Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4216
Hello

Tenkte å kjøpe meg et nytt headset til gaming bruk. Blir da til WoW spilling, så trenger en med bra mic så jeg kan snakke med folk jeg spiller med, og gjerne noen som stenger litt lyd ute til bruk på lan også.

Vil helst holde meg under 1000 kr.

Noen forslag?
Jeg har Razer Carcharias og er MEGET fornøyd med det, ingen hittill har klaget over mic-kvaliteten, det er også veldig komfortabelt og heller ikke så veldig tungt.

Komplett.no
Thank you very much
Sennheiser. De leverer alltid kvalitet.
Jeg kan anbefale Koss SB45 med minijack. Er utrolig fornøyd med det headsettet, og det koster bare rundt 400kr hvis jeg ikke tar helt feil. Helt utrolig mic kvalitet, og lyden er fin og ren.
Ikke kjøp koss sb45 ! Produskjonsfeil på dem. knekker utrolig fort i bøylen. kan ikke fikses.
Tull. Jeg og en kompis kjøpte det headsettet og har hatt det i ~6mnd nå. Null feil. og i tillegg har de livstidsgaranti
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Tull. Jeg og en kompis kjøpte det headsettet og har hatt det i ~6mnd nå. Null feil. og i tillegg har de livstidsgaranti
Vis hele sitatet...
Delte meninger...

sb45
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Delte meninger...

sb45
Vis hele sitatet...
Den linken gikk ikke så langt...
jeg har hatt 2 av de. og ett av det nye. Alle 3 knakk. samme stedet. Men for all del. billig og greit ( så lenge det varer)
steelsound 5H v2. nydelegt
Jeg kan forøvrig anbefale dette og dette headsettet.

Jeg har hatt Siberia headsettet i 2-3 år nå, funker like bra som det gjorde da jeg kjøpte det for 800kr.
Logitech headsettet har jeg hatt i ca en mnd nå, og elsker det.
Eneste grunnen til at jeg linket SB45 var at jeg leste feil og trodde han skrev en mindre pris. My bad
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jeg kan forøvrig anbefale dette og dette headsettet.

Jeg har hatt Siberia headsettet i 2-3 år nå, funker like bra som det gjorde da jeg kjøpte det for 800kr.
Logitech headsettet har jeg hatt i ca en mnd nå, og elsker det.
Eneste grunnen til at jeg linket SB45 var at jeg leste feil og trodde han skrev en mindre pris. My bad
Vis hele sitatet...
Seconded! Jeg er nå på mitt andre Siberia headset! Er storfornøyd med det for å si det sånn! Kjøpte ett Steelseries 5Hv2, men det ble ødelagt med en gang og fikk ny. Lyden er ikke så god heller i headsettet og har for mye diskant IMO. Siberia headsettet tåler en trøkk og leverer god lyd med mye bass! Det jeg liker med headsettet er at vist du skrur av lyden hører du ca alt som skjer rundt deg! Gør det mulig og snakke med folkene rundt deg på LAN osv.
Har nettop fått min Roccat kave: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446672. veldig bra isolering og lydkvalitet og et lite "mixebord" (litt vanskelig å forklare:P) i tillegg til 5.1 surround lyd. har heller ikke hatt noen klager på mic-kvalitet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Stjerler tråden din litt.

Skal kjøpe meg et bra headset til ps3 med mic. det skal også brukes til dvd/Bluray.

Noen tips? KP deles ut til gode svar!
Har selv hatt to stk koss sb45, et for 2-3 år siden, som ble ødelagt pga jeg spiste opp ledningen og ikke fikk lodda, og nr har jeg enda og har hatt det i ca et halv år. Ingenting å utsette på dette som gamingheadset

btw: den gamle typen var ubehagelig å ha på over lengre tid, men har ikke hatt noen problemer med dette på det nye

Edit: dere som ødelegger sb45 headsettene, hva bruker dere dem egentlig til?
Sist endret av otimate; 26. november 2009 kl. 18:28.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Stjerler tråden din litt.

Skal kjøpe meg et bra headset til ps3 med mic. det skal også brukes til dvd/Bluray.

Noen tips? KP deles ut til gode svar!
Vis hele sitatet...
Skal jeg gi deg et godt svar må det bli SteelSeries 5H v2 eller SteelSeries siberia v2 Jeg har hatt sistnevnte (v1) i et godt år, og kan absolutt ikke klage på micen, ei heller headsettet. Det er god kvalitet, har jeg intrykk av og har dratt det med meg på diverse lan, mistet det i gulvet et par ganger (:-O) etc. Ikke er de så alt for dyre heller. Har også prøvd 5H v2, og det har bra lyd, og god mic. Vil påstå at 5H v2 er hakke bedre å ha på seg. (nå har jeg ikke prøvd siberia v2, men 5H v2 er bedre en siberia v1) Lyden i de to headsettene er nokså like, og jeg har ingen ting å utsette på den.

