Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1862
Heisann. Jeg har denne Samsung TV-en: https://www.komplett.no/product/812174#

Og har denne Receiver-en: https://prisguiden.no/produkt/yamaha-rx-v779-235337

Tilkoblinger jeg har:

Fra TV har jeg HDMI 1 utgangen rett i receiver-en. HDMI 2 utgangen på TV er direkte til PC.

Playstation 4 er koblet til Receiver-en.

Når jeg har tv2 sumo appen på pc eller playstation 4 så får jeg lyden fra Receiver-en og uten noen problemer.

Men forsøker jeg å spille av noen apper som netflix eller tv2 sumo via smart tv så får jeg kun lyden fra tv-høytalerne til TV. Hva må jeg gjøre for å få lyden fra Samsung Smart TV appene til Receiver?
Bruk en optisk kabel fra tv til reciever, eller er jeg helt på jordet?
Har samme problem selv serdu å tenkte å prøve det
Har du en HDMI inngang på TVen hvor det står ARC (audio return channel)?
Isåfall, bruk den.
Trådstarter
3 0
Det må da være mulig å få lyd fra hdmi kabelen? HDMI 1 på tv står ARC på. Men om jeg velger HDMI 1, så er det kun lyden fra Ps4 og Canal digital jeg får via HDMI 1. Selv om jeg slår på Samsung Smart Tv på HDMI 1 og har bilde via HDMI 1 utgangen, så er lyden fra anlegget kun fra Canal digital.
støtter receiveren din å få lyd inn på output channelen?
Trådstarter
3 0
Har noe på Receiver som heter HDMI Control. Der kan jeg velge ARC input. Og når jeg nå trykker på hdmi 1 får jeg opp lyden fra canal digital, men når jeg velger Samsung Smart tv på hdmi 1, så går lyden bort fra canal digital, men får ikke lyden fra samsung appen jeg bruker. Så tampen brenner

Dette er HDMI Control menyen på Receiver:






Når jeg søker i manualen til TV er det ikke noe som heter HDMI Control, kun på receiveren. Det som skjer nå etter jeg skiftet til HDMI control på Receiver er at når jeg slår på Samsung Smart tv appen via HDMI 1 på TV, så slår lyden seg av fra canal digital (som kommer via HDMI 1 på Receiver). Men får ikke lyd fra samsung smart tv appen. På tv ser menyen slik ut:




Det pussige er at receiver som du ser, ikke har egen HDMI 1 lydutgang, så når jeg slår på samsung tv app, switcher den til Tv Audio Input AV1 automatisk, og jeg kan kun velge mellom AV1-AV6. og Audio1 og Audio2. Skjønner ingenting
Sist endret av kukost; 19. august 2018 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.