Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1279
Heisann. Vet ikke om jeg lager denne posten for å syte, eller for å finne innsikt i hva jeg kan gjøre videre. Uansett:

Dama satt og så på TV Norge nettopp (hd), plutselig lukta det svidd (og jeg mener SVIDD) i leiligheten, etter mye om og men så konkluderte vi at det var en lampe som hadde svidd seg, og demonterte den fra taket. Planla så at vi skulle på IKEA i morgen.

Fin liten historie, og alt endte antageligvis bra, right? Wrong.

Det viste seg at den svidde lukta faktisk ikke var fra lampa som vi først trodde. Antageligvis har det vært fra TVen, i og med at ca. 10 minutter senere så forsvant plutselig bildet. Vips bortevekk. Har prøvd å skru av og på TVen til liten nytte. Prøvd å plugge ut kontakta og inn, ingenting skjer der heller. TVen ser ut til å starte, lager den klikkelyden som den pleier når vi skrur den på, men bildet fortsetter bare å være svart.

Kjøpte TVen for 2 måneder siden, den er kun brukt èn måned (satt ikke tv opp før vi flyttet til leilighet).

Det er en LG 50" Plasma-TV 50PS3000. Kjøpt på Elkjøp på Alnabru. Har kvittering. Hva skjer videre? Går det på reklamasjon?
Ring Elkjøp (815 32 000)

Dette skal gå på garanti/reklamasjon med mindre det er din skyld.

Mener også å huske at du kan få hjemmeservice på produkter av den størrelsen.
Som Frenor sier, så ta kontakt med elkjøp. De bruker å være greie å ha med å gjøre i slike tilfeller.

(Kanskje få sjekket strømnettet i leiligheten hvis du mener lampa også er gåen?!)
Tror du det kan være et dilemma med strømnettet? Huset er 21 år gammelt, og det er strømnettet og. Lampa var ikke gåen, den virka men vi trodde den var årsaken til den "svidde aromaen" som befant seg rundt i leiligheten

For å rette posten over, det var ikke Elkjøp, men Lefdal. Burde vel ha lite og si, håper begge er like greie når det kommer til defekte produkter.

Har tatt forbehold om svakheten til plasma tven, så burde ikke være en feil fra vår side.
Prøv å kontakte Lefdal HER
Husk at det er mulig elkjøp prøver å skylde på deg. Ikke gi deg om du faktisk ikke gjorde noe galt.
Stick dude: Takker, sendte epost nå, der jeg spørte om hvilke alternativer vi hadde, om det var mulig for dem og hente (i og med at jeg har for liten bil til å frakte) og evt. reklamasjon.

Jazzin: Skal stå på mitt. Kommer til å poste hva resultatet blir av det hele.

Takker for all hjelp hittil.
Er en garantisak når det skjer etter 1 måned med bruk. Brukerfeil tviler jeg sterkt på, hvis det først er noe galt med tven så skjer det helst innen tidsrommet på 1-6mnd.
jeppfi; det står faktisk at han kjøpte den for 2mnd siden.

Men dette skal gå under garantien !
Han har brukt den i 1 måned.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Han har brukt den i 1 måned.
Vis hele sitatet...
Beklager, min feil
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Han har brukt den i 1 måned.
Vis hele sitatet...

Spiller ingen rolle. Alltid kjøpsdato som er utgangspunkt, men hvorvidt det er en eller to måneder spiller ingen rolle. Reklamasjonsretten gir ham fem år.

Hvorfor skulle Elkjøp prøve å legge skylden på kunde? Det gir ingen mening, det er uansett ikke dem som må dekke reparasjonen. Det er like usannsynlig som når kunder påstår at verkstedene bevist forsøker å skyve skylden over på kunden.

Fullstendig ulogisk siden det er mye enklere og kjappere for verkstedene (og mye bedre for butikken) at reparasjonen belastes leverandør, istedenfor kunden.

Dette er ikke noe mer å mase med. Ring Elkjøp og be dem komme å hente TV'en. Husk at du har krav på lånetv på reparasjoner som tar over en uke, og siden denne helt sikkert gjør det kan du bare kreve lånetv med en gang. Du kan også kreve at de henter TV'en hjemme hos deg da all utbedring skal være uten kostnad for kunde, og det ikke kan forventes at kunder har mulighet til å transportere en 50" plasma til butikken uten å særlig ulempe og/eller kostnad.
Sist endret av Cikey; 23. september 2009 kl. 23:42.
Hvis du kjøpte den på elkjøp og ikke skaffa deg forsikring, burde du gjøre det neste gang.
Det er absolutt verdt pengene
Nei, men mente at det er rart at den slutter å virke etter 1 måned. Vet at han har garanti fra kjøpsdato.
Sitat av BonesCon Vis innlegg
Hvis du kjøpte den på elkjøp og ikke skaffa deg forsikring, burde du gjøre det neste gang.
Det er absolutt verdt pengene
Vis hele sitatet...
Viss ikkje garantien gir kunden ein ny tv når han høvlar over den med sleggje, ser eg ikkje grunnen til å ødsle pengar på garanti då reklamasjonsretten er rimelig grei.
Sitat av Hatred Vis innlegg
Viss ikkje garantien gir kunden ein ny tv når han høvlar over den med sleggje, ser eg ikkje grunnen til å ødsle pengar på garanti då reklamasjonsretten er rimelig grei.
Vis hele sitatet...
Du innser at det innlegget ikke gav noe mening i det hele tatt?

Nei, garantien dekker ikke sleggehøvling, men en forsikring derimot ville gjort det. Poenget med forsikringen er å dekke alle de tilfellene som ikke dekkes av garanti / reklamasjonsrett.