Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 939
Hvordan funker det å spille CS på Linux? Fungerer det på samme måte som i WinXP?
Vet at det litt mere styr med å laste ned CS med Linux enn WinXP. Men jeg tenker på om Steam og CS fungerer på samme måte som i WinXP etter jeg har instalert det i Linux. Har tenkt å prøve ut Linux Ubuntu. Takker for seriøse svar!
Installer CS med cedega, det går fint (eller du kan prøve med wine hvis du ikke vil betale, men denne synes hvertfall jeg ikke er så god så cedega). Deretter bør du pøve å finne linux drivere for skjermkortet ditt og installere de. Har ikke oversikt over hvordan steam vil fungere.
Sist endret av icebyte; 12. august 2007 kl. 15:10.
CS i Linux har jeg hatt flere ganger, og det suger like balle hver gang :P Joda, det funker - men du får nok neppe no mer enn 40 fps average (uspillelig) når du spiller online (går glatt når du setter opp lan server på de_dust2 og du ikke beveger deg ut av CT spawn dog :-), musa og lyden er også ganske merkelig, men det kan jo sikkert fikses.

Edit: Har brukt både cedega og wine.
Sist endret av rephic; 12. august 2007 kl. 17:33.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av rephic
CS i Linux har jeg hatt flere ganger, og det suger like balle hver gang :P Joda, det funker - men du får nok neppe no mer enn 40 fps average (uspillelig) når du spiller online (går glatt når du setter opp lan server på de_dust2 og du ikke beveger deg ut av CT spawn dog :-), musa og lyden er også ganske merkelig, men det kan jo sikkert fikses.

Edit: Har brukt både cedega og wine.
Vis hele sitatet...
Da mistenker jeg at du har brukt noen skittne drivere, sist jeg prøvde HL2 i linux (ca 2 år siden) hadde jeg rundt 100FPS (med mitt gamle skjermkort).

Dog skal det jo også nevnes at menneskets øyne skjeldent merker forskjell på 40\60 f.eks.
Nå er nok jeg litt mer kritisk enn deg når det gjelder spillbarhet 40/60 fps er totalt uspillelig i mine øyne :P Driverene var de nyeste fra nvida, de skulle funke helt bra.
cs i linux koster mer enn det smaker..
hvis du er noenlunde "hard core" gamer, bør du holde deg til windows.

dualboot.
CS i linux går.
Cedega kan skaffes gratis, dog ulovlig.
Hvor høy FPS du får komemr jo ann på maskinen også da (:
Du kan installere steam og derfor alle de spillene under wine i linux, men husk at den nekter å kjøre det under NTFS..
Det jeg lurer på er ikke hvor lav fps du får, det jeg lurer på er hvordan det er sammenlignet med å spille det i windows.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det oppfører seg akkurat slik som det gjer i windows. Det er trossalt samme programmet.

Fps er stortsett lik på begge platformer, give or take a few percent.
Vanskelig å si det går å spille det men det skjer en del fuck-upps innimellom så må du restarte spillet.
Prøv med crossover det koster penger(ikke på piratebay) men er mye bedre enn wine.
Sist endret av holy_toy; 12. august 2007 kl. 22:39.