Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8043
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hei alle sammen.
Den ene høyttaleren min lager vesentlig mindre lyd enn den andre og skurrer når den blir utsatt for press, uansett hvor lavt volum jeg har. Jeg vet ikke hundre prosent om elementet(ene) kan være sprengte da jeg aldri har vært utsatt for det. Men jeg ser veldig gjerne etter løsninger på problemet.

Er skurring og lavt volum de definitive symptomene på sprengt element?
Høyttaleren det er snakk om er av typen JVS S-55M
Høyttaleren har affeksjonsverdi og jeg vil veldig gjerne få den reparert.
Det er kun den ene høyttaleren som har røket.
Den har ikke blitt utsatt for voldsomt press, men blitt kontinuerlig brukt i... vel lenge.
Jeg opplever ikke skurring ved bruk av andre høyttalere eller head-sett.

Ser noen en løsning på problemet?
Kan høyres ut som du har eit sprengt element, ja. Dersom høgtalaren har høg verdi for deg kan du jo alltids ta den med inn på eit verksted og sjekke om dei får fiksa den.

Om det ikkje er sprengte element så kan du prøve å fikse på loddingane/sveisane i høgtalaren. Eg har vore med på å gjort dette på eldre anlegg med gode resultat. Eventuelt om det er ein dritt-lim dei har brukt (heller usannsynleg) så kan membranen ha gått av hengsla. Så om det lar seg gjere, skru opp høgtalaren og sjekk etter feil, du bør kunne sjå dei ganske umiddelbart.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Tror den kanskje er sprengt :/

Hadde samme problemet med mine høytalere men da var det bare lavere lyd på ene siden. Det var utrolig irriterende så jeg åpnet opp høytaleren. Da viste det seg at jeg hadde spilt så høyt at ledningene hadde falt ut xD inni høytaleren
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Noen som vet hvordan jeg kan finne hva slags element jeg trenger og hvor de selger dette?
Høytaleren min har 3 element, er vel det største som har gått?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
hvorfor ikke oppgradere og kjøpe nye større høytalere?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av joaduck Vis innlegg
hvorfor ikke oppgradere og kjøpe nye større høytalere?
Vis hele sitatet...
Sitat av Sio Vis innlegg
Høyttaleren har affeksjonsverdi og jeg vil veldig gjerne få den reparert.
Vis hele sitatet...
Ta og åpne høytalleren, og se om det står jo på selve elementet som du kan søke etter. Finnes sikkert noe på ebay
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
du kan også kjøpe et nytt element som passer.
da er det bare og kontakte den lokale expert-lignende butikken
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
eller så kan du dra med deg elementet til nærmeste hi-fi klubb, så du får snakket med noen som faktisk har peiling. og ikke i en butikk hvor de også selger vaskemaskiner.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Johnny B Vis innlegg
eller så kan du dra med deg elementet til nærmeste hi-fi klubb, så du får snakket med noen som faktisk har peiling. og ikke i en butikk hvor de også selger vaskemaskiner.
Vis hele sitatet...
Eventuelt det ja
Om du presser forsiktig inn basselementet vil du som oftest høre en skrapelyd om elementet er sprengt. Det kan du jo prøve, trenger ikke å presse langt inn.
Ellers kan det være en fordel å skru ut elementet og sjekke om det er noen ledninger eller noe som kommer borti pappen på elementet eller ikke sitter skikkelig.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av Johnny B Vis innlegg
eller så kan du dra med deg elementet til nærmeste hi-fi klubb, så du får snakket med noen som faktisk har peiling. og ikke i en butikk hvor de også selger vaskemaskiner.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som at jeg får hjelp av en som driver med audio-elektronikk på hobbynivå, det må vel være tingen?
Videre tenkte jeg at han kan få lovt til å skru bort kabinettet også tar vi en titt. Skal da se etter løse ledninger. Finner vi ingen feil tar jeg elementet bort til hi-fi klubben, har de peiling tror dere?

har noen også litt info om hvordan elementer har forandret seg rent teknologisk de siste tiårene? Siden de er nokså gamle er jeg redd det kan by på problemer da jeg skal ha nye.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Finner vi ingen feil tar jeg elementet bort til hi-fi klubben, har de peiling tror dere?
Vis hele sitatet...

Det er jeg ganske sikker på de har
Sitat av joaduck Vis innlegg
Det er jeg ganske sikker på de har
Vis hele sitatet...
Det tror jeg de ikke har. Tror de i grunn bare har peiling på de merkene de fører. Du får se hvem som selger dem, og henvende deg der.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Det tror jeg de ikke har. Tror de i grunn bare har peiling på de merkene de fører. Du får se hvem som selger dem, og henvende deg der.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, hi-fi klubben leverer ikke sånne drittmerker som jvc nei..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hifi-Klubben har ikke verksted selv, ville eventuelt hørt med de hvilket verksted de bruker.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hifi-Klubben har ikke verksted selv, ville eventuelt hørt med de hvilket verksted de bruker.
Vis hele sitatet...
Takker, tar turen i morgen
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Takker, tar turen i morgen
Vis hele sitatet...
lykke til da

håper du får fikset problemet
Sitat av joaduck Vis innlegg
Stemmer det, hi-fi klubben leverer ikke sånne drittmerker som jvc nei..
Vis hele sitatet...

Rart at du tørr å komme med slike påstander som det.
JVC lager veldig mye forskjellig, og har noen vanvittig bra prosjektorer i 50k klassen.
Sitat av joaduck Vis innlegg
Stemmer det, hi-fi klubben leverer ikke sånne drittmerker som jvc nei..
Vis hele sitatet...
Det er jo en drittsjappe, så hvorfor ikke?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av joaduck Vis innlegg
Stemmer det, hi-fi klubben leverer ikke sånne drittmerker som jvc nei..
Vis hele sitatet...
Sitat av ohmyfg Vis innlegg
Det er jo en drittsjappe, så hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Stengt hadde de også.