Edit: dette gjelder selvfølgelig deg også "sali" (bare sånn at du ikke føler deg diskriminert :-O)
Sist endret av trauMa; 26. november 2009 kl. 18:38.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Skal jeg gi deg et godt svar må det bli SteelSeries 5H v2 eller SteelSeries siberia v2 Jeg har hatt sistnevnte (v1) i et godt år, og kan absolutt ikke klage på micen, ei heller headsettet. Det er god kvalitet, har jeg intrykk av og har dratt det med meg på diverse lan, mistet det i gulvet et par ganger (:-O) etc. Ikke er de så alt for dyre heller. Har også prøvd 5H v2, og det har bra lyd, og god mic. Vil påstå at 5H v2 er hakke bedre å ha på seg. (nå har jeg ikke prøvd siberia v2, men 5H v2 er bedre en siberia v1) Lyden i de to headsettene er nokså like, og jeg har ingen ting å utsette på den.
Vis hele sitatet...
Det er ikke 3.5mm minijack inngang i Ps3'en. Kun USB og Bluetooth.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Det er ikke 3.5mm minijack inngang i Ps3'en. Kun USB og Bluetooth.
Vis hele sitatet...
Aiai. Så ikke at han var ute etter PS3 headsett

Men anbefaler 5H v2 eller siberia v2 til "sali" for det om

"Pyromanic", du kan jo kjøpe dette eller dette til å bruke med PS3'en
Sist endret av trauMa; 26. november 2009 kl. 20:07.
SB45 stenger lyden dårlig ute. Jeg vil anbefale det jeg bruker daglig: Steelseries 4H Pro Gaming. Betalte rundt 400,- på Komplett. Helt fantastisk headsett, sitter perfekt rundt ørene, lyden er god, bassen er god, og mic'en er god.
Fy faen! Unskyld meg. Kjøpte dette steelseries v5 usb headsettet! men ingen fortalte meg at det ikke var kompitabel med ps3! les litt før dere anbefaller!
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Fy faen! Unskyld meg. Kjøpte dette steelseries v5 usb headsettet! men ingen fortalte meg at det ikke var kompitabel med ps3! les litt før dere anbefaller!
Vis hele sitatet...
Karma for tyveri av tråd, vent mer etter den utskjelligen
Ingen her er ansvarlig for om du kjøper katta i sekken, folk prøver å hjelpe og du skulle mest sannsynlig sjekket fakta om headsettet som ble anbefalt selv.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Fy faen! Unskyld meg. Kjøpte dette steelseries v5 usb headsettet! men ingen fortalte meg at det ikke var kompitabel med ps3! les litt før dere anbefaller!
Vis hele sitatet...
http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.asp...268&plid=81268

Det tok meg 0,12 sekunder å finne noe som faktisk er kompatibelt. Hvorfor finne opp kruttet selv? Når det tar deg minimalt med tid og faktisk google et alternativ som funker?

Det er ikke all verden med headsett dedikert til ps3, men headsettet som er linket til er både lett og deilig å ha på + mic. Prisen er heller ikke noe tap.
Helt enig om Koss. Mitt knakk også i bøyla. eller var lyd og mic god.

Bruker Nå et steelseries 5H v1. med vanlig jack plugger. Tåler masse bank. Tror det har ramla 2-300 ganger i gulvet å er like bra som da jeg kløpte det. Enkelt å demontere.
Men putene er i tøy, noe som ikke gir så mye isolering av lyden utenfra. Liker dette da jeg fortsatt kan høre guttungen når jeg spiller.
Sist endret av MicroWar; 2. desember 2009 kl. 17:17. Grunn: typo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Fy faen! Unskyld meg. Kjøpte dette steelseries v5 usb headsettet! men ingen fortalte meg at det ikke var kompitabel med ps3! les litt før dere anbefaller!
Vis hele sitatet...
Hei Pyromanic.
Har glemt denne tråden litt vekk i julestria, men jeg føler at jeg burde komme med en unnskyldning. Jeg tar all kritikk og ansvar på meg som ikke sjekket godt nok, jeg skylder ikke på deg, for jeg stoler så å si alltid blindt på medlemmene som anbefaler meg ting her, så det forstår jeg godt. Vet at denne unnskyldningen kommer nokså seint, men jeg håper vi kan fortsette å stole på hverandre i fremtiden, og at vi kan si det sånn at vi alle har et felles ansvar for å sjekke at det vi anbefaler til hverandre faktisk funker/er kompatibelt. Nå vil jeg avslutte med å si at jeg håper at du benyttet deg av angreretten slik at du fikk pengene tilbake.

Igjen: Unnskyld.
Sist endret av trauMa; 13. desember 2009 kl. 01:46.
Sitat av Is0x Vis innlegg
steelsound 5H v2. nydelegt
Vis hele sitatet...
+ USB

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340967

Kjøpte den idag^^
Hvis du ikke liker å ha en mic oppi trynet når du gamer så anbefaller jeg Siberia på det varmeste. Micen blir klipset til på skjorta di eller på headsett ledningen. Det føles veldig behagelig og lyden er fantastisk.