til at man ikke kan reise alene er at de frykter for at det skal påvirke de lokale kulturer og tradisjoner. Oppkjøp av land og andre ting for store summer er også fryktet. Noe som kan føre til grupperinger med hauger av utlendinger som sitter på mye penger og makt. Fra tidligere vet vi jo at de ikke alltid har like gode hensikter.

Må også nevne at man kan bruke kontanter
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Det er fult forståelig. Grunnen til at man ikke kan reise alene er at de frykter for at det skal påvirke de lokale kulturer og tradisjoner. Oppkjøp av land og andre ting for store summer er også fryktet. Noe som kan føre til grupperinger med hauger av utlendinger som sitter på mye penger og makt. Fra tidligere vet vi jo at de ikke alltid har like gode hensikter.

Må også nevne at man kan bruke kontanter
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner
Tanken er god, og jeg håper de klarer å bevare det på den måten.
Et eksempel på hvor galt det kan gå er jo nettopp Thailand.
Men tross alt, syns jeg det positive veier opp for det negative.

Ok, tenkte det var stress med penger når de ikke hadde ATM der. Men man får vel vekslet valuta der som i andre land sikkert.
Sitat av MaiPenRai Vis innlegg
Jeg skjønner
Tanken er god, og jeg håper de klarer å bevare det på den måten.
Et eksempel på hvor galt det kan gå er jo nettopp Thailand.
Men tross alt, syns jeg det positive veier opp for det negative.

Ok, tenkte det var stress med penger når de ikke hadde ATM der. Men man får vel vekslet valuta der som i andre land sikkert.
Vis hele sitatet...
Tanken er veldig god, ja. Men dessverre ødelegger det jo for sånne som deg.
Thailand er ett bra skrekk eksempel, ja. Ekstremt mye ødelagt av nettopp Russere og andre utlendinger med mye penger og dårlige hensikter.

Njaa, vekslet skal jeg ikke uttale meg om, men de godtar også Indisk Rupi.
Uansett er det jo bare og veksle til seg FØR innreise