Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 831
Jeg har 2 TV på loftet, og lurer på om det går (for å spare kabel) å samle signalene ut fra DiSEqC`ene i en slik http://www.cableworld.no/parabol-til...r-(2-veis).asp og legge ett kabelstrekk og splitte det igjen i en samme type splitter ut til hver sin tuner?

Mvh

-Ken
vel.. har jeg forstått deg riktig om du ønskr å skjøpte en kabel (coax) fra loftet og til et annet sted? og dermed spiltte signalet.?

hm.. ja bare å kjøpe en coax skjøt hun-hun og dermed kable den ned til der du vil sette inn splitteren..

hmm.. bare å huske på at det skal være 75 Ohm i kabelen eller noe slikt.. men dette kan vel vivalatrina..mer en meg om
Trådstarter
3 0
Kanskje jeg uttrykket meg litt feil.

Jeg har en parabolantenne med 2 LNB. Desse har 4 utganger hver. Jeg har 3 DiSEqC switcher. 1 går til stua. De to andre skal jeg ha opp på loftet. Ett strekk på ca 20 m. Det jeg lurer på er om jeg kan samle signala fra desse to DiSEqC ene i en kabel med en slik splitter, for så å dele det igjen på loftet med den samme til hver av de to rommene med hver sin tuner. Sparer da 20 m. kabelstrekk.

Jeg vet at det gikk med 1 stk sat. signal og 1 stk TV signal tidligere, men er usikker om det går med to kilder i samme frekvensområde.

-Ken
Hvis du allerede har en kabel, hva med å prøve?
Hvis jeg forstår deg rett:

TV1 og TV2 går til en felles splitter
splitteren går til parabolen der den møter en samler, og den samleren er koblet til 2 stk LNB ?


I teorien er dette fult mulig.
Problemet oppstår ved strøm og "eier-rett" på signalet som kommer, så det kan være at du ikke vil få bruke begge tunerne samtidig.


Det enkleste vil være å legge opp 1 kabel til hver tuner.
Trådstarter
3 0
Verdaling: Tenkte jeg kunne spørre her om noen viste det før jeg kjøpt 2 slike splittere.

Blackkoz: Jeg ser de potensielle problemene, og tror jeg går for hver sin kabel, ja.


-Ken