Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 854
Jeg har to Acoustic Response 707 høytallere, og en herpa gammel radiospillerjævel. Uansett, det blir vanvittig dårlig lyd av høytallerene, og jeg lurer på om det har noe med anlegget å gjøre? eller er det veldig dårlige høytallere?
De er jo ganske stor i størrelse, så ville jo egentlig trodd at de ville ha ristet litt når de spilte. Kan jeg bare kjøpe en forsterker, så er saken i boks eller?
Et av de første treffene på onkel Google leder til en side som beskriver disse høyttalerne i settingen "White Van Speaker Scams", som er omreisende som selger slikt på døren.

Kanskje ikke toppkvalitet hvis så er tilfelle? Hvordan kjøpte du dem, forresten?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av NuclearCheese Vis innlegg
Jeg har to Acoustic Response 707 høytallere, og en herpa gammel radiospillerjævel. Uansett, det blir vanvittig dårlig lyd av høytallerene, og jeg lurer på om det har noe med anlegget å gjøre? eller er det veldig dårlige høytallere?
De er jo ganske stor i størrelse, så ville jo egentlig trodd at de ville ha ristet litt når de spilte. Kan jeg bare kjøpe en forsterker, så er saken i boks eller?
Vis hele sitatet...
Dette er uten tvil skikkelige dårlige høyttalere på alle måter. Men litt usikker på hva du mener med "skikkelig dårlig lyd". Hva slags forsterker bruker du for å drive dette? Hvis du har en kompis eller en kjenning med en litt skikkelig forsterker kan du jo prøve å koble de opp der, men jeg ville nok ikke ha ofret så veldig mye penger på dette oppsettet
Jeg har en gammel JVC 150w på 4ohm forsterker(husker ikke helt,prøvde å finne noe om det på nettet, men det var døfødt), egentlig et "jævli" dyrt anlegg, tror d kostet rundt 30 høvdinger i 1993. Det var egentlig onkeln min som ga det til meg når han kjøpte nytt. Med noen ganske bra høytallere som fulgte med settet. dx-mx77tn het den vel, jeg vet egentlig ikke så mye om den.. vet ikke hvor manualen er, å når jeg googlet det kostet det 4.99$ og helt opp til 19.99£ for og laste ned en manual.

Men så lenge vi holder oss innenfor rimelighetens grenser, så er ikke penger noe problem. Har en sparekonto med 55k på, så til en rundt 6-7000 hva slags anlegg ville du anbefalt for gutterommet?