Jeg vil minne alle bedrevitere på at jeg sitter med en antikvitet, ikke noe "aktive elementer" eller noe avanserte greier. At jeg spør i en audio-elektronik butikk hva jeg skal gjøre med elementet mitt blir vel parallelt med at du spør matvaresenteret hvor lenge lutefisken holder seg god. Selv om sjappa er en drittsjappe, for hva vet vel jeg, så regner jeg med at de i det minste kan pointe meg til det lokale verkstedet.

Giziz.
God Jul foressten.
Utrolig hva google kan gjøre på en julaften.

http://www.recone.com/crnorway.htm

Denne høyttaler doktoren er mye brukt av folk som er Hifi freaker så han skal visst være veldig flink og forholdsvis rimelig i pris. Har snakket med ham selv og kunnskapen er det ingenting å si på. Men jeg valgte å ikke kjøpe de høyttalerne jeg eventuelt skulle sende ham.
Sitat av creavator Vis innlegg
Utrolig hva google kan gjøre på en julaften.

http://www.recone.com/crnorway.htm

Denne høyttaler doktoren er mye brukt av folk som er Hifi freaker så han skal visst være veldig flink og forholdsvis rimelig i pris. Har snakket med ham selv og kunnskapen er det ingenting å si på. Men jeg valgte å ikke kjøpe de høyttalerne jeg eventuelt skulle sende ham.
Vis hele sitatet...
det kan nok stemme at fyren er god til det han gjør, men den siden der var rett og slett grell!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av creavator Vis innlegg
Utrolig hva google kan gjøre på en julaften.

http://www.recone.com/crnorway.htm

Denne høyttaler doktoren er mye brukt av folk som er Hifi freaker så han skal visst være veldig flink og forholdsvis rimelig i pris. Har snakket med ham selv og kunnskapen er det ingenting å si på. Men jeg valgte å ikke kjøpe de høyttalerne jeg eventuelt skulle sende ham.
Vis hele sitatet...
ARNGH!! Øynene mine! Bildene! Fargene!
Smerten fra Zaloen (citrus fresh) gir meg en følelse av at jeg fremdeles lever, men troverdigheten til "Hoyttalerdoktoren" sank fra 0 til −273.15

Tror fremdeles jeg leter etter et lokalt verksted. Om noen vet hvem det er som mekker høyttaler i Stavanger blir jeg happy for beskjed.
Sist endret av Sio; 24. desember 2009 kl. 15:44.
Jøss, Svingen på Laksevåg? Er jo rett borti høgget her, får se om jeg skal ta meg en tur en dag.
Sitat av Sio Vis innlegg
Om noen vet hvem det er som mekker høyttaler i Stavanger blir jeg happy for beskjed.
Vis hele sitatet...
Hi-Fi Klubben burde være behjelpelige på dette feltet?
Sist endret av Knask; 24. desember 2009 kl. 16:12.
Hvis det var noe gammelt greier, kanskje det hadde passet seg med et par nye elementer?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Hvis det var noe gammelt greier, kanskje det hadde passet seg med et par nye elementer?
Vis hele sitatet...
Jeg ser dette som den beste løsningen.
[quote=Sio;1586026]ARNGH!! Øynene mine! Bildene! Fargene!
Smerten fra Zaloen (citrus fresh) gir meg en følelse av at jeg fremdeles lever, men troverdigheten til "Hoyttalerdoktoren" sank fra 0 til −273.15

Om det er side designet du går for og ikke personens dyktighet til å reparere høyttalere du går etter så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg er hifi freak og verdsetter god lyd ut av anleggene mine. Så derfor må jeg foreslå som mange andre og kjøpe nytt.
[quote=creavator;1587715]
Sitat av Sio Vis innlegg
ARNGH!! Øynene mine! Bildene! Fargene!
Smerten fra Zaloen (citrus fresh) gir meg en følelse av at jeg fremdeles lever, men troverdigheten til "Hoyttalerdoktoren" sank fra 0 til −273.15

Om det er side designet du går for og ikke personens dyktighet til å reparere høyttalere du går etter så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg er hifi freak og verdsetter god lyd ut av anleggene mine. Så derfor må jeg foreslå som mange andre og kjøpe nytt.
Vis hele sitatet...
eh, ja?
En webside er en person/butikk på nett, hvis kiwi hadde sett helt for jævlig ut ville jeg heller gått på rema 1000 ( bare et eksempel )
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
ARNGH!!
Vis hele sitatet...
Sitat av creavator Vis innlegg
Om det er side designet du går for og ikke personens dyktighet til å reparere høyttalere du går etter så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg er hifi freak og verdsetter god lyd ut av anleggene mine. Så derfor må jeg foreslå som mange andre og kjøpe nytt.
Vis hele sitatet...
Sitat av fomox Vis innlegg
En webside er en person/butikk på nett, hvis kiwi hadde sett helt for jævlig ut ville jeg heller gått på rema 1000 ( bare et eksempel )
Vis hele sitatet...
^That.

Om en først og fremst skal begynne å spre virksomheten sin på internett må man ihvertfall gjøre det seriøst. Internettsiden til virksomheten blir en fasade og står for kundens førsteinntrykk, mitt førsteinntrykk har jeg gjort rede for.

Jeg jobber deltid i en butikk ved siden av skole. I butikken er alle veggene malt røde og der er mange utstoppede dyr og annen pynt slik at butikken i seg selv som en bygning gir et positivt inntrykk til kundene.
Sist endret av Sio; 27. desember 2009 kl. 21:06.