Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 978
Jeg skal kjøpe ny TV snart, helst i (ikke nett-) butikk, og håpte på deres hjelp ved valget. Jeg har følgende krav:
Helst ikke over 4500 kr
Minst 32", helst mer
HDMI
Scart
VGA in
USB
S-video (kan klare meg uten)

På forhånd takk

Edit: Glemte å nevne at jeg hovedsaklig skal bruke den til 360-spilling, DVD og PC-skjerm. Blir lite TV, men antenne-inngang er vel et must?
Sist endret av Shittles; 22. september 2009 kl. 22:38.
Hvor viktig er bildekvalitet for deg?
Hvor langt kan prisen strekkes for bildekvalitetens skyld?
Hvilke av disse kravene er reelle krav?
Hva skal du bruke USB-tilkoblingen til?
Krav til oppløsning (720p, 1080i, 1080p)?
Sitat av Frenor Vis innlegg
Hvor viktig er bildekvalitet for deg?
Hvor langt kan prisen strekkes for bildekvalitetens skyld?
Hvilke av disse kravene er reelle krav?
Hva skal du bruke USB-tilkoblingen til?
Krav til oppløsning (720p, 1080i, 1080p)?
Vis hele sitatet...
Prisen kan egentlig ikke strekkes så langt ettersom jeg ikke har så mye penger...
HDMI og Scart og antenne (altså innebygget tuner til kabel) er must. VGA hadde vært veldig greit med tanke på PC-tilkobling.
En venn av meg sa jeg kunne koble USB-harddiskene mine direkte til TVen da, slik at jeg slipper å gå gjennom PCen når jeg vil se nedlastede filmer osv..
HD-ready, men selvfølgelig gjerne full-HD...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445334

Denne f.eks. kjenner ikke noe spesielt til akurat denne modellen, men spesifikasjonene så ikke så ille ut.
Den har også fått mye ros på nettet etter hva jeg så med litt googling.
Sitat av Shittles Vis innlegg
Prisen kan egentlig ikke strekkes så langt ettersom jeg ikke har så mye penger...
HDMI og Scart og antenne (altså innebygget tuner til kabel) er must. VGA hadde vært veldig greit med tanke på PC-tilkobling.
En venn av meg sa jeg kunne koble USB-harddiskene mine direkte til TVen da, slik at jeg slipper å gå gjennom PCen når jeg vil se nedlastede filmer osv..
HD-ready, men selvfølgelig gjerne full-HD...
Vis hele sitatet...
Da trenger du en USB-tilkobling og ikke VGA. Husk aa sjekke om USBen stötter film, og ikke bare bilder!
Har jo tenkt å bruke den til litt annet enn bare film... hadde håpet at TVen var klar nok til at jeg kan bruke den som en mer permanent PC-skjerm...
Sitat av Shittles Vis innlegg
Har jo tenkt å bruke den til litt annet enn bare film... hadde håpet at TVen var klar nok til at jeg kan bruke den som en mer permanent PC-skjerm...
Vis hele sitatet...
Da er mao det eneste du trenger en HDMI inngang og et bra panel, scratch resten av kravene.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Da er mao det eneste du trenger en HDMI inngang og et bra panel, scratch resten av kravene.
Vis hele sitatet...
Panel ...Er ikke helt inne i dette med TV :P
Betyr selve skjermflaten.
Ah
Btw, jeg kom på at jeg har DVI-D uttak på PCen også, vil det bli noe bra resultat av HDMI-overgang av noe slag?
For da trenger jeg jo bare HDMI, Scart og forhåpentligvis USB, men det er ikke heller et must lenger... Sorry for at jeg bytter krav hele tiden :P
Hva skal du egentlig bruke scart til?
Eneste er når jeg skal spille N64, vet ikke om du driver mye med det...
N64 spiller jeg faktisk en gang i blandt, Mario Og DVD-spilleren min støtter bare scart, og jeg har ingen planer om å kjøpe ny med det første.. "Poenget med HD, da?" :P

Men DVI-D til HDMI, blir det bare jalla?
Tenkte jeg skulle ta meg en tur og se litt i byen på lørdag, noen som har noen tips om hva jeg absolutt bør styre unna? :P
Sitat av Shittles Vis innlegg
...Og DVD-spilleren min støtter bare scart
Vis hele sitatet...
Hvis du skal bruke denne som en (delvis) permanent PC-skjerm, hva skal du med DVD-spiller da?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Med mindre denne dvd-spilleren er fra 1996, eller koster 299,- på Rema så bør den ha komponent-utgang, da ville jeg heller benyttet meg av det.